Waar bazeert die vriend dat op? Je moet gewoon examen doen in 5 Havo. Je zult hoogstens een aantal vrijstellingen krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:45 schreef Micson het volgende:
Hallo mede-Fok!-ers,
Ik hoop komende week mijn overgang naar 6VWO veilig te stellen, maar het gaat steeds meer met horten en stoten. Ik ben dan ook bang dat ik mijn examenjaar niet ga halen. Dit bazeer ik op het gegeven dat ik nu al bij de domsten van VWO5 gerekend kan worden, en dit volgend jaar al helemaal 't geval is (de domsten blijven zitten). Elk jaar zakt pak em beet 10%, en hierdoor is het simpele toepassen van logica voldoende om te constateren dat het heel moeilijk voor mij wordt om tegen 'the odds' in toch nog te gaan slagen
Maar dat eigenlijk terzijde, want nu komt mijn eigenlijke vraag pas die ook in de TT zit. Ik ben namelijk van plan om HBO te gaan doen, dus of ik een havo of vwo diploma behaal, maakt me eigelijk niet zo heel veel uit (al is VWO natuurlijk mooi meegenomen) Maar de vraag dus:
Krijg je na het voltooien van 5VWO een Havo certificaat dat gelijk staat aan het Havo diploma? Dit beweerde namelijk een vriend van me..
Bij voorbaat dank;)
Micson
Het niveau van proefwerken van school ligt inderdaad vaak hoger dan het niveau van de landelijke examens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:48 schreef Djahani het volgende:
Je bent dom als je een VWO diploma laat schieten...
En 6VWO is makkelijker dan 5VWO, hoor ik van anderen.
Ik hoor overal dat het examenjaar makkelijker is dan het jaar ervoor.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:48 schreef Djahani het volgende:
Je bent dom als je een VWO diploma laat schieten...
En 6VWO is makkelijker dan 5VWO, hoor ik van anderen.
Verschilt per school... ik vond de examens echter belachelijk makkelijk als ik deze vergelijk met de proefwerken!quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:49 schreef neen het volgende:
[..]
Het niveau van proefwerken van school ligt inderdaad vaak hoger dan het niveau van de landelijke examens.
voor de vorm gewoon VWO6 doen men!quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:05 schreef Micson het volgende:
Ja maar wij worden ook nog keihard genaaid met de Vernieuwde Tweede fase... Eerst kon je bijvoorbeeld Economie 1 kiezen als je hier slecht in was, maar nu is dit gewoon automatisch Econ12. Dit bazeer ik op 't feit dat wij proefwerken moeten maken met opgaven uit oude Econ12 examens. En dit komt mij dus bijzonder slecht uit, omdat ik echt geen reet snap van Economie.
Bedankt verder voor de reacties trouwensDit brengt mij helaas wel in een lastige positie . Jullie zeggen trouwens wel allemaal dat ik mn VWO diploma maar moet halen, maar ik zit nu toch wel in een lastig dilemma. Van de ene kant vind ik het zonde om nu nog naar 5HAVO te gaan (1 jaar weggegooid, en ik zit op dit moment al waarschijnlijk op een hoger niveau dan 5Havo, dus dat wordt een jaar niksen), maar als ik volgend jaar zak voor mijn examen ben ik nog verder van huis. Bovendien wil ik dus een HBO opleiding gaan doen, dus ik zie niet echt de noodzaak in van het hebben van een VWO diploma
VMBO 4 > Havo 4 > Havo 5. Maar VWO 5 > Havo 5 voor zover ík het weetquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:08 schreef Tegan het volgende:
Volgens mij moet jij zelfs naar 4Havo als jij nu besluit om Havo te gaan doen...
Als je volgend jaar je examens niet goed maakt ben je ook 1 jaar kwijt, als je dingen afsluit is dat wel een chill jaar. Chille jaren zijn goedquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:05 schreef Micson het volgende:
Ja maar wij worden ook nog keihard genaaid met de Vernieuwde Tweede fase... Eerst kon je bijvoorbeeld Economie 1 kiezen als je hier slecht in was, maar nu is dit gewoon automatisch Econ12. Dit bazeer ik op 't feit dat wij proefwerken moeten maken met opgaven uit oude Econ12 examens. En dit komt mij dus bijzonder slecht uit, omdat ik echt geen reet snap van Economie.
Bedankt verder voor de reacties trouwensDit brengt mij helaas wel in een lastige positie . Jullie zeggen trouwens wel allemaal dat ik mn VWO diploma maar moet halen, maar ik zit nu toch wel in een lastig dilemma. Van de ene kant vind ik het zonde om nu nog naar 5HAVO te gaan (1 jaar weggegooid, en ik zit op dit moment al waarschijnlijk op een hoger niveau dan 5Havo, dus dat wordt een jaar niksen), maar als ik volgend jaar zak voor mijn examen ben ik nog verder van huis. Bovendien wil ik dus een HBO opleiding gaan doen, dus ik zie niet echt de noodzaak in van het hebben van een VWO diploma
Klopt. Hier op school 10tal leerlingen die 5VWO > 5HAVO gaan doen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
VMBO 4 > Havo 4 > Havo 5. Maar VWO 5 > Havo 5 voor zover ík het weet!
Economie is sowieso een nutteloos vak, heb je echt voor geen enkele vervolgstudie nodigquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:05 schreef Micson het volgende:
Ga jij maar Economie studeren, dan krijg je gewoon weer MO = MK.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Economie is sowieso een nutteloos vak, heb je echt voor geen enkele vervolgstudie nodig
Wat snap je nou niet aan mijn post?quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:35 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ga jij maar Economie studeren, dan krijg je gewoon weer MO = MK.
Dat dacht ik ook tot ik erachter kwam dat HBO kut is en dat ik naar de uni wil...quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:05 schreef Micson het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |