De LAPG blijft bestaan hoor, alleen word er nu geen reclame meer voor gemaakt als het goed is...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:18 schreef Rikketik het volgende:
Ik ben al lang blij dat die Laagste actieprijsgarantie-actie voorbij is.
Ik weet niet of het zo heet hoor. Maar je krijgt standaard meer betaald dan een vakkenvuller. Medewerkers van bijvoorbeeld brood en deli krijgen diezelfde 'bonus' ook. Ik heb diverse collega's van een jaar jonger die meer verdienen dan ik.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:50 schreef monsterd. het volgende:
Wat ik trouwens las in het andere topic is dat cassieres tegenwoordig klantenbonus krijgen ofzo? Wtf?
Niet dat ik weet hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:48 schreef monsterd. het volgende:
Welke bonus dan? Ik sta zelf namelijk op deli/bakkerij.. Wat ik wel weet is dat kassa & verkoop kunnen doorstromen naar verkoper B, maar er zijn toch geen bonussen verder of is het nieuw?
Heb er zelf ook niks over gehoord..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:10 schreef Rikketik het volgende:
Geen idee hoe die bonus heet, als hij überhaupt al een naam heeft, maar hij is er wel. Vergelijk je uurloon maar eens met iemand van verkoopklaar, daar zit een duidelijk verschil in.
http://www.ah.nl/prijs/actieprijsgarantiequote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:57 schreef Rikketik het volgende:
LAPG bestaat nog, maar ik kan zowel in de folder als op de site niets meer vinden over het terugkrijgen van de aankoopprijs.
Kortom het gaat gewoon om verkoper A of B? Want dan slaat de bonusverhaal dus nergens opquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:04 schreef Nouwk het volgende:
Klinkt een beetje vreemd allemaal hoor, die klantenbonus. Ik verdiende voor de loonsverhoging als 18jarige caissiere B 5.17 (zonder 1 gehele functiejaar, anders is het iets meer) en nu 5.35 met loonsverhoging. Als 17jarige caissiere A verdiende ik 3.87 (dus ook zonder die 3,5 procent loonsverhoging van laatst) en als 18 jarige caissiere A verdiende ik iets van 4.40 oid.
Vraag het eens na. Ben toch wel benieuwd. Maar aangezien ik zelf verkoper B ben en zelf ook op kassa heb gezeten eerst lijkt het me sterk dat ze ineens andere regels voor een afdeling hebbenquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:29 schreef Rikketik het volgende:
Hm, weird dan. Een paar collega's van me zijn geen verkoper B, maar verdienen wel meer dan ik. Mij is verteld dat het iets met klanten te maken had, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Had die ook bonnetjes bij zich dan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:41 schreef BasementDweller het volgende:
K had er vandaag een die efteling poppetjes wilde![]()
Moest die klant erna ook opeens poppetjes
BCD uren zijn uren waarop je normaal wel zou werken maar niet kon werken omdat het bijvoorbeeld Kerst of Pasen was (en winkel dus dicht of goedkopere mensen ingezet als de winkel al wel open was). Geen idee welke dag in de afgelopen periode is gevallen waarop je BCD kan krijgenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:49 schreef korting het volgende:
Wat zijn BCD uren op je loonstrookje?
[..]
Had die ook bonnetjes bij zich dan?
hemelvaart lijkt me, hemelvaart is heilig nu voor me 12 uurtjes gewerkt toenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:48 schreef C_a_K_e het volgende:
[..]
BCD uren zijn uren waarop je normaal wel zou werken maar niet kon werken omdat het bijvoorbeeld Kerst of Pasen was (en winkel dus dicht of goedkopere mensen ingezet als de winkel al wel open was). Geen idee welke dag in de afgelopen periode is gevallen waarop je BCD kan krijgen
Ik heb 18 BCD uren op mijn loonstrookje.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:48 schreef C_a_K_e het volgende:
[..]
BCD uren zijn uren waarop je normaal wel zou werken maar niet kon werken omdat het bijvoorbeeld Kerst of Pasen was (en winkel dus dicht of goedkopere mensen ingezet als de winkel al wel open was). Geen idee welke dag in de afgelopen periode is gevallen waarop je BCD kan krijgen
Ik wou dat het mijn laatste werkdag was.. Ik hoorde van een collega dat ze vandaag tot 22:45 door moesten werkenquote:
Ontslag pakken kan altijd hequote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:08 schreef korting het volgende:
[..]
Ik wou dat het mijn laatste werkdag was.. Ik hoorde van een collega dat ze vandaag tot 22:45 door moesten werken
Ja ontslag zit ik zeker over na te denken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 23:10 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ontslag pakken kan altijd he.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, ik werkte zelf niet op verkoopklaar ofzo. Was op zaterdag altijd 20:30/20:45u klaar. Dus dat scheelt.
quote:Op zondag 28 juni 2009 12:02 schreef korting het volgende:
[..]
Ja ontslag zit ik zeker over na te denken.
Ik zit ook op kassa, maar bij ons moet je altijd de winkel helpen (spiegelen, vegen en soms nog zelfs vullen) tot iedereen tegelijk naar huis mag.
Dat is bij ons nooit geweest. Wij gaan rond half negen en de vulploeg rond tien uur (nouja, wanneer ze klaar zijn).quote:Op zondag 28 juni 2009 12:02 schreef korting het volgende:
[..]
Ja ontslag zit ik zeker over na te denken.
Ik zit ook op kassa, maar bij ons moet je altijd de winkel helpen (spiegelen, vegen en soms nog zelfs vullen) tot iedereen tegelijk naar huis mag.
Bij ons zijn veel oude mensen weg nu, veelal ontslagen maar dat waren wel de mensen die konden werken. Inderdaad het groepje kleuters dat nu komt om even te chillen op het werk i.p.v. werken.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:38 schreef kmaestro het volgende:
En we gaan nu echt beginnen met de vakantiemedewerkers, zucht... Ik voel me alweer een kleuteroppas
Heeft ook met ervaringsjaren te maken dat je in die functie werkt. Iemand die 19 is maar al twee jaar caissiere B is verdient meer dan iemand die 19 is en dan caissiere B wordt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:29 schreef Rikketik het volgende:
Hm, weird dan. Een paar collega's van me zijn geen verkoper B, maar verdienen wel meer dan ik. Mij is verteld dat het iets met klanten te maken had, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Houdbaar. Jij?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:14 schreef Wilhlem_Wagenfeld het volgende:
[..]
Hey daar werk ik ook!
Welke afdeling werk jij?
KPT'ers (Kort Part Time, minder dan 12 uur per week) krijgen vakantiegeld, ADV en winstuitkering per maand uitbetaald. LPT'ers en Ft'ers op een bepaald moment in het jaar...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:49 schreef jeffero het volgende:
wat is t verschil tussen ADV uitbetaald KPT en normaal uitbetaald?
tstaat idd allemaal apart,ik had deze maand 42,75 bij gewerkt,en dat terwijl mijn norm 48 uur isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:07 schreef duncannn het volgende:
Horen BCD en toeslaguren bij je totaal gewerkte uren of is dat apart?
Ik heb namelijk 65 uur gewerkt deze periode en op salarisstrook staat:
GEWERKT 50,75
BCD 6,75
TOESLAGUREN 7,50
Of zou er gewoon GEWERKT 65 moeten staan?
contract word daarna niet verlengd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:11 schreef JennoL het volgende:
pfff... nog ff een half jaartje knallen dan eindelijk gedwongen iets anders te zoeken
jep.. best gezellig hoorquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:33 schreef jeffero het volgende:
tsja,aholds personeel bestaat niet voor niks voor meer dan 50% uit personen onder de 18
ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik gelukkig weer welkom ben volgend jaar als ik uit de vs kom,voordeel van een klein winkeltje misschien?....heb je al die tijd in een XL gewerk?
als jij en je colllega's gezellig zijn,is het altijd wel gezelligquote:
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:57 schreef Tijgertje. het volgende:
Als je een all in loon hebt, met een contract van 8 uur per week.
Krijg je dan wel betaald als je ziek bent?
Haha. Neh, ben echt ziek.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:10 schreef kmaestro het volgende:
[..]Tenzij je nepziek bent, dan krijg je (terecht) geen cent
Spiegelenquote:Op maandag 6 juli 2009 18:19 schreef jeffero het volgende:
3 nieuwe vakantiekrachten , vulling klaar om 5 uur.....gevolg...3 kinders die de hele tijd achter je aanhobbelen om te vragen wat ze kunnen gaan doen...en dan ben ik nieteens teamleider ofzo....
Post van jullie beide eens de functiecode die op je loonstrook staat dan kan ik het daar wel uit afleiden.quote:Hm, weird dan. Een paar collega's van me zijn geen verkoper B, maar verdienen wel meer dan ik. Mij is verteld dat het iets met klanten te maken had, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Als je HBO of WO doet dan kan datquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:41 schreef TVSNL het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is direct te solliciteren naar de functie teamleider?
Ik heb tot een paar maanden geleden 3 jaar gewerkt als vakkenvuller maar en wil weer aan de slag bij de AH, maar nu in de functie van teamleider verkoopklaar.
Ik vraag me alleen af of ze mensen aannemen voor deze functies aangezien het meestal zo is dat er binnen het filiaal mensen kunnen doorgroeien naar de functie van teamleider.
Ja. Geen personeelskorting.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:35 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Zijn de verschillen tussen werken voor een reguliere AH en voor een franchise AH aanzienlijk? Punten van belang zijn: salaris, bonussen, kortingen en secundaire voorwaardes zoals opleidingen.
Alvast dank voor de reacties.
Opgelucht?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:06 schreef BasementDweller het volgende:
Het volgende is niet bedoeld als AH bash, maar ik vind die AH munten echt waardeloos (je weet wel... die stickers die je in een papieren portemonneetje moet plakken). Als het nou alleen die dingen waren... vooruit, maar je moet als cassier al letten op bonuskaart, airmiles, koopzegels, wisselgeld/pinknop, bon en evt afroombox. Al helemaal bij kleine bedragen heb je echt het idee dat je hele waslijsten moet afwerken. Als je vraagt of ze AH munten willen weten ze vaak niet eens wat het is (kan ik ook wel inkomen, maar kost weer tijd om het uit te leggen).
En wat schiet de klant ermee op? Als je 10 stickers bij elkaar hebt gespaard met ¤50 aan boodschappen krijg je ¤1. Al die moeite voor ¤1... daal dan gewoon in de prijs of maak een actie waarbij 50 stickers voor ¤10 waard zijn, dan doe je het nog ergens voor als klant.
Sommige klanten raken zelfs (terecht) geirriteerd.... dat blijkt wel uit reacties: nee ik mot alleen ff de bon hebben (zucht). Het kost ook zoveel tijd als je iemand die aan ¤150 boodschappen doet koopzegels + stickers wil (150 zegels + 30 stickers
), wat de efficientie van het kassapersoneel absoluut niet ten goede komt. Tot de ergernis van de wachtenden.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over de nutteloosheid van koopzegels, waar mensen ¤3 aan kunnen verdienen (waar je wel 2 uur voor zit te plakken en wat je ook aan rente had kunnen verdienen als je t op een spaarrekening had gezet ipv aan zegels had uitgegeven).
Ik snap dat de AH aan klantenbinding wil doen, maar op een gegeven moment wordt het teveel. Bonuskaart + koopzegels is meer dan genoeg wat dat betreft.
Moest het even kwijt.
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:23 schreef BasementDweller het volgende:
Haha zeker. Kan nu gerust op vakantie gaan
Kansloze actie iddquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:06 schreef BasementDweller het volgende:
Het volgende is niet bedoeld als AH bash, maar ik vind die AH munten echt waardeloos (je weet wel... die stickers die je in een papieren portemonneetje moet plakken). Als het nou alleen die dingen waren... vooruit, maar je moet als cassier al letten op bonuskaart, airmiles, koopzegels, wisselgeld/pinknop, bon en evt afroombox. Al helemaal bij kleine bedragen heb je echt het idee dat je hele waslijsten moet afwerken. Als je vraagt of ze AH munten willen weten ze vaak niet eens wat het is (kan ik ook wel inkomen, maar kost weer tijd om het uit te leggen).
Herkenbaar... Vre-se-lijk.quote:.we zitten met een volle diepvrieskist,en de koelcel op brood is,tot ergernis van de collega's op eerdergenoemde afdeling omgedoopt tot restantenvries....
Haha, herkenbaar. Bij ons zat hij gistermiddag al vol. En ik was er vanochtend ook bij toen de chef Brood zowat een hartaanval kreeg.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:33 schreef jeffero het volgende:
wie heeft dr overigens ook zoveel ijs binnengekregen ivm met Bonus?....we zitten met een volle diepvrieskist,en de koelcel op brood is,tot ergernis van de collega's op eerdergenoemde afdeling omgedoopt tot restantenvries....
Die staan op Winkelwebquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:49 schreef Cooleflikker het volgende:
Weet iemand al de aanbiedingen van volgende week? Heb vakantie werk bij ah, maar vorige week kon ik het vinden, nu niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |