abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87533035
Ik heb de DOC website al gelezen ja, daar las ik ook over de max 40 mensen per dag. Ik weet dat ik moet gaan plannen, we gaan in februari, vandaar ook de vragen.... we gaan voor 3 weken en na het reizen heb je dan nog maar een dag of 18 echt in NZ. Het idee is om 3 of 4 tramps te lopen maar ik vind het nog moeilijk om te bepalen welke het gaan worden!

Zijn er meer mensen die echt voor het hiken naar NZ zijn gegaan? (mijn vorige trip naar NZ was meer party hardy dus nu wil ik echt meer zien van het land O+ )
pi_87533114
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

1. Als je bedoelt of je de track in één dag kan lopen? Nee; de track is 53km over redelijk zwaar terrein. Standaard track-time wordt door DoC gezien een wandeltijd van 4 dagen.

Edit; lees je vraag net nog een keer, bedoel je of je meteen een cruise kan doen op het Milford sound? Dat moet geen probleem zijn. Er gaan boten vanaf het eindpunt van de track (Sandfly Point) naar Milford Sound. Vanaf daar gaan er dagelijks tientallen vaartochtjes het fjord op.

Ik bedoelde idd het tweede :) ik heb niet de illusie dat ik het in 1 dag kan lopen :P
  Redactie Frontpage donderdag 14 oktober 2010 @ 14:52:15 #278
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_87533763
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb de DOC website al gelezen ja, daar las ik ook over de max 40 mensen per dag. Ik weet dat ik moet gaan plannen, we gaan in februari, vandaar ook de vragen.... we gaan voor 3 weken en na het reizen heb je dan nog maar een dag of 18 echt in NZ. Het idee is om 3 of 4 tramps te lopen maar ik vind het nog moeilijk om te bepalen welke het gaan worden!

Zijn er meer mensen die echt voor het hiken naar NZ zijn gegaan? (mijn vorige trip naar NZ was meer party hardy dus nu wil ik echt meer zien van het land O+ )
Als je echt de tijd hebt moet je zeker overwegen ook de great walk langs Lake Waikaremoana in het Te Urewera Ntl. Park op het Noordereiland te doen. Die heb ik gedaan, echt adembenemend!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:42:05 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87547373
Milford Track, erg mooi als je er geen bezwaar tegen hebt om tussen hordes Aziaten op naaldhakken te strompelen.
Het ladschap is fantastisch maar als je echt wilt genieten zou ik zeggen niet doen, er zijn zo veel mooie andere tochten.
De grotere tracks (Routeburn, Kepler en Milford) zijn echte melkkoeien voor DOC, zo veel mogelijk mensen in zo kort mogelijke tijd er over heen, het is dan ook a paved highway
Mavora en Greenstone tracks zijn net zo mooi (misschien nog wel mooier) en veel meer voor de echte genieter.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:18:08 #280
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_87560994
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
Milford Track, erg mooi als je er geen bezwaar tegen hebt om tussen hordes Aziaten op naaldhakken te strompelen.
Het ladschap is fantastisch maar als je echt wilt genieten zou ik zeggen niet doen, er zijn zo veel mooie andere tochten.
De grotere tracks (Routeburn, Kepler en Milford) zijn echte melkkoeien voor DOC, zo veel mogelijk mensen in zo kort mogelijke tijd er over heen, het is dan ook a paved highway
Mavora en Greenstone tracks zijn net zo mooi (misschien nog wel mooier) en veel meer voor de echte genieter.
Bij Aoraki loopt ook een mooie track. Verder kan je ook veel mooie tracks doen in Tasman.
Maar, Lake Waikaremoana vind ik nog steeds de mooiste. Op dag 1 beklim je een berg langs een stijle klif, soms loop je 2m van een drop van 500+m :) Overnachten doe je dan op die berg (Mt. Panekir / Panekiri Bluff).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_87704823
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
Is het echt zo erg? Ik dacht dat de Milford track nog best pittig zou zijn.... Dank voor de tips van Movara en Greenstone, de meeste info is toch over de great walks. We gaan in februari, als het goed is is de school vakantie in NZ dan weer voorbij maar of er nog veel toeristen zijn weet ik niet. Zal ongetwijfeld.

@ je moeder: We gaan alleen naar het zuid eiland dus die trail op Noord gaat het niet worden. Jammer want het klinkt goed :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:43:56 #282
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_87706705
Bedrijf waar ik voor werk gaat in januari verhuizen, dus dan moet ik eigenlijk maar snel weer eens langs om het nieuwe kantoor te bewonderen :P
Alleen jammer dat de ticketprijzen zo gestegen zijn, twee jaar geleden kon je nog wel net onder de duizend euro terecht, nu is het goedkoopste wat ik kan vinden 1300 (met een overstap van 34 uur in Dubai :X of een terugvlucht via de Verenigde Staten wat ik ook liever niet doe).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Redactie Frontpage dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:15:47 #283
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_87707813
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:43 schreef lizardtattoo het volgende:
Bedrijf waar ik voor werk gaat in januari verhuizen, dus dan moet ik eigenlijk maar snel weer eens langs om het nieuwe kantoor te bewonderen :P
Alleen jammer dat de ticketprijzen zo gestegen zijn, twee jaar geleden kon je nog wel net onder de duizend euro terecht, nu is het goedkoopste wat ik kan vinden 1300 (met een overstap van 34 uur in Dubai :X of een terugvlucht via de Verenigde Staten wat ik ook liever niet doe).
Ik vloog in 2006 met het goedkoopst mogelijk retour (was inclusief binnenlandse vlucht, dat wel) voor 1480 eyro's.

Dus 1300 euro is best goedkoop.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_88292961
Het plannen gaat al aardig, beetje jammer alleen dat we er achter kwamen lang niet alles te kunnen doen in 2,5 week... :) Was te verwachten natuurlijk.

Het idee is nu om Marlborough en Nelson te skippen en vanaf CHC via Arthurs pass naar de andere kant te rijden. Vanaf daar door naar het zuiden om uiteindelijk weer te eindigen in Christchurch. We willen veel zien van het landschap, dus veel wandelen. Zowel korte loops, dagtrips als meerdere dagen onderweg. Welk gebied zouden jullie aanraden hiervoor?

Op eerdere vakanties zijn we onszelf totaal voorbij gelopen om van hot naar her te rijden en zoveel mogelijk te doen.... dat willen we dus niet meer :D Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we relaxed thuis komen ;)
  woensdag 3 november 2010 @ 18:42:23 #285
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88296331
om jullie een beetje jaloers te maken, de afgelopen 10 dagen buitengewoon mooi lenteweer in het diepe zuiden met temperaturen van rond de 20 graden :+
  Redactie Frontpage donderdag 4 november 2010 @ 11:17:03 #286
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_88319336
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
om jullie een beetje jaloers te maken, de afgelopen 10 dagen buitengewoon mooi lenteweer in het diepe zuiden met temperaturen van rond de 20 graden :+
Er komt nu echter een koudefront aan :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 4 november 2010 @ 18:44:10 #287
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88335595
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 11:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er komt nu echter een koudefront aan :P
oops, dat is er al, net een paar uur terug geland. :(
  donderdag 4 november 2010 @ 18:49:13 #288
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88335784
@JeMoeder,

In 2006 had ik een retour voor 1200 euro, met een tussenstop van een week in Japan op de terugweg :)
The line is a dot to you!
pi_88696962
Heeft iemand hier de Tongariro alpine crossing gelopen?

Ik wil heel graag. Maar ik heb een beetje koudwatervrees. :@ Ik loop op zich graag, afstanden die anderen fietsen doe ik vlot te voet. Op en neer naar de stad, 5 km verderop bijvoorbeeld. Maar ik lees dat je voor Tongariro toch wel behoorlijk getraind moet zijn. "U dient normaal toch regelmatig een 30 kilometer te wandelen. Wie dat kan, krijgt de kans maar bedenk u het is geen lichte wandeling!!!:

Wat zijn jullie ervaringen?
  zondag 14 november 2010 @ 13:41:09 #290
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_88697429
Omdat je als Nederlander totaal niet gewend bent aan het constante stijgen en dalen (en de ijlere lucht) is het inderdaad best zwaar. Heb van de Tongariro Crossing een paar dagen flink spierpijn gehad. Maar ik ben niet in superconditie of getraind, enige wat ik doe is een paar keer per week twintig kilometer fietsen. Het is geen simpel wandelingetje over vlakke grond/asfalt/tegels, je bent flink aan het klauteren over rotsblokken en er zit een steile afdaling over los grind in de track, plus je moet op een bepaalde tijd aan het eind zijn om weer opgehaald te worden, dus op je dooie gemak lopen is er niet bij en je moet ook zeker goede schoenen hebben en zorgen voor regenkleding/trui/voldoende water en eten. Maar het is prachtig en zeker een aanrader. :)
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_88697946
Ik heb de Tongariro alpine crossing ook gelopen en vind het stukje nogal overdreven :) ik heb een redelijke conditie, maar loop echt niet wekelijks 10 km of fiets veel. Wij waren overigens 2 uur voor de afgesproken ophaaltijd beneden. Wij lopen wel redelijk hard door, maar hebben halverwege wel een half uur op de warme aarde gezeten :) We hebben geen detours gemaakt overigens.

Ikhad wel heel veel spierpijn achteraf en was kapot :D
pi_88720284
Ik heb 'm ook afgemaakt zonder conditie en ben zelfs de vulkaan nog opgeklommen. Gvd wat was dat zwaar zeg maar wat ben ik blij dat ik 't heb gedaan. Had overigens ook behoorlijk wat spierpijn erna.

Vulkaan klimmen:

Op de top:

Beneden:

[ Bericht 56% gewijzigd door stFz op 14-11-2010 22:54:38 ]
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_88723845
Wij hebben helaas geen tijd gehad voor de Tongariro crossing (baaaaalen!), maar afgezien daarvan was voor mij het hoogtepunt van ons bezoek aan het Noordeiland het Wai-o-Tapu park met alle mogelijke vormen van thermale activiteit!!
(Alleen die geyser die stipt om 10 uur elke dag de lucht ingaat, dat is nonsense: daar gooien ze namelijk gewoon iets in om een chemische reactie te creëren.)
 FR
  Redactie Frontpage maandag 15 november 2010 @ 09:13:27 #294
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_88728541
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:55 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb de Tongariro alpine crossing ook gelopen en vind het stukje nogal overdreven :) ik heb een redelijke conditie, maar loop echt niet wekelijks 10 km of fiets veel. Wij waren overigens 2 uur voor de afgesproken ophaaltijd beneden. Wij lopen wel redelijk hard door, maar hebben halverwege wel een half uur op de warme aarde gezeten :) We hebben geen detours gemaakt overigens.

Ikhad wel heel veel spierpijn achteraf en was kapot :D
Men plaatst zoiets niet voor niets op de website. Je moest eens weten hoeveel onkundigen met daar jaarlijks moet redden (met daar bedoel ik heel NZ). Tegenwoordig wordt je geacht jezelf goed voor te bereiden en in staat te zijn een wandeling af te maken. Je wordt sowieso gered als iets niet lukt, maar als achteraf blijkt dat je niet goed voorbereid bent, kan je zelf de 10k+ dollars neerleggen. Ik dacht dat een heli redding alleen vanwege het inzetten van een helikopter al 15k kost.

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:43 schreef stFz het volgende:
Ik heb 'm ook afgemaakt zonder conditie en ben zelfs de vulkaan nog opgeklommen. Gvd wat was dat zwaar zeg maar wat ben ik blij dat ik 't heb gedaan. Had overigens ook behoorlijk wat spierpijn erna.

Vulkaan klimmen:
[ afbeelding ]

Op de top:
[ afbeelding ]

Beneden:
[ afbeelding ]
Die tweede foto met Lake Taupo (L) daar linksboven :)
Ik kon hem zelf ook niet lopen, was er in November en het was koud, zeer regenachtig en het kratermeer van Raupehu stond op knallen. Een week later brak de wand en was er een gigantische lahar. Hadden er mensen gelopen dan waren ze weggevaagd...

Wel jammer, had het graag gelopen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 15 november 2010 @ 11:30:20 #295
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_88732011
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:55 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wij waren overigens 2 uur voor de afgesproken ophaaltijd beneden. Wij lopen wel redelijk hard door, maar hebben halverwege wel een half uur op de warme aarde gezeten :) We hebben geen detours gemaakt overigens.
Ik had de fout gemaakt om overal bij elk mooi plekje een paar minuten te stoppen om van het uitzicht te genieten en foto's te maken. Ik was precies op tijd weer beneden, maar heb wel het laatste stuk, de afdaling door het bos, op een tempo moeten doen dat eigenlijk net iets te hoog lag om comfortabel te zijn. Er was een meisje een half uur te laat maar daar bleven we gewoon op wachten omdat ze aan wat passerende mensen had gevraagd om door te geven dat ze het niet ging redden. De organisator zei dat ze maximaal een uur blijven wachten op laatkomers, en dan de reddingsdiensten inschakelen (als ze geen contact kunnen krijgen via mobiele telefoon). Sommige tours hebben trouwens een 'early bird'-optie waarbij je twee uur eerder uit het hotel vertrekt, je hebt dan dus ook twee uur extra om de tocht te doen. Dat was helaas niet mogelijk in de week dat ik er was anders had ik dat zeker gedaan.
  maandag 15 november 2010 @ 12:23:47 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_88733855
Ik heb twee keer geprobeerd de crossing te lopen, in 2006 en 2009, maar beide keren lag er teveel sneeuw :D -O-
The line is a dot to you!
pi_88736171
Het klinkt of ook de mindere goden onder ons het toch gehaald hebben, dus dat is mooi. Eén iets minder positieve reactie, van iemand die de tocht zelf niet heeft kunnen lopen. Met die boete van 10k in het vooruitzicht, zou ik denk ik nog de Nijmeegse vierdaagse uit lopen. :X

Het ziet er ook wel heel mooi uit allemaal...

En die Early Bird-option, die lijkt me wel wat. Ik ken mezelf, als ik ergens maar krap aan de tijd voor heb, dan ga ik zo idioot hard aan het werk dat ik mezelf voorbij loop en nergens meer van kan genieten.
pi_88739232
Wat ik een absolute aanrader vind tussen Fjordland en de gletsjers is de Siberia Experience: http://www.siberiaexperience.co.nz/

Een van mijn beste NZ-ervaringen!
  maandag 15 november 2010 @ 18:47:59 #299
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88747857
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:13 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Men plaatst zoiets niet voor niets op de website. Je moest eens weten hoeveel onkundigen met daar jaarlijks moet redden (met daar bedoel ik heel NZ). Tegenwoordig wordt je geacht jezelf goed voor te bereiden en in staat te zijn een wandeling af te maken. Je wordt sowieso gered als iets niet lukt, maar als achteraf blijkt dat je niet goed voorbereid bent, kan je zelf de 10k+ dollars neerleggen. Ik dacht dat een heli redding alleen vanwege het inzetten van een helikopter al 15k kost.
[..]
En niet meer dan terecht, er zijn hier heel wat van die amateurs die ongetrained, niet goed voorbereid en met een gebrek aan de juiste uitrusting aan een te zware tramp beginnen en als het dan even tegen zit dan is het Leiden in last...

Als je een geoefende tramper bent met de juiste voorbereiding (zoals een route plan achter laten bij DOC voordat je op pad gaat en een beacon mee) en er gaat iets mis, oke dan komen we je halen maar als je de waarschuwingen van bijv.DOC negeert en toch op pad ga dan mag je zelf ook voor de kosten opdraaien.

gebieden zoals The Southern Alps zijn hoe dan ook gevaarlijk als je de juiste voorbereidingen niet treft, het weer kan binnen een mum van tijd omslaan en kabbelende beekjes kunnen snel veranderen in kolkende rivieren.

quote:
A tramper has been rescued by helicopter after slipping into a flooded river at Arthur's Pass National Park this morning, police said.
The Christchurch woman fell into the Mingha River about 10.45am and was swept "a substantial distance" down the swollen river, Search and Rescue spokesman Graeme Kates said.
"It sounds like she went over some minor waterfalls and stuff as well in the river while it was flooding, so she's very lucky."
The woman managed to get herself out and raise the alarm, worried about her tramping partner, who had also been trying to cross the river, he said.
Both women were picked up safe and well from the riverbank by helicopter about 1.30pm, police said.
Helicopters were called in to search after radio contact was made from Goat Pass hut. Bad weather and a flooded river prevented a ground search.
With more heavy rain and snow closing in, the trampers were "very lucky" to be found when they were, Sergeant Lindsay Turner said.
Een bericht van een maand geleden., volgens mij zegt dit genoeg..wij kunnen ons belastingsgeld wel beter gebruiken..
pi_88748873
Ik heb die crossing gelopen op gehuurde schoenen en doorzettingsvermogen. Niet echt getrained of iets dergelijks, maar ik had wat ervaring met scoutingtochtjes.
Het was vrij makkelijk, als mn eigen schoenen had gehad niet eens een hele bijzondere inspanning. Ik was wel op zo'n beetje alles voorbereid, genoeg eten en drinken, EHBO setje, goede jas etc.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')