abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70357262
Goednemiddag!

ik heb een huisje gekocht uit 1950 met een hele kale badkamer.

Het is een badkamer van maar 3 vierkante meter, en op de vloer ligt kaal beton.
Verder zit er op de muren stucwerk waar overheen was getegeld maar die tegels zijn en af en het stucwerk is op sommige plaatsen vlink geschadigd.

Nu wil ik opnieuw de hele badkamer gaan betegelen en is mijn vraag of ik die hele badkamer opnieuw een dun laagje moet stucen over het oude stucwerk heen of dat ik alleen de gaten dicht moet smeren ( ook wil ik in dit geval graag weten waarmee dan).
Dan zal de muur natuurlijk niet even effen en strak zijn maar zal dit genoeg zijn om overheen te tegelen?

Groet, Marlon
pi_70357428
ligt vooral hoe groot je tegels zijn

hoe groter de tegel (60x30 bijv) dan moet het vlakker zijn dan bij een mozaiekje
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:27:33 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70361349
Ben je een handige / ervaren klusser, of heb je nog nooit getegeld, gestuct etc?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70370627
Als de muren nog vlak zijn, maar met beschadigingen, dan kan je gewoon cementstuc of zand/cement of zelfs metselmortel gebruiken om de gaten op te vullen. daarna met een lat glad afstrijken. Gladheid is niet belangrijk, vlakheid wel.

Maak de muur wel nat voor je gaat aansmeren.
pi_70415922
Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk welk effect je wil gaat creëren.. als de muur er ZOdanig slecht uitziet kun je beter de gehele muur opnieuw stucen.. Let natuurlijk wel even goed op dat je de muur met de goede voorbehandeling behandeld.. van Knauff heb je daar genoeg verschillende producten voor die zowel de zuigende werking opheffen en dan wel de hechting beter maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')