quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef Barca het volgende:Ah thnx Master P! (Prosac) Ik heb weer eens last van kolder in de kop (zonnesteek) maar ... waarom dure aankopen voor op de flanken? Persoonlijk denk ik dat we het daar niet nodig zijn. Wél in de as van het veld, en de gehele achterhoede!
Daarom begreep ik de interesse in Sahar ook wel. Veel goedkoper dan spelers als Beerens en Bruins, en die zitten nu al zo'n beetje aan hun top? Zeker Luigi. Die presteert al een tijd erg matig.
Elia is een goede speler, maar als die alleen als linksbuiten gebruikt kan worden ... dan is het zonde om voor hem 10 miljoen uit te geven als je al een Sulejmani hebt die 16 miljoen heeft gekost. Ook al valt die qua prestaties tegen. (In mijn ogen dan, ondanks zijn goals en assists. Die vallen inderdaad nog best mee. Beter dan ik had vermoed.) Geef Mickey nog 1 seizoen, kijk of Sarpong zich kan ontwikkelen.
Fijn om een topper te hebben met het oog op het "falen" van Sulejmani en Sarpong maar ... er moet wel geld zijn. En, hoewel ik Vermaelen zeker niet geweldig vond: het opvangen van zijn vertrek heeft denk ik meer prioriteit. Onze zwakte is immers het middenveld en de verdediging? (Al begint verdedigen voorin met druk zetten en de bal vasthouden.)
Een inhoudelijke post van Barca.
Hier ben ik het ook mee eens, de as van dit elftal moet versterkt worden. Er moet een leider komen die of centraal achterin of centraal op het middenveld de orders geeft. Daarom had ik Engelaar ook best willen zien komen. Ik weet niet wie ze nu nog daarvoor kunnen halen maar Elia is niet(!) nodig en Berg alleen als hij niet te duur is.
Waar blijven de scouts met de nieuwe Maxwell, Trabelsi, Litmanen, Ibrahimovic, Petterson, Chivu etc etc....
Nu is het alleen maar te dure spelers kopen van subtoppers (Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Elia, Berg)
En waar blijven de nieuwe pareltjes uit de jeugdopleiding? De nieuwe Van der Vaart, Sneijder, Heitinga?
Het klinkt misschien cliché maar Ajax is Ajax niet meer. Grote kans dat er komend seizoen een team staat waar ik me niet volledig mee kan identificeren. De echte helden en/of leiders (op Suarez en Jantje na) ontbreken in dit elftal.
Er valt nog een hoop te verbeteren bij het huidige Ajax.......