abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:42:11 #176
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70320454
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hamas en Hezbollah hebben gewoon bestaansrecht hoor. De meestel landen erkennen dit ook. De kwalificatie terreurorganisatie komt van jezelf, de VS en z'n vaste clubje en Israël. Ik denk dat je meer de militante, extremistische takken bedoelt. Die zaaien terreur en plegen aanslagen op Israeli.
Vergelijk het met de Ira, die heeft ook een zgn. correcte politieke tak (Sinn Feinn) en kampt met militante extremistische uitwassen.
De zogenaamde politieke vertegenwoordigers van Hamas en Hezbollah zijn ook gewoon wolven in schaapskleren. Terroristen vermomd als politicus of ayatollahs om mensen zoals jij te doen geloven dat ze met zulke activiteiten niets te maken hebben. Feit is dat Iran vrijwel elke terroristische groepering in het Midden-Oosten financieel en materieel steunt.
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:46:23 #177
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70320574
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb toch niets met andere landen te maken? Ik reageer enkel op zijn bewering dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet. Dat jij dat niet inziet zegt volgens mij genoeg over jou.
we zien dat heus wel in, maar het is zoo hypocriet om dat te veroordelen
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:51:24 #178
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70320729
quote:
Four Iranian Players Hit With Lifetime Ban

At least four members of Iran’s national team who wore green armbands during last week’s World Cup qualifying match against South Korea in Seoul have been caught in the fallout from the disputed presidential election in Iran.

According to a newspaper in Iran that is closely identified with the government, four players — Ali Karimi, 31; the captain against South Korea, Mehdi Mahdavikia, 32; Hosein Ka’abi, 24; and Vahid Hashemian, 32 — “retired” from the national team.

They were among at least a half-dozen Iranian players were wore either green wristbands or armbands during the first half of the match, a 1-1 draw. The result, coupled with Saudi Arabia’s tie against visiting North Korea last Wednesday ended any chance Iran had to qualify for the next summer’s World Cup in South Africa.

Green has become a signature color of the protests against the disputed re-election of Mahmoud Ahmadinejad as Iran’s president. Authorities in Iran have been dealing with street demonstrations after the apparent defeat of the opposition candidate Mir Hussein Moussavi in the election on June 12.

The players were told to remove the wristbands at halftime because FIFA, the sport’s world governing body, prohibits any political displays and because the bands were not part of their uniforms.

Mahdavikia, who plays in Germany for Eintracht Frankfurt, did not remove his green captain’s armband at halftime. Karimi played for Bayern Munich before returning home to play for the popular club Persepolis.

The gesture by the players drew worldwide attention and comment. In addition to being barred for life by Iran’s soccer officials, the four players have been forbidden to give interviews to the news media.

Iran, which has played in three World Cups, was trying desperately to keep alive its chances to advance when it named Afshin Ghotbi, an American citizen, as the national team’s coach last month.

And although Iranian officials continue to blame foreign interference for fanning the continuing political turmoil, mostly in Tehran, soccer officials in the United States recently said they hoped to play an exhibition match against Iran in Tehran in November. Those plans now would seem in doubt.
pi_70320759
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik heb toch niets met andere landen te maken? Ik reageer enkel op zijn bewering dat Iran buiten haar grondgebied niemand iets kwaad doet. Dat jij dat niet inziet zegt volgens mij genoeg over jou.
Van dat verdacht gedoe met kerncentrales wordt nochtans niemand beter.
Oké, dat kan onder buitenlandse invloed zijn, maar als iedereen kop in't zand steekt hebben straks tientallen landen kernwapens.
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:53:52 #180
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_70320799
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef Chooselife het volgende:
Wij zijn ook op natuurlijk wijze geevolueerd in wat we nu zijn- en hebben.
Ja, daar zijn helemaal geen oorlogen aan te pas gekomen!
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_70320826
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De zogenaamde politieke vertegenwoordigers van Hamas en Hezbollah zijn ook gewoon wolven in schaapskleren. Terroristen vermomd als politicus of ayatollahs om mensen zoals jij te doen geloven dat ze met zulke activiteiten niets te maken hebben. Feit is dat Iran vrijwel elke terroristische groepering in het Midden-Oosten financieel en materieel steunt.
Hoe definieer jij terroristische groepering dan?

Over kraakheldere terroristische regimes cq bewegingen gesproken;

De VS sponsorde in de jaren '80 openlijk de Taliban.
De VS sponsorde openlijk het Irak van Saddam in de oorlog tegen Iran.
Dit schiet me even te binnen, maar de lijst is natuurlijk groot!

Daar hebben we ze toch ook niet om binnengevallen? Niet eens om veroordeeld! En geef toe, daar zijn die paar boze schaapsherders binnen militante afscheidingen van Hamas en Hezbollah natuurlijk koorknaapjes bij.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 13:02:04 #182
137949 Disana
pi_70321040
Iran waarschuwt nu specifiek Nederland zich niet in hun zaken te mengen.
pi_70321072
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:13 schreef Zith het volgende:
De nieuwe tactiek van Mousavi/khatami, en best geniaal IMO:
[..]

[..]

Ik hoop het, weet alleen niet of de machthebbers wakker gaan liggen van het feit dat de bazaar dicht is. Het lijkt erop dat Mousavi toch binnen het systeem wil blijven, wat misschien geen verassing is. Ben benieuwd hoe de hardliners reageren, als ze te zwaar blijven optreden zouden ze alsnog in hun eigen voet kunnen schieten.
quote:
Mousavi calling for supporters to meet outside parliament at 4pm local, that's 3hrs from now. Big test for opp #iranelectionongeveer 3 uur ago from web
http://twitter.com/jimsciuttoabc

Dit is ongeveer nu...
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:04:29 #184
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70321125
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Ik hoop het, weet alleen niet of de machthebbers wakker gaan liggen van het feit dat de bazaar dicht is. Het lijkt erop dat Mousavi toch binnen het systeem wil blijven, wat misschien geen verassing is. Ben benieuwd hoe de hardliners reageren, als ze te zwaar blijven optreden zouden ze alsnog in hun eigen voet kunnen schieten.
[..]

http://twitter.com/jimsciuttoabc

Dit is ongeveer nu...
voor de eerste keer bij een regeringsgebouw? het werd tijd
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:05:39 #185
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70321164
quote:
Israelis of Iranian descent take part in a rally outside the U.S. Embassy in Tel Aviv showing solidarity with anti-government protesters in Iran June 23, 2009

woensdag 24 juni 2009 @ 13:11:43 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_70321396
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:05 schreef Chooselife het volgende:
Dat vind jij ja. En je baseert het waarschijnlijk op televisie kijken en wilde verhalen uit de Aktueel en Nieuwe Revu.
Die lees ik niet.
quote:
Want misschien voelen die mensen daar zich er wel prettig bij. De kans is groot dat ze gemiddeld gelukkiger zijn dan men in onze overspannen maatschappij is.
Dat durf ik te betwijfelen. Zeker met betrekking tot de rechten van het individu en de vrijheid van meningsuiting.
quote:
Die passages over nuceaire wapens verzin je terplekke.
Dit is een stelling die je in de atheistische gemeenschap veelvuldig terug zult vinden. Ook bijvoorbeeld in het boek wat ik zonet genoemd heb. Verder zul je zien dat mensen als Richard Dawkins en zeker Christopher Hitchens eenzelfde soort mening erop nahouden.
quote:
En wij, jouw nobele vrijheidsstrijders, denken dat we de Christelijke God op hun schouder hebben zitten. "May God bless America and protect our civilians and soldiers overseas". Dat is volgens mij eenzelfde idioot uitgangspunt.
Dat is inderdaad net zo idioot. We moeten zeloten niet gaan bevechten met andere zeloten.
quote:
Wij hebben geen last van Iran, want Iran doet niemand buiten de landsgrenzen iets kwaad tot nu toe. Dit zijn de feiten. Punt uit.
We kunnen beter inderdaad wachten tot zij een 'First Strike' uitvoeren.
quote:
Ik kan jou op mijn beurt "de grote beschavingsoorlog" van Robert Fisk aanraden.
Dat is zeker een mooi naslagwerk om alles een beetje in een historische context te kunnen plaatsen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_70321928
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:30 schreef ASroma het volgende:

[..]

http://www.liveleak.com/view?i=9cd_1245765598

revolutie mensen revolutie
Dat geeft dus maar aan dat door repressie misinformatie de wereld in komt.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 13:29:25 #188
230491 Zith
pls tip
pi_70321987
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Exact. En ik ben van mening dat we ze geen nieuw tijdperk moeten komen opdringen, omdat wij ervan overtuigd zijn dat dat voor iedereen beter is. Ik noem dat Westerse arrogantie en decadentie.
Het werkt niet eens, getuige Afghanistan en Irak. Je moet het proces aan de natuur overlaten en constructief hulp bieden, in de zin van onderwijs, gezondheidszorg en infrastructuur.

Wij zijn ook op natuurlijk wijze geevolueerd in wat we nu zijn- en hebben.
Wat vind je er eigenlijk van de revolutie in de jaren '70?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:29:59 #189
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70322015
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 13:30:24 #190
137949 Disana
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 13:34:44 #191
230491 Zith
pls tip
pi_70322173
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:03 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Nou wat de regering deze week deed was gewoon alle groepsvormingen uit elkaar slaan en ervoor zorgen dat verschillende groepen elkaar niet konden bereiken (waardoor er bijna niet de demonstreren viel). De regering kan nu niet de wegen naar de bazaar vastzetten want er lopen 1) ook gewone mensen tussen die boodschappen gaan doen, en 2) dan sluit men in principe de belangrijkste plekken van de stad af. Dus hoe dan ook: de bazaar gaat dicht (of door de regering, of door demonstranten/winkelhouders). Ook kan de politie zich moeilijker coordineren in de bazaren en vallen de demonstranten niet te onderscheiden van normale bezoekers (bij politiecharges zouden dus ook de normale bezoekers zich tegen de politie vinden, en dus voor meer anti-gov gevoel zorgen).

Maar goed, het kan ook 'backfire'en' als de normale burger het zat wordt dat ze geen huishouden meer kan doen. wie weet...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:54:03 #192
188345 Py
op zich
pi_70322841
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:30 schreef Disana het volgende:
Er werd gisteren flink op los geschoten, geschopt en geknuppeld:

Goed dat dit nog blijft doorkomen. Het maakt weer eens te meer duidelijk met wat voor een stel fascisten het volk te maken heeft Wie de goeden en wie de fouten zijn.
Echt, wat er allemaal achter de schermen gebeurd en welke landen en geheime diensten er allemaal wel niet misschien eventueel zeker weten waarschijnlijk wat mee te maken hebben, interesseert me op zulke momenten niet meer.
Dan hoop ik alleen maar dat er genoeg mensen zijn die blijven geloven in hun rechtvaardige strijd. Dat het pijn doet om het kwaad los te snijden, maar dat daarna de bevrijding komt die alle leed waard is. Dat de CIA daarmee ook zijn zin krijgt, is dan even totaal irrelevant. Anders is het de KGB die zijn zin krijgt, er krijgt altijd wel iemand zijn zin. Als dat dan het neveneffect is van de bevrijding van het volk van haar tirannieke 'Supreme Leader de Ayatollah' dan is dat een vorm van collateral damage die ik graag voor lief neem.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:00:43 #193
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70323078
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:54 schreef Py het volgende:

[..]

Goed dat dit nog blijft doorkomen. Het maakt weer eens te meer duidelijk met wat voor een stel fascisten het volk te maken heeft Wie de goeden en wie de fouten zijn.
Echt, wat er allemaal achter de schermen gebeurd en welke landen en geheime diensten er allemaal wel niet misschien eventueel zeker weten waarschijnlijk wat mee te maken hebben, interesseert me op zulke momenten niet meer.
Dan hoop ik alleen maar dat er genoeg mensen zijn die blijven geloven in hun rechtvaardige strijd. Dat het pijn doet om het kwaad los te snijden, maar dat daarna de bevrijding komt die alle leed waard is. Dat de CIA daarmee ook zijn zin krijgt, is dan even totaal irrelevant. Anders is het de KGB die zijn zin krijgt, er krijgt altijd wel iemand zijn zin. Als dat dan het neveneffect is van de bevrijding van het volk van haar tirannieke 'Supreme Leader de Ayatollah' dan is dat een vorm van collateral damage die ik graag voor lief neem.
de invloed van geheime diensten is minimaal hoor mensen die teveel veel films kijken.
pi_70323167
quote:

[..]

† In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 14:03:39 #195
137949 Disana
pi_70323184
quote:

[..]

Al zou de opstand geīnstigeerd zijn door het buitenland (hetgeen ik niet geloof), dan nog doet dat niets af aan het feit dat een aanzienlijk deel van de bevolking vrijer wenst te zijn.

Maar ik zie het momenteel wel somber in. Er komt vrijwel niets meer naar buiten en zelfs gewone burgers worden al geslagen om samenscholing te voorkomen. Ik maak me ook zorgen om de mensen (meer dan 400) die vast zitten.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:05:39 #196
188345 Py
op zich
pi_70323251
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:

[..]

de invloed van geheime diensten is minimaal hoor mensen die teveel veel films kijken.
Bedoel eigenlijk te zeggen dat je dat niet weet, maar dat het me ook niet boeit. Dat regime moet gewoon opzouten, het volk moet normaal kunnen leven. De rest is ondergeschikt.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:09:22 #197
188345 Py
op zich
pi_70323381
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Al zou de opstand geīnstigeerd zijn door het buitenland (hetgeen ik niet geloof), dan nog doet dat niets af aan het feit dat een aanzienlijk deel van de bevolking vrijer wenst te zijn.

Maar ik zie het momenteel wel somber in. Er komt vrijwel niets meer naar buiten en zelfs gewone burgers worden al geslagen om samenscholing te voorkomen. Ik maak me ook zorgen om de mensen (meer dan 400) die vast zitten.
Ja de crackdown van het regime heeft zeker zijn effect. Volgens mij hebben ze van de Russen en Chinezen een paar handboeken gekregen.

Ben ook heel benieuwd hoe de opkomst is bij de demonstratie vandaag.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:13:02 #198
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_70323508
late tvp
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 14:13:30 #199
137949 Disana
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 14:14:36 #200
137949 Disana
pi_70323567
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:09 schreef Py het volgende:

[..]

Ja de crackdown van het regime heeft zeker zijn effect. Volgens mij hebben ze van de Russen en Chinezen een paar handboeken gekregen.

Ben ook heel benieuwd hoe de opkomst is bij de demonstratie vandaag.
Ik denk dat ze niet veel kans krijgen. Op verschillende twitters valt te lezen dat de bansenji overal aanwezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')