Dat zal het zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Wouter1989 het volgende:
Waarom denken paupers als jullie ook Darwin te moeten gaan lezen? Het is natuurlijk wel een handig merkteken van pseudo-intellectuelen.
Je kan het boek A. niet wetenschappelijk op waarde schatten, omdat je geen bioloog bent en je kunt het B. niet op sociaal-culturele waarde schatten omdat je niets weet van, ik zal een pedante opsomming van namen achterwege laten, de 18,5 eeuw christendom daarvoor. Daarbij is het argument vanuit doelmatigheid in de bouw van levende wezens, zoals dat door Darwin vernietigd zou zijn, in die vorm alleen voor paupers een belangrijk argument geweest. Ergo, je leest het uit leeghoofdig atheisme-koketterie.quote:
Vind ik juist de laatste tijd wel weer interessant, Fatherland, 1984, De Republyk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:33 schreef Wouter1989 het volgende:
Verder heb ik ook een hekel aan alle dystopische boeken die ik heb gelezen
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Wouter1989 het volgende:
Waarom denken paupers als jullie ook Darwin te moeten gaan lezen? Het is natuurlijk wel een handig merkteken van pseudo-intellectuelen.
Je moest eens weten hoeveel mensen boeken kopen om ze voor de vorm in de kast te hebben staan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:36 schreef Wouter1989 het volgende:
Verzamelen van boeken is iets anders dan dwepen met de inhoud.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen boeken kopen om ze voor de vorm in de kast te hebben staan.
Zo hé. Jij bent slim!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:09 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Je kan het boek A. niet wetenschappelijk op waarde schatten, omdat je geen bioloog bent en je kunt het B. niet op sociaal-culturele waarde schatten omdat je niets weet van, ik zal een pedante opsomming van namen achterwege laten, de 18,5 eeuw christendom daarvoor. Daarbij is het argument vanuit doelmatigheid in de bouw van levende wezens, zoals dat door Darwin vernietigd zou zijn, in die vorm alleen voor paupers een belangrijk argument geweest. Ergo, je leest het uit leeghoofdig atheisme-koketterie.
Volgens mij beweert Wouter dat het gepeupel alhier geen kennis heeft van cultuurgeschiedenis. Hij lijkt me geen missionaris van radicaal relativisme (en synchrone geschiedbeoefening).quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:29 schreef Xessive het volgende:
[..]
Zo hé. Jij bent slim!
Maar geldt dan dat we alle geschriften die we niet op waarde kunnen schatten, omdat we niet uit die tijd komen/niet de cultuur kennen/niet de intellectuele bagage hebben/niet de juiste motivatie hebben/enz. niet meer mogen lezen, of alleen The origin of species?
Volgens mij beweert hij twee dingenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:49 schreef herzberg het volgende:
[..]
Volgens mij beweert Wouter dat het gepeupel alhier geen kennis heeft van cultuurgeschiedenis. Hij lijkt me geen missionaris van radicaal relativisme (en synchrone geschiedbeoefening).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |