abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70413724
Hoi,

Ik heb een eigen huis (nog volop aan het afbetalen). Mijn vriendin zit momenteel op kamers.

Het is een beetje de bedoeling dat ze het volgende schooljaar bij mij komt intrekken. Ik vond het normaal haar hiervoor een kleine bijdrage te vragen, huur zeg maar. En sowieso minder dan wat ze momenteel betaalt. Maar kennelijk vindt haar familie dit vreemd (zegt veel over onze relatie volgens hen!).

Wat vinden jullie daarvan? En ook naar de toekomst toe, wanneer ze afgestudeerd is en gaat werken. Stel ze woont dan nog altijd bij mij, maar het huis is dan nog altijd alleen van mij. Is het dan zo ongepast dat ik haar huur zou laten betalen om bij mij te wonen? Een dak boven je hoofd kost toch sowieso geld, denk ik dan.

Het zou anders zijn moest ik geld in overvloed hebben, maar momenteel kom ik gewoon net rond, en sparen kan ik niet.

Bedankt voor jullie meningen.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:17:48 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_70413771
Ik heb medelijde met je TS.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:22:28 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70413906
Vind ik ook vreemd, zij zorgt immers al voor het huishouden, het eten en de sex.
In ruil daarvoor verdient ze gratis onderdak imo.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70413921
Ik zorg ook voor de seks hoor...
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:23:05 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_70413922
Lijkt me vrij normaal dat, als je samen gaat wonen, je de woonlasten deelt..
In welke verhouding is dan natuurlijk een beetje afhankelijk van haar inkomen.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:23:42 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70413939
Waarom zou ze niet hoeven bijdragen in de woonlasten? Lijkt me niet meer dan normaal. Als ze op kamers blijft wonen zal ze die lasten ook hebben. En als het goed is, hebben jullie er in het geval dat ze bij je komt wonen, beide een voordeel bij.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70413960
Hangt er totaal vanaf hoe je de kosten verdeeld. Doe je gezamelijk eten betalen? Dan is het netjes dat ze ook gezamelijk mee betaald met je hypotheek. Het is dan echter netjes om dat niet als huur te zien, maar als haar bijdrage in het huis en dat zij dan ook geniet van haar deel van de waardestijging.

Ik hoop dat je woordkeuze dus verkeerd is, gezamelijk de lasten dragen is geheel normaal.
pi_70413984
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze mee gaat betalen? Natuurlijk wel naar draagkracht ,als ze nog studeert kan ik me voorstellen dat ze wat minder betaald dan jij.

Maar onzin dat dit iets over jullie relatie zou zeggen... Zegt meer iets over je schoonouders
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_70414035
Hoe denkt je vriendin er zelf over? Het lijkt me niet meer dan logisch dat je samen lasten deelt als je samen woont...
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:27:04 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70414052
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:23 schreef smag het volgende:
Ik zorg ook voor de seks hoor...
Ja, maar zij heeft er geen baat bij om met jou te liggen rampetampen, ze doet het puur voor jou.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70414200
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:25 schreef Joachim het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze mee gaat betalen? Natuurlijk wel naar draagkracht ,als ze nog studeert kan ik me voorstellen dat ze wat minder betaald dan jij.

Maar onzin dat dit iets over jullie relatie zou zeggen...
Het waren vooral tantes (die er natuurlijk niet direct iets over te zeggen hebben, maar goed, de discussie is er nu wel).
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:26 schreef Market_Garden het volgende:
Hoe denkt je vriendin er zelf over?
Zij weet het niet zo goed hoe zoiets over het algemeen geregeld wordt, en wat gangbaar is. Ze heeft er nooit over nagedacht denk ik, tot nu.

Bedankt voor de reacties. Zelfs Rosbief.

[ Bericht 2% gewijzigd door smag op 27-06-2009 00:37:38 ]
pi_70414434
Het feit dat zij niet uit zichzelf aanbiedt om bij te dragen zegt iets over haar opvoeding, haar familie en haar levenshouding.

ps. je moet het ook niet zo brengen dat zij jou huur gaat betalen. niet echt tactisch
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_70414681
In de ouder versie van het leven zorgt de man geheel financiel voor zijn vrouw. Een vrouw mag wel wat bij werken, maar als er kinderen zijn hoort ze huismoeder te zijn totdat de kinderen een passelijke leeftijden hebben. De man zorgt dus financiel voor zijn vrouw en de vrouw zorgt daar in tegenstelling tot dankbaarheid van haar man voor het huishouden, de was, eten en schenkt de man een nageslacht. Vroeger werdt er dan ook om de hand gevraagd en besloot de ouders van de vrouw of de huwelijkskandidaat wel goed voor hun dochter kon zorgen. Natuurlijk zijn dit andere tijden, maar toch kijken nog veel ouders of de man wel voor hun dochter kan zorgen. Ik denk dan ook dat dat de rede is dat haar familie jou vreemd vindt en vinden dat jij niet echt om haar geeft.
pi_70414778
Normaliter zal zij meebetalen aan de woonlasten en daarvoor een deel van jouw huis "kopen". Zet dit wel in een contract en hou goed bij wie wat en hoeveel betaald.
Jre kunt ook afspreken dat zij alleen meebetaald aan de gebruikslasten (gas./water/licht) en dat jij de hypotheeklasten voor je rekening neemt. Op die manier blijft het huis volledig jouw eigendom.

Wat je ook afspreekt, leg dit goed vast middels een soort van samenlevingscontract oid.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70414866
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:51 schreef LinkseVriend het volgende:
In de ouder versie van het leven zorgt de man geheel financiel voor zijn vrouw. Een vrouw mag wel wat bij werken, maar als er kinderen zijn hoort ze huismoeder te zijn totdat de kinderen een passelijkegeschikte leeftijden hebben. De man zorgt dus financiel voor zijn vrouw en de vrouw zorgt daar in tegenstellingdaarentegen tot dankbaarheid van haar man voor het huishouden, de was, eten en schenkt de man een nageslacht. Vroeger werdt er dan ook om de hand gevraagd en beslootten de ouders van de vrouw of de huwelijkskandidaat wel goed voor hun dochter kon zorgen. Natuurlijk zijn dit andere tijden, maar toch kijken nog veel ouders of de man wel voor hun dochter kan zorgen. Ik denk dan ook dat dat de reden is dat haar familie jou vreemd vindt en vinden dat jij niet echt om haar geeft.
aaargh enzo
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:58:26 #16
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70414874
Zolang je geen samenlevingscontract hebt lijkt het me niet meer dan normaal. Daarna ook, maar dat moet je dan maar onderling uitvechten hoe je samen je leven en financien gaat indelen. Nu is het jouw huis en niet dat van haar. Eventueel kan je besluiten om samen de hypotheek af te gaan lossen, in dat geval wordt het huis ook een beetje van haar en dat staat natuurlijk wel wat krachtiger als een uiting van liefde en gezamelijke toekomst
Dat je rekening houdt met haar draagkracht is natuurlijk logisch, maar ik zou me in haar plaats een hoer voelen als ik niks betaalde.
Wat vind je vriendin er zelf van? Dat mis ik in dit verhaal. Die familie is onbelangerijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_70414891
Vraagje aan de TS. Bedoelde je nu daadwerkelijk dat ze huur moest betalen en er in wezen niets voor terugkreeg, of dat ze meebetaald aan de hypotheek.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:00:08 #18
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70414926
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:58 schreef Brad het volgende:
Vraagje aan de TS. Bedoelde je nu daadwerkelijk dat ze huur moest betalen en er in wezen niets voor terugkreeg, of dat ze meebetaald aan de hypotheek.
Ze krijgt er wel wat voor terug, namelijk een plek om te wonen. Dat heeft ook waarde...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_70414936
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:16 schreef smag het volgende:
Ik vond het normaal haar hiervoor een kleine bijdrage te vragen, huur zeg maar. En sowieso minder dan wat ze momenteel betaalt. Maar kennelijk vindt haar familie dit vreemd (zegt veel over onze relatie volgens hen!).
Het zegt juist veel over jullie relatie wanneer ze niet mee zou betalen...
Leest een hoop, post een beetje.
pi_70414945
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:54 schreef Deetch het volgende:
Normaliter zal zij meebetalen aan de woonlasten en daarvoor een deel van jouw huis "kopen". Zet dit wel in een contract en hou goed bij wie wat en hoeveel betaald.
Jre kunt ook afspreken dat zij alleen meebetaald aan de gebruikslasten (gas./water/licht) en dat jij de hypotheeklasten voor je rekening neemt. Op die manier blijft het huis volledig jouw eigendom.

Wat je ook afspreekt, leg dit goed vast middels een soort van samenlevingscontract oid.
Op dit moment weet ze nog niet of ze een deel van het huis zou zillen meekopen. Ze is nog vrij jong, en dat is dus begrijpelijk. Dat ze haar deel van de gebruikslasten betaalt vindt ze ook logisch.

Het discussiepunt is of ze mij ook geld moet geven voor "het dak boven haar hoofd".

Stel, ze woont tien jaar bij mij zonder "huur" te betalen. Dan maakt ze toch ook gebruik van mijn faciliteiten, terwijl ik er alleen voor betaal. Ik moet sowieso meer betalen vind ik, omdat het van mij is. Maar ik vind het niet onredelijk een kleine bijdrage hiervoor te vragen,
pi_70415002
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:58 schreef Brad het volgende:
Huur ja. Omdat ze dus zelf nog niet weet of ze mee wilt investeren in het huis, zeker niet zolang ze nog studeert.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:28:43 #22
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_70415618
Noem het geen huur maar een bijdrage aan het gezamelijke huishouden.
Voor de boodschappen etc.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:30:40 #23
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70415660
Serieus, vraag je nu huur van je eigen vriendin? Hoe sterk is de liefde wel niet tussen jullie als je huur gaat vragen!?

Nou ja, het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dit toch wel erg slecht klinken. Zo van: "Betaal jij even een x aantal euro's per maand, dan mag je hier blijven wonen".

Maar goed, mijn huis betaal ik zelf, en mijn vriendin betaalt naar ratio een deel van de vaste lasten zoals gas, water, licht, telefoon, internet, televisie, boedelverzekering e.d.. Meer hoef ik ook niet te hebben.

Ik ben er blij mee dat ik kan samenwonen met mijn vriendin. Dat ze, buiten haar werk om, bij mij is, dat we gelukkig kunnen zijn samen, dat we volledige vrijheid hebben en dergelijke. Kosten kunnen mij geen zak schelen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:33:52 #24
122997 zquing
Drama Junk
pi_70415722
Maar wanneer er wordt uitgegaan van een gelijkwaardige relatie is het wel belagerijk dat beide partners bijdragen
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:36:40 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_70415780
DE MAN BETAALD ALLES EN ANDERS IS HIJ JE NIET WAARD MAAR JE BENT WEL EEN STERKE VROUW VOLGENS BEYONCE WANT JE BENT EEN VROUW. AL WIL JE NOG STEEDS DAT DE MAN ALLES BETAALD. MAAR TOCH BEN JE EEN STERKE VROUW. TENZIJ HET MINDER GAAT. DAT IS DE MANNEN HUN SCHULD.
Betaal maar voor je vriendin. Maar noem d'r wel een sterke vrouw. Want anders kan je sex vergeten. Hun laatste troef.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')