abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:52:17 #1
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_70304711
Tussen alle gezellige topics hier ook eens een ander geluid, wat voor veel moeders hier herkenbaar moet zijn:
Ik heb een ontzettend goede collega, moeder van een berg kinderen, die 's morgens allemaal voor het werk gekleed moeten worden, eten moeten, naar school opvang of creche moeten.
Dan moet mijn collega een dag lang hard werken, 's middags naar huis racen, kinders ophalen eten koken, gezellig moeder zijn en het hele spul weer in bed zien te krijgen, kortom 1 groot feest
Pa werkt ook hard maar gaat voor dag en dauw de deur uit en is pas laat thuis.
Ik zie aan mijn collega dat het allemaal erg zwaar is om moeder en werknemer te zijn , ze klaagt niet, probeert altijd gezellig te zijn, lief voor iedereen etc.
Ik zou zo graag wat voor haar doen om het een klein beetje makkelijker te maken voor haar, maar wat???
Iemand een goed advies?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:57:02 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70304890
Wat lief van je!
Heel attent!
Wellicht kun je je waardering uitspreken. Of haar aanbieden om eea op het werk op te vangen als ze een keertje ergens krap zit (qua tijd/energie).
Of je geeft haar een linkje naar dit topic...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70305116
Ik heb juist altijd een tievushekel aan van die collega's met een zooi kinderen. Altijd oververmoeid, nooit wat af, altijd die kinderen gebruiken als kutexcuus en meestal nog Christelijk ook.

verder
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:57 schreef Moonah het volgende:
Wat lief van je!
Heel attent!
Wellicht kun je je waardering uitspreken. Of haar aanbieden om eea op het werk op te vangen als ze een keertje ergens krap zit (qua tijd/energie).
Of je geeft haar een linkje naar dit topic...
pi_70305159
Wat ontzettend lief

wat Moonah zegt, je waardering uitspreken wordt vast al enorm gewaardeerd
verder zou ik het niet direct weten eigenlijk. Misschien dat je haar kunt aanbieden dat ze een uurtje eerder weg kan ofzo? Hoewel ik me voor kan stellen dat dit niet aan jou is om te beslissen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:05:00 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_70305180
Kom je bij mij werken?
Ik vind het echt heel erg attent van je dat je dit op merkt.
Verder heb ik eigenlijk geen nuttige bijdrage vooralsnog.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_70306757
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:53 schreef Blackf1re het volgende:
Verscrikkelijk, werkende moeders
jouw moeder was zeker alleen maar huisvrouw?

OT:
ben ff mee aan het verzinnen wat je zou kunnen doen voor haar
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:46:40 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_70306897
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:03 schreef LaStrange het volgende:
en meestal nog Christelijk ook.
Generalisatie -5

Verder wat Moonah zegt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70306901
Als ik eerlijk moet zijn vind ik werkende moeders een ellende want je moet als persoon zonder kinderen altijd rekening met ze houden want de kinderen..die kinderen...die blijkbaar heilig zijn. Net of je zonder kinderen je werk maar moet aanpassen aan al die vrouwen die zonnodig moeten werken voor hun ontwikkeling terwijl het vaak alleen maar is om nog een dikker huis of een tweede auto of luxe artikelen te kunnen kopen. Ook met de vakantietijden verdelen ben je altijd de sigaar want zij moeten wel in de vakantie van de kinderen op vakantie kunnen. Ben je als persoon zonder kinderen altijd aangewezen op de periodes daarbuiten of je nu wilt of niet. Als ze zo oververmoeid lijkt te zijn moet ze gewoon minder of niet gaan werken is dat probleem ook opgelost. Niet datgene wat je wilde horen maar wel iets wat vaak zo gebeurt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:49:39 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70307032
Wat een egoïstische reactie van Trovey. Hoe erg is het om in de wereld een beetje rekening met elkaar te houden?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:50:31 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70307078
Ben benieuwd, Trovey, hoe denk je over werkende vaders?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 22:52:31 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307162
Ah, het vakantie argument is alweer genoemd zie ik. Vreselijk inderdaad om in het goedkope seizoen op vakantie te moeten.
pi_70307195
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, het vakantie argument is alweer genoemd zie ik. Vreselijk inderdaad om in het goedkope seizoen op vakantie te moeten.
En ook zo aardig om een ander géén vakantie met het gezin te gunnen..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:54:07 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70307219
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:50 schreef Moonah het volgende:
Ben benieuwd, Trovey, hoe denk je over werkende vaders?
Haha, idd ja, want die kunnen wel allemaal buiten het hoogseizoen op vakantie.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:58:45 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_70307419
Zelfde zeikverhaal ! Trouwens waarom zou ik altijd in het voor- of eindseizoen op vakantie moeten als persoon zonder kinderen, ben je altijd verplicht naar een land toe te gaan waar het weer nog redelijk is en daar heb ik geen zin is of het nu goedkoop is of niet. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga en wil dat niet laten afhangen van anderen. Duidelijk veel mensen met kinderen hier (of plannen daartoe).
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:02:06 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307568
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef trovey het volgende:
Zelfde zeikverhaal ! Trouwens waarom zou ik altijd in het voor- of eindseizoen op vakantie moeten als persoon zonder kinderen, ben je altijd verplicht naar een land toe te gaan waar het weer nog redelijk is en daar heb ik geen zin is of het nu goedkoop is of niet. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga en wil dat niet laten afhangen van anderen. Duidelijk veel mensen met kinderen hier (of plannen daartoe).
Ja, want in het hoogseizoen kan je in Nederland rekenen op goed weer. In tegenstelling tot bv deze week in het voorseizoen

Op een werkplek ben je ALTIJD afhankelijk van anderen met betrekking tot een vakantie.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:03:53 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70307639
quote:
Het topic staat in OUD, HET forum dat gaat over kinderen en ouderschap. Als je medestanders zoekt kan je beter zelf even een topic in KLB openen ofzo.

Ik snap je trouwens wel hoor, toen ik geen kinderen had maar wel een vriendje die aan de bouwvak vast zat kostte dat vaak ook wel overredingskracht.
pi_70307660
quote:
gek he, je zit in OUD

En verder is mijn ervaring helemaal niet dat mensen zonder kinderen niet in het hoogseizoen op vakantie kunnen omdat alle vakantiedagen ingepikt worden door mensen met kids. Heel veel werknemers zonder kids kiezen er zelf voor om buiten de schoolvakanties te gaan. Dit jaar kun je bijna de hele maand juni op vakantie en afhankelijk van je regio ook nog de helft van juli en dan zit je nog steeds buiten het vakantieseizoen.

En verder over je voorgaande post. Het is sneu maar waar, tegenwoordig werken lang niet alle vrouwen "erbij" omdat ze zonodig in een nog dikker huis of een nog dikkere auto moeten rijden. Er werken ook erg veel vrouwen van wie het inkomen gewoon nodig is om het gewone huis en de gewone auto te kunnen betalen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70307674
Iedereen wil zelf bepalen wanneer ze op vakantie willen. En dat kan dus niet in elk bedrijf......dus moet er worden overlegd en dan vind ik het geen probleem dat degene die kinderen heeft als gezin op vakantie mag gaan.
pi_70307676
Ze kiest toch zelf voor kinderen? Misplaatste empathie, alsof kinderen hebben je overkomt. Het is en blijft een keuze.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:05:45 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_70307713
quote:
Dat ligt aan je werkomgeving, niet aan de kinderen. Op mijn werk wordt iedereen zo'n beetje geacht om de tweede helft van juli en begin augustus op vakantie te zijn, of je nou kinderen hebt of niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:07:13 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307786
Nou ja, ik weet niet waar al die kinderlozen werken maar bij mij op het werk is het NOOIT een probleem geweest. En ik werk nu toch al dik 20 jaar bij 5 verschillende werkgevers in evenzoveel branches.

In mijn huidige werkkring zijn er afdelingen en binnen die afdelingen moet je tijdens vakanties zorgen voor voldoende bezetting. Dus ook MET kinderen zal je rekening moeten houden met de anderen en belangen op ze zaak. Maar de mensen die ik ken zonder kinderen willen graag buiten het seizoen op vakantie. Lekker rustig, lekker goedkoop. En die 1 of 2 die wel binnen het seizoen op vakantie moeten kunnen dat ook gewoon.

Ergo, kan je als kinderloze niet op vakantie op het moment dat je dat wil heb je gewoon een kutbaan. Dus in plaats van die ouders de schuld geven had je beter een vak kunnen leren.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:08:33 #22
244933 trovey
Nachtoele
pi_70307850
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:49 schreef Moonah het volgende:
Wat een egoïstische reactie van Trovey. Hoe erg is het om in de wereld een beetje rekening met elkaar te houden?
Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen. Meer heb ik niet te zeggen want ik ben duidelijk hier in de minderheid dus kan deze discussie toch niet winnen.
Optimist tot in de kist
pi_70307901
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen.
Oooh gos...komt het allemaal op jou aan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:10:23 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307934
Ik ben nog nooit eerder weggegaan voor mijn kinderen. Ik ken ook niemand die eerder weg moet voor de kinderen. En ik ken sowieso niemand die eerder weggaat voor de kinderen EN daarmee collega's in een moeilijke positie manoeuvreren. Ik ken wel zat van dat soort mensen die kinderloos zijn. Alleen heet het dan niet 'kind' maar 'ziek'.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:11:05 #25
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_70307958
Hallo,
Heb dit topic niet geopend als discussie over mensen met of zonder kinderen en vakanties etc.
Open een eigen topic ergens.....

Bedankt voor de leuke reacties, had ook niet echt op een goede tip gehoopt want heb er al zo vaak over nagedacht wat ik zou kunnen doen.
Kijk morgen nog wel even hier!
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')