En Farah Fawcettquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef muay-toy het volgende:
ga nou weg met die Yasmine!!! Michael Jackson is dood!
Michael Fokking Jackson mensen!!!!
Waarom blijf jij niet gewoon weg uit dit topic?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef muay-toy het volgende:
ga nou weg met die Yasmine!!! Michael Jackson is dood!
Michael Fokking Jackson mensen!!!!
daarom?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:20 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarom blijf jij niet gewoon weg uit dit topic?
Flikker gewoon eens op.quote:
Naar verluidt zou de breuk met haar partner in april j.l. (bron) de aanleiding zijn geweest. Echtgenote Marianne Dupon zou Yasmine hebben verlaten voor een andere vrouw. Op de website van Yasmine (hier) staat een oud radio-interview waar ze ook praat over haar relatie.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:55 schreef TheVulture het volgende:
Blijft toch heel wat indruk op me maken als je die beelden van haar zo ziet... onbegrijpelijk lijkt me dat zo'n op het oog sterke vrouw ineens helemaal geen levenslust meer had... lijkt me ook heftig voor de nabestaanden om dit een plek te gaan geven...
Nee hoor. Het was een BV, hèquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:37 schreef MikeyMo het volgende:
is het raar dat ik nog nooit van Yasmine heb gehoord?
bronquote:Collega's, familie en fans nemen afscheid van Yasmine
De foto van het bidprentje.
De foto van het bidprentje.
In Wilrijk is afscheid genomen van VRT-presentatrice en zangeres Yasmine. Hilde Rens, zoals ze echt heette, pleegde vorige week donderdag op 37-jarige leeftijd zelfmoord. De plechtigheid in het crematorium was voorbehouden aan familie, vrienden en enkele collega's. Maar buiten volgden honderden mensen de herdenking op een scherm. Het werd een erg emotionele dienst, met veel woorden van respect en lof van al wie het woord nam. Yasmines ex-vrouw, Marianne Dupon, was ook aanwezig. De beide families van het voormalige koppel hadden samen de herdenking in elkaar gestoken. Marianne Dupon werd op een gegeven moment met de brancard weggevoerd.
Volle zaal
Tijdens de plechtigheid lazen onder anderen Martine Prenen, Truus Druyts, Annick Ruyts en Peter Cockx, eindredacteur van De Rode Loper, een tekst voor. "Wat er moet overblijven van Yasmine, is haar muziek en haar ongelooflijk warme persoonlijkheid", reageerde Martine Prenen voor de dienst. "Hilde, je hebt een uitverkochte zaal vandaag, er zijn zelfs staanplaatsen", begon ze tijdens de herdenking. Ze rakelde verder mooie momenten op, die ze samen met haar boezemvriendin beleefde, en besloot met de vaak gehoorde woorden van Hilde Rens zelf: "Ik zien a zoe geire".
Eric Mellaerts zingt
Gitarist Eric Mellaerts, ook wel de muzikale papa van Yasmine genoemd, zong 'Omdat ik van je houd', met flarden tekst uit liedjes van Yasmine zelf. Hij brak aan het einde van het nummer. Mellaerts heeft lange tijd intensief samengewerkt met Yasmine.
Oudere zus
Anja, de oudere zus van Hilde Rens, liet een tekst voorlezen. "Je zocht voortdurend naar antwoorden die je niet kreeg. Je werd broos en breekbaar diep vanbinnen... Je koos - wat voor ons het einde lijkt - voor een nieuw begin. Het ga je goed."
Dochtertje Ella-Louise
Radiopresentatrice Truus Druyts was erg close met Hilde Rens en zij sprak in naam van Ella-Louise, het tweejarige dochtertje van Hilde en Marianne. "Ella-Louise denkt aan jou. Dank je mijn lieve moeke. Een hele dikke knuffel en dikke kus."
Geen omroepsters op Eén
Op Eén zullen vandaag geen omroepsters de programma's aankondigen, meldt de nieuwssite van de VRT. Iedereen is immers aanwezig op de plechtigheid. De aankondiging zal in de stijl van Canvas, met enkel een stem, gebeuren. De hommage aan Yasmine wordt vanavond nog eens herhaald.
Ex Marianne Dupon wordt met de brancard weggevoerd.
Na de dienst wordt haar urne bijgezet, wat een strikt familiale aangelegenheid is. (gb/jv)
(bron)quote:Als je een identiteitscrisis krijgt en niet meer weet wie Yasmine is en wie Hilde (blaast). En als je bedrogen wordt door collega's (zwijgt). Meer wil er ik niet over zeggen. Ik wil geen conflict. Ik wil wél dat de mensen weten dat er meer aan de hand was dan de scheiding alleen.
De vraag waarom zal altijd blijven.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:57 schreef Riparius het volgende:
Vandaag in de GVA een interview met de moeder van Yasmine.
bronquote:Ouders Yasmine mogen hun kleindochter niet zien
De samenhorigheid waarmee de families van zangeres/presentatrice Yasmine, die vorige maand uit het leven stapte, en van haar ex-vrouw Marianne Dupon in de dagen na het overlijden hun verlies probeerden te verwerken, is gesmolten als sneeuw voor de zon.
Dag Allemaal meldt dat de ouders van Yasmine hun kleindochter Ella Louise (2) niet meer mogen zien. Dat zet kwaad bloed bij de familie van Hilde Rens, zoals Yasmine officieel heette.
Steun zoeken bij elkaar
Iets meer dan een maand geleden maakte Yasmine een eind aan haar leven, na een periode van hels en ondraaglijk liefdesverdriet. De families Rens en Dupon, allebei getroffen door onpeilbare smart, gingen bij elkaar steun zoeken. Het rouwbericht ging zelfs uit van beide families. Een verzoeningsgebaar, want de laatste maanden van haar leven ging Yasmine gebukt onder de breuk met Marianne. "Wij hopen troost te vinden in de samenhorigheid", verklaarde Anita, de moeder van Yasmine.
Schuldvraag
Die samenhorigheid is inmiddels zoek. Michel Clavareau, de echtgenoot van Yasmines oudere zus Inge, schreef in een brief aan Dag Allemaal dat hij "nooit heeft gezegd dat Marianne in mijn ogen geen schuld trof". Verder stelt hij dat hij "niet meer geassocieerd wenst te worden met gelijk welke verklaring van Marianne, haar vader, of in verband met Marianne of haar vader". "Hun woorden en daden zijn hun eigen verantwoordelijkheid en dragen mijn goedkeuring niet weg".
Yasmine trok na het spaaklopen van haar huwelijk met Marianne Dupon in bij haar zus Inge en haar man Michel Claraveau. Die laatste stelt dat hij in naam van de hele familie Rens spreekt.
Grootouders gaan kapot
Anja, de oudste zus van Yasmine, verklaart een en ander: "Sinds mijn zus er niet meer is, mogen wij Ella Louise, die ik als vroedvrouw mee op de wereld heb gezet, niet meer zien. Dat is de waarheid. Mijn moeder en vader zouden zo graag hun kleinkind weer eens dicht tegen zich aan drukken. Die mensen gaan hieraan kapot. Nochtans hebben mijn ouders wettelijk bezoekrecht, dacht ik. En zelfs als dat niet zo is, je neemt grootouders hun kleinkind toch niet af! Zeker niet als ze net hun dochter zijn verloren".
"Ik hoop oprecht dat de samenhorigheid kan terugkeren, maar dan moet er heel veel veranderen. Om te beginnen met het gedaan zijn met Marianne een slachtoffer te noemen. Er is hier maar één slachtoffer, en dat is ons Hilde".
Erfenis voor Marianne
Officieel waren Marianne en Yasmine nog een echtpaar, waardoor de Marianne dus wettelijk recht heeft op de erfenis van Yasmine. Zus Anja: "Dat is zo, ja. Maar er is nog niets verdeeld. De erfenis moet nog helemaal worden uitgeklaard. Dat komt er nog eens bij". (da/lb)
Ja, ik heb het blad hier ook liggen. Tenminste één Nederlands tijdschrift dat aandacht besteedt aan haar overlijden. Mooi geschreven artikel gelardeerd met stukjes tekst uit het nummer Porselein dat haar zo goed typeerde. De tekst leunt wel erg op de hommage die de VRT heeft uitgezonden, veel citaten zijn daar letterlijk uit overgenomen. En er is toch nog een foutje in geslopen: dochter Ella-Louise werd pas in maart 2007 geboren, dus niet een half jaar na haar huwelijk in augustus 2003.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:30 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Er stond ook een stuk in de ZijaanZij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |