abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:41:14 #81
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71942362
GZ is een post-doc opleiding, die kan niet aan een universiteit gevolgd worden. Geen enkele.

Klinische en Klinische neuro zijn de twee meestgebruikte vooropleidingen waarmee je voor de GZ in aanmerking komt. Weliswaar zal je na je master-titel op de uni ook nog minimaal 3 jaar werkervaring moeten opbouwen om voor een GZ-opleidingsplek in aanmerking te komen.

Overigens is die GZ-opleiding grote onzin, je leert daar vrij weinig, het is meer een middel om het kaf van het koren te scheiden omdat het gros nooit door deze voorselectie heen komt.
pi_71942431
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:19 schreef RodeNek het volgende:

[..]

nee klopt inderdaad, maar toch als je geen enkele plan hebt om het onderzoek in te gaan bespaar je wel een jaartje.
Nou dat vraag ik me af, per jaarstuderen er duizende psy-studenten af. Als ik als werkgever moest kiezen tussen een normale psy student en een rema student zou ik voor die tweede gaan. Zeker nu banen niet voor het oprapen liggen in deze tijd, kan het best een goede investering zijn zelfs als je niet het onderzoek in wil gaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:48:36 #83
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71942476
Je hebt ook rema's die relatief goed opleiden voor de klinische richting, op de VU heb je bijvoorbeeld cognitive neuropsychology, waarbij je zowel veel onderzoek doet als enkele cruciale klinischeneuro vakken volgt.

Dat is sowieso wel fijne master, want als je dan onderzoek gaat doen weet je zeker dat je dicht bij de klinische praktijk zit en vaak ook nog en passant wat klinische ervaring kan opbouwen.
pi_71962235
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:41 schreef Grumpey het volgende:
GZ is een post-doc opleiding, die kan niet aan een universiteit gevolgd worden. Geen enkele.

Klinische en Klinische neuro zijn de twee meestgebruikte vooropleidingen waarmee je voor de GZ in aanmerking komt. Weliswaar zal je na je master-titel op de uni ook nog minimaal 3 jaar werkervaring moeten opbouwen om voor een GZ-opleidingsplek in aanmerking te komen.

Overigens is die GZ-opleiding grote onzin, je leert daar vrij weinig, het is meer een middel om het kaf van het koren te scheiden omdat het gros nooit door deze voorselectie heen komt.
Bedankt, het is me nu meer duidelijk hoe het allemaal in zijn werk gaat.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 augustus 2009 @ 10:11:13 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72002977
Mag ik even een tvp'tje plaatsen, .
Vanaf 31 augustus begin ik aan mijn eerste jaar psychologie aan de RuG, .
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_72026357
Sharkdoggie: welke vakken van 't eerste jaar mocht jij allemaal laten zitten? Vriendinnetje van SPH (die net klaar is) wil ook Psychologie gaan doen, maar was te laat voor 't verkorte traject en vraagt zich af of ze alles nou moet volgen of niet.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:02:21 #87
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_72027287
Vrijstelling op mentoraat. Pas in het tweede jaar heeft ze meer vrijstellingen: IBV (brief schrijven en eventueel aanvechten bij examencommissie) en 30 ECTS aan keuzevakken. Als haar eindscriptie iets te maken heeft met groepsdynamica dan dat ook. Verder moet ze checken op wiskunde deficiëntie.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_72036708
Ok, tof, zal het haar even mailen! Dankje!
Wiskunde is geen probleem, haar vooropleiding is VWO
pi_72041905
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:16 schreef RodeNek het volgende:

[..]

psychopathologie in maastricht is helaas een research-master op dit moment ....een 2 jarig master met veel statistiek.

trouwens, black-death, hoe ging communicatie , waren mijn master tutorskills ( ) goed genoeg ?
Communicatie ging toppie Maar ja ik had het niet zonder je gekund hoor
had 3 fouten geloof ik, had een 8. haalt mn gemiddelde beetje omhoog
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:37:08 #90
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_72077216
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:02 schreef Sharkdoggie het volgende:
Vrijstelling op mentoraat. Pas in het tweede jaar heeft ze meer vrijstellingen: IBV (brief schrijven en eventueel aanvechten bij examencommissie) en 30 ECTS aan keuzevakken. Als haar eindscriptie iets te maken heeft met groepsdynamica dan dat ook. Verder moet ze checken op wiskunde deficiëntie.
Hey shark, kan je me ff in de OP plempen onder UM?
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:38:27 #91
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_72077253
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:20 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Communicatie ging toppie Maar ja ik had het niet zonder je gekund hoor
had 3 fouten geloof ik, had een 8. haalt mn gemiddelde beetje omhoog
Nice..! Op naar jaar 2 dus? Of geneeskunde?
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:28:21 #92
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_72078593
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:37 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Hey shark, kan je me ff in de OP plempen onder UM?
WIKI OP is geupdated.

BTW iedereen die in de volgende OP hoort kan zichzelf erin zetten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sharkdoggie op 21-08-2009 19:36:17 ]
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:29:10 #93
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72078611
Waarom staat Groningen er eigenlijk niet bij?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:39:34 #94
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_72078886
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
Waarom staat Groningen er eigenlijk niet bij?
Over het hoofd gezien (sorry Chuck).

De genoemde universiteiten + hogeschool in de lijst zijn gebaseerd op de mensen die hier posten. In dit topic posten meer mensen dan voorheen (die nooit eerder hebben gepost in voorgaande delen). Dus elke keer als een nieuwe poster erbij komt, dan komt zijn username en uni vanzelf in de OP. De huidige OP kan niet meer bewerkt worden (tenzij een modje zo aardig wilt zijn), maar aan de volgende OP kan wel gewerkt worden (de wiki OP).
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:55:21 #95
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72079327
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:39 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Over het hoofd gezien (sorry Chuck).

De genoemde universiteiten + hogeschool in de lijst zijn gebaseerd op de mensen die hier posten. In dit topic posten meer mensen dan voorheen (die nooit eerder hebben gepost in voorgaande delen). Dus elke keer als een nieuwe poster erbij komt, dan komt zijn username en uni vanzelf in de OP. De huidige OP kan niet meer bewerkt worden (tenzij een modje zo aardig wilt zijn), maar aan de volgende OP kan wel gewerkt worden (de wiki OP).
Ok.
Ik heb alleen geen idee hoe zo'n Wiki-OP werkt, dus als iemand Groningen zou willen toevoegen?
Iemand die zich verveelt ofzo?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:06:05 #96
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_72079653
groningen stond al in de wiki op. Dus voor aanmerkingen aan de op eerst wiki op checken.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:07:39 #97
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72079706
Oh sorry, .
pi_72092685
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:38 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Nice..! Op naar jaar 2 dus? Of geneeskunde?
Jaar 2 Helaas is een groot woord, maar was liever geneeskunde gaan doen ja.. Maar goed het is niet anders. Kies denk ik wel voor de bio kant, dat neuro-deel spreekt me wel aan.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_72108112
Vandaag voor het eerst erheen.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 24 augustus 2009 @ 16:21:30 #100
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72114345
Oeh, vandaag boeken opgehaald, .
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:26:26 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72114511
vandaag binnenplein met alle 1e-jaars gespot vanaf mijn werkplek....succes iedereen
pi_72123162
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:26 schreef Grumpey het volgende:
vandaag binnenplein met alle 1e-jaars gespot vanaf mijn werkplek....succes iedereen
Ik doe niet mee aan de introductie, maar toevallig wilde ik wel even kijken waar ik heen moet morgen (WN gebouw, 'bunker'zaal). Toen ik uit de bus stapte liep ik ongeveer met mn kop tegen het Transitorium aan
pi_72123315
Hoe laat moet je morgen aanwezig zijn?
pi_72124958
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:31 schreef GreyWolf het volgende:
Hoe laat moet je morgen aanwezig zijn?
10.00 uur begint het.
pi_72139857
* Black-Death heeft lekker nog een weekje vrij

Maar nog geen rooster ofzo
pi_72171853
Op Studielink staat bij mij nog steeds dit:
quote:
B Psychologie
(B Psychologie)
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010
Universiteit Maastricht
MAASTRICHT

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Schiet ook niet op
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 26 augustus 2009 @ 15:10:04 #107
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72172377
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:54 schreef Black-Death het volgende:
Op Studielink staat bij mij nog steeds dit:
[..]

Schiet ook niet op
Wanneer heb je je ingeschreven?
pi_72175915
hoi, ik ga nu naar mn derde jaar op de radboud universiteit.

Heeft iemand de boeken

Cognition, Brain, and Consciousness: introduction to Cognitive Neuroscience. Baars & Cage, 2007, Academic Press
Stahl , S.M.. Stahl's Essential Psychopharmacology, Neuroscientific basis and Practical Applications. (2008, 3rd edition)
Comer - Abnormal psychology, 2009
Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of psychological assessment (5th ed.)

Die van Comer en Groth mogen denk ik ook wel een drukje ouder zijn dan 2009.
Wil je er vanaf voor een schappelijke prijs laat me weten..want die boeken zijn veels te duur!!!!
pi_72176823
Zijn dat alle boeken die voor het 3e jaar nodig zijn?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:49:42 #110
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72177201
Ik was jullie kwijt!
Hebben we er al zin in?

Ik heb mijzelf ingeschreven bij het NIP en de mailtjes stromen al binnen, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:58:11 #111
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_72177449
Is lid zijn van de NIP niet prijzig? Wil trouwens wel naar die congres. Nog meer mensen die gaan? En in zijn voor een mini-meet?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:59:55 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72177493
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Is lid zijn van de NIP niet prijzig? Wil trouwens wel naar die congres. Nog meer mensen die gaan? En in zijn voor een mini-meet?
Voor studenten is het ¤59,- per jaar dacht ik.
Ehm.. Welk congres bedoel je? Dat mailtje heb ik gemist denk ik
pi_72178496
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:04 schreef flexster het volgende:
hoi, ik ga nu naar mn derde jaar op de radboud universiteit.

Heeft iemand de boeken

Cognition, Brain, and Consciousness: introduction to Cognitive Neuroscience. Baars & Cage, 2007, Academic Press
Stahl , S.M.. Stahl's Essential Psychopharmacology, Neuroscientific basis and Practical Applications. (2008, 3rd edition)
Comer - Abnormal psychology, 2009
Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of psychological assessment (5th ed.)

Die van Comer en Groth mogen denk ik ook wel een drukje ouder zijn dan 2009.
Wil je er vanaf voor een schappelijke prijs laat me weten..want die boeken zijn veels te duur!!!!
Ik heb abnormal psych een oudere druk. Ook ben ik enorm schappelijk
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72182379
ja ik zie net dat het 100 pagina's scheelt. Ik denk dat jij de 5de druk hebt of niet? die heeft 497 pagina's en de nieuwe (7de druk uit 2010) heeft er 587. Dat durf ik niet

het zijn niet alle boeken voor het derde jaar (helaas) maar dit was een beginnetje

heb er wel zin in!
pi_72183652
Nog even een vraagje over statistiek
Wat is de mening van psychologiestudenten hier eigenlijk daarover? Kun je deelnemen aan de studie zonder voorkennis mbt. statistiek? Ik vind het geen ramp als dat betekent dat ik daar meer tijd in moet investeren dan de andere vakken. Van de ene hoor ik namelijk dat 'ie zelf ook niets wist van statistiek en dat ze helemaal bij het begin begonnen, maar van de andere kant hebben sommige universiteiten zelfs 'toelatingstoetsen' statistiek die je moet halen om toegelaten te worden tot de studie. Het is me allemaal niet zo duidelijk
Ik maak me geen zorgen om de wiskundige aanleg. Die heb ik wel. Ik vraag me alleen af of het inderdaad 'te doen' is zonder voorkennis (ja, ik begrijp getallen hoor, dat wel )...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:38:08 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72183842
Ja hoor, je kan deelnemen
Ik heb zelf Havo gedaan, A12, heb dus een wiskundetoets moeten doen. Ik heb het statistiek tentamen niet gehaald, maar dat was puur vanwege de theorie vragen en niet vanwege de rekenvragen - ik had één rekenvraag fout. Ter vergelijking: een vriend van mij (mavo, mbo, hbo, wo) heeft hem in één keer gehaald met een 7

RRGJL; maak je alsjeblieft niet te druk, want ik heb het idee dat je dat nu al doet ( ), maar ik ben van mening dat je dit soort dingen beter op je af kan laten komen. Ga het gewoon goed bijhouden en met goede colleges kom je een heel eind.
pi_72183892
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:32 schreef RRGJL het volgende:
Nog even een vraagje over statistiek
Wat is de mening van psychologiestudenten hier eigenlijk daarover? Kun je deelnemen aan de studie zonder voorkennis mbt. statistiek? Ik vind het geen ramp als dat betekent dat ik daar meer tijd in moet investeren dan de andere vakken. Van de ene hoor ik namelijk dat 'ie zelf ook niets wist van statistiek en dat ze helemaal bij het begin begonnen, maar van de andere kant hebben sommige universiteiten zelfs 'toelatingstoetsen' statistiek die je moet halen om toegelaten te worden tot de studie. Het is me allemaal niet zo duidelijk
Ik maak me geen zorgen om de wiskundige aanleg. Die heb ik wel. Ik vraag me alleen af of het inderdaad 'te doen' is zonder voorkennis (ja, ik begrijp getallen hoor, dat wel )...
Zeker te doen. Ik weet niet waar je gaat studeren, want er zal heus wel verschil zitten tussen universiteiten m.b.t. statistiekonderwijs, maar als het snor zit met je aanleg en je bent bereid je in te zetten zou ik me geen zorgen maken. Het was mij nog niet bekend dat er uni's zijn met toelatingstoetsen, dit lijkt me dan ook sterk. Volgens mij kom je er altijd wel met A1,2 op VWO niveau.

Het probleem is dat er veel mensen rondlopen die van te voren blèren dat ze nooit iets snappen van "wiskunde" en ze daarmee drukker zijn dan met opletten, met als gevolg dat ze op de uni (tenminste bij ons) begonnen met hoe je kwartielen, mediaan en gemiddelde moet uitrekenen
pi_72183925
Heel benieuwd of psychologie wat is, volg vanaf volgende week de minor 'Hoogtepunten uit de psychologie' aan de erasmus universiteit.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:41:14 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72183929
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:39 schreef flexster het volgende:

[..]
Het was mij nog niet bekend dat er uni's zijn met toelatingstoetsen, dit lijkt me dan ook sterk. Volgens mij kom je er altijd wel met A1,2 op VWO niveau.
Toelating is voor mensen van het HBO met een havo diploma
In Tilburg moet je hem voor je tweede jaar halen (gewoon een basis-wiskunde-toets) en anders moet je "weg".
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:41:58 #120
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_72183941
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:41 schreef Finitio het volgende:
Heel benieuwd of psychologie wat is, volg vanaf volgende week de minor 'Hoogtepunten uit de psychologie' aan de erasmus universiteit.
Als het gewoon een soort geschiedenis/inleiding is van psychologie, dan is het vreselijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')