En als je zo'n systeem hebt, mag je van de verhuurder meestal nieteens een gemotoriseerde afzuigkap gebruiken. Je mag dan alleen zo'n ding met koolstoffilters gebruiken en daarmee binnen je eigen ruimte circuleren.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:37 schreef Forno het volgende:
Als de centrale afvoerunits met elkaar zijn verbonden moet je juist een motorloze afzuigkap hebben. De motor van de afzuigkap produceert anders overdruk in de buizen, die er elders weer wordt uitgeblazen.
dat zegt meer over jouw eigen opvattingenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:53 schreef JO3Y het volgende:
Ik vind de topic titel zeer beledigend! Ik dacht echt dat jouw onderbuur een allochtoon was of zo ....
Een moterloze mag volgens mij nog steeds. In principe heerst er een onderdruk in de kanalen, dus de lucht kan alleen via de kanalen naar buiten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:46 schreef trovey het volgende:
Goed, was blijkbaar niet duidelijk, die afzuigkap met motor sluit je dus niet aan op de centrale afzuiging maar je gebruikt een koolstoffilter die het vet en de geurtjes absorbeert en de lucht gaat daarna de keuken weer in (dus de zuigkap heeft geen afvoer naar buiten toe). Zo duidelijk wat ik bedoelde? Een motorloze sluit je inderdaad aan op de centrale afzuiging maar die mag je niet in een flat gebruiken juist omdat dat geuroverlast voor je buren kan opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |