quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
BREIN is toch een stichting die net zoveel mag als jij en ik? Ze mogen informatie verstrekken, sites aanspreken op hun content als dat illegaal is, maar verder mogen ze toch geen klap?
Ik vind het meest irritante aan die hele organisatie dat ze zo fucking hoog van de toren blazen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben
Ze mogen dus iig net zoveel als jij en ik, maar ze kunnen wel via de rechter boetes/maatregelen afdwingen tegen personen/partijen die het niet zo nauw nemen met de Auteurswet(ze zouden dus bijvoorbeeld via de rechter kunnen laten toetsen of thepiratebay in nederland verboden kan worden op grond van wettelijke regelgeving). Maar het Hacken van zo'n site natuurlijk ook ook niet legaal en behoorlijk kinderachtig naar mijn mening.quote:Stichting BREIN heeft in Nederland geen strafrechtelijke opsporingsbevoegdheden. BREIN is een private handhavingsorganisatie. De Auteurswet biedt rechthebbenden en hun vertegenwoordigers verschillende middelen om juridische actie te nemen. Zo kunnen inbreukmakende goederen en productiemiddelen worden opgeëist en kunnen schadevergoedingen worden gevorderd via een civiele procedure bij de rechtbank. Bij kleine zaken wordt de dader gevraagd om een onthoudingsverklaring met boetebeding te ondertekenen. Als dit wordt geweigerd wordt er een kort geding aangespannen. Bij grotere zaken wordt er een schadevergoeding geëist en/of wordt aangifte gedaan bij de strafrechtelijke autoriteiten.
Zie het zelf meer als een als een schreeuw van het volkquote:Op donderdag 25 juni 2009 13:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
[..]
Ze mogen dus iig net zoveel als jij en ik, maar ze kunnen wel via de rechter boetes/maatregelen afdwingen tegen personen/partijen die het niet zo nauw nemen met de Auteurswet. Maar het Hacken van zo'n site natuurlijk ook ook niet legaal en behoorlijk kinderachtig naar mijn mening.
Brein wil toch ook websites platgooien?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:32 schreef isogram het volgende:
Ik verafschuw BREIN, maar ik keur toch het platgooien van een website af. Het is weliswaar wat anders dan een fysieke aanslag op bijvoorbeeld het kantoorpand van zo'n organisatie, maar het is feitelijk een soort terreur om een ander het zwijgen op te leggen. Een beetje wat dierenactivisten ook graag doen.
Die zaak ging tussen fabrikanten en importeurs van mediadragers tegen Stichting Thuiskopie. Het ging om een heel hoop punten, waarbij onder één van die punten de rechter concludeerde dat niet alleen uploaden strafbaar is, maar ook downloaden van muziek etc.quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:41 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft een rechter in een zaak beoordeeld dat downloaden (ook al is het maar 1 kopie) strafbaar is, wat Brein weer wat ruimte geeft. Heel krom allemaal omdat het de wet tegenspreekt, maar een rechter mag blijkbaar anders oordelen.
Ja.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:07 schreef Oksel het volgende:
Alsof je op internet nog iets kunt verbieden..
quote:Op maandag 29 juni 2009 06:45 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Dacht zal eens kijken of die site alweer in de lucht is, maar nee hoor
quote:Op maandag 29 juni 2009 06:45 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Dacht zal eens kijken of die site alweer in de lucht is, maar nee hoor
Idd, de hele zaak ligt nog (steeds) op zijn achterste.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:21 schreef geenfiets het volgende:
die hackers doen hun werk goed, nog steeds hardstikke dood die site
quote:Stichting Brein is druk bezig met de opbouw van de website. Onze excuses voor het ongemak
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |