abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:45:20 #1
240618 Micson
The lonely stoner
pi_70334839
Hallo mede-Fok!-ers,

Ik hoop komende week mijn overgang naar 6VWO veilig te stellen, maar het gaat steeds meer met horten en stoten. Ik ben dan ook bang dat ik mijn examenjaar niet ga halen. Dit bazeer ik op het gegeven dat ik nu al bij de domsten van VWO5 gerekend kan worden, en dit volgend jaar al helemaal 't geval is (de domsten blijven zitten). Elk jaar zakt pak em beet 10%, en hierdoor is het simpele toepassen van logica voldoende om te constateren dat het heel moeilijk voor mij wordt om tegen 'the odds' in toch nog te gaan slagen

Maar dat eigenlijk terzijde, want nu komt mijn eigenlijke vraag pas die ook in de TT zit. Ik ben namelijk van plan om HBO te gaan doen, dus of ik een havo of vwo diploma behaal, maakt me eigelijk niet zo heel veel uit (al is VWO natuurlijk mooi meegenomen) Maar de vraag dus:

Krijg je na het voltooien van 5VWO een Havo certificaat dat gelijk staat aan het Havo diploma? Dit beweerde namelijk een vriend van me..

Bij voorbaat dank;)

Micson
pi_70334892
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:45 schreef Micson het volgende:
Hallo mede-Fok!-ers,

Ik hoop komende week mijn overgang naar 6VWO veilig te stellen, maar het gaat steeds meer met horten en stoten. Ik ben dan ook bang dat ik mijn examenjaar niet ga halen. Dit bazeer ik op het gegeven dat ik nu al bij de domsten van VWO5 gerekend kan worden, en dit volgend jaar al helemaal 't geval is (de domsten blijven zitten). Elk jaar zakt pak em beet 10%, en hierdoor is het simpele toepassen van logica voldoende om te constateren dat het heel moeilijk voor mij wordt om tegen 'the odds' in toch nog te gaan slagen

Maar dat eigenlijk terzijde, want nu komt mijn eigenlijke vraag pas die ook in de TT zit. Ik ben namelijk van plan om HBO te gaan doen, dus of ik een havo of vwo diploma behaal, maakt me eigelijk niet zo heel veel uit (al is VWO natuurlijk mooi meegenomen) Maar de vraag dus:

Krijg je na het voltooien van 5VWO een Havo certificaat dat gelijk staat aan het Havo diploma? Dit beweerde namelijk een vriend van me..

Bij voorbaat dank;)

Micson
Waar bazeert die vriend dat op? Je moet gewoon examen doen in 5 Havo. Je zult hoogstens een aantal vrijstellingen krijgen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:47:43 #3
236335 neen
schone schijn
pi_70334923
5 VWO af = een havo diploma?
Volgens mij word je niet toegelaten op het HBO als je "alleen" 5 vwo hebt, gewoon je vwo afmaken jaartje meer of minder maakt niets uit.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:48:36 #4
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_70334949
Je bent dom als je een VWO diploma laat schieten...

En 6VWO is makkelijker dan 5VWO, hoor ik van anderen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:49:57 #5
236335 neen
schone schijn
pi_70334991
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:48 schreef Djahani het volgende:

Het niveau van proefwerken van school ligt inderdaad vaak hoger dan het niveau van de landelijke examens.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:51:29 #6
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_70335037
Gewoon 6VWO aanproberen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_70335038
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:48 schreef Djahani het volgende:

Ik hoor overal dat het examenjaar makkelijker is dan het jaar ervoor.
Bij mij was het ook zo alleen dan met havo.

Dus gewoon ervoor gaan.
pi_70335070
Dat was die vriend van jou beweerd is niet waar. Wat wel waar is is dat overgangsbewijs naar de 4e (Havo of Vwo), gelijk is aan een Vmbo-TG/GT-diploma, of hoe het ook heet.

edit: Je kan dus wel Mbo gaan doen, maar let wel, je heb dan geen middelbare school diploma, je voldoet enkel aan de eisen om Mbo/Havo te gaan doen .

[ Bericht 7% gewijzigd door Tegan op 24-06-2009 20:07:35 ]
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 19:53:09 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70335080
6 VWO doen, anders de Vavo. HBO wordt je niet zomaar toegelaten met 5 VWO.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_70335107
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 19:49 schreef neen het volgende:

[..]

Het niveau van proefwerken van school ligt inderdaad vaak hoger dan het niveau van de landelijke examens.
Verschilt per school... ik vond de examens echter belachelijk makkelijk als ik deze vergelijk met de proefwerken!
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:05:49 #11
240618 Micson
The lonely stoner
pi_70335530
Ja maar wij worden ook nog keihard genaaid met de Vernieuwde Tweede fase... Eerst kon je bijvoorbeeld Economie 1 kiezen als je hier slecht in was, maar nu is dit gewoon automatisch Econ12. Dit bazeer ik op 't feit dat wij proefwerken moeten maken met opgaven uit oude Econ12 examens. En dit komt mij dus bijzonder slecht uit, omdat ik echt geen reet snap van Economie.

Bedankt verder voor de reacties trouwens Dit brengt mij helaas wel in een lastige positie . Jullie zeggen trouwens wel allemaal dat ik mn VWO diploma maar moet halen, maar ik zit nu toch wel in een lastig dilemma. Van de ene kant vind ik het zonde om nu nog naar 5HAVO te gaan (1 jaar weggegooid, en ik zit op dit moment al waarschijnlijk op een hoger niveau dan 5Havo, dus dat wordt een jaar niksen), maar als ik volgend jaar zak voor mijn examen ben ik nog verder van huis. Bovendien wil ik dus een HBO opleiding gaan doen, dus ik zie niet echt de noodzaak in van het hebben van een VWO diploma
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 20:08:03 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70335628
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:05 schreef Micson het volgende:
Ja maar wij worden ook nog keihard genaaid met de Vernieuwde Tweede fase... Eerst kon je bijvoorbeeld Economie 1 kiezen als je hier slecht in was, maar nu is dit gewoon automatisch Econ12. Dit bazeer ik op 't feit dat wij proefwerken moeten maken met opgaven uit oude Econ12 examens. En dit komt mij dus bijzonder slecht uit, omdat ik echt geen reet snap van Economie.

Bedankt verder voor de reacties trouwens Dit brengt mij helaas wel in een lastige positie . Jullie zeggen trouwens wel allemaal dat ik mn VWO diploma maar moet halen, maar ik zit nu toch wel in een lastig dilemma. Van de ene kant vind ik het zonde om nu nog naar 5HAVO te gaan (1 jaar weggegooid, en ik zit op dit moment al waarschijnlijk op een hoger niveau dan 5Havo, dus dat wordt een jaar niksen), maar als ik volgend jaar zak voor mijn examen ben ik nog verder van huis. Bovendien wil ik dus een HBO opleiding gaan doen, dus ik zie niet echt de noodzaak in van het hebben van een VWO diploma
voor de vorm gewoon VWO6 doen men!
pi_70335631
Volgens mij moet jij zelfs naar 4Havo als jij nu besluit om Havo te gaan doen...
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 20:09:17 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70335669
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:08 schreef Tegan het volgende:
Volgens mij moet jij zelfs naar 4Havo als jij nu besluit om Havo te gaan doen...
VMBO 4 > Havo 4 > Havo 5. Maar VWO 5 > Havo 5 voor zover ík het weet !
pi_70335761
Ik weet het niet, ik vermoed dit .
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:12:03 #16
236335 neen
schone schijn
pi_70335773
quote:

Als je volgend jaar je examens niet goed maakt ben je ook 1 jaar kwijt, als je dingen afsluit is dat wel een chill jaar. Chille jaren zijn goed

Dat jaartje meer ofminder maakt niet zoveel uit hoor
pi_70335776
Ik mag met mijn MBO Niveau 4 HBO doen. En jij met VWO5 niet
pi_70335877
Als je nu in 5 VWO zit, zit je toch al in de nieuwe tweede fase? En dan maakt dat ene jaartje inderdaad weinig uit, mocht je het niet halen. VWO is altijd beter dan HAVO.
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:51:11 #19
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_70337234
Als je zeker weet dat je toch HBO wilt doen is een jaartje niksen natuurlijk ook prima. (Om havo te halen dus).

Of je in havo 5 terecht kan weet ik echter niet zeker. Als het écht simpel is doe je er gewoon een LOI cursus naast.
Primum non nocere
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:53:29 #20
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_70342382
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

VMBO 4 > Havo 4 > Havo 5. Maar VWO 5 > Havo 5 voor zover ík het weet !
Klopt. Hier op school 10tal leerlingen die 5VWO > 5HAVO gaan doen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_70343631
quote:

Economie is sowieso een nutteloos vak, heb je echt voor geen enkele vervolgstudie nodig
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_70343826
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Economie is sowieso een nutteloos vak, heb je echt voor geen enkele vervolgstudie nodig
Ga jij maar Economie studeren, dan krijg je gewoon weer MO = MK.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:35:46 #23
57434 Marloes
Digital Love
pi_70343838
Misschien moeten jullie allemaal eerst eens het woord BASEREN goed schrijven
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_70343955
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:35 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ga jij maar Economie studeren, dan krijg je gewoon weer MO = MK.
Wat snap je nou niet aan mijn post?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_70344030
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:38 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat snap je nou niet aan mijn post?
Nou het is bijna 12 uur, maar ik snap je clue inderdaad niet.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_70346565
quote:

Dat dacht ik ook tot ik erachter kwam dat HBO kut is en dat ik naar de uni wil...
pi_70364479
ga dan naar havo5 als je zeker weet dat je naar het hbo wilt, een jaartje chillen is ook lekker, zou er wel zo snel mogelijk achteraan gaan en een gesprek met school aanvragen. Je kunt altijd nog naar de uni met een hbo-p.
pi_70367468
Gewoon bijles nemen ofzo volgend jaar, anders zoveel mogelijk vakken afsluiten en de rest op de VAVO doen jaar erop.
당신을 사랑합니다
pi_70367523
Word je eigenlijk uberhaupt wel toegelaten op het HBO met een HAVO certificaat? Of is het alleen met een compleet vakkenprofiel? Want ik heb zelf wel een certificaat voor Engels, maar voor zover ik weet kan ik daarmee geen vertaalstudie gaan doen of zo.
pi_70367644
Je moet gewoon alle vakken halen. Als je dus een hoop certificaten hebt die een volledig pakket vormen, kun je die laten omzetten in een diploma.

Ik heb zelf Havo gedaan en daarna Vwo @ Vavo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')