Ben benieuwd of de daders nog gepakt worden. zal helaas wel niet
Het is goed als er gedemonstreerd wordt tegen de politiek van Israel, maar zo'n demonstratie als afgelopen zaterdag op de dam kán in mijn ogen niet. Dat was namelijk veel meer dan een demonstratie tegn de staat Israel.
Tja, ik ben zowiezo tegen demonstraties tegen Israel in Nederland. En al helemaal als het weer lekker aangegrepen wordt om eens te rellen.
Laat ze dat lekker IN Israel doen. Wij hebben niks ermee te maken.
Maar ik vind het zelf altijd een beetje... middeleeuws om vlaggen te gaan verbranden.
En dat groepje "rotjochies van Marokkaanse afkomst" was er alleen maar om te rellen.
Als je ze een landkaart in de handen zou drukken, zouden ze de Gaza-strook niet eens aan kunnen wijzen.
quote:ben ik het mee eens, hoewel Israel wel duidelijk gemaakt mag worden dat ze heel verkeerd bezig zijn. Maar dit (deze demonstratie op de dam) is daarvoor natuurlijk niet de manier.
Op maandag 15 april 2002 09:34 schreef vexz het volgende:
ja idd hier demonstreren tegen israel? laten ze dan mooi met het vliegtuig/boot die kant uitgaan, druk die jongens allemaal een AK47 in de klouwen en laat ze de palestijnen maar gaan helpen dan.. ipv. hier rellen te gaan maken.
quote:en dat ben ik ook met jou eens, israel maakt er ook een groot zootje van.. en bij alles wat er mis gaat verwacht men van het westen dat ze er tussen springen om een oplossing te vinden. We moeten een vervanger hebben voor de olie, dan is het middenoosten ook niet machig meer.
Op maandag 15 april 2002 09:48 schreef bluegrass het volgende:[..]
ben ik het mee eens, hoewel Israel wel duidelijk gemaakt mag worden dat ze heel verkeerd bezig zijn. Maar dit (deze demonstratie op de dam) is daarvoor natuurlijk niet de manier.
quote:Dat het uitloopt in rellen is idd minder. Maar ik vind het wel goed dat er vanuit de internationale gemeenschap een signaal wordt afgegeven dat men het er niet mee eens.
Op maandag 15 april 2002 09:30 schreef X-Ray het volgende:
Het mag wel volgens mij hoor.Tja, ik ben zowiezo tegen demonstraties tegen Israel in Nederland. En al helemaal als het weer lekker aangegrepen wordt om eens te rellen.
Laat ze dat lekker IN Israel doen. Wij hebben niks ermee te maken.
En zo'n opmerking als laten ze dat in israël doen, slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als studenten demonstreren zeg je toch ook niet, laat ze dat lekker op school doen. Of als mensen tegen geweld in huislijke kring demonstreren zeg je toch ook niet "doe dat lekker thuis"
quote:Dat is niet vergelijkbaar.
Op maandag 15 april 2002 09:54 schreef Da hopman het volgende:
En zo'n opmerking als laten ze dat in israël doen, slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als studenten demonstreren zeg je toch ook niet, laat ze dat lekker op school doen. Of als mensen tegen geweld in huislijke kring demonstreren zeg je toch ook niet "doe dat lekker thuis"
Dat is niet te vergelijken met scholieren die demonsteren tegen regels in NEDERLAND en daar dus ook demonstreren.
Of gaan ze in Canada demonsteren tegen het Nederlandse schoolbeleid?
quote:Nederland heeft er als gerespecteerd lid van de internationale gemeenschap weldegelijk mee te maken. In de grondwet staat zwart op wit dat het een taak van NL is de internationale rechtsorde te stimuleren. We zijn bovendien lid van de VN, en de EU, beide maken zich sterk voor Vrede in het M.O.
Op maandag 15 april 2002 10:00 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is niet vergelijkbaar.
Als men tegen Israel wil demonstreren, dan moeten ze dat in Israel doen. Niet in Nederland, dat geen moer met Israel te maken heeft.Dat is niet te vergelijken met scholieren die demonsteren tegen regels in NEDERLAND en daar dus ook demonstreren.
Of gaan ze in Canada demonsteren tegen het Nederlandse schoolbeleid?
en dan is het ook nog eens zo dat Nederland een zeer grote handelspartner is van Israel (ook militair gezien!) en tegelijkertijd hebben wij ook veel en sterke banden zowel economisch als politiek met de Palestijnen.
Ik weet dus wel zeker dat wij politiek, economisch, militair en moreel ons er mee moeten bemoeien!
quote:Ja dat kan.
Op maandag 15 april 2002 10:25 schreef bluegrass het volgende:
Ik weet dus wel zeker dat wij politiek, economisch, militair en moreel ons er mee moeten bemoeien!
Dat moet men daar doen, vind ik dan.
quote:Met Srebrenica in min achterhoof lijkt me dat een slecht plan
Op maandag 15 april 2002 10:25 schreef bluegrass het volgende:Ik weet dus wel zeker dat wij politiek, economisch, militair en moreel ons er mee moeten bemoeien!
quote:dat valt wel mee. onze deelname aan de vredesmacht (we hadden zelfs de leiding erover voor een half jaartje, in eritrea is ook goed gegaan dacht ik zo.
Op maandag 15 april 2002 10:31 schreef Frenkie het volgende:[..]
Met Srebrenica in min achterhoof lijkt me dat een slecht plan
maar in het geval van israel (waar we trouwens al hebben deelgenomen aan een vredesmacht!!) bedoel ik in dit geval militair op het gebied van de handel/economie.
quote:Ja over libanon kunnen we het ook hebben, moet je even de ingezonden brieven in de volkskrant van afgelopen zaterdag lezen.
Op maandag 15 april 2002 11:18 schreef bluegrass het volgende:[..]
dat valt wel mee. onze deelname aan de vredesmacht (we hadden zelfs de leiding erover voor een half jaartje, in eritrea is ook goed gegaan dacht ik zo.
maar in het geval van israel (waar we trouwens al hebben deelgenomen aan een vredesmacht!!) bedoel ik in dit geval militair op het gebied van de handel/economie.
Daar stond een brief van eenoud VN-sergeant die gediend had in Libanon. En ook daar werden onder de ogen van de Nederlandse VN-soldaten misdaden (in dit geval door de israeliers) begaan. Zonder dat de VN-militairen mochten ingrijpen. (de veiligheid van de eigen manschappen was belangrijer dan intervenieren )
Maar ik krijg zware kotsneigingen bij dat Allah Ekbar -geblèr. Het is dus weer een ordinaire verheerlijking van hun eigen geloof.
quote:Ja daar word ik ook scheit- en scheitziek van.
Op maandag 15 april 2002 11:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:Maar ik krijg zware kotsneigingen bij dat Allah Ekbar -geblèr.
Doet me aan Deutschland Uber Alles denken dat soort gebler. .
quote:Dus je bent tegen democratie?
Op maandag 15 april 2002 09:30 schreef X-Ray het volgende:Tja, ik ben zowiezo tegen demonstraties tegen Israel in Nederland.
GLG
quote:Herstel: (volkskrant vandaag):
Op maandag 15 april 2002 11:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het ontbrak er nog maar net aan dat ze een foto van Bin Laden bij zich hadden daar op de Dam.
---------------------------------------------
'Die domme mensen verbranden vlaggen'Onruststokers scanderen 'Hamas Hezbollah, Jihad'
15 april 2002
- Van onze verslaggeefster Rachida Azough
Kinderwagens, vrouwen met hoofddoeken en megafoons, een peuter met op het voorhoofd de Palestijnse vlag geschminkt. De demonstratie voor de Palestijnen lijkt op de Dam goed te beginnen, maar de sfeer is verpest door honderden Marokkanen met bivakmutsen en anti-joodse fundamentalisten.
Ongeveer tienduizend mensen, veelal minderheden, glunderen van plezier om de grote opkomst. De familie Radi Hemdi uit Amsterdam-Noord vindt het hartverwarmend dat er ook veel joodse demonstranten zijn.
'Dan weet ik dat zij ook meevoelen', zegt Senae (13). Vlak voor de Marokkaanse familie houdt Maria Marquez (43) een kussensloop omhoog met de tekst: Jenin 2002 = Warschau 1943. 'Joden verzetten zich toen met wapens, nu doen Palestijnen dat.'
Vlaggen van Hamas, Hezbollah, Irak, Syrië, Palestina, Libanon, Saudie Arabië en Marokko sieren de Dam. Voor Palestina. De demonstratie is nog niet in beweging gekomen of er wordt al een vlag verbrand, de Engelse. Met een flesje deodorant en een aansteker gaat de vlag in vlammen op . Als het synthetische symbool is verschrompeld, doen de jongens een vreugdedansje in een cirkel. Er volgen nog vele Amerikaanse en Israëlische vlaggen.
Rosa van der Wieken (53) kan het niet aanzien. De vrouw vergeet het winkelen, wurmt zich in de massa en pakt de Israëlische vlag af. Ze wordt in een hoek gedreven, krijgt klappen, maar wordt beschermd door een aantal vrouwen en mannen. Ook de eigen ordedienst grijpt in. Maarde onruststokers zijn gewoon met te veel.
Van der Wieken, met een kras op de neus, en een schroeiplek op de broek: 'Er is geen politie, die domme mensen krijgen de kans om vlaggen te verbranden terwijl dat verboden is.'
Fathi Ahmed (63) vindt het verbranden van vlaggen 'symbolisch'. 'Mensen laten met vlagverbranding zien dat ze het oneens zijn met de foute dingen die dat land doet.' Tegenover de Heineken-brouwerij legt de man zijn wandelstok te rusten, om naast zijn broeders te bidden op het plantsoen.
Ondanks zijn relativerende woorden is de toon voor de demonstratie gezet. Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. Sommige voorbijgangers slaan het met verbazing gade. Fadel Ouaziz (39) vreest voor escalatie: 'De organisatie had de leuzen van deze demonstratie moeten vaststellen. Het kan niet zo zijn dat fundi's er hun eigen feestje van maken. Deze demonstratie is bedoeld voor de Palestijnse zaak.'
En het loopt uit de hand. In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan. Demonstranten proberen de honderden onruststokers met een levende keten tegen te houden, maar het lukt niet.
Imam Haselhoef en een vader met zijn zoon in de handen stellen zich, voor de entree, op als levend schild. De gefrustreerde onruststokers rennen massaal op ze af. Stenen vliegen door de lucht. Als grap voegen twee jongens in bivakmutsen zich met hun plastic geweren bij de groep die de onrust juist wil stoppen, vlak voor de entree van Krasnapolsky. Naast Rabbae (ex-Kamerlid voor Groen Links) en Haselhoef, vader en kind, andere demonstranten.
De mobiele eenheid komt in actie, maar de onrust blijft. De menigte betogers wordt keer op keer onder de voeten gelopen door vluchtende relschoppers. Uiteindelijk worden er twintig gearresteerd.
----------------------------
Het is godsamme nog erger dan ik dacht met die eikels.
Duidelijk dat er hier mensen op zoek waren naar een rel.
De ME had nog veel harder op moeten treden tegen die kamelen-neukers!!!
quote:Ja ik wil een fascistische staat, waarin het Arische Uberblut de boventoon voert. Dat weet je toch?
Op maandag 15 april 2002 11:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Dus je bent tegen democratie?
GLG
quote:Of misschien kan GL vertellen dat het de schuld was van de onwil van de mensen daar om te integreren met de demonstranten.
Op maandag 15 april 2002 12:19 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien kan van Boxtel een commissie instellen?
Hakenkruisen op het Nationaal Monument op de Dam. Stenen naar het 'joodse' Krasnapolsky-hotel. En even verderop een Arabisch jongetje met een Palestijnse sjaal om zijn hoofd en een imitatie-kalasjnikov in de hand. De omstanders - zijn vader, zijn ooms? - kijken lachend toe.
'Amsterdam niet meer van de joden', kopt het Algemeen Dagblad vanochtend over de demonstratie tegen het Israëlische optreden jegens de Palestijnen, alsof Amsterdam ooit wel 'van de joden' was.
Maar honderd tot tweehonderd jonge Marokkanen - die tegenwoordig anders schijnen te heten - hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. Is het dan toch waar dat de stad een slang aan de borst koestert? Dat is - niet alleen vanwege de drama's in het Midden-Oosten maar vooral ook door het steeds manifestere isolement van de islamitische gemeenschap - angstwekkend.
Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.
De massaal aanwezige politie deed wat zij kon, daarbij geholpen door de moedige ordedienst van de organisatie. Uit begrip voor de woede over het optreden van Israël in de Palestijnse gebieden was veel toegestaan - optreden maakt de zaak vaak erger. Van de relschoppers werden er evenwel slechts twintig gearresteerd, maar dat had evengoed een veelvoud kunnen zijn.
Burgemeester Job Cohen wist direct te melden dat de jongeren uit Amsterdam-Oost en West kwamen. ''We kennen ze.'' Als dat zo is, rest maar één conclusie: keihard aanpakken. Maar belangrijker nog is de vraag hoe de groeiende kloof tussen de autochtone en een deel van de allochtone gemeenschap kan worden gedicht. Zonder te vervallen in de xenofobie van Fortuyn, is nu wel zonneklaar dat een vriendschapsbezoek aan de moskee niet langer toereikend is.
Zondag is er weer een demonstratie. Joodse jongerenorganisaties willen dan hun steun betuigen aan Israël. De middenstand ziet de bui al hangen. Nu al klinkt de roep om een verbod. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen demonstratie. En de relschoppers zouden de lachende derde zijn.
--------------------------------------------------------
Vlaggen verbranden op het monument.
Wat zegt artikel 1 daarover?
Misschien moet ik maar eens een veiliger heenkomen zoeken dan Amsterdam.
quote:Laten we demonstreren voor vrede.
Op maandag 15 april 2002 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
...Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
quote:Istanbul?
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:Misschien moet ik maar eens een veiliger heenkomen zoeken dan Amsterdam.
quote:heeft dit iets met topic te maken?
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:[..]
Istanbul?
Dat is zo onderhand veiliger...
GLG
quote:[off-topic]
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:
Istanbul? Dat is zo onderhand veiliger...
Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.
De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.
quote:Eindelijk een intelligent antwoord! Geheel mee eens.
Op maandag 15 april 2002 14:59 schreef HiZ het volgende:
Wat een onzin zeg, betogingen zijn in Nederland gewoon toegestaan, en het feit dat een stelletje chaoten dat aangrijpen om rotzooi te trappen maakt nog niet dat het hele recht van verzameling en vrije meningsuiting moet worden opgeheven.Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.
De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.
GLG
Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.
Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.
quote:Onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten svp niet!
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:
....hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. ..........Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.....
Ik maak mij daar ernstig zorgen om.
quote:Ja.
Op maandag 15 april 2002 14:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
heeft dit iets met topic te maken?
quote:Vind ik ook niet zo enorm verschrikkelijk nee.
Op maandag 15 april 2002 15:25 schreef Lithion het volgende:
Kan iemand me even uitleggen wat er zo erg is aan het verbranden van een vlag?
Het gaat meer om de Bin Laden is groot-leuzen en zo.
Het slopen van het 'joodse' Kraznapolsky.
quote:wow, ben het met je eens
Op maandag 15 april 2002 15:12 schreef milagro het volgende:
Duizenden gedroegen zich correct, enkel een honderd of wat raddraaiers, die heb je bij iedere massale demonstratie. en dat soort types zullen dan ook de vlagverbranders zijn.Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.
Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.
GLG
quote:geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
quote:Volgens mij niet hoor.
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
quote:Begrijpelijk ergens ook wel, De Dam dat symbool staat voor vrede en verzet in de tweede wereldoorlog. Hakenkruisen vind ik dan ook te ver gaan.
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
GLG
quote:oke, maar het getuigd van weinig respect..
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:[..]
Volgens mij niet hoor.
quote:jawol, het was verboden gesteld door Cohen, ik heb ook menig agent zien ingrijpen.
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:[..]
Volgens mij niet hoor.
GLG
quote:mee eens.
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
oke, maar het getuigd van weinig respect..
GLG
quote:Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
oke, maar het getuigd van weinig respect..
quote:man, ze weten niet eens wat haten is.
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
Niet zo populair overdrijven
GLG
quote:dan moeten ze lekker teruggaan naar hun eigenland waar ze lekker dat soort dingen mogen haten.. ik leef graag in een samenleving met respect voor andersdenkenden..
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
quote:Dat is met voorsprong de domste opmerking die je ooit geplaatst hebt!
Op maandag 15 april 2002 15:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
man, ze weten niet eens wat haten is.
Oh enne...
quote:Behoorlijk hatelijk...
Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
quote:Niet zo dom lullen.
Niet zo populair overdrijvenGLG
quote:Het is gewoon het uiten van een mening, dus in die zin is er niks mis mee, er is hoogstens wat mis mee als het vuur op zich gevaarlijk is voor de omstanders. En uit milieu-oogpunt is het natuurlijk niet echt wenselijk.
De morele verontwaardiging verder is ronduit absurd, gaan we hier in Nederland nu ook plotseling discussies krijgen over het wettelijk beschermen van de vlag zoals extreem rechts in de VS wil?
quote:blabla domste dommer dan ooit retoriek, met zulke superlatieven aankomen maak je je betoog echt niet sterker mee hoor
Op maandag 15 april 2002 15:47 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is met voorsprong de domste opmerking die je ooit geplaatst hebt!
.
Nee, emoties kennen mensen niet..
Oh enne...
[..]Behoorlijk hatelijk...
[..]Niet zo dom lullen.
.
X
ja het is waar dat ze anti joodse leuzen schreeuwden, en vlaggen verbranden etc etc... maar ik heb dat inderdaad wel gezien maar ook gezien dat het echt 'zeer' jonge kids betrof. Die roepen wel van alles maar merendeel is gebasseerd op 'stoer doenderij'.
Ik was erbij, en zuig dat niet uit mijn duim. Werd overgens nog erkend door Cohen zelf die dat weer concludeerde na het lezen van politierapport over de gang van zaken en concludeerde dat het over het algemeen een rustige dag was.
Je moet wel de feiten kennen voordat je met superlatieven aan komt zetten, anders moet je straks nog een half a4'tje kalken over hoe 'dom' ik wel niet ben ...
En dat zou zonde zijn.
GLG
quote:Ik geloof dat de meeste Berbers die daar rondliepen hier nog in geen drie levens achter zouden komen..
Op maandag 15 april 2002 17:03 schreef HiZ het volgende:
Ik las hierboven trouwens dat Krasnapolski werd aangevallen als 'Joods' symbool. Dat was wel komisch, want Krasnapolski maakt deel uit van een Spaanse keten tegenwoordig. Het Spanje dus dat sterk voorstander is van sancties tegen Israel.
Zij bedrijven de hogere wiskunde:
Joods ies slecht, wai kapotmaken!
quote:eh, de clue?
Op maandag 15 april 2002 21:37 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik geloof dat de meeste Berbers die daar rondliepen hier nog in geen drie levens achter zouden komen..
Zij bedrijven de hogere wiskunde:
Joods ies slecht, wai kapotmaken!
GLG
quote:Die ligt er dik bovenop....
Op maandag 15 april 2002 21:40 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
eh, de clue?
GLG
quote:Moet ik het voor je tekenen ?
Op maandag 15 april 2002 21:40 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
eh, de clue?
GLG
quote:Ik denk dat de marokkaanse rotjochies wel een gaatje in hun overvolle agenda kunnen vinden.
Op maandag 15 april 2002 21:44 schreef Armageddon het volgende:
Kijken of die Marokkanen 5 mei ook nog durven komen als we daar met 100.000 man met Israelische vlaggen staan te zwaaien
quote:Ik denk dat er dan niet alleen een gaatje in hun agenda zit.
Op maandag 15 april 2002 21:45 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat de marokkaanse rotjochies wel een gaatje in hun overvolle agenda kunnen vinden.
quote:Hopelijk de mensen in jouw icoontje ook
Op maandag 15 april 2002 21:45 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat de marokkaanse rotjochies wel een gaatje in hun overvolle agenda kunnen vinden.
quote:GLG, het IS misschien een verrassing voor je hoor, maar als JIJ iets vindt, wil dat nog niet zeggen dat dat zo IS.
Op maandag 15 april 2002 17:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Ik was erbij, en zuig dat niet uit mijn duim. Werd overgens nog erkend door Cohen zelf die dat weer concludeerde na het lezen van politierapport over de gang van zaken en concludeerde dat het over het algemeen een rustige dag was.
Je moet wel de feiten kennen voordat je met superlatieven aan komt zetten
En Cohen zei heel wat anders op TV.
quote:
Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.....
quote:Over domme retoriek gesproken en betogen die niet sterk zijn, ga je nog even in op je opmerking die totaal niet waar was en met cijfers van het CBS werd weerlegd? Waardoor is GL relatief populair bij jongeren?
Op maandag 15 april 2002 17:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
blabla domste dommer dan ooit retoriek, met zulke superlatieven aankomen maak je je betoog echt niet sterker mee hoor
Ik leg het nog 1 keer uit :
Of is dat te moeilijk en hou je het op een off-topic reactie daar over jouw en mijn werktijden?
quote:100.000 man.... dream on...
Op maandag 15 april 2002 21:44 schreef Armageddon het volgende:
Kijken of die Marokkanen 5 mei ook nog durven komen als we daar met 100.000 man met Israelische vlaggen staan te zwaaien
GLG
quote:Niet? wat dacht jij dan
Op maandag 15 april 2002 22:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
100.000 man.... dream on...
GLG
quote:ben ik het mee eens
Op maandag 15 april 2002 21:56 schreef X-Ray het volgende:[..]
GLG, het IS misschien een verrassing voor je hoor, maar als JIJ iets vindt, wil dat nog niet zeggen dat dat zo IS.
quote:strikt genomen heb je gelijk, ik 'liep' mee inderdaad.
En aangezien jij best met zon meeloper bent dat je meedoet met zon demonstratie geloof ik dat best,
quote:eh right, als ik een handjevol relschoppers zie dan zie ik spoken? Filosofische stelling, had ik niet van je verwacht Strollie, dus als ik 'iets zie' dan wil dat nog niet betekenen dat ik dat 'daadwerkelijk' zie. Intresting, er bestaat inderdaad een Filosoof die ook zo'n stelling hanteerde, namelijk 'niets is wat het lijkt'.
maar een demonstratie met meer dan 5.000 man kan je NIET overzien, dus als JIJ alleen een handjevol relschoppers hebt gezien, wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
Misschien heb je wel gelijk, en zag ik 'relschoppers' maar die waren er helemaal niet. Ik zal mijn gedachten daar eens over laten varen. Intresting. Dank.
quote:Hij zei dat het over het geheel een ´rustige´demonstratie was gedurende de dag op paar relschoppers na. Maar misschien keek ik wel naar de smurfen ipv AT5.
En Cohen zei heel wat anders op TV.
Damm besef me opeens dat ik denk dat ik in Amsterdam woon en werk, terwijl ik misschien in de achterhoek bevind!
ik leef in een episode van X-files
GLG
quote:Als we over hetzelfde hebben, namelijk de 'tegendemonstratie' voor Israel in Nederland, denk ik ook een paar duizend wellicht...
Op maandag 15 april 2002 22:03 schreef Armageddon het volgende:[..]
Niet? wat dacht jij dan
ruwe schattig, maar zeker geen 100.000.
GLG
quote:Wel, ook dit is misschien een verassing voor je, maar er waren nog meer nieuwszenders aanwezig dan die van AT5!
Op maandag 15 april 2002 22:11 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Hij zei dat het over het geheel een ´rustige´demonstratie was gedurende de dag op paar relschoppers na. Maar misschien keek ik wel naar de smurfen ipv AT5.
Ik wist niet dat jij AT5 kon ontvangen Strollie, maar misschien verbeeld ik me dat ook, dat AT5 een Amsterdamse zender betrefd.
Goed he?
quote:Ik heb het over 5-5 op het moment dat Ajax kampioen is en die zwaaien ook met Israelische vlaggen en daar komen echt wel 100.000 man.
Op maandag 15 april 2002 22:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Als we over hetzelfde hebben, namelijk de 'tegendemonstratie' voor Israel in Nederland, denk ik ook een paar duizend wellicht...
GLG
Mijn punt was dat je dan geen Marokkaan ziet.
quote:En WEEEER begrijp je het niet!
Op maandag 15 april 2002 22:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Als we over hetzelfde hebben, namelijk de 'tegendemonstratie' voor Israel in Nederland, denk ik ook een paar duizend wellicht...
GLG
Arma heeft het over het de huldiging van Ajax!!!!!
Je weet wel, ook wel Joden genoemd!
Je leeft idd in een aflevering van de X-Files ja, want je hebt het trouwens niet tegen Strolie maar tegen X-Ray. .
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 22:17]
quote:in dat geval.......... kan je conclusie trekken dat wat hij te melden had ik op AT5 gezien heb, maar aangezien alles wat ik zie weleens bedrog zou kunnen zijn moet ik alles heroverwegen.
Op maandag 15 april 2002 22:14 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wel, ook dit is misschien een verassing voor je, maar er waren nog meer nieuwszenders aanwezig dan die van AT5!
Wouw! Zelfs die van de NOS, RTL, SBS en de hele rataplan!
Ongelofelijk, en weet je wat nog bizarder is? Ze zonden het uit over het heeeeeeeeeeeele land!
Er is een uitvinding en die heet .......nationale TV.Goed he?
GLG
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
En WEEEER begrijp je het niet!
![]()
![]()
![]()
![]()
Je leeft idd in een aflevering van de X-Files ja.
.
quote:Oh ik begrijp niet dat alle Ajax supporters Joden zijn, nee dat had ik niet begrepen, ik geef toe dat ik voor het eerst hoor dat 100.000 Joodse Ajaxsupporters bestaan in Nederland... vreemd nooit gezien in Amsterdam, maargoed dat is toch ook onderdeel van mijn illusie toch dr. Strollie?
Op maandag 15 april 2002 22:15 schreef X-Ray het volgende:[..]
En WEEEER begrijp je het niet!
![]()
![]()
![]()
![]()
Je leeft idd in een aflevering van de X-Files ja.
.
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 22:20]
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Oh ik begrijp niet dat alle Ajax supporters Joden zijn, nee dat had ik niet begrepen, ik geef toe dat ik voor het eerst hoor dat 100.000 Joodse Ajaxsupporters bestaan in Nederland... vreemd nooit gezien in Amsterdam, maargoed dat is toch ook onderdeel van mijn illusie toch dr. Strollie?
GLG
Lieve GLG, de supporters van Ajax NOEMEN zich Joden. Compleet met Israelische vlaggen ed.
Dat zou jij als Amsterdammer toch wel moeten weten he?
quote:vlaggen verbranden op de dam, ik heb er slechts een paar in vlammen op zien gaan.
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef X-Ray het volgende:[..]
Beetje krom Nederlands die zin...
GLG
quote:en dus zijn het Joden?
Op maandag 15 april 2002 22:19 schreef X-Ray het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
En hij wordt dommer en dommer.Lieve GLG, de supporters van Ajax NOEMEN zich Joden. Compleet met Israelische vlaggen ed.
![]()
![]()
![]()
GLG
quote:Zeg eens Arma. Zou er 1 echte Amsterdammer zijn die niet weet dat Ajax-supporters zichzelf joden noemen?
Op maandag 15 april 2002 22:17 schreef Armageddon het volgende:[..]
quote:Van welke planeet komt die gozer eej X-Ray
Op maandag 15 april 2002 22:19 schreef X-Ray het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
En hij wordt dommer en dommer.Lieve GLG, de supporters van Ajax NOEMEN zich Joden. Compleet met Israelische vlaggen ed.
![]()
![]()
![]()
quote:En dus zijn het Joden?
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zeg eens Arma. Zou er 1 echte Amsterdammer zijn die niet weet dat Ajax-supporters zichzelf joden noemen?
Nee toch?
GLG
quote:Zie mijn vorige post
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zeg eens Arma. Zou er 1 echte Amsterdammer zijn die niet weet dat Ajax-supporters zichzelf joden noemen?
Nee toch?
quote:Planeet Kloon, uit de stad X-Files.
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef Armageddon het volgende:[..]
Van welke planeet komt die gozer eej X-Ray
quote:Leg jij het hem nog een keer uit?
Op maandag 15 april 2002 22:22 schreef Armageddon het volgende:[..]
Zie mijn vorige post
Ahum, en dat noemt mij dom tsssk
GLG
Je hoeft je berichten trouwens niet met 'GLG'te ondertekenen, niemand anders zou zoiets hebben kunnen bedenken....
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 15-04-2002 22:27]
quote:Oh my God..........how cute
Op maandag 15 april 2002 22:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Grappig, dus als ik op de Dam rondloop en zeg dat ik van planeet Mars kom dan kom ik van planeet mars, het is aandoenlijk hoe goedgelovig jullie zijn, en nog meer cute dat wanneer Ajax supporters zichzelf 'Joden' noemen jullie ook direct aannemen dat het dan ook Joden zijn.Ahum, en dat noemt mij dom tsssk
GLG
Geuzennaam...GLG
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 15-04-2002 22:27]
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Grappig, dus als ik op de Dam rondloop en zeg dat ik van planeet Mars kom dan kom ik van planeet mars, het is aandoenlijk hoe goedgelovig jullie zijn, en nog meer cute dat wanneer Ajax supporters zichzelf 'Joden' noemen jullie ook direct aannemen dat het dan ook Joden zijn.
Nee dommerik! Natuurlijk zijn ze niet allemaal joods! Maar ze noemen zich wel zo! Vandaar dat Arma zich afvroeg of die demonstranten dezelfde anti-joodse leuzen zouden durven roepen als er 100.000 Ajax-supporters staan die zich zo noemen!
Anyway, het is weer leuk geweest. Bedankt voor een knap staaltje onwetendheid..
quote:eeeeej het orakel heeft gesproken!
Op maandag 15 april 2002 22:26 schreef SportsIllustrated het volgende:
Niemand gelooft hier toch dat die Ajax-supporters ook werkelijk Joods [i]zijn/i]? Daar gaat het niet om...ze noemen zich zo.
quote:Ja GLG bereikt een nieuwe fase.
Op maandag 15 april 2002 22:27 schreef milagro het volgende:[..]
Oh my God..........how cute
quote:Dat zou me een mooi zooitje worden
Op maandag 15 april 2002 22:27 schreef X-Ray het volgende:[..]
Vandaar dat Arma zich afvroeg of die demonstranten dezelfde anti-joodse leuzen zouden durven roepen als er 100.000 Ajax-supporters staan die zich zo noemen!
![]()
![]()
![]()
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:26 schreef SportsIllustrated het volgende:Je hoeft je berichten trouwens niet met 'GLG'te ondertekenen, niemand anders zou zoiets hebben kunnen bedenken....
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 22:34]
quote:Still the same GLG
Op maandag 15 april 2002 22:27 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja GLG bereikt een nieuwe fase.
.
GLG
quote:GLG bereikt nieuw hoogtepunt
Op maandag 15 april 2002 22:29 schreef Armageddon het volgende:[..]
Dat zou me een mooi zooitje worden
Deze pagina moet iedereen even zien, deze lol wil ik niemand ontnemen.
quote:Ja maar het is niet waar want ze zijn niet officieel jood
Op maandag 15 april 2002 22:29 schreef Armageddon het volgende:[..]
Dat zou me een mooi zooitje worden
quote:
Er is een lage drempel in ieder om jezelf in te schrijven als officieel Jood zijnde, wordt Ajax supporter
quote:Ja, mijn humor is onovertroffen inderdaad, leer ervan gij proleet!
Op maandag 15 april 2002 22:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja maar het is niet waar want ze zijn niet officieel jood
[..]
GLG
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:39 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ja, mijn domheid is onovertroffen inderdaad, leer ervan gij proleet!
GLG
quote:bij deze krijg jij het laatste woord, ik weet hoeveel dat voor je betekend. <---
Op maandag 15 april 2002 22:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
GLG
quote:ben ik het ook wel mee eens, alleen vlaggen met hakenkruizen en dat 'op' de dam hetgeen symbool staat voor het verzet tijden WOII vind ik wel te ver gaan.
Op maandag 15 april 2002 22:52 schreef Boosoog het volgende:
Ik snap al die commotie over die vlag niet: wat is er mis met het verbranden van een vlag, vooral als die het symbool is van onderdrukking, moord en superioriteits-gevoel ?
GLG
quote:Je verbrand gewoon geen Ajax vlaggen, klaar einde discussie
Op maandag 15 april 2002 22:52 schreef Boosoog het volgende:
Ik snap al die commotie over die vlag niet: wat is er mis met het verbranden van een vlag, vooral als die het symbool is van onderdrukking, moord en superioriteits-gevoel ?
quote:tis maar textiel joh..
Op maandag 15 april 2002 23:02 schreef Armageddon het volgende:[..]
Je verbrand gewoon geen Ajax vlaggen, klaar einde discussie
GLG
quote:Swastika-vlaggen ook.
Op maandag 15 april 2002 23:03 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
tis maar textiel joh..
quote:= = =
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:
Een Arabisch jongetje met een Palestijnse sjaal om zijn hoofd en een imitatie-kalasjnikov in de hand. De omstanders - zijn vader, zijn ooms? - kijken lachend toe.
Tot op heden is er geen enkele reden om ongerust te zijn over de integratie van moslims in de Nederlandse maatschappij.
Wim Kok.
,,Ik verzoek de luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn.''
Minister-president Colijn. 1936
quote:Hahaha, geweldig gewoon.
Op dinsdag 16 april 2002 00:03 schreef R@b het volgende:[..]
= = =
Tot op heden is er geen enkele reden om ongerust te zijn over de integratie van moslims in de Nederlandse maatschappij.
Wim Kok.
,,Ik verzoek de luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn.''
quote:Misschien kan de ME en de politie (of desnoods het leger) is haar werk gaan doen en die kutrelschoppers ff manieren bijbrengen.
Op maandag 15 april 2002 12:19 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien kan van Boxtel een commissie instellen?
quote:Het is milieuvervuiling
quote:En jij denkt echt dat die domme slopende kutlui dat weten? Je schat ze wel heel hoog in.
Op maandag 15 april 2002 17:03 schreef HiZ het volgende:
Ik las hierboven trouwens dat Krasnapolski werd aangevallen als 'Joods' symbool. Dat was wel komisch, want Krasnapolski maakt deel uit van een Spaanse keten tegenwoordig. Het Spanje dus dat sterk voorstander is van sancties tegen Israel.
quote:Uniek, die gaat op de mail
= = =
Wim Kok.
quote:Who needs neo-nazi's when you have Arabs....
Op maandag 15 april 2002 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:maar de sfeer is verpest door honderden Marokkanen met bivakmutsen en anti-joodse fundamentalisten.
Er volgen nog vele Amerikaanse en Israëlische vlaggen.
Rosa van der Wieken (53) kan het niet aanzien. De vrouw vergeet het winkelen, wurmt zich in de massa en pakt de Israëlische vlag af. Ze wordt in een hoek gedreven, krijgt klappen, maar wordt beschermd door een aantal vrouwen en mannen. Ook de eigen ordedienst grijpt in. Maarde onruststokers zijn gewoon met te veel.
Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen.
In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden.
Misschien een leuke leus om a.s zondag mee te dragen op de Joodse demonstratie in Amsterdam
quote:Voorzover ik weet is het verbranden van een vlag op zich niet strafbaar. Hooguit strafbaar omdat je brand sticht, maar dan niet anders dan bij een laken bijvoorbeeld.
Op maandag 15 april 2002 09:27 schreef bluegrass het volgende:
Hoewel ik het absoluut niet met israel eens ben wat ze nu voor misdadigs doen, vind ik het heel erg dat er op de dam gewoon vlaggen (in dit geval van israel) worden verbrand. Dat is geloof ik bijna nog nooit gebeurd. Het mág in NL niet eens! (toch?)
In Amerika is meerder malen geprobeerd om het verbranden van de Amerikaanse vlag strafbaar te stellen, maar dat is steeds mislukt, omdat men het onder de vrijheid van meningsuiting vindt vallen.
Wel is het in Nederland voorgekomen, bijvoorbeeld bij demonstraties van Koerden, dat er vooraf afgesproken werd om geen vlaggen (in dit geval Turkse) te verbanden.
Tijdens het WK voetbal in Frankrijk zorgden Engelse supporters voor rellen door een Tunesische vlag te verbranden. Hiermee provoceerden ze de Fransen (van Tunesische komaf) zodanig dat er rellen ontstonden. Geheel ongevaarlijk is het dus niet.
Ik neem aan dat wanneer jij het in je hoofd haalt om de Marokkaanse vlag in A'dam in de fik te steken, je ook gelyncht zult worden.
quote:Iedereen weet dat de echte Amsterdammers allemaal in Almere en Purmerend wonen
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:ik geef toe dat ik voor het eerst hoor dat 100.000 Joodse Ajaxsupporters bestaan in Nederland... vreemd nooit gezien in Amsterdam,
betekent. Als het alleen betekent dat men tegen het Israelische beleid is, dan kan ik er wel achter staan. Als het ook betekent dat men de staat Israel wil vernietigen, dan ben ik tegen.
quote:Ik denk toch echt dat dit niet louter tegen het Israelische beleid is gericht....
Op dinsdag 16 april 2002 12:53 schreef HiZ het volgende:
Je kunt je natuurlijk afvragen wat dit :betekent. Als het alleen betekent dat men tegen het Israelische beleid is, dan kan ik er wel achter staan. Als het ook betekent dat men de staat Israel wil vernietigen, dan ben ik tegen.
quote:Ow, dus pas als je het met het beleid van Israel in de bezette gebieden eens bent, ben je geintegreerd?
= = =
Wim Kok.
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:29 schreef Ulx het volgende:[..]
Ow, dus pas als je het met het beleid van Israel in de bezette gebieden eens bent, ben je geintegreerd?
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:14 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik denk toch echt dat dit niet louter tegen het Israelische beleid is gericht....
quote:
Ow, dus pas als je het met het beleid van Israel in de bezette gebieden eens bent, ben je geintegreerd?
sterk punt
GLG
quote:Nee, pas wanneer jij je kind niet verkleed als Palestijnse terrorist de straat op stuurt, en niet met anti-Joodse spandoeken gaat lopen, niet Allah Akhbar door de straten van Amsterdam bleert, dan ben je geïntegreerd.
Maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn je.
quote:Oh dus pas als je in Nederland met stenen naar zogenaamde joodse hotels gooit, kleine jochies haat leert tegen joden, "Allah Akhbar" en "Hitler je bent er 1 vergeten" blert ben je het niet eens met het beleid van Israël?
quote:En bij zo'n "politieke" demonstratie is uiteraard ook ruimte om eventjes een brandbom bij de It binnen te gooien, om Neerlands homo's te straffen voor hun zondige gedrag. We maken er gewoon een familieuitje van, gezelliger dan een dag in de Efteling.
Op dinsdag 16 april 2002 16:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh dus pas als je in Nederland met stenen naar zogenaamde joodse hotels gooit, kleine jochies haat leert tegen joden, "Allah Akhbar" en "Hitler je bent er 1 vergeten" blert ben je het niet eens met het beleid van Israël?
quote:Ach, nooit naar Fuckenoord - Ajax geweest?
Op dinsdag 16 april 2002 16:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh dus pas als je in Nederland met stenen naar zogenaamde joodse hotels gooit, kleine jochies haat leert tegen joden, "Allah Akhbar" en "Hitler je bent er 1 vergeten" blert ben je het niet eens met het beleid van Israël?
quote:De IT afgebrand dan? Vreemd het stond er vanmiddag nog!
Op dinsdag 16 april 2002 16:32 schreef Festen het volgende:[..]
En bij zo'n "politieke" demonstratie is uiteraard ook ruimte om eventjes een brandbom bij de It binnen te gooien, om Neerlands homo's te straffen voor hun zondige gedrag. We maken er gewoon een familieuitje van, gezelliger dan een dag in de Efteling.
GLG
quote:En dan niet aan komen zetten met de lulkoek dat het maar een kleine minderheid van raddraaiers is die extreme ideeen rondbazuint.
Op dinsdag 16 april 2002 16:32 schreef Festen het volgende:[..]
En bij zo'n "politieke" demonstratie is uiteraard ook ruimte om eventjes een brandbom bij de It binnen te gooien, om Neerlands homo's te straffen voor hun zondige gedrag. We maken er gewoon een familieuitje van, gezelliger dan een dag in de Efteling.
Er zal ongetwijfeld een groep "kutMarokkanen" bij geweest zijn die nog niet droog zijn achter de oren, maar die hebben nog geen kinderen van 8 jaar die ze een nepgeweer in de handen duwen en als Palestijn laten verkleden.
Het niet willen begrijpen is misschien nog wel het ergste...
quote:Heb ik nog nooit Allah Akhbar gehoord, of adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden.
Op dinsdag 16 april 2002 16:33 schreef Ulx het volgende:[..]
Ach, nooit naar Fuckenoord - Ajax geweest?
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 16-04-2002 16:52]
quote:Krasnapolsky staat er ook nog.
Op dinsdag 16 april 2002 16:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
De IT afgebrand dan?
Tegen de It zijn molotovs gegooid.
Waarom ben je opeens niet consequent? Sluit dit topic en verwijs de posters naar het centrale topic over Israel/Palestina. Ik heb daar al zoveel moeite gedaan om uit te leggen dat de demonstratie onterecht zo overdreven zwart wordt gemaakt, terwijl problemen slechts door een kleine minderheid werden veroorzaakt.
quote:Crosspost het anders even. Daarbij is er wel een verschil tussen de topics aangezien dit topic over de demonstratie HIER gaat en het centrale topic over de situatie DAAR.
Op dinsdag 16 april 2002 17:27 schreef motown het volgende:
Ik heb daar al zoveel moeite gedaan om uit te leggen dat de demonstratie onterecht zo overdreven zwart wordt gemaakt, terwijl problemen slechts door een kleine minderheid werden veroorzaakt.
quote:De rellen misschien wel ja.
Op dinsdag 16 april 2002 17:27 schreef motown het volgende:terwijl problemen slechts door een kleine minderheid werden veroorzaakt.
.
Maar hoe om te gaan met Allah Akhbar, anti-joodse spandoeken, Hitler vergelijkingen en wat al niet meer.
Bovendien bestond die hele demonstratie voor de overgrote meerderheid uit allochtonen, die op deze manier hun haat tegen het verderfelijke Westen weer eens konden uitten.
quote:Meeste allochtonen die op de Dam waren, waren daar vooral omdat er een grote kans was dat ze weer konden gaan plunderen o.i.d.
Op dinsdag 16 april 2002 17:31 schreef R@b het volgende:[..]
De rellen misschien wel ja.
Maar hoe om te gaan met Allah Akhbar, anti-joodse spandoeken, Hitler vergelijkingen en wat al niet meer.
Bovendien bestond die hele demonstratie voor de overgrote meerderheid uit allochtonen, die op deze manier hun haat tegen het verderfelijke Westen weer eens konden uitten.
quote:Dan gaan ze toch weer lekker naar het Oosten
Op dinsdag 16 april 2002 17:31 schreef R@b het volgende:[..]
quote:quote uit Parool
Op dinsdag 16 april 2002 17:27 schreef motown het volgende:de demonstratie onterecht zo overdreven zwart wordt gemaakt,
Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.
quote:Ach, ik denk dat de boodschap van dat "vuurtje" bij de It goed is aangekomen.
Op dinsdag 16 april 2002 16:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De IT afgebrand dan? Vreemd het stond er vanmiddag nog!
GLG
Die hele demonstratie was een misplaatste flash-back naar de anti-Rushdie demonstraties van een paar jaar geleden. Met demonstranten die nauwelijks een idee hebben waar het over gaat, en eindelijk hun anti-Westerse/antisemitische/homofobe gevoelens de vrije loop kunnen laten.
quote:VVD-raadslid Rosa van der Wieken, een joodse, hield een kapotte bril, een blauwe plek en een schram op haar neus over aan de demonstratie toen ze wilde voorkomen dat na een Amerikaanse vlag ook een Israelische in de brand werd gestoken.
Op dinsdag 16 april 2002 17:50 schreef Festen het volgende:Met demonstranten die nauwelijks een idee hebben waar het over gaat,
''Had ik opeens een brandende vlag in mijn handen. Toen ik het vuur probeerde uit te trappen, kreeg ik opeens een heleboel medestanders. Ik was als het ware de aanleiding voor het platstampen van de vlag. Dat was ook niet de bedoeling.'' Ze kreeg klappen en werd geduwd. ''Ik werd ontzet door de ordedienst van de demonstratie die toen pas optrad.''
Van der Wieken bekritiseert ook de politie. ''Hebben we net een programma-akkoord opgesteld waarin de veiligheid hoog in het vaandel staat, is er geen agent te zien. Je moet tevoren weten welke spandoeken je in beslag neemt. Ik heb ook mensen gecomplimenteerd met hun spandoek waarin ze opriepen tot respecteren van de mensenrechten.'' Vlagverbranding zet volgens haar aan tot escalatie. ''Als dit wordt getolereerd zeg je tegen dit soort mensen: dit is niet erg'. Ik accepteer het ook niet als er een Palestijnse vlag wordt verbrand.'' En: ''In Israël heb ik me een keer verzet tegen een demonstratie van fundamentalistische joden.''
© Het Parool
=
Ook heeft de ordedienst vier Israëlische en Amerikaanse vlaggen in beslag genomen. Dat moest al pratend, want tot het gewoonweg afpakken was de ordedienst niet bevoegd. Bij trammelant werd de politie erbij gehaald. Zoals bij die man van ergens in de vijftig die zijn bord - 'Hitler is er een vergeten: Sharon' - weigerde af te geven aan de ordedienst. De oogst: 'Juden Raus' en 'Ik word antisemiet, u ook?'. Verder nog een aantal hakenkruisen en portretten van Hitler. In totaal acht stuks. Weinig ja, maar er waren veel foute spandoeken - te veel in elk geval om tegenop te treden.
quote:Over domme koeien gesproken...
Op dinsdag 16 april 2002 17:58 schreef R@b het volgende:[..]
VVD-raadslid Rosa van der Wieken, een joodse, hield een kapotte bril, een blauwe plek en een schram op haar neus over aan de demonstratie toen ze wilde voorkomen dat na een Amerikaanse vlag ook een Israelische in de brand werd gestoken.
quote:Nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest? Daar roepen ze ook van alles tegen joden, maar dan is het ineens ok blijkbaar.
Op dinsdag 16 april 2002 17:35 schreef R@b het volgende:alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.
quote:Idd, niet erg slim.
Op dinsdag 16 april 2002 18:02 schreef Youssef het volgende:[..]
Over domme koeien gesproken...
quote:Nee, maar daar worden Ajax supporters mee bedoeld, en niet de joden als bevolking.
Op dinsdag 16 april 2002 18:07 schreef extremeknul het volgende:[..]
Nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest? Daar roepen ze ook van alles tegen joden, maar dan is het ineens ok blijkbaar.
Toch een groot verschil.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-04-2002 18:17]
quote:Nee, dan is het ook niet ok.
Op dinsdag 16 april 2002 18:07 schreef extremeknul het volgende:
Nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest? Daar roepen ze ook van alles tegen joden, maar dan is het ineens ok blijkbaar.
Zegt wel veel over deze "vredesdemonstranten" als ze op hetzelfde niveau bezig zijn als hooligans.
quote:Ja, met beschaafd handelen ben je tussen dat tuig inderdaad wel errug dom bezig.
Op dinsdag 16 april 2002 18:02 schreef Youssef het volgende:
Over domme koeien gesproken...
Jammer dat integere mensen als Hajo Meyer en van der Wieken zich lenen voor dit soort eenzijdige en propagandistische bijeenkomsten.
[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 16-04-2002 18:27]
quote:En hoe had Youssef gerageerd als er dit had gestaan:
Op dinsdag 16 april 2002 18:02 schreef Youssef het volgende:Over domme koeien gesproken...
GroenLinks-raadslid Mohammed Rabbae, een Marokkaan, hield een kapotte bril, een blauwe plek en een schram op zijn neus over aan de demonstratie toen hij wilde voorkomen dat na een Palestijnse vlag ook een Marokkaanse in de brand werd gestoken.
Bijvoorbeeld bij een pro-Israël demonstratie.
quote:Welke vindt je het best bedacht?
Op dinsdag 16 april 2002 18:01 schreef Youssef het volgende:
Ze hebben wel goedbedachte leuzen op die spndoeken gezet.
Hitler je bent er 1 vergeten.
Allah Akhbar
Leve Saddam Hoessein.
Leve Osama bin Laden.
quote:Maar Feyenoord supporters verzamelen zich niet voor een weekendje homo-cafe's affikken, of ingooien van "Joodse" ruiten. Dit staat in een geweldige traditie van middeleeuwse pogroms tot de Kristalnacht van onze Duitse buren.
Op dinsdag 16 april 2002 18:07 schreef extremeknul het volgende:
Tijdens voetbalwedstrijden anno nu blijft het bij roepen.
quote:Maakt het wat uit hoe ik dan reageerde? Ten eerste ken ik die Mohammed niet eens en ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.
Op dinsdag 16 april 2002 18:19 schreef R@b het volgende:[..]
En hoe had Youssef gerageerd als er dit had gestaan:
quote:Ja, het is haar schuld.
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef Youssef het volgende:[..]
Maakt het wat uit hoe ik dan reageerde? Ten eerste ken ik die Mohammed niet eens en ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.
Afijn, het is natuurlijk ook dom om als Palestijn stenen naar Israelische militairen te gooien.
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:20 schreef X-Ray het volgende:
'Ik word antisemiet, u ook?'
quote:Ik heb tijdens voetbalwedstrijden trouwens ook nog nooit Allah Akhbar (
Op dinsdag 16 april 2002 18:23 schreef Festen het volgende:[..]
Maar Feyenoord supporters verzamelen zich niet voor een weekendje homo-cafe's affikken, of ingooien van "Joodse" ruiten. Dit staat in een geweldige traditie van middeleeuwse pogroms tot de Kristalnacht van onze Duitse buren.
quote:Ja, Youssef heeft wel gevoel voor humor. We wachten af welke hartekreet met stip op 1 binnenkomt.
Op dinsdag 16 april 2002 18:20 schreef X-Ray het volgende:[..]
Welke vindt je het best bedacht?
Allah Akhbar
Leve Saddam Hoessein.
Leve Osama bin Laden.
quote:Gelukkig laat je je ware aard zien.
Op dinsdag 16 april 2002 18:27 schreef Youssef het volgende:'Ik word antisemiet, u ook?'
quote:En dat nog wel in Nederland...stel je voor.
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef Youssef het volgende:
en ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.
quote:Nee, ik geef je gelijk het was echt slim van haar hoor.
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja, het is haar schuld.
Afijn, het is natuurlijk ook dom om als Palestijn stenen naar Israelische militairen te gooien.
quote:wat heeft het land waar je in bent er nou mee te maken. Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?
Op dinsdag 16 april 2002 18:31 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En dat nog wel in Nederland...stel je voor.
Shit, weer die voetballers
quote:Amsterdam - 1940
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef Youssef het volgende:ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.
Het is dom om in een menigte NSB'ers te springen, als Joodszijnde om een ***** te voorkomen.
Langzaam maar zeker herhaalt de geschiedenis zich.
quote:Ah, het waren dus toch hooligans, deze vreedzame medelanders ?
Op dinsdag 16 april 2002 18:36 schreef Youssef het volgende:[..]
wat heeft het land waar je in bent er nou mee te maken. Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?
quote:Op de ere-tribune zou dat mogelijk moeten zijn.
Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?
Niet op F-side, Vak S or whatever. Maar de vredesdemonstranten behoren kennelijk tot de X-sides
quote:Lekker stammenoorlogje spelen, maar nu in de binnenstad van Amsterdam. Misschien kan men de volgende een groot bord "Fuer Juden verboten" ophangen, zodat iedereen zijn plaats weer kent.
wat heeft het land waar je in bent er nou mee te maken. Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?
quote:Er waren hooligans bij
Op dinsdag 16 april 2002 18:41 schreef gelly het volgende:[..]
Ah, het waren dus toch hooligans, deze vreedzame medelanders ?
Demonstratie joden tegen zelfmoordacties
AMSTERDAM (ANP) - In navolging van de demonstratie van afgelopen zaterdag voor de Palestijnse zaak, laat de joodse gemeenschap zondag haar stem horen over het geweld tussen Israël en de Palestijnen.
Drie joodse jongeren van wie het initiatief uitgaat roepen op tot een demonstratie tegen de Palestijnse zelfmoordacties en vóór duurzame vrede in het Midden-Oosten.
Aanvankelijk was het plan om een tocht door de stad te houden, te beginnen op het Museumplein met als eindpunt het Jonas Daniël Meijerplein. Maar volgens de organisatie wordt op last van de gemeente Amsterdam de demonstratie alleen vanaf 18.00 uur op het Jonas Daniël Meijerplein gehouden.
Woordvoerder Itai Gross zegt dat dit te maken zou hebben met de vrees dat de mobiele eenheid anders niet op tijd terug kan zijn van een voetbalwedstrijd van Ajax.
Over tegenacties door Palestijnse organisaties is bij de initiatiefnemers van de demonstratie nog niets bekend. ,,Zij hebben zaterdag hun stem laten horen, nu is het onze beurt,'' aldus de woordvoerder.
quote:En anti-semieten, een fors deel blijkbaar. Blijkbaar discrimineren onze moslim medemensen nog meer dan die verfoeide westerlingen. Ken jij het verschil tussen joden en de bevolking van Israël ? Ik ken namelijk wel het verschil tussen een vliegtuigkaper en een moslim die in Nederland woont.
Op dinsdag 16 april 2002 18:48 schreef Youssef het volgende:[..]
Er waren hooligans bij
quote:Ik kan wel degelijk het verschil maken. Waarschijnlijk kunnen velen als jij dat niet.
Op dinsdag 16 april 2002 18:51 schreef gelly het volgende:[..]
En anti-semieten, een fors deel blijkbaar. Blijkbaar discrimineren onze moslim medemensen nog meer dan die verfoeide westerlingen. Ken jij het verschil tussen joden en de bevolking van Israël ? Ik ken namelijk wel het verschil tussen een vliegtuigkaper en een moslim die in Nederland woont.
quote:Ah, en net wilde je nog graag een anti-semiet zijn. Waarom zijn marokkanen eigenlijk zo anti-israël ? Omdat ze hun "moslimbroeders" steunen ?
Op dinsdag 16 april 2002 18:54 schreef Youssef het volgende:[..]
Ik kan wel degelijk het verschil maken. Waarschijnlijk kunnen velen als jij dat niet.
quote:Aha, je loog dus tegen me.
Op dinsdag 16 april 2002 18:56 schreef gelly het volgende:[..]
Ah, en net wilde je nog graag een anti-semiet zijn. Waarom zijn marokkanen eigenlijk zo anti-israël ? Omdat ze hun "moslimbroeders" steunen ?
quote:Er zijn veel joodse marokkanen.
Op dinsdag 16 april 2002 18:51 schreef gelly het volgende:[..]
Ik ken namelijk wel het verschil tussen een vliegtuigkaper en een moslim die in Nederland woont.
Ow, hier is een voorbeeld: "Christenhond"
(vanaf mijn reply offcourse)
quote:jij begrijpt het broeder
Op dinsdag 16 april 2002 19:15 schreef Youssef het volgende:
Maarum, geef nou eerlijk toe: Jullie willen gewoon dat er iemand zoals ik op zo een manier reageerd. Anders zou het maar een saai gebeurtenis op Fok!Forum zijn en hebben jullie niemand meer om maar een beetje te kunnen kwetsen. (wat overigens helemaal niet lukt, maar jah..)
Ow, hier is een voorbeeld: "Christenhond"
(vanaf mijn reply offcourse)
quote:Jezus, wat een ongekend sterk argument! Inderdaad, 1 steen gooien naar een Militair die zich uit pure zelfverdediging vervolgens het kind van 10 overhoop schiet.
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja, het is haar schuld.
silly me..
GLG
quote:Laatst in een documentaire gezien dat de Palestijnen er zelf ook niet vies van zijn om 10 jarige palestijnse jongetjes voor propaganda-doeleinden dood te schieten.
Op dinsdag 16 april 2002 19:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Jezus, wat een ongekend sterk argument! Inderdaad, 1 steen gooien naar een Militair die zich uit pure zelfverdediging vervolgens het kind van 10 overhoop schiet.
Als je het zo bekijkt is het inderdaad niet inhumaan!
Erg inhumaan ja.
quote:Het ook ook een colloberateur kunnen zijn
Op dinsdag 16 april 2002 19:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Laatst in een documentaire gezien dat de Palestijnen er zelf ook niet vies van zijn om 10 jarige palestijnse jongetjes voor propaganda-doeleinden dood te schieten.
Erg inhumaan ja.
quote:Je kent die foto vast nog wel, dat jongetje van 10 met zijn papa, en dat jongetje wordt doodgeschoten.
Op dinsdag 16 april 2002 19:36 schreef Youssef het volgende:[..]
Het ook ook een colloberateur kunnen zijn
Het had zoveel kunnen zijn
Naar nu blijkt door palestijnen.
quote:ja en die afslachten van honderen jongere palestijnen is wel humaan. Nee jij hebt ze goed zitten hierboven.
Op dinsdag 16 april 2002 19:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Laatst in een documentaire gezien dat de Palestijnen er zelf ook niet vies van zijn om 10 jarige palestijnse jongetjes voor propaganda-doeleinden dood te schieten.
Erg inhumaan ja.
Niet zo kortzichtig lullen svp, voor elk "palestijns" aggressiedaad kunnen er met gemak 10 Israelische agressiedaden tegenover gestelt worden. Zoiets noemen wel ook wel een 'conflictsituatie' en soms zelfs in dit geval een 'oorlog', zoek maar op zou ik zeggen.
GLG
quote:afschuwelijk, zonder twijfel. Bron?
Op dinsdag 16 april 2002 19:39 schreef gelly het volgende:[..]
Je kent die foto vast nog wel, dat jongetje van 10 met zijn papa, en dat jongetje wordt doodgeschoten.
GLG
quote:Je ziet het verkeerd kid. Voor elke Israelische agressiedaad kunnen 10 palestijnse aanslagen worden gezet.
Op dinsdag 16 april 2002 19:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Niet zo kortzichtig lullen svp, voor elk "palestijns" aggressiedaad kunnen er met gemak 10 Israelische agressiedaden tegenover gestelt worden.
quote:Ik ken het wel en ik ken het verhaal van de palestijnen ook. Alleen kan ik dan nog niet bevestigen dat het ook echt palestijnen waren die het achterlijke idee hadden om het jongetje neer te schieten met de gedachte dat het dan een martelaar oid had kunnen zijn.
Op dinsdag 16 april 2002 19:39 schreef gelly het volgende:[..]
Je kent die foto vast nog wel, dat jongetje van 10 met zijn papa, en dat jongetje wordt doodgeschoten.
quote:ARD, documentaire was afgelopen zondag nog te zien op Canvas.
Op dinsdag 16 april 2002 19:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
afschuwelijk, zonder twijfel. Bron?
quote:Ik wil bewijs.
Op dinsdag 16 april 2002 19:48 schreef Strolie75 het volgende:[..]
ARD, documentaire was afgelopen zondag nog te zien op Canvas.
GLG
quote:Had je maar moeten kijken.
Op dinsdag 16 april 2002 19:51 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik wil bewijs.
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Had je maar moeten kijken.
Wandelende oogklep die je bent.
quote:Ik vroeg om een bewijs, het enige dat ik krijg is een ordinair antwoord. Wederom krachtige onderbouwing strollie echt!
Op dinsdag 16 april 2002 19:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Had je maar moeten kijken.
Wandelende oogklep die je bent.
GLG
quote:ja er valt weinig 'te zien' als men met 'niets' aan komt zetten he?
Op dinsdag 16 april 2002 19:54 schreef R@b het volgende:[..]
GLG
quote:Tja, tijdens de demonstratie in A'dam liep je ook al met oogkleppen op.
Op dinsdag 16 april 2002 19:55 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
ja er valt weinig 'te zien' als men met 'niets' aan komt zetten he?
GLG
GLG, de wandelende oogklep.
quote:Hij zegt gewoon dat jij die documentaire had moeten kijken, is 2x op TV geweest de laatste tijd dus als je persé bewijs wilde zien had je het kunnen zien!
Op dinsdag 16 april 2002 19:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ik vroeg om een bewijs, het enige dat ik krijg is een ordinair antwoord. Wederom krachtige onderbouwing strollie echt!
GLG
quote:Was je erbij dan?
Op dinsdag 16 april 2002 19:56 schreef R@b het volgende:[..]
Tja, tijdens de demonstratie in A'dam liep je ook al met oogklepen op.
GLG
quote:zoiets zal wel online staan. Ik ga zelf wel op onderzoek uit.
Op dinsdag 16 april 2002 19:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hij zegt gewoon dat jij die documentaire had moeten kijken, is 2x op TV geweest de laatste tijd dus als je persé bewijs wilde zien had je het kunnen zien!
GLG
quote:De demonstratie was heel rustig verlopen... als je achteraan liep merkte je helemaal niets van de ow zo erge brandbom en ingegooide ruitjes. Ik denk eigenlijk wel dat jullie het jammer vonden dat de demonstratie zelf zo rustig was verlopen.
Op dinsdag 16 april 2002 19:56 schreef R@b het volgende:[..]
Tja, tijdens de demonstratie in A'dam liep je ook al met oogkleppen op.
quote:"zoiets" heeft al meerdere keren in de Israel/Palestina topics gestaan. Maar ja, met oogkleppen op wil je nog wel eens ergens overheen lezen.
Op dinsdag 16 april 2002 19:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
zoiets zal wel online staan. Ik ga zelf wel op onderzoek uit.
Ga maar alle 12 de delen nalezen.
Maar korte samenvatting:
* Palestijnse autoriteiten hebben geen sectie laten verrichten.
* Kogels kwamen uit een AK47
* Israelische soldaten konden vanaf de observatiepost onmogelijk dat jongetje raken.
* Veel bewijzen zijn door Palestijnen in de doofpot gestopt.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 16-04-2002 20:06]
quote:Ingegooide ruitjes, brandbom. Jij vind dat een goede manier van demonstreren?
Op dinsdag 16 april 2002 20:03 schreef Youssef het volgende:[..]
De demonstratie was heel rustig verlopen... als je achteraan liep merkte je helemaal niets van de ow zo erge brandbom en ingegooide ruitjes. Ik denk eigenlijk wel dat jullie het jammer vonden dat de demonstratie zelf zo rustig was verlopen.
quote:De intentie van de grootste groep was een vredesdemonstratie...lul dus niet
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ingegooide ruitjes, brandbom. Jij vind dat een goede manier van demonstreren?
quote:En als die intentie door een paar rotjochies de das wordt omgedraaid mag dat niet bekritiseerd worden van je?
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef Youssef het volgende:De intentie van de grootste groep was een vredesdemonstratie...
quote:Van die intentie is dus weer weinig terecht gekomen, want een deel van de groep was alleen uit op rellen!
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef Youssef het volgende:[..]
De intentie van de grootste groep was een vredesdemonstratie...lul dus niet
quote:Precies! Geheel mee eens!
Op dinsdag 16 april 2002 20:03 schreef Youssef het volgende:[..]
De demonstratie was heel rustig verlopen... als je achteraan liep merkte je helemaal niets van de ow zo erge brandbom en ingegooide ruitjes. Ik denk eigenlijk wel dat jullie het jammer vonden dat de demonstratie zelf zo rustig was verlopen.
GLG
quote:Wat ik dus al dacht, bewijst nog helemaal niks. Heeft niets met oogkleppen te maken. Bewijs is onweerlegbaar, dit zijn enkel veronderstellingen, en dat is heel wat anders dan bewijs. Te luchtig, te eenvoudig, slechts veronderstellingen.
Op dinsdag 16 april 2002 20:04 schreef Strolie75 het volgende:[..]
"zoiets" heeft al meerdere keren in de Israel/Palestina topics gestaan. Maar ja, met oogkleppen op wil je nog wel eens ergens overheen lezen.
Ga maar alle 12 de delen nalezen.
Maar korte samenvatting:
* Palestijnse autoriteiten hebben geen sectie laten verrichten.
* Kogels kwamen uit een AK47
* Israelische soldaten konden vanaf de observatiepost onmogelijk dat jongetje raken.
* Veel bewijzen zijn door Palestijnen in de doofpot gestopt.
GLG
quote:jongens jongens...
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Van die intentie is dus weer weinig terecht gekomen, want een deel van de groep was alleen uit op rellen!
LUL DUS NIET
chill
GLG
quote:Volgens mij als ze iedereen hadden afgeschoten in Amsterdam en de hele stad hadden gesloopt had jij nog lopen beweren dat het allemaal rustig was verlopen en dat de "kleine ongemakjes" waren veroorzaakt door Amsterdamse rotjochies die doodgewoon puberaal gedrag vertonen.
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Precies! Geheel mee eens!
GLG
quote:Er is bewezen, vanuit de hoek waar de kogel kwam, dat het absoluut geen Israelis konden zijn geweest.
Op dinsdag 16 april 2002 20:15 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Wat ik dus al dacht, bewijst nog helemaal niks. Heeft niets met oogkleppen te maken. Bewijs is onweerlegbaar, dit zijn enkel veronderstellingen, en dat is heel wat anders dan bewijs. Te luchtig, te eenvoudig, slechts veronderstellingen.
Waarom wil je koste wat kost geloven dat Israeli's hem hebben doodgeschoten?
quote:Nou nou, wat een rellen waren er tijdens de demonstratie hè? Bovendien werden de rellen NA de demonstratie ook geprobeerd in te tomen door mensen die in de demonstratie meeliepen.
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Van die intentie is dus weer weinig terecht gekomen, want een deel van de groep was alleen uit op rellen!
LUL DUS NIET
(reactie ook op:
quote:)
Op dinsdag 16 april 2002 20:13 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom hebben de demonstranten zelf niks gedaan tegen dergelijke borden/spandoeken, en moest de ordedienst onder dwang die borden in beslag nemen, zelfs met behulp van politie ? Of waren ze het er toch stiekum mee eens ?
quote:jawel, maar hij hekelt het princiepe generalisatie. M.a.w. die paar jochies staan model voor de gehele demonstratie men laat hier geluiden horen dat het 'dus maar slecht gesteld is met de integratie' terwijl we het hier over enkele 'jochies' praten.
Op dinsdag 16 april 2002 20:10 schreef golfer het volgende:[..]
En als die intentie door een paar rotjochies de das wordt omgedraaid mag dat niet bekritiseerd worden van je?
Dat is het communicatieverschil. Ik kan me ergenis ook wel voorstellen. Ik kom terug na een totaal rustig verlopen demonstratie, eindig op de dam. Vervolgens stroomt zeker 90% richting CS en naar huis en een klein groepje blijft achter om in de ME te provoceren. Wat lees ik, 'honderden' mensen die mot hebben met de ME, terwijl ik erbij was en letterlijk zag dat het ging om hooguit honderd man, de rest was gewoon publiek die op afstand keek. Hetzelfde verschijnsel zie je als er een auto-ongeluk plaatsvind, direct 10tal mensen eromheen die toekijken maar niets met de situatie te maken hebben. Vervolgens lees je in de krant 10-tal mensen overijden 1 man. Onzin natuurlijk maar dat is wel gebeurd is in de media. Zulke overdrijvingen zorgen voor meer verkoop, begrijpelijk maar het is dus niet geheel op waarheid gebasseerd.
En dan doel ik vooral op de aantallen.
Want die hakenkruisen heb ik ook wel gezien ja.
En keur ik ook af.
GLG
quote:Nee, dat klopt, maar als je van die hufters ziet rondlopen met dergelijke teksten dan krabt de gemiddelde persoon zich achter zijn oor, denkt "foei" en zegt er vervolgens niets van.
Op dinsdag 16 april 2002 20:18 schreef gelly het volgende:[..]
Een klap op je bek tijdens een vredesdemonstratie ? Dat verwacht je toch niet ?
Maar goed, weer on topic dus.
quote:Ik geloof vooralsnog geen enkel verhaal hierover
Op dinsdag 16 april 2002 20:19 schreef Tikorev het volgende:[..]
Er is bewezen, vanuit de hoek waar de kogel kwam, dat het absoluut geen Israelis konden zijn geweest.
Waarom wil je koste wat kost geloven dat Israeli's hem hebben doodgeschoten?
GLG
quote:Honderd mensen mot met de ME, weinig voetbalwedstrijden waar dat gebeurd!
Op dinsdag 16 april 2002 20:22 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
jawel, maar hij hekelt het princiepe generalisatie. M.a.w. die paar jochies staan model voor de gehele demonstratie men laat hier geluiden horen dat het 'dus maar slecht gesteld is met de integratie' terwijl we het hier over enkele 'jochies' praten.
Dat is het communicatieverschil. Ik kan me ergenis ook wel voorstellen. Ik kom terug na een totaal rustig verlopen demonstratie, eindig op de dam. Vervolgens stroomt zeker 90% richting CS en naar huis en een klein groepje blijft achter om in de ME te provoceren. Wat lees ik, 'honderden' mensen die mot hebben met de ME, terwijl ik erbij was en letterlijk zag dat het ging om hooguit honderd man, de rest was gewoon publiek die op afstand keek. Hetzelfde verschijnsel zie je als er een auto-ongeluk plaatsvind, direct 10tal mensen eromheen die toekijken maar niets met de situatie te maken hebben. Vervolgens lees je in de krant 10-tal mensen overijden 1 man. Onzin natuurlijk maar dat is wel gebeurd is in de media. Zulke overdrijvingen zorgen voor meer verkoop, begrijpelijk maar het is dus niet geheel op waarheid gebasseerd.
En dan doel ik vooral op de aantallen.
Want die hakenkruisen heb ik ook wel gezien ja.
En keur ik ook af.GLG
quote:heeft dit iets met de topic te maken? Nee dus, ga liever in op de inhoud dan het geheel weer verbuigen.
Op dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Honderd mensen mot met de ME, weinig voetbalwedstrijden waar dat gebeurd!
GLG
quote:Naar mijn idee waren het er ook niet honderd... mierenneuker. Je vergeet waar het om gaat. Dat er gewoon enkele relschoppertjes na de demonstratie waren die kans zagen een beetje gek te doen. Zoals GL al zei, veel mensen van de demonstratie waren er allang niet meer bij toen de 'rellen' begonnen.
Op dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Honderd mensen mot met de ME, weinig voetbalwedstrijden waar dat gebeurd!
quote:Geheel te verbuigen dat is jouw voornaamste bezigheid! Wat ik wil zeggen is dat heel Nederland in rep en roep is vanwege voetbalrellen. Af en toe vijftig supporters die slaags met elkaar raken, terwijl er weer zo luchtig wordt gereageerd op een stelletje Marrokanen dat elke gelegenheid aangrijpt om te rellen en te plunderen.
Op dinsdag 16 april 2002 20:26 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
heeft dit iets met de topic te maken? Nee dus, ga liever in op de inhoud dan het geheel weer verbuigen.
GLG
quote:Jouw idee, heb je ze geteld ofzo? Het zijn er al gauw meer dan je denkt, maar goed waar het op neer komt is dat ze zich toch weer niet kunnen beheersen en toch weer moeten plunderen, slopen, vechten, etc...
Op dinsdag 16 april 2002 20:26 schreef Youssef het volgende:[..]
Naar mijn idee waren het er ook niet honderd... mierenneuker. Je vergeet waar het om gaat. Dat er gewoon enkele relschoppertjes na de demonstratie waren die kans zagen een beetje gek te doen. Zoals GL al zei, veel mensen van de demonstratie waren er allang niet meer bij toen de 'rellen' begonnen.
quote:je volgt de discussie niet goed.
Op dinsdag 16 april 2002 20:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Geheel te verbuigen dat is jouw voornaamste bezigheid! Wat ik wil zeggen is dat heel Nederland in rep en roep is vanwege voetbalrellen. Af en toe vijftig supporters die slaags met elkaar raken, terwijl er weer zo luchtig wordt gereageerd op een stelletje Marrokanen dat elke gelegenheid aangrijpt om te rellen en te plunderen.
Nogmaals ik keur die jochies en hun vernielingen AF net als die vlaggen met hakenkruizen derop etc etc etc!!
Het ENIGE dat ik duidelijk wens te maken is dat er geensinds sprake is geweest van een 'slachveld' zoals dat in het superlatieve hier klakkeloos betoogt wordt door mensen die niet eens aanwezig waren!
That's all.
GLG
quote:Haha, en dus is het niet erg? Waar maak je je dan druk om met de Palestijnen. Als je ziet wat Bin Laden allemaal wel niet heeft gedaan.
Op dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Daarbij al zou het door palestijnen zijn gedaan, de Israelische soldaten hebben net zulke gruwelijke aanslagen op hun geweten.
quote:Dus je vind het heel normaal dat bij elke demonstratie in Nederland er zo'n 10% procent gaat slopen. Het is dan nog net geen slagveld dus dat moet wel kunnen, toch?
Op dinsdag 16 april 2002 20:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Het ENIGE dat ik duidelijk wens te maken is dat er geensinds sprake is geweest van een 'slachveld' zoals dat in het superlatieve hier klakkeloos betoogt wordt door mensen die niet eens aanwezig waren!That's all.
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 16-04-2002 20:42]
quote:Bin Laden is geen Palestijn...
Op dinsdag 16 april 2002 20:32 schreef Tikorev het volgende:
Haha, en dus is het niet erg? Waar maak je je dan druk om met de Palestijnen. Als je ziet wat Bin Laden allemaal wel niet heeft gedaan.
En je hebt gelijk: er is geen verschil tussen de wreedheden van de een en de wreedheden van de ander. Dus zowel de Israeli's als de Palestijnen zijn in dat opzicht kut.
quote:Winkelruiten vernield dus dan is er 99,9% zeker ook geplunderd!
Zij vernielden winkelruiten, vertrapten fietsen en gooiden met stenen en stokken naar de politie. Op de Dam, waar de tocht eindigde, voerde de Mobiele Eenheid enkele charges uit.
Bron: ANP
quote:10%? Dat is wel erg veel!
Op dinsdag 16 april 2002 20:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus je vind het heel normaal dat bij elke demonstratie in Nederland er zo'n 10% procent gaat slopen. Het is dan nog net geen slagveld dus dat moet wel kunnen, toch?
quote:Jammer dat GLG niet in staat is om zo te denken.
Op dinsdag 16 april 2002 20:39 schreef Scipio het volgende:En je hebt gelijk: er is geen verschil tussen de wreedheden van de een en de wreedheden van de ander. Dus zowel de Israeli's als de Palestijnen zijn in dat opzicht kut.
quote:GLG had het over 90% van de stoet die vreedzaam richting het CS ging, die overige 10% ging onrust stoken.
Op dinsdag 16 april 2002 20:40 schreef Scipio het volgende:[..]
10%? Dat is wel erg veel!
quote:hihi, onhandig!
Op dinsdag 16 april 2002 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
GLG had het over 90% van de stoet die vreedzaam richting het CS ging, die overige 10% ging onrust stoken.
Vandaar dus die 10%, GLG's eigen woorden!
Maar ik ben het wel met hem eens dat het gros geen kwade intenties had. Ik heb die enorme massa's voorbij zien stromen en ondanks de soms wel erg felle toonzetting zag ik daar niets kwaads in, ieder zijn mening. Wel zie ik het kwaad in hakenkruizen en dergelijken, maar die zijn me bespaard gebleven.
Het waren denk ik weer eens, om met Rob Outkerk te spreken die "kut-Marokkanen". Het is toch ondertussen wel gevoeglijk bekend dat er een groep is die het grondig aan het verstieren is voor vele anderen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 16-04-2002 21:11]
quote:Golfer knurft, ik zette het postikoontje toch erboven.. omdat ijn dinges nergens op slaat.
Op dinsdag 16 april 2002 20:36 schreef Youssef het volgende:
edit-iemand quoten zonder er verder iets bij te zeggen is een inhoudsloze post-edit
quote:En dat vind jij een inhoudelijke reaktie?
Op dinsdag 16 april 2002 21:12 schreef Youssef het volgende:[..]
Golfer knurft, ik zette het postikoontje toch erboven.. omdat ijn dinges nergens op slaat.
Als je het oneens ergens mee bent, kan je het gewoon in je eigen woorden beargumenteren waarom je het ergens oneens mee bent, toch?
Overigens stelde de poster jou een vraag waarop je nog steeds geen antwoord hebt gegeven, behalve die vraag antwoordloos te quoten.
quote:Moet je nou echt elk topic gaan verzieken met je nietszeggende vaderlijke edits?
Op dinsdag 16 april 2002 21:15 schreef golfer het volgende:
En dat vind jij een inhoudelijke reaktie?
Dat is FP-niveau dat ik hier liever vermijd.Als je het oneens ergens mee bent, kan je het gewoon in je eigen woorden beargumenteren waarom je het ergens oneens mee bent, toch?
Overigens stelde de poster jou een vraag waarop je nog steeds geen antwoord hebt gegeven, behalve die vraag antwoordloos te quoten.
Volgens mij ben jij de enige die dat namelijk leuk vind. Nuttig is het in ieder geval niet.
quote:Met andere woorden: wij zijn smerige schoften die het liefst geen verbroedering tussen Joden en Moslims zijn.
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Precies! Geheel mee eens!
GLG
Wij financieren in het geheim allerhande onbeschofte Berbers om dergelijke vreedzame betogingen in het honderd te laten lopen.
quote:Alsof er iemand op dat posticoontje let...
Op dinsdag 16 april 2002 21:12 schreef Youssef het volgende:[..]
Golfer knurft, ik zette het postikoontje toch erboven.. omdat ijn dinges nergens op slaat.
quote:Op het moment dat ik jou nog eens betrap op een niet offtopic zijnde, maar inhoudelijke reaktie is het iig niet meer nodig.
Op dinsdag 16 april 2002 21:23 schreef Tikorev het volgende:Moet je nou echt elk topic gaan verzieken met je nietszeggende vaderlijke edits?
quote:Poging tot een flame? Dat je je daar nog door laat verleiden...
Op dinsdag 16 april 2002 21:37 schreef golfer het volgende:Op het moment dat ik jou nog eens betrap op een niet offtopic zijnde, maar inhoudelijke reaktie is het iig niet meer nodig.
quote:Er zullen wel degelijk joden tussen zitten die zich wel aangesproken voelen. Ook zullen er genoeg joden zijn die daardoor niet meer naar het voetbal gaan (zover is het al).
Op dinsdag 16 april 2002 18:16 schreef R@b het volgende:[..]
Nee, maar daar worden Ajax supporters mee bedoeld, en niet de joden als bevolking.
Toch een groot verschil.
En ook als het geen joden zijn blijven het antisemmitische leuzen. Er zullen toen ook niet veel joden op de dam zijn bij zo'n demonstratie of ze zijn bewust gegaan, maar dat maak thet niet minder erg. Openbare uiting is het bij allebei.
quote:Dus als hooligans een cafe slopen bij een dance event, hoef jij ook geen dance events meer? (het waren namelijk Marokkanen en geen Palestijnen die de boel verziekten).
Op dinsdag 16 april 2002 18:18 schreef Strolie75 het volgende:
Het laatste beetje sympathie wat ik voor de Palestijnen had is na deze demonstratie in elk geval verdwenen.
quote:Er zijn al doden gevallen hoor. Picornie remember?
Op dinsdag 16 april 2002 18:23 schreef Festen het volgende:[..]
Maar Feyenoord supporters verzamelen zich niet voor een weekendje homo-cafe's affikken, of ingooien van "Joodse" ruiten. Dit staat in een geweldige traditie van middeleeuwse pogroms tot de Kristalnacht van onze Duitse buren.
quote:Of je leert eens om te lezen.
Op dinsdag 16 april 2002 18:24 schreef Strolie75 het volgende:
Triest dat men zich verschuilt achter het feit dat voetbalhooligans het ook doen. Diep triest.
quote:Flikker toch eens een keer op! Imbeciel!
Op dinsdag 16 april 2002 20:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
je volgt de discussie niet goed.
Iedere keer als iemand iets zegt dat niet in jouw straattje past volgt hij de discussie niet goed, is hij niet inhoudelijk bezig of verbuigt hij zaken.
quote:Hahahahahaa hoort dat!
Op dinsdag 16 april 2002 22:34 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Flikker toch eens een keer op! Imbeciel!
Iedere keer als iemand iets zegt dat niet in jouw straattje past volgt hij de discussie niet goed, is hij niet inhoudelijk bezig of verbuigt hij zaken.
quote:1 dode welgeteld. Allochtonen hebben al heel wat meer gesloopt dan voetbalsupporters hoor.
Op dinsdag 16 april 2002 22:30 schreef extremeknul het volgende:[..]
Er zijn al doden gevallen hoor. Picornie remember?
En ook zij slopen van alles en nog wat.
quote:Het word oftopic , maar En hoe kom je daarbij?
Op dinsdag 16 april 2002 23:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
1 dode welgeteld. Allochtonen hebben al heel wat meer gesloopt dan voetbalsupporters hoor.
quote:Kranten lezen, journaals kijken, etc...
Op dinsdag 16 april 2002 23:47 schreef extremeknul het volgende:[..]
Het word oftopic , maar En hoe kom je daarbij?
quote:Dan zie jij toch heel ander nieuws dan mij.
Op dinsdag 16 april 2002 23:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Kranten lezen, journaals kijken, etc...
Het is, ook bij ons. elke keer wel wat met die kutsupporters, van allochtonen is het eens in de zoveel keer dar er rellen zijn. En dan zijn er nog een stuk meer allochtonen dan supporters.
quote:En straatroven, treinberovingen, etc....
Op dinsdag 16 april 2002 23:59 schreef extremeknul het volgende:[..]
Dan zie jij toch heel ander nieuws dan mij.
![]()
Het is, ook bij ons. elke keer wel wat met die kutsupporters, van allochtonen is het eens in de zoveel keer dar er rellen zijn. En dan zijn er nog een stuk meer allochtonen dan supporters.
quote:Dat zijn geen rellen bij grote feesten/evenementen/demonstraties waar het hier over ging. Over betrokkenhaied van van supporters bij "normale" criminaliteit bestaan weinig cijfers, maar strafbladvrij zijn de meeste echt niet.
Op woensdag 17 april 2002 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
En straatroven, treinberovingen, etc....
Elke keer wel wat valt mee tegenwoordig, de media dikt het nogal aan. Zo veel rellen zijn er niet meer tegenwoordig.
quote:Rellen bij grote feesten keur je dus goed? Maar zo gauw als er een voetbalwedstrijdje omheen hangt vind je het weer niet goed. Zet je linkse bril eens af!
Op woensdag 17 april 2002 00:15 schreef extremeknul het volgende:[..]
Dat zijn geen rellen bij grote feesten/evenementen/demonstraties waar het hier over ging. Over betrokkenhaied van van supporters bij "normale" criminaliteit bestaan weinig cijfers, maar strafbladvrij zijn de meeste echt niet.
quote:Sorry hoor Chadi, maar GLG is met ruime voorsprong de meest domme, ongeletterde, slecht voorgelichte, bekrompen en meest flame uitlokkende poster van heel ANM, en dat kan ook jij niet ontkennen.
Op dinsdag 16 april 2002 22:58 schreef Chadi het volgende:[..]
Hahahahahaa hoort dat!
Strolie heeft dus wel gelijk met deze opmerking.
quote:Ja, Refragmental post hier niet meer zoveel
Op woensdag 17 april 2002 00:24 schreef X-Ray het volgende:
Sorry hoor Chadi, maar GLG is met ruime voorsprong de meest domme, ongeletterde, slecht voorgelichte, bekrompen en meest flame uitlokkende poster van heel ANM, en dat kan ook jij niet ontkennen.
quote:Iemand die al weken het hoogste woord heeft in een discussie over Israel/palestijnen maar niet weet wat Jihad is, iemand die zichzelf op de borst ramt als Amsterdammer maar niet weet wat Ajaxjoden zijn, tja, die moet je inderdaad maar negeren.
Op woensdag 17 april 2002 00:24 schreef X-Ray het volgende:[..]
Sorry hoor Chadi, maar GLG is met ruime voorsprong de meest domme, ongeletterde, slecht voorgelichte, bekrompen en meest flame uitlokkende poster van heel ANM, en dat kan ook jij niet ontkennen.
Strolie heeft dus wel gelijk met deze opmerking.
en dat maakt mij voor het eerst in mijn leven zo'n beetje ontzettend eensgezind met X-ray, dat ik dat nog mag meemaken!
quote:sssst, ik ook, maar we zijn zwaar offtopic en op de persoon gericht bezig..
Op woensdag 17 april 2002 00:34 schreef absolutelyarrogant het volgende:
en dat maakt mij voor het eerst in mijn leven zo'n beetje ontzettend eensgezind met X-ray, dat ik dat nog mag meemaken!
Dus nu weer ontopic!
quote:Je was zogenaamd neutraal, he? Ik had echt beters van je verwacht. Maar je liet dit topic (waarvan te verwachten was dat het een flame-fest zou worden) gewoon openstaan, terwijl je doorgaans alle andere topics mbt Israel/Palestina sluit en doorverwijst naar het centrale topic.
Op woensdag 17 april 2002 00:37 schreef golfer het volgende:[..]
sssst, ik ook, maar we zijn zwaar offtopic en op de persoon gericht bezig..
Dus nu weer ontopic!
Zelfs mijn oproep om dat alsnog te doen heb je volkomen genegeerd, of is je niet eens opgevallen.
Dit neem ik je kwalijk, golfer.
quote:Hallo! Doe jij eens even normaal. Dit topic gaat over of we in Nederland kunnen en mogen toestaan dat notabene op ons monument voor de Dodenherdenking vlaggen verbrand worden of hakenkruizen gezwaaid worden of wat voor zieke shit dan ook gedaan wordt.
Op woensdag 17 april 2002 00:55 schreef motown het volgende:[..]
Je was zogenaamd neutraal, he? Ik had echt beters van je verwacht. Maar je liet dit topic (waarvan te verwachten was dat het een flame-fest zou worden) gewoon openstaan, terwijl je doorgaans alle andere topics mbt Israel/Palestina sluit en doorverwijst naar het centrale topic.
Zelfs mijn oproep om dat alsnog te doen heb je volkomen genegeerd, of is je niet eens opgevallen.
Dit neem ik je kwalijk, golfer.
quote:Hulde
Op woensdag 17 april 2002 01:07 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Hallo! Doe jij eens even normaal. Dit topic gaat over of we in Nederland kunnen en mogen toestaan dat notabene op ons monument voor de Dodenherdenking vlaggen verbrand worden of hakenkruizen gezwaaid worden of wat voor zieke shit dan ook gedaan wordt.
En heel eerlijk, ik vind de mensen die strijden voor de Palestijsne zaak op dit forum be-hoor-lijk hypocriet. Waren het neonazi's geweest, of rechtse jongeren die gingen demonstreren voor Pim Fortuyn, en hadden er daartussen ook maar 1 of twee extreem rechtse types tussen gezeten, dan hadden we moord en brand geschreeuwd. De gehele allochtone gemeenschap ( waartoe ik zelf ook behoor) had op zijn achterste poten gestaan.
Maar omdat het nu allochtonen zijn die tegen een andere minderheid tekeer gaan, moet het allemaal maar kunnen? Al was er maar 1 vlag verbrand, al was er maar 1 keer een antisemitische leus gescandeerd: het mag niet, het kan niet, het is onacceptabel en ik zou me doodschamen dat ik daarin mee heb gelopen als ik jou was. Begrijp jezelf niet dat jullie je eigen zaak alleen maar om zeep hebben geholpen door dit soort praktijeken toe te staan? We zijn niet in Israel, we zijn in Nederland. En in Nederland wordt anti-semitisme niet getolereerd. Punt. Van niemand. Punt.
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:26 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja, Refragmental post hier niet meer zoveel
.
Ik wil echter wel een ding van jullie weten: wie van de zeikerds hier is ook werkelijk bij de demonstratie geweest?
Niemand? ZEUR DAN NIET!
quote:De TV en de kranten liegen
Op woensdag 17 april 2002 02:32 schreef motown het volgende:Ik wil echter wel een ding van jullie weten: wie van de zeikerds hier is ook werkelijk bij de demonstratie geweest?
Niemand? ZEUR DAN NIET!
quote:Media blaast feiten vaak buiten proporties. Als je goed luisterde gaven ze wel accuraat verslag: "de demonstratie zelf verliep overigens vreedzaam, mede dankzij het uitstekende werk van de organisatoren, die zelfs door burgemeester Cohen daarvoor werden gecomplimenteerd." Dat heb ik op meerdere plekken gehoord, maar het wordt slechts terloops genoemd. De beelden van die paar ettertjes maken nou eenmaal meer indruk.
Op woensdag 17 april 2002 02:37 schreef R@b het volgende:[..]
De TV en de kranten liegen
En over die vergelijking tussen Sharon en Hitler? Of ik nou mensen boos maak of niet: ik vind dat dat moet kunnen. Dat is recht van meningsuiting! Ze zijn ten eerste beiden racisten. Sharon heeft duizenden doden op zijn geweten, Hitler miljoenen. Het enige verschil zit hem dus wat mij betreft in de aantallen.
quote:Ben jij bij de huidige aanvallen van het Israelische leger geweest?
Op woensdag 17 april 2002 02:32 schreef motown het volgende:
Ik wil echter wel een ding van jullie weten: wie van de zeikerds hier is ook werkelijk bij de demonstratie geweest?Niemand? ZEUR DAN NIET!
Nee? ZEUR DAN NIET!
Zie je hoe krom dat is?
quote:4+5
Op woensdag 17 april 2002 06:28 schreef Youssef het volgende:
Wel grappig altijd hoe onze rechts extremisten hier altijd na een tijdje niets meer weten te zeggen en de aanhoudende, slimme linkse partij hier op het forum voor dom en gek uit gaat maken. Dat bewijst alweer hoe gegrond de reacties van onze rechtse medemens zijn... Pim Fortuyn aanhangers lijken het ook te hebben, maar rechts en pim fortuyn aanhangers verschillen ook maar weinig in denkbeelden.
quote:Voor Lithion is eht dan trouwens ook nog +4
Op woensdag 17 april 2002 07:12 schreef X-Ray het volgende:[..]
4+5
quote:Ik kan me herinneren dat in de dagen na 11 september een jongen in het Nederlandse leger werd ontslagen nadat hij zei dat "hij begrip had voor de aanslagen", haalde alle voorpagina's.
Leve broeder Osama bin Laden
Men werd niet geacht zich met carnaval als bin Laden uit te dossen.
Waarom mag dit 6 maanden later in de multivoudig-extreme variant, onder het mom van "demonstratie = vrijheid van meningsuiting" wel gewoon gezegd worden ?
quote:Ja, alleen Al Jazeera is objectief en laat de waarheid zien.
Op woensdag 17 april 2002 02:37 schreef R@b het volgende:
De TV en de kranten liegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |