abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70414426
Who cares. Heb niets met die freak.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:46:26 #52
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70414541
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef muay-toy het volgende:
ga nou weg met die Yasmine!!! Michael Jackson is dood!
Michael Fokking Jackson mensen!!!!
En Farah Fawcett
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70414568
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:41 schreef Saviola het volgende:
Who cares. Heb niets met die freak.
Dat kan als muziek niet je ding is.
pi_70414597
Zijn muziek niet iig.
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:50:24 #55
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_70414649
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:46 schreef mazaru het volgende:

[..]

En Farah Fawcett
who?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_70414651
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:48 schreef Saviola het volgende:
Zijn muziek niet iig.
ergo muziek
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:52:49 #57
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_70414712
Nok eens. Lopen genoeg MJ topics.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_70414867
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:52 schreef static het volgende:
Nok eens. Lopen genoeg MJ topics.
Oh does linkjes _!
pi_70415448
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef muay-toy het volgende:
ga nou weg met die Yasmine!!! Michael Jackson is dood!
Michael Fokking Jackson mensen!!!!
Waarom blijf jij niet gewoon weg uit dit topic?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:28:46 #60
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_70415623
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 01:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Waarom blijf jij niet gewoon weg uit dit topic?
daarom?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:29:45 #61
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_70415646
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 01:28 schreef muay-toy het volgende:

[..]

daarom?
Flikker gewoon eens op.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_70452021
Voor wie het heeft gemist maar het toch graag had willen zien: zo meteen om 18:10 uur op één nog eenmaal de aflevering van De Rode Loper met een hommage aan Yasmine.
pi_70453289
Blijft toch heel wat indruk op me maken als je die beelden van haar zo ziet... onbegrijpelijk lijkt me dat zo'n op het oog sterke vrouw ineens helemaal geen levenslust meer had... lijkt me ook heftig voor de nabestaanden om dit een plek te gaan geven...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_70455122
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:55 schreef TheVulture het volgende:
Blijft toch heel wat indruk op me maken als je die beelden van haar zo ziet... onbegrijpelijk lijkt me dat zo'n op het oog sterke vrouw ineens helemaal geen levenslust meer had... lijkt me ook heftig voor de nabestaanden om dit een plek te gaan geven...
Naar verluidt zou de breuk met haar partner in april j.l. (bron) de aanleiding zijn geweest. Echtgenote Marianne Dupon zou Yasmine hebben verlaten voor een andere vrouw. Op de website van Yasmine (hier) staat een oud radio-interview waar ze ook praat over haar relatie.
pi_70563143
Hier nog even wat medialinkjes en tips. Ik verkeerde in de veronderstelling dat programma's van de VRT i.v.m. rechtenkwesties niet vanuit Nederland op internet zijn terug te kijken, en had er daarom niet naar gezocht, maar dat blijkt toch niet voor alle programma's te gelden. Op de dag van Hilde's overlijden had Terzake een gesprek met haar vriendin Martine Prenen, dat is hier terug te kijken.

Afgelopen zondagavond besteedde ook het NCRV Radio 2 programma Volgspot aandacht aan Yasmine. Het betreffende fragment is hier terug te luisteren.

Donderdag 2 juli om 21:10 uur blikt één in een drie kwartier durend programma onder de titel Van porselein terug op de zangcarriere van Yasmine. Dit programma wordt vrijdag 3 juli om 18:10 uur nog eens herhaald. Er is die dag geen reguliere uitzending van De rode loper.

De uitvaartplechtigheid voor Hilde vindt komende vrijdag om 13:30 uur plaats in het crematorium aan de Jules Moretuslei in Wilrijk (gemeente Antwerpen) en op de begraafplaats Schoonselhof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Riparius op 02-07-2009 01:50:37 ]
pi_70565362
http://www.humo.be/tws/humo-files/18017-5/yasmine-overleden.htm

Op zich wel een heel interessant interview van haar een paar jaar geleden, waarin ze aangeeft rond haar 30e zodanig in de put te hebben gezeten dat ze al eens aan zelfdoding dacht
pi_70615080
Op de nieuwssite van de VRT staat hier inmiddels een impressie van de uitvaartplechtigheid voor Hilde.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:37:57 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70615101
is het raar dat ik nog nooit van Yasmine heb gehoord?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_70615466
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:37 schreef MikeyMo het volgende:
is het raar dat ik nog nooit van Yasmine heb gehoord?
Nee hoor. Het was een BV, hè
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:51:02 #70
16715 Mylene
*schatje*
pi_70621296
quote:
Collega's, familie en fans nemen afscheid van Yasmine
De foto van het bidprentje.
De foto van het bidprentje.
In Wilrijk is afscheid genomen van VRT-presentatrice en zangeres Yasmine. Hilde Rens, zoals ze echt heette, pleegde vorige week donderdag op 37-jarige leeftijd zelfmoord. De plechtigheid in het crematorium was voorbehouden aan familie, vrienden en enkele collega's. Maar buiten volgden honderden mensen de herdenking op een scherm. Het werd een erg emotionele dienst, met veel woorden van respect en lof van al wie het woord nam. Yasmines ex-vrouw, Marianne Dupon, was ook aanwezig. De beide families van het voormalige koppel hadden samen de herdenking in elkaar gestoken. Marianne Dupon werd op een gegeven moment met de brancard weggevoerd.

Volle zaal
Tijdens de plechtigheid lazen onder anderen Martine Prenen, Truus Druyts, Annick Ruyts en Peter Cockx, eindredacteur van De Rode Loper, een tekst voor. "Wat er moet overblijven van Yasmine, is haar muziek en haar ongelooflijk warme persoonlijkheid", reageerde Martine Prenen voor de dienst. "Hilde, je hebt een uitverkochte zaal vandaag, er zijn zelfs staanplaatsen", begon ze tijdens de herdenking. Ze rakelde verder mooie momenten op, die ze samen met haar boezemvriendin beleefde, en besloot met de vaak gehoorde woorden van Hilde Rens zelf: "Ik zien a zoe geire".

Eric Mellaerts zingt
Gitarist Eric Mellaerts, ook wel de muzikale papa van Yasmine genoemd, zong 'Omdat ik van je houd', met flarden tekst uit liedjes van Yasmine zelf. Hij brak aan het einde van het nummer. Mellaerts heeft lange tijd intensief samengewerkt met Yasmine.

Oudere zus
Anja, de oudere zus van Hilde Rens, liet een tekst voorlezen. "Je zocht voortdurend naar antwoorden die je niet kreeg. Je werd broos en breekbaar diep vanbinnen... Je koos - wat voor ons het einde lijkt - voor een nieuw begin. Het ga je goed."

Dochtertje Ella-Louise
Radiopresentatrice Truus Druyts was erg close met Hilde Rens en zij sprak in naam van Ella-Louise, het tweejarige dochtertje van Hilde en Marianne. "Ella-Louise denkt aan jou. Dank je mijn lieve moeke. Een hele dikke knuffel en dikke kus."

Geen omroepsters op Eén
Op Eén zullen vandaag geen omroepsters de programma's aankondigen, meldt de nieuwssite van de VRT. Iedereen is immers aanwezig op de plechtigheid. De aankondiging zal in de stijl van Canvas, met enkel een stem, gebeuren. De hommage aan Yasmine wordt vanavond nog eens herhaald.

Ex Marianne Dupon wordt met de brancard weggevoerd.

Na de dienst wordt haar urne bijgezet, wat een strikt familiale aangelegenheid is. (gb/jv)
bron
pi_70640174
Walgelijke reacties blijven staan en mijn reactie daarop wordt verwijderd, de omgekeerde wereld lijkt me .

Enfin, het blijft tragisch, de uitvaart gisteren was ook pakkend. RIP Yasmine
pi_70681029
Marianne Dupon, die vrijdag was ingestort bij de uitvaart van haar partner, heeft de nacht in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Volgens Werner Dupon, de vader van Marianne, waren de afgelopen dagen een hel voor het hele gezin. Er werden zelfs enige haatbrieven bezorgd aan het adres van Marianne, waarvan er één een dusdanige inhoud had dat Marianne's moeder ook is ingestort. Volgens Werner had het zeker nog goed kunnen komen tussen Marianne en Hilde. Hij benadrukt dat er nog veel meer oorzaken waren voor de zelfmoord van Hilde dan alleen de relatiebreuk:
quote:
Als je een identiteitscrisis krijgt en niet meer weet wie Yasmine is en wie Hilde (blaast). En als je bedrogen wordt door collega's (zwijgt). Meer wil er ik niet over zeggen. Ik wil geen conflict. Ik wil wél dat de mensen weten dat er meer aan de hand was dan de scheiding alleen.
(bron)

Op te merken is nog dat Werner Dupon niet de enige is die dit beweert. Eerder al had ook Michel Clavareau, de echtgenoot van Hilde's zus bij wie zij sinds de breuk met Marianne verbleef, zich in de krant in soortgelijke bewoordingen uitgelaten en gezegd dat er mensen zijn die haar erge, onrechtvaardige dingen hebben aangedaan (bron1, bron2).

De grote vraag is natuurlijk waar Werner Dupon en Michel Clavareau op doelen, wie haar zou hebben bedrogen of erge dingen zou hebben aangedaan. Onderzoek op internet door mijzelf leverde niet veel op, behalve dan dat de samenwerking met Marc Hendrickx voor het Leonard Cohen project heeft geresulteerd in een zakelijk conflict, dat kennelijk omstreeks het moment van haar dood nog steeds voortsleepte. Nadat Yasmine in april 2005 een concert had gegeven in Brussel waar zij de door haar in het Nederlands bewerkte Cohen-nummers zong, en dat werd opgenomen en uitgezonden op televisie, beweerde Hendrickx dat de show in Brussel zonder zijn toestemming was opgenomen en eiste hij 60.000 euro schadevergoeding van Yasmine (bron).

De zangeres liet zich hierdoor evenwel niet van de wijs brengen, en bood Hendrickx conform het contract dat zij met hem had gehad de vooraf per optreden afgesproken vergoeding aan, niettegenstaande het feit dat de samenwerking op dat moment al was beëindigd. Hendrickx nam hier echter geen genoegen mee, en zette zijn advocaten op de zaak. Uit een warrig, gezwollen en egotripperig verhaal op de website van Hendrickx is op te maken dat hij in eerste instantie door de rechter in het ongelijk werd gesteld, maar dat dit hem er niet van weerhield om steeds maar door te gaan met nieuwe juridische stappen. Kennelijk was er pas op of na 28 april 2009 (toevallig of niet ook de dag van de breuk tussen Marianne en Hilde) te rekenen met een uitspraak in deze dus al vier jaar slepende kwestie. Of er daadwerkelijk een (voor Hilde nadelige) uitspraak is geweest op of omstreeks deze datum is mij niet duidelijk, maar dat de hele opstelling van Hendrickx haar geen goed kan hebben gedaan is volstrekt evident. Op zijn site gaat Hendrickx op een zeer onbeschofte en allesbehalve zakelijke manier te keer tegen Yasmine, en debiteert hij een reeks halve en hele onwaarheden. Zo beweert Hendrickx dat het hele Cohen project van A tot Z zijn idee was en dat hij ook de Nederlandse bewerking van de teksten van Cohen zou hebben gemaakt. Dat laatste is een flagrante leugen: de teksten zijn door Yasmine zelf bewerkt, weliswaar met hulp van enkele (met name genoemde) anderen, maar Hendrickx had daar niets mee van doen (bron).

Intussen heeft de oude meester in het kader van zijn afscheidstournee afgelopen zaterdag een optreden gegeven in Antwerpen. Cohen droeg zijn concert op aan Hilde (bron).

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 06-07-2009 05:45:26 ]
pi_70681413
Blijft hoe dan ook een triest verhaal als iemand zo de weg kwijt is en deze keuze maakt
pi_71207374
De Gazet van Antwerpen bericht vandaag dat een bidprentje van Yasmine op eBay niet minder dan 664 euro heeft opgeleverd. De kritiek op de vrouw die het bidprentje te koop had aangeboden is dan ook niet van de lucht. Overigens heeft de aanbiedster al aangegeven dat ze dit niet had voorzien en dat ze het grootste deel van de opbrengst zal schenken aan het Centrum ter Preventie van Zelfdoding, beter bekend als de Zelfmoordlijn.
pi_71519076
Vandaag in de GVA een interview met de moeder van Yasmine.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 augustus 2009 @ 01:34:51 #76
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71529354
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:57 schreef Riparius het volgende:
Vandaag in de GVA een interview met de moeder van Yasmine.
De vraag waarom zal altijd blijven.

Alleen Hilde zal het antwoord niet meer kunnen geven, anderen zullen het antwoord alleen kunnen raden, vermoeden en gissen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71604746
quote:
Ouders Yasmine mogen hun kleindochter niet zien

De samenhorigheid waarmee de families van zangeres/presentatrice Yasmine, die vorige maand uit het leven stapte, en van haar ex-vrouw Marianne Dupon in de dagen na het overlijden hun verlies probeerden te verwerken, is gesmolten als sneeuw voor de zon.

Dag Allemaal meldt dat de ouders van Yasmine hun kleindochter Ella Louise (2) niet meer mogen zien. Dat zet kwaad bloed bij de familie van Hilde Rens, zoals Yasmine officieel heette.

Steun zoeken bij elkaar
Iets meer dan een maand geleden maakte Yasmine een eind aan haar leven, na een periode van hels en ondraaglijk liefdesverdriet. De families Rens en Dupon, allebei getroffen door onpeilbare smart, gingen bij elkaar steun zoeken. Het rouwbericht ging zelfs uit van beide families. Een verzoeningsgebaar, want de laatste maanden van haar leven ging Yasmine gebukt onder de breuk met Marianne. "Wij hopen troost te vinden in de samenhorigheid", verklaarde Anita, de moeder van Yasmine.

Schuldvraag
Die samenhorigheid is inmiddels zoek. Michel Clavareau, de echtgenoot van Yasmines oudere zus Inge, schreef in een brief aan Dag Allemaal dat hij "nooit heeft gezegd dat Marianne in mijn ogen geen schuld trof". Verder stelt hij dat hij "niet meer geassocieerd wenst te worden met gelijk welke verklaring van Marianne, haar vader, of in verband met Marianne of haar vader". "Hun woorden en daden zijn hun eigen verantwoordelijkheid en dragen mijn goedkeuring niet weg".

Yasmine trok na het spaaklopen van haar huwelijk met Marianne Dupon in bij haar zus Inge en haar man Michel Claraveau. Die laatste stelt dat hij in naam van de hele familie Rens spreekt.

Grootouders gaan kapot
Anja, de oudste zus van Yasmine, verklaart een en ander: "Sinds mijn zus er niet meer is, mogen wij Ella Louise, die ik als vroedvrouw mee op de wereld heb gezet, niet meer zien. Dat is de waarheid. Mijn moeder en vader zouden zo graag hun kleinkind weer eens dicht tegen zich aan drukken. Die mensen gaan hieraan kapot. Nochtans hebben mijn ouders wettelijk bezoekrecht, dacht ik. En zelfs als dat niet zo is, je neemt grootouders hun kleinkind toch niet af! Zeker niet als ze net hun dochter zijn verloren".

"Ik hoop oprecht dat de samenhorigheid kan terugkeren, maar dan moet er heel veel veranderen. Om te beginnen met het gedaan zijn met Marianne een slachtoffer te noemen. Er is hier maar één slachtoffer, en dat is ons Hilde".

Erfenis voor Marianne
Officieel waren Marianne en Yasmine nog een echtpaar, waardoor de Marianne dus wettelijk recht heeft op de erfenis van Yasmine. Zus Anja: "Dat is zo, ja. Maar er is nog niets verdeeld. De erfenis moet nog helemaal worden uitgeklaard. Dat komt er nog eens bij". (da/lb)
bron

Jeetje, dat is ook erg zeg.
pi_71702508
Naar gisteren pas bekend is geworden had Yasmine drie dagen voor haar zelfmoord te horen gekregen dat ze in het ongelijk was gesteld in de bodemprocedure die auteur Marc Hendrickx in 2005 tegen haar had aangespannen. Ze werd veroordeeld tot het betalen van 10.000 euro aan Hendrickx, alsmede de gerechtskosten van zo'n 7.500 euro.

bron

Ik had me hier al eerder afgevraagd of het al vier jaar slepende conflict misschien had bijgedragen aan haar depressiviteit, maar het is toch wel schokkend om te lezen dat er inderdaad een voor haar negatieve uitspraak is geweest, zoals ik al vermoedde en vreesde. Ik wil niet suggereren dat dit de aanleiding was voor haar dramatische beslissing, maar het zou na de breuk met haar echtgenote enkele weken eerder toch wel eens de bekende druppel kunnen zijn geweest. Heel erg allemaal.
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:30:49 #79
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71729458
Er stond ook een stuk in de ZijaanZij.
Resistance is futile
pi_71743113
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:30 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Er stond ook een stuk in de ZijaanZij.
Ja, ik heb het blad hier ook liggen. Tenminste één Nederlands tijdschrift dat aandacht besteedt aan haar overlijden. Mooi geschreven artikel gelardeerd met stukjes tekst uit het nummer Porselein dat haar zo goed typeerde. De tekst leunt wel erg op de hommage die de VRT heeft uitgezonden, veel citaten zijn daar letterlijk uit overgenomen. En er is toch nog een foutje in geslopen: dochter Ella-Louise werd pas in maart 2007 geboren, dus niet een half jaar na haar huwelijk in augustus 2003.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')