Een 6 voor Grieks??quote:Nijmeegse studiebol slaagt voor 22 vakken
Uitgegeven: 24 juni 2009 10:34
Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 10:40
NIJMEGEN - Daniël Verschuren uit Nijmegen vindt dat hij ''niet overdreven'' hard heeft hoeven studeren, maar toch is hij aan het Stedelijk Gym voor 22 vakken geslaagd met een gemiddeld eindcijfer van bijna een 9.
(...)
Verschuren geeft toe dat hij niet overal even sterk in is. Voor geschiedenis en Grieks bleef hij steken op een 6 als eindcijfer. Het weerhoudt hem er niet van aankomende september te beginnen aan een studie natuurkunde in Oxford.
© ANP
Het randje van een voldoende.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een 6 voor Grieks??En dan een beetje lopen opscheppen over je "prestaties"?
![]()
Dat vak is het kroonjuweel van het gymnasiale onderwijs. En juist dáárvoor op het randje van een onvoldoende blijven steken?
Je blijft ons het antwoord schuldig.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo'n vraag durft zich alleen het gepeupel te stellen.
Wat je zegt ben je zelf, smeerpijpquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo'n vraag durft zich alleen het gepeupel te stellen.
Universele intellectuele vorming. Niks "Nederlandse maatschappij". We zijn geen volkspolitici.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Billenhoofd het volgende:
En wanneer denk jij dat Grieks nuttig is in de Nederlandse maatschappij?
quote:
Lekker hoor, het op z'n grieks doenquote:
quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef stbabylon het volgende:
Latijns is veel belangrijker!
quote:Latijns
Dominee worden. Als dominee moet je Grieks, Latijn en Hebreeuws kennen.quote:
Ik heb dit helemaal gelezenquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:17 schreef The_stranger het volgende:
Personen die ooit Grieks hebben gehad denken nog steeds, gelijk een honderd jaar geleden, dat ze een elite groep vormen. Dit wordt gesterkt door het feit dat je een aparte richting moet kiezen (gymnasium) om dit vak onderwezen te mogen krijgen, wat ze vaak een betere/andere status geeft dan hun broeders op het atheneum.
Wat men zich echter niet realiseert is dat tegenwoordig het onderwezen zijn in het Grieks (en dat geldt ook in iets mindere mate voor Latijn) niets meer toevoegt aan de rest van je scholing- dan wel arbeidsleven. Waar vroeger iemand met de kennis van Latijn zich op vlakken van recht, geschiednis en medicijnen nog daadwerkelijk kon profileren, is nu heel andere kennis benodigd. Grieks (en dus in kleine mate Latijn) zijn verworden tot een leuke hobby naast je nuttige schoolvakken.
Wat rest is een soort van herenclubje waarin men zich op de rug slaat in de waan van het elitair zijn en waar men trots is over het feit dat men ooit teksten van Thucydides en Tacitus kon vertalen. Echter na al die jaren zijn zowel die kunst als het moraal van die verhalen diep weggezakt...
TS wilt dominee wordenquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dominee worden. Als dominee moet je Grieks, Latijn en Hebreeuws kennen.
Nee, je krijgt je 10 seconde niet terug..quote:
10?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, je krijgt je 10 seconde niet terug..
ik ook... het lijkt alsof 'ie er wel een punt mee heeft...quote:
HBOers die niet snel lezenquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
10?Maak daar maar 40 seconden van.
40? VMBO zekerquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
goed lezen daarna pas reageren...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:13 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dat doe jij met een Griekse jongen? Veel plezier met TS zou ik zeggen...
Helaas, ik doe pas aan teruggave bij teksten van meer dan 10 minuten leestijd, gemeten in een onafhankelijk ISO9004 gecertificeerde testgroep.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja man gezellig stappen voor een paar uurtjes omdat dat normaal is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:57 schreef Byte_Me het volgende:
zou die gast vrienden hebben? weleens gaan stappen?
Doet dat iets af aan deze prestatie?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:57 schreef Byte_Me het volgende:
zou die gast vrienden hebben? weleens gaan stappen?
Stuk of 13?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb het al een tijdje niet meer gevolgd, maar wat is het gemiddelde aantal vakken waarvoor iemand slaagt? Met inbegrip van KCV en ANW en dat soort bagger...
Precies, zelfs ik kon dat...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:25 schreef koningdavid het volgende:
Voor geschiedenis een 6 halen is wel 'fail' trouwens. Ik had een 9.
Zou je niet ook Latijn studeren om arts te worden?quote:Op maandag 29 juni 2009 17:08 schreef roussos3 het volgende:
halloooo,
ik spreek zelf vloeiend grieks(nieuw grieks). grieks heb je serieus nodig als je arts of zoiets dergelijks wilt worden, als je geen zin hebt om grieks te leren, dan raad ik je aan om eens naar iets anders opzoek te gaan als gymdocent, (of iets in de sport), ik raad je aan om gewoon 1 uur p/w bijles te doen in grieks. maar dan moet je wel opletten, want ik weet niet of je nieuw grieks, of oud grieks moet leren. oud grieks sucks... de jeugd in griekenland kent het zelfs niet meer:P en wij moeten het hier nog gewoon leren tssss
nieuw grieks is gewoon makkelijk om te kennen, hoe meer talen je kent hoe makkelijker XD
Ja want alle boeken zijn in het Engels en oud-Griekse voorvoegsels zijn er niet in een kwartiertje in te stampen! Daarnaast krijg je dagelijks Grieken in je praktijk in Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:08 schreef roussos3 het volgende:
halloooo,
ik spreek zelf vloeiend grieks(nieuw grieks). grieks heb je serieus nodig als je arts of zoiets dergelijks wilt worden,
uuhh ja, maar die spreken NIEUW grieks en geen OUD grieksquote:Op maandag 29 juni 2009 18:34 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ja want alle boeken zijn in het Engels en oud-Griekse voorvoegsels zijn er niet in een kwartiertje in te stampen! Daarnaast krijg je dagelijks Grieken in je praktijk in Nederland.
Nee, werkelijk: deze zin is een pronkstuk van taalbeheersing!quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef Ringo het volgende:
Die knul had beter een aantal andere vakken, modieus en onnuttig als ze zijn, van zijn lijst kunnen halen en zich toegewijd aan de studie van die vorstelijke taal, die helaas steeds minder onder ons beheerschen.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef jitzzzze het volgende:
En wat heb je aan geschiedenis? Dat is toch allang geweest en achterhaalt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |