abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70381353
Ik vind het zo vreemd, als mijn onderburen hebben gekookt en daarbij hun afzuigkap aan hebben staan lijkt het wel alsof al die geur via mijn afzuig/ventilatie juist in mijn huis komt. Is zo'n ventilatiesysteem wel gescheiden van elkaar?
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2009 @ 01:06:14 #2
4530 crew  Crazy Harry
pi_70381637
Waarschijnlijk niet, is heel normaal om dat op 1 aansluiting te hebben.
Het zou ook door de luchtstroom in de afzuiging (in de schoorsteen dus) gewoon goed moeten gaan, je zou het eens moeten nakijken op een verstopping.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_70381820
Niet als de afzuigkap op de centrale afvoer hebben aangesloten. Is dan ook verboden als je bovenburen hebt. Ze moeten een afzuigkap nemen met een motor en een filter en niet een motorloze die op de centrale afvoer is aangesloten. echter mijn benedenbuurvrouw heeft geen afzuigkap en toch krijg ik altijd haar kookluchtjes (vooral als ze bv iets als knoflook heeft gebruikt) in mijn toilet, daar loopt namelijk de buis van haar mechanische afvoer doorheen richting mijn zolder en op één of andere manier heb ik alleen er last van in het toilet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 08:37:09 #4
17893 Forno
pi_70385258
Als de centrale afvoerunits met elkaar zijn verbonden moet je juist een motorloze afzuigkap hebben. De motor van de afzuigkap produceert anders overdruk in de buizen, die er elders weer wordt uitgeblazen.
pi_70391603
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 08:37 schreef Forno het volgende:
Als de centrale afvoerunits met elkaar zijn verbonden moet je juist een motorloze afzuigkap hebben. De motor van de afzuigkap produceert anders overdruk in de buizen, die er elders weer wordt uitgeblazen.
En als je zo'n systeem hebt, mag je van de verhuurder meestal nieteens een gemotoriseerde afzuigkap gebruiken. Je mag dan alleen zo'n ding met koolstoffilters gebruiken en daarmee binnen je eigen ruimte circuleren.

Ik heb de motor enz gewoon eruit gesloopt, en 'm op de centrale afzuiging aangesloten. Werkt ook prima, en dan voorkom je dat je t bij alle buren idd naar binnen jaagt.
pi_70395060
Ik vind de topic titel zeer beledigend! Ik dacht echt dat jouw onderbuur een allochtoon was of zo ....
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_70395849
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:53 schreef JO3Y het volgende:
Ik vind de topic titel zeer beledigend! Ik dacht echt dat jouw onderbuur een allochtoon was of zo ....
dat zegt meer over jouw eigen opvattingen
pi_70405672
Goed, was blijkbaar niet duidelijk, die afzuigkap met motor sluit je dus niet aan op de centrale afzuiging maar je gebruikt een koolstoffilter die het vet en de geurtjes absorbeert en de lucht gaat daarna de keuken weer in (dus de zuigkap heeft geen afvoer naar buiten toe). Zo duidelijk wat ik bedoelde? Een motorloze sluit je inderdaad aan op de centrale afzuiging maar die mag je niet in een flat gebruiken juist omdat dat geuroverlast voor je buren kan opleveren.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator vrijdag 26 juni 2009 @ 19:57:47 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 22:16:06 #10
17893 Forno
pi_70410046
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 19:46 schreef trovey het volgende:
Goed, was blijkbaar niet duidelijk, die afzuigkap met motor sluit je dus niet aan op de centrale afzuiging maar je gebruikt een koolstoffilter die het vet en de geurtjes absorbeert en de lucht gaat daarna de keuken weer in (dus de zuigkap heeft geen afvoer naar buiten toe). Zo duidelijk wat ik bedoelde? Een motorloze sluit je inderdaad aan op de centrale afzuiging maar die mag je niet in een flat gebruiken juist omdat dat geuroverlast voor je buren kan opleveren.
Een moterloze mag volgens mij nog steeds. In principe heerst er een onderdruk in de kanalen, dus de lucht kan alleen via de kanalen naar buiten.

Volgens mij raakt dit systeem langzaam uit de gratie. Dat wil zeggen ventilatiekanalen van meerdere appartementen aan elkaar koppelen. Juist omdat mensen nogal hardleers zijn, en er toch een afzuigkap met motor aan hangen. De voorkeur gaat langzaam maar zeker uit naar een apart kanaal per woning. Juist om dit soort problemen te voorkomen. Dat heeft als nadeel dikke leidingschachten. Vaak ontwerptechnisch lastig omdat het te koste gaat van de vierkante meters. Maar denk dat veel mensen er wel de meerwaarde van inzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')