abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:40:18 #51
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326662
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Over de correcte spelling van woorden kan je niet discussieren of het oneens zijn .

Ik vergis me ook wel eens, weet je wat ik dan zeg? :Sorry, mijn fout, weer iets geleerd .
Ik zeg toch ook alleen dat het logischer zou zijn dat ze het in NL Patiance zouden schrijven ipv patience...

IK vind dat logischer, gewoon een mening

"Ja laten we de taal veranderen naar jouw breezah taal blablabla"
Over niveau gesproken...
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:41:02 #52
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326687
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:38 schreef Kluts het volgende:

[..]

Waar wordt jij uitgemaakt voor Breezah dan?
Pff nevermind geen zin in
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:42:07 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70326736
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:40 schreef KudFokker het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook alleen dat het logischer zou zijn dat ze het in NL Patiance zouden schrijven ipv patience...

Over niveau gesproken...
Oh, dat het soms niet logisch is ben ik 100% met je eens, maar dat is in elke taal zo . Maar dat is dus idd geen excuus om het dan maar niet te weten .

Natuurlijk was dit een lullig, beetje pesterig voorbeeld, maar hey, dit is Singles en jij bent KF .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:42:32 #54
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70326757
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:35 schreef Kluts het volgende:
Dat het gros van de Nederlanders inmiddels te ongeïnteresseerd is om fatsoenlijk zijn/haar moedertaal te leren vind ik om te janken. En om dan dat soort zaken aan te gaan passen omdat anders de gemiddelde idioot niet kan lezen en schrijven is idioot.
Veel mensen op verschillende fora (Fok! vooral) gebruiken het argument dat het teveel 'moeite' kost om correct te spellen. Net zoals dat het moeite zou kosten om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. Echt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:43:23 #55
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326787
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh, dat het soms niet logisch is ben ik 100% met je eens, maar dat is in elke taal zo . Maar dat is dus idd geen excuus om het dan maar niet te weten .

Natuurlijk was dit een lullig, beetje pesterig voorbeeld, maar hey, dit is Singles en jij bent KF .
ja sorry, maar ik heb niet altijd zin in dit gedoe...

Prima als ik weer een verhalen heb, maar nu ?
Vind het niet echt leuk als iemand zegt 'het is patience, kneus' als ik alleen iets vraag...

Maar je bent gewoon een vaag mens Kluts
pi_70326788
quote:
Ja, laten we leenwoorden van spelling gaan veranderen .

Zelfs als het je moedertaal niet is, sinds wanneer is er iets mis met een gezonde basiskennis?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_70326819
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

Veel mensen op verschillende fora (Fok! vooral) gebruiken het argument dat het teveel 'moeite' kost om correct te spellen. Net zoals dat het moeite zou kosten om hoofdletters en interpunctie te gebruiken. Echt.
Een spellingscontrole op de computer (dus niet alleen Word nee) is daarom best eens handig.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:44:13 #58
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70326826
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:37 schreef Kluts het volgende:
Nou, dat wilde ik ff benadrukken dus.
Ik heb een vriendin gehad die in elke discussie, waarover danook, ALTIJD zaken uit het verleden erbij ging slepen. "Ja maar toen deed je dit!". Ja, dus? Da's 5 maanden geleden doos! Verder wel een leuke meid hoor, maar daar werd ik echt gek van.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_70326832
quote:
"Ik sit hier tog niet op sgool ."

En soortgelijke literaire hoogtepuntjes .
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:44:19 #60
101353 mrbox
Miep miep
pi_70326833
quote:

[..]

Over niveau gesproken...
Het is een woord uit het Frans overgenomen. Het zelfde als we nu veel woorden uit het Engels overnemen, die spel je dan ook op die manier en niet op een Nederlandse variant
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:44:28 #61
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326840
quote:

[..]

Ja maar dat kan je niet vergelijken met dit...
Ik vroeg me gewoon iets af, en meteen wordt er zo gereageerd....
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:44:34 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70326845
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef KudFokker het volgende:

[..]

ja sorry, maar ik heb niet altijd zin in dit gedoe...

Prima als ik weer een verhalen heb, maar nu ?
Vind het niet echt leuk als iemand zegt 'het is patience, kneus' als ik alleen iets vraag...

Maar je bent gewoon een vaag mens Kluts
Dan doe je het af met, ok, whatever . En ge ja verder .
Get woke, go broke!
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:45:50 #63
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326886
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, laten we leenwoorden van spelling gaan veranderen .

Zelfs als het je moedertaal niet is, sinds wanneer is er iets mis met een gezonde basiskennis?
Hoe vaak gebruik je dat woord nou ?
Ik nooit in ieder geval...

Dan is het toch logisch dat ik het schrijf zoals ik het hoor ?
pi_70326896
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef mrbox het volgende:

[..]

Het is een woord uit het Frans overgenomen. Het zelfde als we nu veel woorden uit het Engels overnemen, die spel je dan ook op die manier en niet op een Nederlandse variant
Niet dat dat in theorie niet zou kunnen natuurlijk. Om een voorbeeld te noemen, de engelse taal zit vol met leenwoorden uit het latijn waarbij de uitgang is verengelst.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:46:32 #65
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326918
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan doe je het af met, ok, whatever . En ge ja verder .
Nee, ik dien hier niet voor kneus uitgemaakt te worden voor zoiets...

Maar je mag dus iedereen gaan uitschelden en dan zeggen dat je aan het pesten bent ?
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:46:41 #66
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70326924
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef vencodark het volgende:
Een spellingscontrole op de computer (dus niet alleen Word nee) is daarom best eens handig.
Oh, ik vind een spelfout af en toe geen enkel probleem. Ik schrijf ook wel eens "ik wordt" ofzo, terwijl ik prima weet dat het fout is. Als ik met een klant mail ofzo lees ik 'em nog een 2e keer over, maar dat doe ik met forum posts niet. Ik vind mensen die zitten te miepen over duidelijke typfouten bijna net zo erg als breezahs. Maar mensen die structureel geen hoofdletters en interpunctie gebruiken (of nog erger, die dat structureer verkeerd doen) kan ik echt niet serieus nemen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:47:32 #67
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70326953
En die Fransen doen het zelf ook

Het woord 'mannequin' komt van het Nederlandse woord 'manneke'...
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:47:35 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70326955
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:45 schreef KudFokker het volgende:
Als ik niet zeker weet hoe ik woord spel google ik het gewoon even. Heeft 2 voordelen: je schrijft het goed, en je weet meteen hoe je het wel spelt.
pi_70327000
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:45 schreef KudFokker het volgende:
Hoe vaak gebruik je dat woord nou ?
Ik nooit in ieder geval...

Ja, dat is vanuit jouw kennis logisch. Als je er dan vervolgens op gewezen wordt dat je het fout spelt (en dat kan uiteraard wel iets diplomatieker ), dan reageer je met een "ik kan niet alles weten, weer wat geleerd, volgende keer beter" en je gaat door met leven. Direkt in de verdediging schieten schiet nooit echt op .
pi_70327019
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:46 schreef Catbert het volgende:

[..]

Oh, ik vind een spelfout af en toe geen enkel probleem. Ik schrijf ook wel eens "ik wordt" ofzo, terwijl ik prima weet dat het fout is. Als ik met een klant mail ofzo lees ik 'em nog een 2e keer over, maar dat doe ik met forum posts niet. Ik vind mensen die zitten te miepen over duidelijke typfouten bijna net zo erg als breezahs. Maar mensen die structureel geen hoofdletters en interpunctie gebruiken (of nog erger, die dat structureer verkeerd doen) kan ik echt niet serieus nemen.
d'tjes en t'tjes zijn ook niet mijn sterkste punt. Ik ben gewoon een pietlut die dergelijke tikfoutjes of echte spelfouten wel goed wil hebben.
Dingen als hoofdletters etc etc. vind ik ook altijd wel prettig. Over de rest val ik niet zo.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:49:01 #71
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70327020
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:47 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als ik niet zeker weet hoe ik woord spel google ik het gewoon even. Heeft 2 voordelen: je schrijft het goed, en je weet meteen hoe je het wel spelt.
Hmm er zijn nog genoeg andere woorden die ik niet weet, die ik wel iets belangrijker vind dan patience...
pi_70327032
quote:
(of nog erger, die dat structureer verkeerd doen) kan ik echt niet serieus nemen.
Structureel is met een 'l'.

Deze post werd u aangeboden door uw vriendelijke spellingchecker, have a nice day .
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:49:55 #73
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70327048
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef Litpho het volgende:
"Ik sit hier tog niet op sgool ."

En soortgelijke literaire hoogtepuntjes .
Breek me de bek niet open. Als die mensen wat meer op "sgool" zouden zitten zouden ze dit probleem niet hebben.
pi_70327060
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:49 schreef KudFokker het volgende:

[..]

Hmm er zijn nog genoeg andere woorden die ik niet weet, die ik wel iets belangrijker vind dan patience...
Ja? Moet je kiezen? Is je geheugenruimte beperkt? Is er iets wat je verhindert om dit te leren als het opkomt?
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:50:41 #75
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70327078
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, dat is vanuit jouw kennis logisch. Als je er dan vervolgens op gewezen wordt dat je het fout spelt (en dat kan uiteraard wel iets diplomatieker ), dan reageer je met een "ik kan niet alles weten, weer wat geleerd, volgende keer beter" en je gaat door met leven. Direkt in de verdediging schieten schiet nooit echt op .
Raar heh dat je in de verdediging schiet als je uitgescholden wordt ?!
Of heeft dat ook weer te maken met mijn kennis...

Geef zelf dan ook gewoon toe dat sommige van jullie fout zaten
Terwijl ik niemand kwets met mijn 'fout' en jullie wel...
En maar blijven wezen met die vingertjes
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:50:41 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70327079
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:46 schreef KudFokker het volgende:

[..]

Nee, ik dien hier niet voor kneus uitgemaakt te worden voor zoiets...

Maar je mag dus iedereen gaan uitschelden en dan zeggen dat je aan het pesten bent ?
je hebt kneus en kneus he? Context, interpretatie, etc .

Gewoon niet zo happen en relativeren .
Get woke, go broke!
pi_70327080
quote:

[..]

ik ben toch zeker niet aan het solliciteren
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:51:19 #78
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70327111
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Context op een forum
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:51:38 #79
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70327119
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:49 schreef Litpho het volgende:
Structureel is met een 'l'.

Deze post werd u aangeboden door uw vriendelijke spellingchecker, have a nice day .
Hehe. Nou, die was nieteens opzettelijk, en dat is dus precies wat ik bedoel. Weet dat jij het als een geintje bedoelt, maar er zijn mensen die zich daadwerkelijk beter voelen als ze mensen wijzen op overduidelijke typefouten. In bovenstaand geval krijg je dan ook nog "ja maar de R zit niet bij de L in de buurt". Nee lul, maar dat doet er ook niet toe.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:52:27 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70327143
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:50 schreef KudFokker het volgende:
Groei eens een wat dikkere huid zeg dat kwam niet in de buurt van uitschelden
pi_70327166
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:50 schreef KudFokker het volgende:
Je doet het zelf (uiteindelijk) al af met een soort van "het is maar Kluts". Dat kan je ook direkt doen. Niks mis met de grotere man (m/v) zijn als iemand anders begint met schelden.
quote:
Geef zelf dan ook gewoon toe dat sommige van jullie fout zaten
Ik voel me niet direkt aangesproken, als je het niet erg vindt.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:55:19 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70327244
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:51 schreef KudFokker het volgende:

[..]

Context op een forum
Oh, dat kan dus niet? Lees even wat je schrijft en denk dan terug aan de andere dingen die mensen tegen je zeggen, interpreteren en relativeren. En ja, je kan zeker context halen uit forumposts.

Maar nu ga je jezelf dus weer in de nesten werken door aan te geven dat JIJ dat niet kan blijkbaar .

nee, ik val je niet aan, ik leg uit waarom mensen je soms aanvallen .
Get woke, go broke!
pi_70327253
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:38 schreef KudFokker het volgende:

[..]

Mijn moedertaal is geen Engels én ook geen Frans.

Ik bedoel dat veutus - foetus & patience - patiance niet met elkaar te vergelijken is omdat het maar 1 letter verschilt heeft, en de eerstgenoemde 2.

Nja, kut discussie trouwens...
Ik doelde dan ook op het feit dat er in de nederlandse taal gewoon woorden zijn waarvan de uitspraak anders is dan de schrijfwijze.
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat dus.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_70327314
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hehe. Nou, die was nieteens opzettelijk, en dat is dus precies wat ik bedoel. Weet dat jij het als een geintje bedoelt, maar er zijn mensen die zich daadwerkelijk beter voelen als ze mensen wijzen op overduidelijke typefouten.
De enige typfouten die ik er uit vis normaliter, zijn typfouten die ervoor zorgen dat de zin op een andere (grappige) manier kan worden opgevat. Maar verder? Verbazingwekkend genoeg heb ik betere dingen te doen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:57:21 #85
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70327324
Het is gewoon niet nodig, klaar.
pi_70327394
quote:

[..]

Oh, ik vind een spelfout af en toe geen enkel probleem. Ik schrijf ook wel eens "ik wordt" ofzo, terwijl ik prima weet dat het fout is. Als ik met een klant mail ofzo lees ik 'em nog een 2e keer over, maar dat doe ik met forum posts niet.
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:59:01 #87
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70327396
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:57 schreef KudFokker het volgende:
Jochie toch

Je bent ook nog maar 21
pi_70327415
quote:
Sterk argument om de discussie mee af te sluiten.
pi_70327429
Ik snapt nie wat je je druk maakt te zitten kutfokker
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:01:29 #90
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70327502
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:59 schreef Catbert het volgende:

[..]

Jochie toch

Je bent ook nog maar 21
Nee erover door blijven gaan is volwassen

Ik vind het het woord kneus in die zin gewoon niet nodig...

Had het niet duidelijk gemaakt als je alleen "Het is patience" had getypt Kluts ?
Jij met je mega vocabulair moet toch ook wel weten hoe je je via een internet forum kan articuleren, en anders kan je het ook nog wel aan HW vragen
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:03:29 #91
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70327580
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:01 schreef KudFokker het volgende:
Je reageert zo grappig
pi_70327599
quote:
dit gejank van je is zeker nergens voor nodig
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:04:41 #93
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_70327625
Ok nu begint de discussie toch echt te vervelen. Tijd voor wat nieuws! Muziek!

R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_70327628
quote:
Jij met je mega vocabulair moet toch ook wel weten hoe je je via een internet forum kan articuleren,

zo die zit
pi_70327645
quote:
vocabulair
Hey, een leenwoord .

Eentje die ik anders zou spellen, maar in tegenstelling tot 'patiance' ben je hier zeker niet alleen in.
pi_70327653
quote:

[..]

Ik vind het het woord kneus in die zin gewoon niet nodig...

Had het niet duidelijk gemaakt als je alleen "Het is patience" had getypt Kluts ?
Jij met je mega vocabulair moet toch ook wel weten hoe je je via een internet forum kan articuleren, en anders kan je het ook nog wel aan HW vragen
Geloof me, als ik je echt had willen beledigen, had ik je geen kneus genoemd.

En je gebruik van het woord articuleren is op zijn minst apart te noemen.

Kortom, KF, ik denk dat je een beetje overtrokken reageert eigenlijk.
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:06:14 #97
245759 KudFokker
Gewoon volkomen KUD !
pi_70327693
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef Kluts het volgende:

[..]

Geloof me, als ik je echt had willen beledigen, had ik je geen kneus genoemd.

Kortom, KF, ik denk dat je een beetje overtrokken reageert eigenlijk.
Prima, je weet in ieder geval nu dat ik het liever niet heb.
Dan is het vanaf nu aan jouWWWWWWW goedheid om er wat mee te doen...

Edit: jouwwwwwwwww
pi_70327696
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:05 schreef Kluts het volgende:
Dat jij je nou nog niet voldoende hebt ingelikt bij de c:rew om audiorechten te hebben .
pi_70327704
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:04 schreef Belsezar het volgende:
Ok nu begint de discussie toch echt te vervelen. Tijd voor wat nieuws! Muziek!

Daar wordt je echt mee dood gegooit overal!

niks te klagen zeg ik
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:06:57 #100
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70327723
Over muziek gesproken: ik heb me dus opgegeven voor Salsales. Begint pas op 13 jul helaas, maar heb er erg veel zin in. Overschot aan vrouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')