Ik moet misschien smillies erbij doen als ik zoiets zeg.quote:
Helemaal primaquote:
Christiaan Huygensquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:59 schreef qonmann het volgende:
Wiskunde (minder gebruikelijk: mathematiek, mathematica of mathesis) is een van de oudste wetenschappen en heeft bijgevolg een lange en rijke geschiedenis
In de meeste talen (Engels: mathematics, Duits: Mathematik, Frans: mathématiques) is het woord voor wiskunde afgeleid van het Griekse woord μάθημα (máthèma), dat wetenschap, kennis of leren betekent. Het Nederlandse woord wiskunde is doorin de 17e eeuw als wisconst (kunst van het gewisse of zekere) aan deze wetenschap verbonden.
..en het heeft stand gehouden..
Wie was![]()
Persil?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is trouwens een afkorting. Voor: Frente Popular de Liberación de Saguía el Hamra y Río de Oro. Wauw
Neen, wijsbegeerte is ook een vondst van hem die heeft standgehoudenquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:59 schreef mr_anonimous het volgende:
Erasmus?
Hij slaat nog bij elke klokslag een bladzijde om hoor!quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
In de 17e eeuw was onze Rotjeknorse vriend reeds lang ten Hemelen gevaren.
Wauw, ik ben nu toch wel erg benieuwd of dit niet een ontzettende "Oh jaaaa"-erlebnis gaat opleveren..quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:06 schreef qonmann het volgende:
Nog wat info over de man die we zoeken:
(Brugge, 1548 – Den Haag of Leiden, 1620) was een Vlaams toegepast wiskundige, natuurkundige en ingenieur. Hij vond het decimale stelsel voor breuken uit en gaf de vestingbouw een wiskundige grondslag. Hij leverde als pionier vele bijdragen aan theorie en praktijk in wiskunde en natuurkunde en toegepaste wetenschappen als waterbouwkunde en landmeetkunde. Het Nederlands kreeg dankzij
eigen wetenschappelijke woorden zoals "wiskunde" en "wijsbegeerte".
Erasmus is het al niet, blijft Caland overquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:08 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik vermoed dat hij een eigen plaats heeft in Ommoord.......
Dat is de metro.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Erasmus is het al niet, blijft Caland over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |