Ja, maar zij heeft er geen baat bij om met jou te liggen rampetampen, ze doet het puur voor jou.quote:
Het waren vooral tantes (die er natuurlijk niet direct iets over te zeggen hebben, maar goed, de discussie is er nu wel).quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:25 schreef Joachim het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch dat ze mee gaat betalen? Natuurlijk wel naar draagkracht ,als ze nog studeert kan ik me voorstellen dat ze wat minder betaald dan jij.
Maar onzin dat dit iets over jullie relatie zou zeggen...
Zij weet het niet zo goed hoe zoiets over het algemeen geregeld wordt, en wat gangbaar is. Ze heeft er nooit over nagedacht denk ik, tot nu.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:26 schreef Market_Garden het volgende:
Hoe denkt je vriendin er zelf over?
aaargh enzoquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:51 schreef LinkseVriend het volgende:
In de ouder versie van het leven zorgt de man geheel financiel voor zijn vrouw. Een vrouw mag wel wat bij werken, maar als er kinderen zijn hoort ze huismoeder te zijn totdat de kinderen een passelijkegeschikte leeftijden hebben. De man zorgt dus financiel voor zijn vrouw en de vrouw zorgt daar in tegenstellingdaarentegen tot dankbaarheid van haar man voor het huishouden, de was, eten en schenkt de man een nageslacht. Vroeger werdt er dan ook om de hand gevraagd en beslootten de ouders van de vrouw of de huwelijkskandidaat wel goed voor hun dochter kon zorgen. Natuurlijk zijn dit andere tijden, maar toch kijken nog veel ouders of de man wel voor hun dochter kan zorgen. Ik denk dan ook dat dat de reden is dat haar familie jou vreemd vindt en vinden dat jij niet echt om haar geeft.
Ze krijgt er wel wat voor terug, namelijk een plek om te wonen. Dat heeft ook waarde...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:58 schreef Brad het volgende:
Vraagje aan de TS. Bedoelde je nu daadwerkelijk dat ze huur moest betalen en er in wezen niets voor terugkreeg, of dat ze meebetaald aan de hypotheek.
Het zegt juist veel over jullie relatie wanneer ze niet mee zou betalen...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:16 schreef smag het volgende:
Ik vond het normaal haar hiervoor een kleine bijdrage te vragen, huur zeg maar. En sowieso minder dan wat ze momenteel betaalt. Maar kennelijk vindt haar familie dit vreemd (zegt veel over onze relatie volgens hen!).
Op dit moment weet ze nog niet of ze een deel van het huis zou zillen meekopen. Ze is nog vrij jong, en dat is dus begrijpelijk. Dat ze haar deel van de gebruikslasten betaalt vindt ze ook logisch.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:54 schreef Deetch het volgende:
Normaliter zal zij meebetalen aan de woonlasten en daarvoor een deel van jouw huis "kopen". Zet dit wel in een contract en hou goed bij wie wat en hoeveel betaald.
Jre kunt ook afspreken dat zij alleen meebetaald aan de gebruikslasten (gas./water/licht) en dat jij de hypotheeklasten voor je rekening neemt. Op die manier blijft het huis volledig jouw eigendom.
Wat je ook afspreekt, leg dit goed vast middels een soort van samenlevingscontract oid.
Huur ja. Omdat ze dus zelf nog niet weet of ze mee wilt investeren in het huis, zeker niet zolang ze nog studeert.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:58 schreef Brad het volgende:
Vraagje aan de TS. Bedoelde je nu daadwerkelijk dat ze huur moest betalen en er in wezen niets voor terugkreeg, of dat ze meebetaald aan de hypotheek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |