Oei, gescout dus.quote:De blijdschap bij Aleksandar Ignjatovic was vanzelfsprekend groot, toen vrijdagavond in De Kuip overeenstemming werd bereikt over zijn overgang op huurbasis van Borac Cacak naar Feyenoord. ‘Dit is een grote stap voor mij’, zei de Servische centrale verdediger. ‘Ik heb altijd gehoopt om door te kunnen groeien naar een grote club als Feyenoord, maar in Servië weet je nooit wanneer je die stap ook daadwerkelijk kunt maken. Ik ben zeer gelukkig dat ik nu voor Feyenoord mag gaan spelen.’
De 1 m 92 grote rechtsbenige centrale verdediger ziet zijn fysiek en zijn kopkracht als zijn belangrijkste kwaliteiten. ‘Bij Borac doorstond ik de conditionele tests altijd als beste’, zei een glunderende Ignjatovic. ‘Ik heb weliswaar tien dagen vakantie achter de rug, maar ben desondanks behoorlijk fit. Het zal even aanpoten zijn als ik aansluit bij Feyenoord, maar ik verwacht snel wedstrijdfit te zijn.’
Feyenoord volgde Ignjatovic sinds hij afgelopen seizoen met zijn club Borac Cacak in het toernooi om de UEFA Cup tegen Ajax speelde. ‘Met Borac heb ik helaas verloren van Ajax’, zei de verdediger. ‘Revanche moet ik nu dan maar nemen in het shirt van Feyenoord. De club heeft me een heel jaar gevolgd en enkele weken geleden werd de interesse kenbaar gemaakt aan mijn zaakwaarnemer. Vanaf dat moment kon ik alleen maar hopen dat het rond zou komen.’
Feyenoord huurt Ignjatovic voor één seizoen en heeft tevens een optie tot koop bedongen. De Servische verdediger is vol vertrouwen dat het niet bij één seizoen in De Kuip zal blijven. ‘Ik zal honderd procent geven om de trainer en de clubleiding te overtuigen dat ze me definitief vast moeten leggen’, zei hij. ‘Dat is mijn persoonlijke ambitie. Daarnaast ben ik naar Rotterdam gekomen om kampioen te worden. Misschien dit jaar al, maar anders het seizoen erop.’
De Nederlandse competitie is niet nieuw voor de centrale verdediger. In Servië volgde hij de eredivisie via de televisie op de voet, zodat hij een goed beeld heeft van het Nederlandse voetbal. ‘Ik weet dat Feyenoord een paar moeilijke jaren achter de rug heeft’, zei Ignjatovic. ‘Maar dat kan ook zo weer veranderen. Ik ken de spelers. Het zal even wennen zijn om met spelers als Jon Dahl Tomasson, Giovanni van Bronckhorst en Roy Makaay op het veld te staan. Dat zijn grote voetballers die ik alleen maar van televisie ken.’
Ignjatovic zei een mooie avond tegemoet te gaan, waarin hij via de telefoon het goede nieuws over zal brengen op zijn familie en vrienden. ‘Aan het eind van de avond weten ze het allemaal’, zei hij uitgelaten. ‘Vanavond vier ik een klein feestje.’
Fysiek en kopsterk, dat kunnen we wel gebruiken achterinquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
TT.TC03 kom er maar in.
[..]
Oei, gescout dus.Zal wel niets zijn dan..
Ik ben echt héél benieuwd wat er in het personeelshandboek van Feyenoord staat. Fernandez ook al, en nu deze knakker.quote:‘Dat is mijn persoonlijke ambitie. Daarnaast ben ik naar Rotterdam gekomen om kampioen te worden. Misschien dit jaar al, maar anders het seizoen erop.’
Probeer je nu weer een grap te maken, tong?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:03 schreef tong80 het volgende:
Na deze topictitel zijn er 10 spelers verast.
Feijenoord is eindelijk af van hun overbodige spelers.
Er staat wel een urn met hun as in het Feijenoord museum.
Eerst maar eens zien of zijn optie tot koop wordt gehanteerdquote:‘Dat is mijn persoonlijke ambitie. Daarnaast ben ik naar Rotterdam gekomen om kampioen te worden. Misschien dit jaar al, maar anders het seizoen erop.’
Na 10 wedstrijden en een 7e plaats op de ranglijst zijn ze wel weer wakker.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben echt héél benieuwd wat er in het personeelshandboek van Feyenoord staat. Fernandez ook al, en nu deze knakker.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:03 schreef tong80 het volgende:
Na deze topictitel zijn er 10 spelers verast.
Feijenoord is eindelijk af van hun overbodige spelers.
Er staat wel een urn met hun as in het Feijenoord museum.
Er stond echt verassingquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:05 schreef Ruud het volgende:
[..]
Probeer je nu weer een grap te maken, tong?
Tsjaquote:‘Dat is mijn persoonlijke ambitie. Daarnaast ben ik naar Rotterdam gekomen om kampioen te worden. Misschien dit jaar al, maar anders het seizoen erop.’
Ach, als alle spelers die ambitie zouden hebben...quote:
Mja, hij is een jaar lang, ik naam aan intensief, gescout. Dus ze zullen wel een goed beeld van hem hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:13 schreef Charles.Darwin het volgende:
Huren met optie tot koop is in ieder geval the way to go ...
Nu mag deze knakker laten zien of hij het niveau aankan. Tegen Ajax was Borac Cacak helemaal nergens en die club zelf stelt ook al niet zoveel voor. Maar wie weet ...
Kan mij best vinden in die constructie.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien of zijn optie tot koop wordt gehanteerd
Maar de speler gaat er al van uit dat die optie wordt gelicht.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:17 schreef Keltie het volgende:
[..]
Kan mij best vinden in die constructie.
Is het wat dan ben je bijna zeker van z'n komst, is het niets rot'ie na een seizoen toch weer op
In de optie is een bepaald bedrag besloten. Biedt Feyenoord dat bedrag, dan moet Borac het accepteren. Met de speler moet dan alleen nog een contract worden overkomen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:18 schreef TC03 het volgende:
In hoeverre is die optie bindend voor Borac? Is er een clausule dat Feyenoord hem voor ¤x miljoen mag overnemen of mag Feyenoord gewoon als eerste bieden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |