Ik zeg toch ook alleen dat het logischer zou zijn dat ze het in NL Patiance zouden schrijven ipv patience...quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Over de correcte spelling van woorden kan je niet discussieren of het oneens zijn.
Ik vergis me ook wel eens, weet je wat ik dan zeg? :Sorry, mijn fout, weer iets geleerd.
Pff nevermindquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:38 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waar wordt jij uitgemaakt voor Breezah dan?
Oh, dat het soms niet logisch is ben ik 100% met je eens, maar dat is in elke taal zoquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:40 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook alleen dat het logischer zou zijn dat ze het in NL Patiance zouden schrijven ipv patience...
IK vind dat logischer, gewoon een mening
"Ja laten we de taal veranderen naar jouw breezah taal blablabla"
Over niveau gesproken...
Veel mensen op verschillende fora (Fok! vooral) gebruiken het argument dat het teveel 'moeite' kost om correct te spellen. Net zoals dat het moeite zou kosten om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. Echt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:35 schreef Kluts het volgende:
Dat het gros van de Nederlanders inmiddels te ongeïnteresseerd is om fatsoenlijk zijn/haar moedertaal te leren vind ik om te janken. En om dan dat soort zaken aan te gaan passen omdat anders de gemiddelde idioot niet kan lezen en schrijven is idioot.
ja sorry, maar ik heb niet altijd zin in dit gedoe...quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat het soms niet logisch is ben ik 100% met je eens, maar dat is in elke taal zo. Maar dat is dus idd geen excuus om het dan maar niet te weten
.
Natuurlijk was dit een lullig, beetje pesterig voorbeeld, maar hey, dit is Singles en jij bent KF.
Ja, laten we leenwoorden van spelling gaan veranderenquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:40 schreef KudFokker het volgende:
Ik zeg toch ook alleen dat het logischer zou zijn dat ze het in NL Patiance zouden schrijven ipv patience...
Een spellingscontrole op de computer (dus niet alleen Word nee) is daarom best eens handig.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Veel mensen op verschillende fora (Fok! vooral) gebruiken het argument dat het teveel 'moeite' kost om correct te spellen. Net zoals dat het moeite zou kosten om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. Echt.
Ik heb een vriendin gehad die in elke discussie, waarover danook, ALTIJD zaken uit het verleden erbij ging slepen. "Ja maar toen deed je dit!". Ja, dus? Da's 5 maanden geleden doos! Verder wel een leuke meid hoor, maar daar werd ik echt gek van.quote:
"Ik sit hier tog niet op sgoolquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:42 schreef Catbert het volgende:
Veel mensen op verschillende fora (Fok! vooral) gebruiken het argument dat het teveel 'moeite' kost om correct te spellen. Net zoals dat het moeite zou kosten om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. Echt.
Het is een woord uit het Frans overgenomen. Het zelfde als we nu veel woorden uit het Engels overnemen, die spel je dan ook op die manier en niet op een Nederlandse variantquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:40 schreef KudFokker het volgende:
[..]
IK vind dat logischer, gewoon een mening
"Ja laten we de taal veranderen naar jouw breezah taal blablabla"
Over niveau gesproken...
Ja maar dat kan je niet vergelijken met dit...quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan doe je het af met, ok, whateverquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef KudFokker het volgende:
[..]
ja sorry, maar ik heb niet altijd zin in dit gedoe...
Prima als ik weer een verhalen heb, maar nu ?
Vind het niet echt leuk als iemand zegt 'het is patience, kneus' als ik alleen iets vraag...
Maar je bent gewoon een vaag mens Kluts
Hoe vaak gebruik je dat woord nouquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, laten we leenwoorden van spelling gaan veranderen.
Zelfs als het je moedertaal niet is, sinds wanneer is er iets mis met een gezonde basiskennis?
Niet dat dat in theorie niet zou kunnen natuurlijk. Om een voorbeeld te noemen, de engelse taal zit vol met leenwoorden uit het latijn waarbij de uitgang is verengelst.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef mrbox het volgende:
[..]
Het is een woord uit het Frans overgenomen. Het zelfde als we nu veel woorden uit het Engels overnemen, die spel je dan ook op die manier en niet op een Nederlandse variant
Nee, ik dien hier niet voor kneus uitgemaakt te worden voor zoiets...quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan doe je het af met, ok, whatever. En ge ja verder
.
Oh, ik vind een spelfout af en toe geen enkel probleem. Ik schrijf ook wel eens "ik wordt" ofzo, terwijl ik prima weet dat het fout is. Als ik met een klant mail ofzo lees ik 'em nog een 2e keer over, maar dat doe ik met forum posts niet. Ik vind mensen die zitten te miepen over duidelijke typfouten bijna net zo erg als breezahs. Maar mensen die structureel geen hoofdletters en interpunctie gebruiken (of nog erger, die dat structureer verkeerd doen) kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef vencodark het volgende:
Een spellingscontrole op de computer (dus niet alleen Word nee) is daarom best eens handig.
Als ik niet zeker weet hoe ik woord spel google ik het gewoon even. Heeft 2 voordelen: je schrijft het goed, en je weet meteen hoe je het wel spelt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:45 schreef KudFokker het volgende:
Dan is het toch logisch dat ik het schrijf zoals ik het hoor ?
Ja, dat is vanuit jouw kennis logisch. Als je er dan vervolgens op gewezen wordt dat je het fout spelt (en dat kan uiteraard wel iets diplomatiekerquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:45 schreef KudFokker het volgende:
Hoe vaak gebruik je dat woord nou?
Ik nooit in ieder geval...
Dan is het toch logisch dat ik het schrijf zoals ik het hoor ?
d'tjes en t'tjes zijn ook niet mijn sterkste punt. Ik ben gewoon een pietlut die dergelijke tikfoutjes of echte spelfouten wel goed wil hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Oh, ik vind een spelfout af en toe geen enkel probleem. Ik schrijf ook wel eens "ik wordt" ofzo, terwijl ik prima weet dat het fout is. Als ik met een klant mail ofzo lees ik 'em nog een 2e keer over, maar dat doe ik met forum posts niet. Ik vind mensen die zitten te miepen over duidelijke typfouten bijna net zo erg als breezahs. Maar mensen die structureel geen hoofdletters en interpunctie gebruiken (of nog erger, die dat structureer verkeerd doen) kan ik echt niet serieus nemen.
Hmm er zijn nog genoeg andere woorden die ik niet weet, die ik wel iets belangrijker vind dan patience...quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:47 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet hoe ik woord spel google ik het gewoon even. Heeft 2 voordelen: je schrijft het goed, en je weet meteen hoe je het wel spelt.
Structureel is met een 'l'.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:46 schreef Catbert het volgende:
(of nog erger, die dat structureer verkeerd doen) kan ik echt niet serieus nemen.
Breek me de bek niet open. Als die mensen wat meer op "sgool" zouden zitten zouden ze dit probleem niet hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef Litpho het volgende:
"Ik sit hier tog niet op sgool."
En soortgelijke literaire hoogtepuntjes.
Ja? Moet je kiezen? Is je geheugenruimte beperkt? Is er iets wat je verhindert om dit te leren als het opkomt?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:49 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Hmm er zijn nog genoeg andere woorden die ik niet weet, die ik wel iets belangrijker vind dan patience...
Raar heh dat je in de verdediging schiet als je uitgescholden wordt ?!quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat is vanuit jouw kennis logisch. Als je er dan vervolgens op gewezen wordt dat je het fout spelt (en dat kan uiteraard wel iets diplomatieker), dan reageer je met een "ik kan niet alles weten, weer wat geleerd, volgende keer beter" en je gaat door met leven. Direkt in de verdediging schieten schiet nooit echt op
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |