Heeee lieve mensen!
Ik ben een meisje van 19 && mijn vriendje heeft het sinds kort uitgemaakt. De situatie is als volgt:
Ik ben een meisje wat van aard niet altijd zo goed in haar vel zit en hij is een best wel gesloten jongen die ook niet echt veel ervaring heeft gehad met meisjes voor mij. We hielden heel veel van elkaar (ik nog steeds van hem..).
Het was altijd heel leuk tussen ons, ik ben gewoon heel gevoelig iemand en stel graag vragen over hoe iemand over een bepaald onderwerp denkt, omdat ik belangrijk vindt hoe iemand in elkaar zit. We hebben een half jaar iets gehad, dit klinkt niet zo lang maar het was wel heel serieus. Op een gegeven moment kregen we miscommunicatie en kregen we vaker ‘heftige’ discussies, daardoor hadden we ook wel discussies, maar deze waren eerder grappig dan erg.
Twee weken voordat het uit ging, hadden we best wel regelmatig ruzie. Ik ben wel eens boos weggelopen, omdat ik te verdrietig werd en heb ook botte dingen gezegd (verwijtingen soms) en bij hem was het vaak zo dat hij eerst iets zei en een tijd daarna was het het tegenovergestelde, dus dit botste. Ik heb achteraf hier altijd spijt van gehad, omdat het me soms te veel werd zei ik die dingen. We hadden ook afgesproken dat we dit beter moesten aanpakken, maar nu is het dus uit. De reden dat het uit is is omdat hij een soort van ‘beschermingsschild’ om zijn gevoel heen heeft gedaan, zodat zijn gevoel voor mij weg is gegaan. Hij zegt wel dat zijn gevoel ergens diep van binnen zit, maar het niet boven komt voor een bepaalde tijd. Als ik hem in het echt zie, op school bijvoorbeeld dan komt zijn gevoel weer een beetje boven als we praten. Hij twijfelt er ook aan of het ooit nog boven kan komen sowieso na een bepaalde tijd. Hij zei dat hij de ruzies niet meer aan kon en het open zijn kon ook niet aan en dat het tijd nodig heeft wil hij weer open zijn oftewel dat zijn ‘beschermingsschild’ weer weg is..Het gekke is..het speelde een week voordat het uitging. Toe was zijn gevoel opeens weg..toen ben ik naar hem toegegaan om erover te praten en toen kwam alles weer boven en was hij aanhankelijker dan ooit. We hadden een mega leuke dag, leuker dan normaal en we hebben zelfs nog seks gehad en het voelde weer vertrouwt en ik dacht echt dat alles weer goed was. De dag erna was zijn gevoel weer weg..en 2 dagen nadat we elkaar gezien hadden is het dus uitgegaan via telefonisch contact..
Nou is mijn vraag..is het wel ‘normaal’ dat als je zoveel van iemand houdt het binnen een week totaal foetsie kan zijn? Wat als iemand tegen jouw zou zeggen ‘mijn gevoel is weg, want ik heb een bescherminggschild om mijn gevoel heen gezet en daarom voel ik niks meer voor je en ik heb geeeen idee of dit nog terug gaat komen’ wat denk je dan? En is het stom van mij als ik nog hoop heb dat dit wel goed gaat komen tussen ons? Want ik hou zielsveel van hem en hij deed dat ook van mij en ik vind het gewoon gek dat het opeens weg is. Kweet namelijk dat ik heel veel voor hem betekende.
Alvast bedankt!!