abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70310024
Ongelooflijk, de Delta wil een tweede kerncentrale in Borsele , volstrekt belachelijk. Blijkbaar is iedereen vergeten wat er in Tsjernobyl is gebeurd, de wereld maakte nog nooit zo'n grote ramp mee, het is ronduit crimineel dat zelfs maar overwogen wordt een tweede kerncentrale te bouwen , de huidige kerncentrale moet juist zo snel mogelijk dicht. Bovendien kan kernafval nergens veilig worden opgeslagen .

Klacht: idee voor tweede kerncentrale
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:12:17 #2
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_70310083
Hopen op een 2e Tsjernobiel, sensatie woehoe !
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_70310098
Het kabinet wil toch investeren in duurzame energie ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70310189
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:10 schreef tulpie123 het volgende:
Ongelooflijk, de Delta wil een tweede kerncentrale in Borsele , volstrekt belachelijk. Blijkbaar is iedereen vergeten wat er in Tsjernobyl is gebeurd, de wereld maakte nog nooit zo'n grote ramp mee, het is ronduit crimineel dat zelfs maar overwogen wordt een tweede kerncentrale te bouwen , de huidige kerncentrale moet juist zo snel mogelijk dicht. Bovendien kan kernafval nergens veilig worden opgeslagen .

Klacht: idee voor tweede kerncentrale
huilie

Met al die kerncentrales op onze planeet is het nog maar 2 keer misgegaan. Beide keren door menselijke onoplettendheid. Sindsdien is de veiligheid ook wel wat beter geworden, dus wdb is het een prima stroomvoorziening
En dat restafval, ach, de plekken waar dat wordt opgeslagen komt toch niemand in de komende 20000 jaar. Tenzij het archeologen zijn van een nieuwe beschaving, omdat wij onszelf naar de tering hebben geholpen. Maar dan is kernafval best wel weer een goede pwn-grap die veel lulz oplevert.

Ik zeg: bouw dat ding maar lekker!
Extremistisch gematigd.
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:16:05 #5
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_70310200
quote:
Blijkbaar is iedereen vergeten wat er in Tsjernobyl is gebeurd
Oh nee er is ooit een keer iets gebeurd in een slecht onderhouden kerncentrale snel alle kerncentrales weg

Kan je net zo goed alle vliegtuigen en auto's ook op doeken, gebeuren meer ongelukken mee en zijn ook slecht voor het milieu.
pi_70310227
Onzin, je kan de huidige techniek hier in NL niet mer Tsjernobyl vergelijken.
  Donald Duck held woensdag 24 juni 2009 @ 00:17:15 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70310229
Tot we fusiecentrales hebben zijn kerncentrales de enige serieuze optie. Al die hippie-alternatieven gaan echt niet werken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70310242
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70310261
Kernenergie .

Gewoon een bouwen in Friesland mocht het dan fout gaan zijn we af van Friesland. Kortom niets aan de hand .
pi_70310267
Lol kut hippie. Nederland had altijd al twee kerncentrales.
pi_70310322
Binnenkort hebben we allemaal 3 ogen, dat is toch stoer? Stimuleren we de economie meteen door een impuls te geven in de brillen branche.
pi_70310328
Probleem van kerncentrales is dat als het misgaat het ook goed misgaat. Tjernobyl is nu 23 jaar geleden maar nog net zo gevaarlijk als dat het in het begin was en een ongelukje zit in een klein hoekje. Eerlijk gezegd kijk ik liever tegen zonnecollectoren, windmolens en dergelijke aan dan tegen een kerncentrale. Als we deze levensstijl willen behouden dan maar wat horizonvervuiling als dat veiliger is.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_70310337
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:18 schreef kikoooooo het volgende:
Lol kut hippie. Nederland had altijd al twee kerncentrales.
3 toch? Dodewaard en Petten?
pi_70310342
Een kernramp vergelijken met een vliegtuigramp
pi_70310346
Niets mis met kernenergie. Kernenergie is op water/zon/wind kracht centrales de schoonste vorm die we op het moment hebben, met tevens een enorme opbrengst. Geen schadelijke uitstoot in de atmosfeer, alleen een minieme hoeveelheid afval. Ja, dat afval blijft lang sterk radioactief en moet worden opgeslagen, maar de ruimte die daarvoor nodig is is ook maar minimaal.

Dus even op een rij, geen schadelijke uitstoot, geen broeikas gassen, geen enorme afgravingen in de natuur, etc.

Het enige wat nog schoner is, is kernfusie (tokamak reactoren). Dat is volledig vrij van schadelijke stoffen met een nog hogere opbrengst.
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:22:02 #16
122997 zquing
Drama Junk
pi_70310372
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:20 schreef trovey het volgende:
Probleem van kerncentrales is dat als het misgaat het ook goed misgaat. Tjernobyl is nu 23 jaar geleden maar nog net zo gevaarlijk als dat het in het begin was en een ongelukje zit in een klein hoekje. Eerlijk gezegd kijk ik liever tegen zonnecollectoren, windmolens en dergelijke aan dan tegen een kerncentrale. Als we deze levensstijl willen behouden dan maar wat horizonvervuiling als dat veiliger is.
Als je je nu eens zou inlezen
pi_70310403
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:18 schreef MrX1982 het volgende:
Kernenergie .

Gewoon een bouwen in Friesland mocht het dan fout gaan zijn we af van Friesland. Kortom niets aan de hand .
Niet dus. Limburg lijkt me beter
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70310432
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:21 schreef Sempiterna het volgende:

Het enige wat nog schoner is, is kernfusie (tokamak reactoren). Dat is volledig vrij van schadelijke stoffen met een nog hogere opbrengst.
Niet helemaal waar. Ook kernfusie zorgt voor radioactief afval, hoewel in veel mindere (ernstige) mate
Extremistisch gematigd.
pi_70310456
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:22 schreef zquing het volgende:

[..]

Als je je nu eens zou inlezen
Zeg het eens alwetende...
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:25:54 #20
122997 zquing
Drama Junk
pi_70310461
http://www.nwtonline.nl/upload/downloads/NT/deltaplan%20kernenergie%20NW&T.pdf
even lezen

vervolgens wel zelf doorzoeken naar verdere bronnen
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:27:16 #21
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_70310498
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:21 schreef tulpie123 het volgende:
Een kernramp vergelijken met een vliegtuigramp
Nou er zijn denk ik meer mensen dood gegaan door vliegrampen dan door die anderhalve kern centrale. Dus dan zou je dat ook wel kunnen verbieden volgens jou redenering
pi_70310504
Dat gemiep om kerncentrales. Een moderne centrale die vandaag de dag gebouwd zou worden heeft allang geen kans meer op een ramp als bij Tsjernobyl . Een meltdown is bij de nieuwe centrales niet eens mogelijk omdat ze zich vanzelf uitschakelen.

Het is een goede zeer goedkope en schone energiebron. De hoeveelheid afval die opgeslagen moet worden is minimaal bij nieuwe centrales.
pi_70310606
www.atoomstroom.nl

Steun het

Zonnecollectoren Die dingen zijn pas inefficient.
Kerncentrales zijn top.

En kernfusie al helemaal
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_70310609
Mensen die het als Tsjernobyl schrijven
Het is Чернобыль
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:32:01 #25
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_70310616
Zou me wel relaxed lijken als iedereen zo ineens 4 ogen en tentakels krijgt enzulks
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')