abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3835240
Hoewel ik het absoluut niet met israel eens ben wat ze nu voor misdadigs doen, vind ik het heel erg dat er op de dam gewoon vlaggen (in dit geval van israel) worden verbrand. Dat is geloof ik bijna nog nooit gebeurd. Het mág in NL niet eens! (toch?)

Ben benieuwd of de daders nog gepakt worden. zal helaas wel niet

Het is goed als er gedemonstreerd wordt tegen de politiek van Israel, maar zo'n demonstratie als afgelopen zaterdag op de dam kán in mijn ogen niet. Dat was namelijk veel meer dan een demonstratie tegn de staat Israel.

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  maandag 15 april 2002 @ 09:30:48 #2
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3835267
Het mag wel volgens mij hoor.

Tja, ik ben zowiezo tegen demonstraties tegen Israel in Nederland. En al helemaal als het weer lekker aangegrepen wordt om eens te rellen.

Laat ze dat lekker IN Israel doen. Wij hebben niks ermee te maken.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 15 april 2002 @ 09:33:44 #3
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_3835295
volgens mij mag dat ook niet... ja mag officieel niet eens je vlag na zonsondergang meer buiten hebben, kan je zelfs een boete voor krijgen.. niet dat dat zal gebeuren...alhoewel.. je weet het nooit met Mr. cop

Maar ik vind het zelf altijd een beetje... middeleeuws om vlaggen te gaan verbranden.

Gekloond: ♫
pi_3835304
ja idd hier demonstreren tegen israel? laten ze dan mooi met het vliegtuig/boot die kant uitgaan, druk die jongens allemaal een AK47 in de klouwen en laat ze de palestijnen maar gaan helpen dan.. ipv. hier rellen te gaan maken.
pi_3835440
Het recht op demonstreren bestaat, dus mag dit ook.
Niks verkeerd mee.

En dat groepje "rotjochies van Marokkaanse afkomst" was er alleen maar om te rellen.
Als je ze een landkaart in de handen zou drukken, zouden ze de Gaza-strook niet eens aan kunnen wijzen.

-------Practice Mindfulness-------
pi_3835459
quote:
Op maandag 15 april 2002 09:34 schreef vexz het volgende:
ja idd hier demonstreren tegen israel? laten ze dan mooi met het vliegtuig/boot die kant uitgaan, druk die jongens allemaal een AK47 in de klouwen en laat ze de palestijnen maar gaan helpen dan.. ipv. hier rellen te gaan maken.
ben ik het mee eens, hoewel Israel wel duidelijk gemaakt mag worden dat ze heel verkeerd bezig zijn. Maar dit (deze demonstratie op de dam) is daarvoor natuurlijk niet de manier.
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3835496
quote:
Op maandag 15 april 2002 09:48 schreef bluegrass het volgende:

[..]

ben ik het mee eens, hoewel Israel wel duidelijk gemaakt mag worden dat ze heel verkeerd bezig zijn. Maar dit (deze demonstratie op de dam) is daarvoor natuurlijk niet de manier.

en dat ben ik ook met jou eens, israel maakt er ook een groot zootje van.. en bij alles wat er mis gaat verwacht men van het westen dat ze er tussen springen om een oplossing te vinden. We moeten een vervanger hebben voor de olie, dan is het middenoosten ook niet machig meer.
  maandag 15 april 2002 @ 09:54:33 #8
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_3835518
quote:
Op maandag 15 april 2002 09:30 schreef X-Ray het volgende:
Het mag wel volgens mij hoor.

Tja, ik ben zowiezo tegen demonstraties tegen Israel in Nederland. En al helemaal als het weer lekker aangegrepen wordt om eens te rellen.

Laat ze dat lekker IN Israel doen. Wij hebben niks ermee te maken.

Dat het uitloopt in rellen is idd minder. Maar ik vind het wel goed dat er vanuit de internationale gemeenschap een signaal wordt afgegeven dat men het er niet mee eens.

En zo'n opmerking als laten ze dat in israël doen, slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als studenten demonstreren zeg je toch ook niet, laat ze dat lekker op school doen. Of als mensen tegen geweld in huislijke kring demonstreren zeg je toch ook niet "doe dat lekker thuis"

De mensen zijn gek geworden
  maandag 15 april 2002 @ 10:00:57 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3835572
quote:
Op maandag 15 april 2002 09:54 schreef Da hopman het volgende:

En zo'n opmerking als laten ze dat in israël doen, slaat natuurlijk als een tang op een varken. Als studenten demonstreren zeg je toch ook niet, laat ze dat lekker op school doen. Of als mensen tegen geweld in huislijke kring demonstreren zeg je toch ook niet "doe dat lekker thuis"

Dat is niet vergelijkbaar.
Als men tegen Israel wil demonstreren, dan moeten ze dat in Israel doen. Niet in Nederland, dat geen moer met Israel te maken heeft.

Dat is niet te vergelijken met scholieren die demonsteren tegen regels in NEDERLAND en daar dus ook demonstreren.
Of gaan ze in Canada demonsteren tegen het Nederlandse schoolbeleid?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3835727
quote:
Op maandag 15 april 2002 10:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat is niet vergelijkbaar.
Als men tegen Israel wil demonstreren, dan moeten ze dat in Israel doen. Niet in Nederland, dat geen moer met Israel te maken heeft.

Dat is niet te vergelijken met scholieren die demonsteren tegen regels in NEDERLAND en daar dus ook demonstreren.
Of gaan ze in Canada demonsteren tegen het Nederlandse schoolbeleid?

Nederland heeft er als gerespecteerd lid van de internationale gemeenschap weldegelijk mee te maken. In de grondwet staat zwart op wit dat het een taak van NL is de internationale rechtsorde te stimuleren. We zijn bovendien lid van de VN, en de EU, beide maken zich sterk voor Vrede in het M.O.

en dan is het ook nog eens zo dat Nederland een zeer grote handelspartner is van Israel (ook militair gezien!) en tegelijkertijd hebben wij ook veel en sterke banden zowel economisch als politiek met de Palestijnen.

Ik weet dus wel zeker dat wij politiek, economisch, militair en moreel ons er mee moeten bemoeien!

maandag 15 april 2002 @ 10:28:48 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3835747
quote:
Op maandag 15 april 2002 10:25 schreef bluegrass het volgende:

Ik weet dus wel zeker dat wij politiek, economisch, militair en moreel ons er mee moeten bemoeien!

Ja dat kan.
Maar dat rechtvaardigt geen demonstratie in Amsterdam tegen Israel.

Dat moet men daar doen, vind ik dan.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 10:31:04 #12
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3835770
quote:
Op maandag 15 april 2002 10:25 schreef bluegrass het volgende:

Met Srebrenica in min achterhoof lijkt me dat een slecht plan
pi_3836254
quote:
Op maandag 15 april 2002 10:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Met Srebrenica in min achterhoof lijkt me dat een slecht plan

dat valt wel mee. onze deelname aan de vredesmacht (we hadden zelfs de leiding erover voor een half jaartje, in eritrea is ook goed gegaan dacht ik zo.

maar in het geval van israel (waar we trouwens al hebben deelgenomen aan een vredesmacht!!) bedoel ik in dit geval militair op het gebied van de handel/economie.

maandag 15 april 2002 @ 11:24:22 #14
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3836316
quote:
Op maandag 15 april 2002 11:18 schreef bluegrass het volgende:

[..]

dat valt wel mee. onze deelname aan de vredesmacht (we hadden zelfs de leiding erover voor een half jaartje, in eritrea is ook goed gegaan dacht ik zo.

maar in het geval van israel (waar we trouwens al hebben deelgenomen aan een vredesmacht!!) bedoel ik in dit geval militair op het gebied van de handel/economie.

Ja over libanon kunnen we het ook hebben, moet je even de ingezonden brieven in de volkskrant van afgelopen zaterdag lezen.

Daar stond een brief van eenoud VN-sergeant die gediend had in Libanon. En ook daar werden onder de ogen van de Nederlandse VN-soldaten misdaden (in dit geval door de israeliers) begaan. Zonder dat de VN-militairen mochten ingrijpen. (de veiligheid van de eigen manschappen was belangrijer dan intervenieren )

maandag 15 april 2002 @ 11:42:46 #15
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_3836565
Het ontbrak er nog maar net aan dat ze een foto van Bin Laden bij zich hadden daar op de Dam. Belachelijk dat dat anno nu kan in Nederland, en dan nog wel in een stad met een zware joodse traditie. Hoe fout israel ook bezig is, op ze manier demonstreren is puur extremisme.

Maar ik krijg zware kotsneigingen bij dat Allah Ekbar -geblèr. Het is dus weer een ordinaire verheerlijking van hun eigen geloof.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 15 april 2002 @ 11:48:27 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_3836628
Allah Ekbar kan van mij in de stront zakken!

Joden kampioen!

maandag 15 april 2002 @ 11:52:31 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3836697
quote:
Op maandag 15 april 2002 11:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Maar ik krijg zware kotsneigingen bij dat Allah Ekbar -geblèr.

Ja daar word ik ook scheit- en scheitziek van.

Doet me aan Deutschland Uber Alles denken dat soort gebler. .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3836784
quote:
Op maandag 15 april 2002 09:30 schreef X-Ray het volgende:

Tja, ik ben zowiezo tegen demonstraties tegen Israel in Nederland.

Dus je bent tegen democratie?

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  maandag 15 april 2002 @ 12:09:47 #19
3647 B.R.Oekhoest
pi_3836874
quote:
Op maandag 15 april 2002 11:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het ontbrak er nog maar net aan dat ze een foto van Bin Laden bij zich hadden daar op de Dam.
Herstel: (volkskrant vandaag):

---------------------------------------------
'Die domme mensen verbranden vlaggen'Onruststokers scanderen 'Hamas Hezbollah, Jihad'
15 april 2002

- Van onze verslaggeefster Rachida Azough

Kinderwagens, vrouwen met hoofddoeken en megafoons, een peuter met op het voorhoofd de Palestijnse vlag geschminkt. De demonstratie voor de Palestijnen lijkt op de Dam goed te beginnen, maar de sfeer is verpest door honderden Marokkanen met bivakmutsen en anti-joodse fundamentalisten.

Ongeveer tienduizend mensen, veelal minderheden, glunderen van plezier om de grote opkomst. De familie Radi Hemdi uit Amsterdam-Noord vindt het hartverwarmend dat er ook veel joodse demonstranten zijn.

'Dan weet ik dat zij ook meevoelen', zegt Senae (13). Vlak voor de Marokkaanse familie houdt Maria Marquez (43) een kussensloop omhoog met de tekst: Jenin 2002 = Warschau 1943. 'Joden verzetten zich toen met wapens, nu doen Palestijnen dat.'

Vlaggen van Hamas, Hezbollah, Irak, Syrië, Palestina, Libanon, Saudie Arabië en Marokko sieren de Dam. Voor Palestina. De demonstratie is nog niet in beweging gekomen of er wordt al een vlag verbrand, de Engelse. Met een flesje deodorant en een aansteker gaat de vlag in vlammen op . Als het synthetische symbool is verschrompeld, doen de jongens een vreugdedansje in een cirkel. Er volgen nog vele Amerikaanse en Israëlische vlaggen.

Rosa van der Wieken (53) kan het niet aanzien. De vrouw vergeet het winkelen, wurmt zich in de massa en pakt de Israëlische vlag af. Ze wordt in een hoek gedreven, krijgt klappen, maar wordt beschermd door een aantal vrouwen en mannen. Ook de eigen ordedienst grijpt in. Maarde onruststokers zijn gewoon met te veel.

Van der Wieken, met een kras op de neus, en een schroeiplek op de broek: 'Er is geen politie, die domme mensen krijgen de kans om vlaggen te verbranden terwijl dat verboden is.'

Fathi Ahmed (63) vindt het verbranden van vlaggen 'symbolisch'. 'Mensen laten met vlagverbranding zien dat ze het oneens zijn met de foute dingen die dat land doet.' Tegenover de Heineken-brouwerij legt de man zijn wandelstok te rusten, om naast zijn broeders te bidden op het plantsoen.

Ondanks zijn relativerende woorden is de toon voor de demonstratie gezet. Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. Sommige voorbijgangers slaan het met verbazing gade. Fadel Ouaziz (39) vreest voor escalatie: 'De organisatie had de leuzen van deze demonstratie moeten vaststellen. Het kan niet zo zijn dat fundi's er hun eigen feestje van maken. Deze demonstratie is bedoeld voor de Palestijnse zaak.'

En het loopt uit de hand. In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan. Demonstranten proberen de honderden onruststokers met een levende keten tegen te houden, maar het lukt niet.

Imam Haselhoef en een vader met zijn zoon in de handen stellen zich, voor de entree, op als levend schild. De gefrustreerde onruststokers rennen massaal op ze af. Stenen vliegen door de lucht. Als grap voegen twee jongens in bivakmutsen zich met hun plastic geweren bij de groep die de onrust juist wil stoppen, vlak voor de entree van Krasnapolsky. Naast Rabbae (ex-Kamerlid voor Groen Links) en Haselhoef, vader en kind, andere demonstranten.

De mobiele eenheid komt in actie, maar de onrust blijft. De menigte betogers wordt keer op keer onder de voeten gelopen door vluchtende relschoppers. Uiteindelijk worden er twintig gearresteerd.

----------------------------

Het is godsamme nog erger dan ik dacht met die eikels.

Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_3836892
Demonstreren is goed, prima, maar dit was anders. De demonstranten probeerde nog om de relschoppers in bedwang te houden, maar dit mislukte. Een 53-jarige vrouw die probeerde te voorkomen dat er een Israelische vlag werd verbrand werd gemolesteerd. Verder hingen er Marokaanse vlaggen (kan iemand mij vertellen wat de Marokaanse vlag te maken heeft met de Israel-Palestina kwestie)...

Duidelijk dat er hier mensen op zoek waren naar een rel.

De ME had nog veel harder op moeten treden tegen die kamelen-neukers!!!

Een schizofreen is nooit alleen!
  maandag 15 april 2002 @ 12:16:32 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3836930
quote:
Op maandag 15 april 2002 11:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Dus je bent tegen democratie?

GLG

Ja ik wil een fascistische staat, waarin het Arische Uberblut de boventoon voert. Dat weet je toch?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † maandag 15 april 2002 @ 12:19:07 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3836957
Misschien kan van Boxtel een commissie instellen?
  maandag 15 april 2002 @ 12:26:14 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3837023
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:19 schreef NorthernStar het volgende:
Of misschien kan GL vertellen dat het de schuld was van de onwil van de mensen daar om te integreren met de demonstranten.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 12:57:31 #24
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_3837340
Om te kotsen, dit soort demonstraties. Ongelofelijk dat de politie niet harder ingrijpt. Ze zullen het wel weer te druk hebben gehad met verkeersboetes uitdelen.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  maandag 15 april 2002 @ 14:14:13 #25
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3838637
Vrijheid van meningsuiting
FRENK DER NEDERLANDEN

Hakenkruisen op het Nationaal Monument op de Dam. Stenen naar het 'joodse' Krasnapolsky-hotel. En even verderop een Arabisch jongetje met een Palestijnse sjaal om zijn hoofd en een imitatie-kalasjnikov in de hand. De omstanders - zijn vader, zijn ooms? - kijken lachend toe.

'Amsterdam niet meer van de joden', kopt het Algemeen Dagblad vanochtend over de demonstratie tegen het Israëlische optreden jegens de Palestijnen, alsof Amsterdam ooit wel 'van de joden' was.

Maar honderd tot tweehonderd jonge Marokkanen - die tegenwoordig anders schijnen te heten - hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. Is het dan toch waar dat de stad een slang aan de borst koestert? Dat is - niet alleen vanwege de drama's in het Midden-Oosten maar vooral ook door het steeds manifestere isolement van de islamitische gemeenschap - angstwekkend.

Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.

De massaal aanwezige politie deed wat zij kon, daarbij geholpen door de moedige ordedienst van de organisatie. Uit begrip voor de woede over het optreden van Israël in de Palestijnse gebieden was veel toegestaan - optreden maakt de zaak vaak erger. Van de relschoppers werden er evenwel slechts twintig gearresteerd, maar dat had evengoed een veelvoud kunnen zijn.

Burgemeester Job Cohen wist direct te melden dat de jongeren uit Amsterdam-Oost en West kwamen. ''We kennen ze.'' Als dat zo is, rest maar één conclusie: keihard aanpakken. Maar belangrijker nog is de vraag hoe de groeiende kloof tussen de autochtone en een deel van de allochtone gemeenschap kan worden gedicht. Zonder te vervallen in de xenofobie van Fortuyn, is nu wel zonneklaar dat een vriendschapsbezoek aan de moskee niet langer toereikend is.

Zondag is er weer een demonstratie. Joodse jongerenorganisaties willen dan hun steun betuigen aan Israël. De middenstand ziet de bui al hangen. Nu al klinkt de roep om een verbod. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen demonstratie. En de relschoppers zouden de lachende derde zijn.
--------------------------------------------------------
Vlaggen verbranden op het monument.
Wat zegt artikel 1 daarover?
Misschien moet ik maar eens een veiliger heenkomen zoeken dan Amsterdam.

Koranfascisme bedankt Islam
  maandag 15 april 2002 @ 14:20:10 #26
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_3838768
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
...Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
Laten we demonstreren voor vrede.
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  maandag 15 april 2002 @ 14:25:14 #27
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3838860
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:14 schreef machteld het volgende:

Misschien moet ik maar eens een veiliger heenkomen zoeken dan Amsterdam.

Istanbul?
Dat is zo onderhand veiliger...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3838962
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Istanbul?
Dat is zo onderhand veiliger...

heeft dit iets met topic te maken?
Amsterdam is heel erg veilig, I know, ik woon er.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 14:33:01 #29
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_3839021
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:25 schreef X-Ray het volgende:
Istanbul? Dat is zo onderhand veiliger...
[off-topic]
ik dacht meer aan: Johannesburg is volgens de verhalen de meest gevaarlijke stad van Zuidelijk Afrika bron:http://www.bekpek.com/countries/afrika/zuidafrika/highlights.html
[on-topic]
er moet ook niet overdreven worden!
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
pi_3839470
Wat een onzin zeg, betogingen zijn in Nederland gewoon toegestaan, en het feit dat een stelletje chaoten dat aangrijpen om rotzooi te trappen maakt nog niet dat het hele recht van verzameling en vrije meningsuiting moet worden opgeheven.

Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.

De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.

pi_3839652
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:59 schreef HiZ het volgende:
Wat een onzin zeg, betogingen zijn in Nederland gewoon toegestaan, en het feit dat een stelletje chaoten dat aangrijpen om rotzooi te trappen maakt nog niet dat het hele recht van verzameling en vrije meningsuiting moet worden opgeheven.

Het verbranden van vlaggen is overigens hoogstens uit oogpunt van ordehandhaving verboden. De politie-ambtenaren hebben dus de plicht om zelf in te schatten wat een groter risico is, het laten verbranden van die vlag of het stoppen daarvan omdat de openbare orde erdoor in gevaar komt.

De Israelische vlag is verder in Nederland helemaal niks anders dan een stuk witte stof met wat blauwe decoratie. En die krijgt dan ook geen enkele 'bescherming', net zo min als de vlag van Nederland die wel een gebruiksstatuut kent.

Eindelijk een intelligent antwoord! Geheel mee eens.

GLG

pi_3839679
Duizenden gedroegen zich correct, enkel een honderd of wat raddraaiers, die heb je bij iedere massale demonstratie. en dat soort types zullen dan ook de vlagverbranders zijn.

Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.

Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 15 april 2002 @ 15:13:12 #33
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3839701
Ze moeten maar eens aan Oudkerk vragen wie de rotzooischoppers waren.Hij kan ze goed benoemen.Als hij dat gedaan heeft oppakken en de schade laten betalen. Make love no war.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
  maandag 15 april 2002 @ 15:24:24 #34
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3839886
quote:
....hebben zaterdag wel duidelijk gemaakt dat de geruststellende woorden van de Arabische gemeenschap in Amsterdam na 11 september, vooral veel verhulden. ......

....Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.....

Onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten svp niet!

Ik maak mij daar ernstig zorgen om.

Koranfascisme bedankt Islam
  maandag 15 april 2002 @ 15:25:58 #35
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3839915
Kan iemand me even uitleggen wat er zo erg is aan het verbranden van een vlag?
  maandag 15 april 2002 @ 15:27:25 #36
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3839942
quote:
Op maandag 15 april 2002 14:29 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

heeft dit iets met topic te maken?

Ja.
Deze opmerking van jou trouwens niet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 15:28:44 #37
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3839966
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:25 schreef Lithion het volgende:
Vind ik ook niet zo enorm verschrikkelijk nee.

Het gaat meer om de Bin Laden is groot-leuzen en zo.
Het slopen van het 'joodse' Kraznapolsky.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3839975
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:12 schreef milagro het volgende:
Duizenden gedroegen zich correct, enkel een honderd of wat raddraaiers, die heb je bij iedere massale demonstratie. en dat soort types zullen dan ook de vlagverbranders zijn.

Dus het is overdreven te stellen, dat enkel een demonstratie als deze uit de hand kan lopen en dus niet meer zou moeten mogen.

Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat kinderen meegenomen worden om, zoals op de foto hierboven te zien is, zo agressief uitgedost te worden, ook als de ouders/broers/ooms niet tot de uiteindelijk groep van raddraaiers behoren. Wie wil zijn kind nu zo zien, wie betrekt (hier in Nederland) zijn kind nu bij een volwassen zaak, laat staan op die manier.

wow, ben het met je eens

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:29:32 #39
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3839983
quote:
geen idee.. maar het is dacht ik wel verboden...
  maandag 15 april 2002 @ 15:31:00 #40
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3840007
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3840023
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Begrijpelijk ergens ook wel, De Dam dat symbool staat voor vrede en verzet in de tweede wereldoorlog. Hakenkruisen vind ik dan ook te ver gaan.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:32:22 #42
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3840034
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.

oke, maar het getuigd van weinig respect..
pi_3840036
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:31 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor.

jawol, het was verboden gesteld door Cohen, ik heb ook menig agent zien ingrijpen.

GLG

pi_3840045
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

mee eens.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:36:58 #45
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3840135
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ze haten de joden, dus respect is al helemaal niet aan de orde.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3840256
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

man, ze weten niet eens wat haten is.

Niet zo populair overdrijven

GLG

maandag 15 april 2002 @ 15:45:37 #47
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3840335
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef X-Ray het volgende:

[..]

dan moeten ze lekker teruggaan naar hun eigenland waar ze lekker dat soort dingen mogen haten.. ik leef graag in een samenleving met respect voor andersdenkenden..
  maandag 15 april 2002 @ 15:47:28 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3840368
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

man, ze weten niet eens wat haten is.

Dat is met voorsprong de domste opmerking die je ooit geplaatst hebt! .
Nee, emoties kennen mensen niet. .

Oh enne...

quote:
Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen. ...In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden. Bakstenen en stokken vliegen richting Krasnapolsky. Ruiten worden ingeslagen, en ook de luifel gaat eraan.
Behoorlijk hatelijk...
quote:
Niet zo populair overdrijven

GLG

Niet zo dom lullen. .
X
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 15:57:54 #49
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3840574
Hmm, wat zou de bv Tunische politie doen als ik met wat andere Gristenen in Tunis Palestijnse vlaggen ging verbranden, Arafat voor Hitler ging uitmaken etc.?
Ik denk dat een groot deel van de moslims in Nederland het niet beseft hoe goed ze het hier hebben, in het DUIVELSE westen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_3841633
quote:
Het is gewoon het uiten van een mening, dus in die zin is er niks mis mee, er is hoogstens wat mis mee als het vuur op zich gevaarlijk is voor de omstanders. En uit milieu-oogpunt is het natuurlijk niet echt wenselijk.

De morele verontwaardiging verder is ronduit absurd, gaan we hier in Nederland nu ook plotseling discussies krijgen over het wettelijk beschermen van de vlag zoals extreem rechts in de VS wil?

pi_3841657
Ik las hierboven trouwens dat Krasnapolski werd aangevallen als 'Joods' symbool. Dat was wel komisch, want Krasnapolski maakt deel uit van een Spaanse keten tegenwoordig. Het Spanje dus dat sterk voorstander is van sancties tegen Israel.
pi_3842033
quote:
Op maandag 15 april 2002 15:47 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat is met voorsprong de domste opmerking die je ooit geplaatst hebt! .
Nee, emoties kennen mensen niet. .

Oh enne...
[..]

Behoorlijk hatelijk...
[..]

Niet zo dom lullen. .
X

blabla domste dommer dan ooit retoriek, met zulke superlatieven aankomen maak je je betoog echt niet sterker mee hoor Ik leg het nog 1 keer uit :

ja het is waar dat ze anti joodse leuzen schreeuwden, en vlaggen verbranden etc etc... maar ik heb dat inderdaad wel gezien maar ook gezien dat het echt 'zeer' jonge kids betrof. Die roepen wel van alles maar merendeel is gebasseerd op 'stoer doenderij'.

Ik was erbij, en zuig dat niet uit mijn duim. Werd overgens nog erkend door Cohen zelf die dat weer concludeerde na het lezen van politierapport over de gang van zaken en concludeerde dat het over het algemeen een rustige dag was.

Je moet wel de feiten kennen voordat je met superlatieven aan komt zetten, anders moet je straks nog een half a4'tje kalken over hoe 'dom' ik wel niet ben ...

En dat zou zonde zijn.

GLG

pi_3844772
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:03 schreef HiZ het volgende:
Ik las hierboven trouwens dat Krasnapolski werd aangevallen als 'Joods' symbool. Dat was wel komisch, want Krasnapolski maakt deel uit van een Spaanse keten tegenwoordig. Het Spanje dus dat sterk voorstander is van sancties tegen Israel.
Ik geloof dat de meeste Berbers die daar rondliepen hier nog in geen drie levens achter zouden komen..

Zij bedrijven de hogere wiskunde:

Joods ies slecht, wai kapotmaken!

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_3844786
Als de eerste de beste overspannen Marokkaan Oudkerk aan mag klagen voor het spreken van de zuivere waarheid...
zouden wij dan het verzamelde canaille aan kunnen klagen voor belediging van een bevriend staatshoofd?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_3844799
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:37 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meeste Berbers die daar rondliepen hier nog in geen drie levens achter zouden komen..

Zij bedrijven de hogere wiskunde:

Joods ies slecht, wai kapotmaken!

eh, de clue?

GLG

pi_3844845
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:40 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

eh, de clue?

GLG

Die ligt er dik bovenop....
pi_3844853
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:40 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

eh, de clue?

GLG

Moet ik het voor je tekenen ?
  maandag 15 april 2002 @ 21:44:05 #58
2964 Armageddon
pi_3844865
Kijken of die Marokkanen 5 mei ook nog durven komen als we daar met 100.000 man met Israelische vlaggen staan te zwaaien
pi_3844875
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:44 schreef Armageddon het volgende:
Kijken of die Marokkanen 5 mei ook nog durven komen als we daar met 100.000 man met Israelische vlaggen staan te zwaaien
Ik denk dat de marokkaanse rotjochies wel een gaatje in hun overvolle agenda kunnen vinden.
  maandag 15 april 2002 @ 21:46:58 #60
2964 Armageddon
pi_3844895
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat de marokkaanse rotjochies wel een gaatje in hun overvolle agenda kunnen vinden.

Ik denk dat er dan niet alleen een gaatje in hun agenda zit.
pi_3844906
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Hopelijk de mensen in jouw icoontje ook
  maandag 15 april 2002 @ 21:56:12 #62
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845021
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Ik was erbij, en zuig dat niet uit mijn duim. Werd overgens nog erkend door Cohen zelf die dat weer concludeerde na het lezen van politierapport over de gang van zaken en concludeerde dat het over het algemeen een rustige dag was.

Je moet wel de feiten kennen voordat je met superlatieven aan komt zetten

GLG, het IS misschien een verrassing voor je hoor, maar als JIJ iets vindt, wil dat nog niet zeggen dat dat zo IS.
En aangezien jij best met zon meeloper bent dat je meedoet met zon demonstratie geloof ik dat best, maar een demonstratie met meer dan 5.000 man kan je NIET overzien, dus als JIJ alleen een handjevol relschoppers hebt gezien, wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.

En Cohen zei heel wat anders op TV.

quote:
Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 21:59:03 #63
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845074
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:35 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

blabla domste dommer dan ooit retoriek, met zulke superlatieven aankomen maak je je betoog echt niet sterker mee hoor Ik leg het nog 1 keer uit :

Over domme retoriek gesproken en betogen die niet sterk zijn, ga je nog even in op je opmerking die totaal niet waar was en met cijfers van het CBS werd weerlegd? Waardoor is GL relatief populair bij jongeren?

Of is dat te moeilijk en hou je het op een off-topic reactie daar over jouw en mijn werktijden?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845129
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:44 schreef Armageddon het volgende:
100.000 man.... dream on...

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:03:26 #65
2964 Armageddon
pi_3845157
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

100.000 man.... dream on...

GLG

Niet? wat dacht jij dan
pi_3845276
quote:
Op maandag 15 april 2002 21:56 schreef X-Ray het volgende:

[..]

GLG, het IS misschien een verrassing voor je hoor, maar als JIJ iets vindt, wil dat nog niet zeggen dat dat zo IS.

ben ik het mee eens
quote:
En aangezien jij best met zon meeloper bent dat je meedoet met zon demonstratie geloof ik dat best,
strikt genomen heb je gelijk, ik 'liep' mee inderdaad.
quote:
maar een demonstratie met meer dan 5.000 man kan je NIET overzien, dus als JIJ alleen een handjevol relschoppers hebt gezien, wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
eh right, als ik een handjevol relschoppers zie dan zie ik spoken? Filosofische stelling, had ik niet van je verwacht Strollie, dus als ik 'iets zie' dan wil dat nog niet betekenen dat ik dat 'daadwerkelijk' zie. Intresting, er bestaat inderdaad een Filosoof die ook zo'n stelling hanteerde, namelijk 'niets is wat het lijkt'.

Misschien heb je wel gelijk, en zag ik 'relschoppers' maar die waren er helemaal niet. Ik zal mijn gedachten daar eens over laten varen. Intresting. Dank.

quote:
En Cohen zei heel wat anders op TV.
Hij zei dat het over het geheel een ´rustige´demonstratie was gedurende de dag op paar relschoppers na. Maar misschien keek ik wel naar de smurfen ipv AT5.
Ik wist niet dat jij AT5 kon ontvangen Strollie, maar misschien verbeeld ik me dat ook, dat AT5 een Amsterdamse zender betrefd.

Damm besef me opeens dat ik denk dat ik in Amsterdam woon en werk, terwijl ik misschien in de achterhoek bevind!

ik leef in een episode van X-files

GLG

pi_3845300
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Niet? wat dacht jij dan

Als we over hetzelfde hebben, namelijk de 'tegendemonstratie' voor Israel in Nederland, denk ik ook een paar duizend wellicht...

ruwe schattig, maar zeker geen 100.000.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:14:29 #68
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845316
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:11 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Hij zei dat het over het geheel een ´rustige´demonstratie was gedurende de dag op paar relschoppers na. Maar misschien keek ik wel naar de smurfen ipv AT5.
Ik wist niet dat jij AT5 kon ontvangen Strollie, maar misschien verbeeld ik me dat ook, dat AT5 een Amsterdamse zender betrefd.

Wel, ook dit is misschien een verassing voor je, maar er waren nog meer nieuwszenders aanwezig dan die van AT5!
Wouw! Zelfs die van de NOS, RTL, SBS en de hele rataplan!
Ongelofelijk, en weet je wat nog bizarder is? Ze zonden het uit over het heeeeeeeeeeeele land!
Er is een uitvinding en die heet .......nationale TV.

Goed he?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:15:27 #69
2964 Armageddon
pi_3845331
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Als we over hetzelfde hebben, namelijk de 'tegendemonstratie' voor Israel in Nederland, denk ik ook een paar duizend wellicht...

GLG

Ik heb het over 5-5 op het moment dat Ajax kampioen is en die zwaaien ook met Israelische vlaggen en daar komen echt wel 100.000 man.

Mijn punt was dat je dan geen Marokkaan ziet.

maandag 15 april 2002 @ 22:15:48 #70
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845334
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

GLG

En WEEEER begrijp je het niet!

Arma heeft het over het de huldiging van Ajax!!!!!
Je weet wel, ook wel Joden genoemd!

Je leeft idd in een aflevering van de X-Files ja, want je hebt het trouwens niet tegen Strolie maar tegen X-Ray. .

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 22:17]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845348
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wel, ook dit is misschien een verassing voor je, maar er waren nog meer nieuwszenders aanwezig dan die van AT5!
Wouw! Zelfs die van de NOS, RTL, SBS en de hele rataplan!
Ongelofelijk, en weet je wat nog bizarder is? Ze zonden het uit over het heeeeeeeeeeeele land!
Er is een uitvinding en die heet .......nationale TV.

Goed he?

in dat geval.......... kan je conclusie trekken dat wat hij te melden had ik op AT5 gezien heb, maar aangezien alles wat ik zie weleens bedrog zou kunnen zijn moet ik alles heroverwegen.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:17:19 #72
2964 Armageddon
pi_3845362
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:15 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Je leeft idd in een aflevering van de X-Files ja. .

pi_3845372
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:15 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Je leeft idd in een aflevering van de X-Files ja. .

Oh ik begrijp niet dat alle Ajax supporters Joden zijn, nee dat had ik niet begrepen, ik geef toe dat ik voor het eerst hoor dat 100.000 Joodse Ajaxsupporters bestaan in Nederland... vreemd nooit gezien in Amsterdam, maargoed dat is toch ook onderdeel van mijn illusie toch dr. Strollie?

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:18:24 #74
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845376
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 22:20]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:19:45 #75
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845398
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Oh ik begrijp niet dat alle Ajax supporters Joden zijn, nee dat had ik niet begrepen, ik geef toe dat ik voor het eerst hoor dat 100.000 Joodse Ajaxsupporters bestaan in Nederland... vreemd nooit gezien in Amsterdam, maargoed dat is toch ook onderdeel van mijn illusie toch dr. Strollie?

GLG

En hij wordt dommer en dommer.

Lieve GLG, de supporters van Ajax NOEMEN zich Joden. Compleet met Israelische vlaggen ed.

Dat zou jij als Amsterdammer toch wel moeten weten he?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845409
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Beetje krom Nederlands die zin...

vlaggen verbranden op de dam, ik heb er slechts een paar in vlammen op zien gaan.

GLG

pi_3845417
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:19 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Lieve GLG, de supporters van Ajax NOEMEN zich Joden. Compleet met Israelische vlaggen ed.

en dus zijn het Joden?

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:21:19 #78
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845420
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:17 schreef Armageddon het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zeg eens Arma. Zou er 1 echte Amsterdammer zijn die niet weet dat Ajax-supporters zichzelf joden noemen?
Nee toch?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:21:55 #79
2964 Armageddon
pi_3845432
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:19 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Van welke planeet komt die gozer eej X-Ray
pi_3845439
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Zeg eens Arma. Zou er 1 echte Amsterdammer zijn die niet weet dat Ajax-supporters zichzelf joden noemen?
Nee toch?

En dus zijn het Joden?

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:22:58 #81
2964 Armageddon
pi_3845452
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee toch?

Zie mijn vorige post
  maandag 15 april 2002 @ 22:23:11 #82
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845456
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Van welke planeet komt die gozer eej X-Ray

Planeet Kloon, uit de stad X-Files.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:23:54 #83
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845465
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:22 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post

Leg jij het hem nog een keer uit?
Misschien dat ie van jou, als mede-Amsterdammer zijnde, dat wel aanneemt. .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845473
Grappig, dus als ik op de Dam rondloop en zeg dat ik van planeet Mars kom dan kom ik van planeet mars, het is aandoenlijk hoe goedgelovig jullie zijn, en nog meer cute dat wanneer Ajax supporters zichzelf 'Joden' noemen jullie ook direct aannemen dat het dan ook Joden zijn.

Ahum, en dat noemt mij dom tsssk

GLG

pi_3845501
Niemand gelooft hier toch dat die Ajax-supporters ook werkelijk Joods zijn? Dat heeft niemand beweerd...ze noemen zich alleen zo, dat weet iedereen.

Je hoeft je berichten trouwens niet met 'GLG'te ondertekenen, niemand anders zou zoiets hebben kunnen bedenken....

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 15-04-2002 22:27]

pi_3845506
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Grappig, dus als ik op de Dam rondloop en zeg dat ik van planeet Mars kom dan kom ik van planeet mars, het is aandoenlijk hoe goedgelovig jullie zijn, en nog meer cute dat wanneer Ajax supporters zichzelf 'Joden' noemen jullie ook direct aannemen dat het dan ook Joden zijn.

Ahum, en dat noemt mij dom tsssk

GLG

Oh my God..........how cute

Geuzennaam...GLG

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 15-04-2002 22:27]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 15 april 2002 @ 22:27:21 #87
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845510
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Nee dommerik! Natuurlijk zijn ze niet allemaal joods! Maar ze noemen zich wel zo! Vandaar dat Arma zich afvroeg of die demonstranten dezelfde anti-joodse leuzen zouden durven roepen als er 100.000 Ajax-supporters staan die zich zo noemen!

Anyway, het is weer leuk geweest. Bedankt voor een knap staaltje onwetendheid.
.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:27:52 #88
2964 Armageddon
pi_3845517
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:26 schreef SportsIllustrated het volgende:
Niemand gelooft hier toch dat die Ajax-supporters ook werkelijk Joods [i]zijn/i]? Daar gaat het niet om...ze noemen zich zo.
eeeeej het orakel heeft gesproken!
  maandag 15 april 2002 @ 22:27:53 #89
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845518
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:27 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh my God..........how cute

Ja GLG bereikt een nieuwe fase. .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:29:12 #90
2964 Armageddon
pi_3845542
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Vandaar dat Arma zich afvroeg of die demonstranten dezelfde anti-joodse leuzen zouden durven roepen als er 100.000 Ajax-supporters staan die zich zo noemen!

Dat zou me een mooi zooitje worden
  maandag 15 april 2002 @ 22:29:44 #91
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845548
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:26 schreef SportsIllustrated het volgende:

Je hoeft je berichten trouwens niet met 'GLG'te ondertekenen, niemand anders zou zoiets hebben kunnen bedenken....

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 15-04-2002 22:34]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845560
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja GLG bereikt een nieuwe fase. .

Still the same GLG Beeld je jezelf niks in svp.
Maargoed, zo kraaien we uren off-topic door.
Er is een lage drempel in ieder om jezelf in te schrijven als officieel Jood zijnde, wordt Ajax supporter. Weer wat geleerd. En laten we nu on-topic gaan want vooralsnog gaat het over het verbranden van vlaggen en daar hebben we het al tiental postings niet meer over.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:31:56 #93
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845587
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

GLG bereikt nieuw hoogtepunt

Deze pagina moet iedereen even zien, deze lol wil ik niemand ontnemen.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 15 april 2002 @ 22:33:18 #94
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845608
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja maar het is niet waar want ze zijn niet officieel jood
quote:
Er is een lage drempel in ieder om jezelf in te schrijven als officieel Jood zijnde, wordt Ajax supporter
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845712
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja maar het is niet waar want ze zijn niet officieel jood
[..]

Ja, mijn humor is onovertroffen inderdaad, leer ervan gij proleet!

GLG

maandag 15 april 2002 @ 22:43:05 #96
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3845775
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:39 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Ja, mijn domheid is onovertroffen inderdaad, leer ervan gij proleet!

GLG

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3845824
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:43 schreef X-Ray het volgende:

[..]

bij deze krijg jij het laatste woord, ik weet hoeveel dat voor je betekend. <---

GLG

pi_3845939
Ik snap al die commotie over die vlag niet: wat is er mis met het verbranden van een vlag, vooral als die het symbool is van onderdrukking, moord en superioriteits-gevoel ?
pi_3846011
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:52 schreef Boosoog het volgende:
Ik snap al die commotie over die vlag niet: wat is er mis met het verbranden van een vlag, vooral als die het symbool is van onderdrukking, moord en superioriteits-gevoel ?
ben ik het ook wel mee eens, alleen vlaggen met hakenkruizen en dat 'op' de dam hetgeen symbool staat voor het verzet tijden WOII vind ik wel te ver gaan.

GLG

maandag 15 april 2002 @ 23:02:14 #100
2964 Armageddon
pi_3846088
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:52 schreef Boosoog het volgende:
Je verbrand gewoon geen Ajax vlaggen, klaar einde discussie
pi_3846105
quote:
Op maandag 15 april 2002 23:02 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je verbrand gewoon geen Ajax vlaggen, klaar einde discussie

tis maar textiel joh..

GLG

maandag 15 april 2002 @ 23:06:55 #102
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3846162
quote:
Op maandag 15 april 2002 23:03 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

tis maar textiel joh..

Swastika-vlaggen ook.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 00:03:45 #103
272 R@b
No-nonsens
pi_3847070
quote:

Een Arabisch jongetje met een Palestijnse sjaal om zijn hoofd en een imitatie-kalasjnikov in de hand. De omstanders - zijn vader, zijn ooms? - kijken lachend toe.

= = =

Tot op heden is er geen enkele reden om ongerust te zijn over de integratie van moslims in de Nederlandse maatschappij.

Wim Kok.

,,Ik verzoek de luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn.''

Minister-president Colijn. 1936

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3847133
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 00:03 schreef R@b het volgende:

[..]

= = =

Tot op heden is er geen enkele reden om ongerust te zijn over de integratie van moslims in de Nederlandse maatschappij.

Wim Kok.

,,Ik verzoek de luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn.''

Hahaha, geweldig gewoon.
pi_3847190
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:19 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien kan de ME en de politie (of desnoods het leger) is haar werk gaan doen en die kutrelschoppers ff manieren bijbrengen.
pi_3847218
quote:
Het is milieuvervuiling
pi_3847243
quote:
Op maandag 15 april 2002 17:03 schreef HiZ het volgende:
En jij denkt echt dat die domme slopende kutlui dat weten? Je schat ze wel heel hoog in.
pi_3847246
quote:

[..]

= = =

Wim Kok.

Uniek, die gaat op de mail
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 16 april 2002 @ 00:23:43 #109
272 R@b
No-nonsens
pi_3847247
quote:
Op maandag 15 april 2002 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

maar de sfeer is verpest door honderden Marokkanen met bivakmutsen en anti-joodse fundamentalisten.

Er volgen nog vele Amerikaanse en Israëlische vlaggen.

Rosa van der Wieken (53) kan het niet aanzien. De vrouw vergeet het winkelen, wurmt zich in de massa en pakt de Israëlische vlag af. Ze wordt in een hoek gedreven, krijgt klappen, maar wordt beschermd door een aantal vrouwen en mannen. Ook de eigen ordedienst grijpt in. Maarde onruststokers zijn gewoon met te veel.

Anti-joodse leuzen worden gescandeerd, afgewisseld met 'Hamas, Hezbollah, Jihad', en foto's van Bin Laden worden trots meegedragen.

In hotel Krasnapolsky hebben honderden jonge mannen een 'joodse' vijand gevonden.

Who needs neo-nazi's when you have Arabs....

Misschien een leuke leus om a.s zondag mee te dragen op de Joodse demonstratie in Amsterdam

dinsdag 16 april 2002 @ 00:36:45 #110
272 R@b
No-nonsens
pi_3847355
quote:
Op maandag 15 april 2002 09:27 schreef bluegrass het volgende:
Hoewel ik het absoluut niet met israel eens ben wat ze nu voor misdadigs doen, vind ik het heel erg dat er op de dam gewoon vlaggen (in dit geval van israel) worden verbrand. Dat is geloof ik bijna nog nooit gebeurd. Het mág in NL niet eens! (toch?)
Voorzover ik weet is het verbranden van een vlag op zich niet strafbaar. Hooguit strafbaar omdat je brand sticht, maar dan niet anders dan bij een laken bijvoorbeeld.

In Amerika is meerder malen geprobeerd om het verbranden van de Amerikaanse vlag strafbaar te stellen, maar dat is steeds mislukt, omdat men het onder de vrijheid van meningsuiting vindt vallen.

Wel is het in Nederland voorgekomen, bijvoorbeeld bij demonstraties van Koerden, dat er vooraf afgesproken werd om geen vlaggen (in dit geval Turkse) te verbanden.

Tijdens het WK voetbal in Frankrijk zorgden Engelse supporters voor rellen door een Tunesische vlag te verbranden. Hiermee provoceerden ze de Fransen (van Tunesische komaf) zodanig dat er rellen ontstonden. Geheel ongevaarlijk is het dus niet.

Ik neem aan dat wanneer jij het in je hoofd haalt om de Marokkaanse vlag in A'dam in de fik te steken, je ook gelyncht zult worden.

dinsdag 16 april 2002 @ 00:45:12 #111
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3847419
quote:
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

ik geef toe dat ik voor het eerst hoor dat 100.000 Joodse Ajaxsupporters bestaan in Nederland... vreemd nooit gezien in Amsterdam,

Iedereen weet dat de echte Amsterdammers allemaal in Almere en Purmerend wonen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3850822
Je kunt je natuurlijk afvragen wat dit :

betekent. Als het alleen betekent dat men tegen het Israelische beleid is, dan kan ik er wel achter staan. Als het ook betekent dat men de staat Israel wil vernietigen, dan ben ik tegen.

dinsdag 16 april 2002 @ 14:14:34 #113
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_3852071
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 12:53 schreef HiZ het volgende:
Je kunt je natuurlijk afvragen wat dit :

[afbeelding]

betekent. Als het alleen betekent dat men tegen het Israelische beleid is, dan kan ik er wel achter staan. Als het ook betekent dat men de staat Israel wil vernietigen, dan ben ik tegen.

Ik denk toch echt dat dit niet louter tegen het Israelische beleid is gericht....
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 april 2002 @ 14:29:08 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3852234
quote:

[..]

= = =

Wim Kok.

Ow, dus pas als je het met het beleid van Israel in de bezette gebieden eens bent, ben je geintegreerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 16 april 2002 @ 15:23:40 #115
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3852883
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ow, dus pas als je het met het beleid van Israel in de bezette gebieden eens bent, ben je geintegreerd?

quote:
Op dinsdag 16 april 2002 14:14 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat dit niet louter tegen het Israelische beleid is gericht....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3853190
quote:

[..]

sterk punt

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 15:54:57 #117
272 R@b
No-nonsens
pi_3853302
quote:

[..]

Nee, pas wanneer jij je kind niet verkleed als Palestijnse terrorist de straat op stuurt, en niet met anti-Joodse spandoeken gaat lopen, niet Allah Akhbar door de straten van Amsterdam bleert, dan ben je geïntegreerd.

Maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn je.

dinsdag 16 april 2002 @ 16:01:52 #118
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3853405
quote:

[..]

Oh dus pas als je in Nederland met stenen naar zogenaamde joodse hotels gooit, kleine jochies haat leert tegen joden, "Allah Akhbar" en "Hitler je bent er 1 vergeten" blert ben je het niet eens met het beleid van Israël?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 16:32:07 #119
15717 Festen
or is just me?
pi_3853911
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh dus pas als je in Nederland met stenen naar zogenaamde joodse hotels gooit, kleine jochies haat leert tegen joden, "Allah Akhbar" en "Hitler je bent er 1 vergeten" blert ben je het niet eens met het beleid van Israël?

En bij zo'n "politieke" demonstratie is uiteraard ook ruimte om eventjes een brandbom bij de It binnen te gooien, om Neerlands homo's te straffen voor hun zondige gedrag. We maken er gewoon een familieuitje van, gezelliger dan een dag in de Efteling.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  Overall beste user 2022 dinsdag 16 april 2002 @ 16:33:40 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3853933
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach, nooit naar Fuckenoord - Ajax geweest?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_3853995
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:32 schreef Festen het volgende:

[..]

En bij zo'n "politieke" demonstratie is uiteraard ook ruimte om eventjes een brandbom bij de It binnen te gooien, om Neerlands homo's te straffen voor hun zondige gedrag. We maken er gewoon een familieuitje van, gezelliger dan een dag in de Efteling.

De IT afgebrand dan? Vreemd het stond er vanmiddag nog!

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 16:39:12 #122
3647 B.R.Oekhoest
pi_3854024
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:32 schreef Festen het volgende:

[..]

En dan niet aan komen zetten met de lulkoek dat het maar een kleine minderheid van raddraaiers is die extreme ideeen rondbazuint.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je aan de ene kant bij autochtoon-rechts-extremisme in demonstraties altijd direct de hele groep verfoeit, en daar waar het gaat om minderheden ineens zegt: ja maar het is maar een klein gedeelte dat op rellen uit is. Meten met twee maten heet dat, oftewel positieve discriminatie.

Er zal ongetwijfeld een groep "kutMarokkanen" bij geweest zijn die nog niet droog zijn achter de oren, maar die hebben nog geen kinderen van 8 jaar die ze een nepgeweer in de handen duwen en als Palestijn laten verkleden.

dinsdag 16 april 2002 @ 16:40:23 #123
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3854046
quote:Ach, nooit naar Fuckenoord - Ajax geweest?
quote:De IT afgebrand dan? Vreemd het stond er vanmiddag nog!

Het niet willen begrijpen is misschien nog wel het ergste...

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 16 april 2002 @ 16:49:10 #124
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3854190
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, nooit naar Fuckenoord - Ajax geweest?

Heb ik nog nooit Allah Akhbar gehoord, of adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 16-04-2002 16:52]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 16:50:17 #125
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3854207
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

De IT afgebrand dan?

Krasnapolsky staat er ook nog.
Toch is daar ook aardig wat gebeurt.

Tegen de It zijn molotovs gegooid.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3854733
Verdorie, golfer!

Waarom ben je opeens niet consequent? Sluit dit topic en verwijs de posters naar het centrale topic over Israel/Palestina. Ik heb daar al zoveel moeite gedaan om uit te leggen dat de demonstratie onterecht zo overdreven zwart wordt gemaakt, terwijl problemen slechts door een kleine minderheid werden veroorzaakt.

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 16 april 2002 @ 17:30:12 #127
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3854762
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 17:27 schreef motown het volgende:
Ik heb daar al zoveel moeite gedaan om uit te leggen dat de demonstratie onterecht zo overdreven zwart wordt gemaakt, terwijl problemen slechts door een kleine minderheid werden veroorzaakt.
Crosspost het anders even. Daarbij is er wel een verschil tussen de topics aangezien dit topic over de demonstratie HIER gaat en het centrale topic over de situatie DAAR.
  dinsdag 16 april 2002 @ 17:31:55 #128
272 R@b
No-nonsens
pi_3854789
quote:

terwijl problemen slechts door een kleine minderheid werden veroorzaakt.
.

De rellen misschien wel ja.

Maar hoe om te gaan met Allah Akhbar, anti-joodse spandoeken, Hitler vergelijkingen en wat al niet meer.

Bovendien bestond die hele demonstratie voor de overgrote meerderheid uit allochtonen, die op deze manier hun haat tegen het verderfelijke Westen weer eens konden uitten.

pi_3854797
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 17:31 schreef R@b het volgende:

[..]

De rellen misschien wel ja.

Maar hoe om te gaan met Allah Akhbar, anti-joodse spandoeken, Hitler vergelijkingen en wat al niet meer.

Bovendien bestond die hele demonstratie voor de overgrote meerderheid uit allochtonen, die op deze manier hun haat tegen het verderfelijke Westen weer eens konden uitten.

Meeste allochtonen die op de Dam waren, waren daar vooral omdat er een grote kans was dat ze weer konden gaan plunderen o.i.d.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 16 april 2002 @ 17:33:20 #130
2964 Armageddon
pi_3854801
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 17:31 schreef R@b het volgende:

[..]

Dan gaan ze toch weer lekker naar het Oosten
  dinsdag 16 april 2002 @ 17:35:00 #131
272 R@b
No-nonsens
pi_3854816
quote:

de demonstratie onterecht zo overdreven zwart wordt gemaakt,

quote uit Parool

Wie beweert dat de rellen uitsluitend werden veroorzaakt door opgeschoten Marokkaanse pubers die zich au fond weinig onderscheiden van de doorsnee-voetbalhooligan, onderschat de sentimenten onder de tienduizend vredelievende demonstranten. De talloze verwijzingen naar de nazi's ('Hitler is er één vergeten: Sharon'), de adhesiebetuigingen aan het adres van Saddam Hoessein en Osama bin Laden en het scanderen van 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.

dinsdag 16 april 2002 @ 17:50:27 #132
15717 Festen
or is just me?
pi_3854945
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 16:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De IT afgebrand dan? Vreemd het stond er vanmiddag nog!
GLG
Ach, ik denk dat de boodschap van dat "vuurtje" bij de It goed is aangekomen.

Die hele demonstratie was een misplaatste flash-back naar de anti-Rushdie demonstraties van een paar jaar geleden. Met demonstranten die nauwelijks een idee hebben waar het over gaat, en eindelijk hun anti-Westerse/antisemitische/homofobe gevoelens de vrije loop kunnen laten.

dinsdag 16 april 2002 @ 17:58:51 #133
272 R@b
No-nonsens
pi_3855009
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 17:50 schreef Festen het volgende:

Met demonstranten die nauwelijks een idee hebben waar het over gaat,

VVD-raadslid Rosa van der Wieken, een joodse, hield een kapotte bril, een blauwe plek en een schram op haar neus over aan de demonstratie toen ze wilde voorkomen dat na een Amerikaanse vlag ook een Israelische in de brand werd gestoken.

''Had ik opeens een brandende vlag in mijn handen. Toen ik het vuur probeerde uit te trappen, kreeg ik opeens een heleboel medestanders. Ik was als het ware de aanleiding voor het platstampen van de vlag. Dat was ook niet de bedoeling.'' Ze kreeg klappen en werd geduwd. ''Ik werd ontzet door de ordedienst van de demonstratie die toen pas optrad.''

Van der Wieken bekritiseert ook de politie. ''Hebben we net een programma-akkoord opgesteld waarin de veiligheid hoog in het vaandel staat, is er geen agent te zien. Je moet tevoren weten welke spandoeken je in beslag neemt. Ik heb ook mensen gecomplimenteerd met hun spandoek waarin ze opriepen tot respecteren van de mensenrechten.'' Vlagverbranding zet volgens haar aan tot escalatie. ''Als dit wordt getolereerd zeg je tegen dit soort mensen: dit is niet erg'. Ik accepteer het ook niet als er een Palestijnse vlag wordt verbrand.'' En: ''In Israël heb ik me een keer verzet tegen een demonstratie van fundamentalistische joden.''

© Het Parool

=
Ook heeft de ordedienst vier Israëlische en Amerikaanse vlaggen in beslag genomen. Dat moest al pratend, want tot het gewoonweg afpakken was de ordedienst niet bevoegd. Bij trammelant werd de politie erbij gehaald. Zoals bij die man van ergens in de vijftig die zijn bord - 'Hitler is er een vergeten: Sharon' - weigerde af te geven aan de ordedienst. De oogst: 'Juden Raus' en 'Ik word antisemiet, u ook?'. Verder nog een aantal hakenkruisen en portretten van Hitler. In totaal acht stuks. Weinig ja, maar er waren veel foute spandoeken - te veel in elk geval om tegenop te treden.

pi_3855025
Ze hebben wel goedbedachte leuzen op die spndoeken gezet.
pi_3855031
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 17:58 schreef R@b het volgende:

[..]

VVD-raadslid Rosa van der Wieken, een joodse, hield een kapotte bril, een blauwe plek en een schram op haar neus over aan de demonstratie toen ze wilde voorkomen dat na een Amerikaanse vlag ook een Israelische in de brand werd gestoken.

Over domme koeien gesproken...
pi_3855059
Ik vond het eerder opvallend dat ze niet ingreep bij een amerikaanse vlag maar wel bij een israelische.
pi_3855062
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 17:35 schreef R@b het volgende:

alle joden aan het gas', duiden op virulent antisemitisme.

Nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest? Daar roepen ze ook van alles tegen joden, maar dan is het ineens ok blijkbaar.
pi_3855080
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:02 schreef Youssef het volgende:

[..]

Idd, niet erg slim.
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:16:20 #139
272 R@b
No-nonsens
pi_3855124
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:07 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest? Daar roepen ze ook van alles tegen joden, maar dan is het ineens ok blijkbaar.

Nee, maar daar worden Ajax supporters mee bedoeld, en niet de joden als bevolking.

Toch een groot verschil.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 16-04-2002 18:17]

dinsdag 16 april 2002 @ 18:16:23 #140
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855125
quote:
Nee, dan is het ook niet ok.

Zegt wel veel over deze "vredesdemonstranten" als ze op hetzelfde niveau bezig zijn als hooligans.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:17:22 #141
15717 Festen
or is just me?
pi_3855132
quote:
Ja, met beschaafd handelen ben je tussen dat tuig inderdaad wel errug dom bezig.

Jammer dat integere mensen als Hajo Meyer en van der Wieken zich lenen voor dit soort eenzijdige en propagandistische bijeenkomsten.

[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 16-04-2002 18:27]

dinsdag 16 april 2002 @ 18:18:27 #142
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855138
Het laatste beetje sympathie wat ik voor de Palestijnen had is na deze demonstratie in elk geval verdwenen.
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:19:59 #143
272 R@b
No-nonsens
pi_3855147
quote:

En hoe had Youssef gerageerd als er dit had gestaan:

GroenLinks-raadslid Mohammed Rabbae, een Marokkaan, hield een kapotte bril, een blauwe plek en een schram op zijn neus over aan de demonstratie toen hij wilde voorkomen dat na een Palestijnse vlag ook een Marokkaanse in de brand werd gestoken.

Bijvoorbeeld bij een pro-Israël demonstratie.

dinsdag 16 april 2002 @ 18:20:13 #144
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3855149
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:01 schreef Youssef het volgende:
Ze hebben wel goedbedachte leuzen op die spndoeken gezet.
Welke vindt je het best bedacht?

Hitler je bent er 1 vergeten.

Allah Akhbar

Leve Saddam Hoessein.

Leve Osama bin Laden.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:23:58 #145
15717 Festen
or is just me?
pi_3855169
quote:
Maar Feyenoord supporters verzamelen zich niet voor een weekendje homo-cafe's affikken, of ingooien van "Joodse" ruiten. Dit staat in een geweldige traditie van middeleeuwse pogroms tot de Kristalnacht van onze Duitse buren.

Tijdens voetbalwedstrijden anno nu blijft het bij roepen.

dinsdag 16 april 2002 @ 18:24:58 #146
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855179
Triest dat men zich verschuilt achter het feit dat voetbalhooligans het ook doen. Diep triest.
pi_3855188
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:19 schreef R@b het volgende:

[..]

En hoe had Youssef gerageerd als er dit had gestaan:

Maakt het wat uit hoe ik dan reageerde? Ten eerste ken ik die Mohammed niet eens en ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:26:55 #148
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3855195
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Maakt het wat uit hoe ik dan reageerde? Ten eerste ken ik die Mohammed niet eens en ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.

Ja, het is haar schuld.

Afijn, het is natuurlijk ook dom om als Palestijn stenen naar Israelische militairen te gooien.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3855197
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:20 schreef X-Ray het volgende:
'Ik word antisemiet, u ook?'
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:28:43 #150
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3855206
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:23 schreef Festen het volgende:

[..]

Maar Feyenoord supporters verzamelen zich niet voor een weekendje homo-cafe's affikken, of ingooien van "Joodse" ruiten. Dit staat in een geweldige traditie van middeleeuwse pogroms tot de Kristalnacht van onze Duitse buren.

Ik heb tijdens voetbalwedstrijden trouwens ook nog nooit Allah Akhbar ()
Leve Sadam Hoessein ( )
of leve Broeder Osama Bin Laden ( )
gehoord.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:28:52 #151
15717 Festen
or is just me?
pi_3855208
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Welke vindt je het best bedacht?

Allah Akhbar

Leve Saddam Hoessein.

Leve Osama bin Laden.

Ja, Youssef heeft wel gevoel voor humor. We wachten af welke hartekreet met stip op 1 binnenkomt.
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:30:51 #152
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3855216
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:27 schreef Youssef het volgende:

'Ik word antisemiet, u ook?'

Gelukkig laat je je ware aard zien.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:31:18 #153
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855217
quote:
en ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.
En dat nog wel in Nederland...stel je voor.
pi_3855240
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, het is haar schuld.

Afijn, het is natuurlijk ook dom om als Palestijn stenen naar Israelische militairen te gooien.

Nee, ik geef je gelijk het was echt slim van haar hoor.
pi_3855246
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:31 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En dat nog wel in Nederland...stel je voor.

wat heeft het land waar je in bent er nou mee te maken. Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?

Shit, weer die voetballers

dinsdag 16 april 2002 @ 18:37:11 #156
272 R@b
No-nonsens
pi_3855251
quote:

ten tweede is het dom om in een menigte pro palestijnen te springen als Joodszijnde om een vlagverbrandig te voorkomen.

Amsterdam - 1940

Het is dom om in een menigte NSB'ers te springen, als Joodszijnde om een ***** te voorkomen.

Langzaam maar zeker herhaalt de geschiedenis zich.

pi_3855280
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:36 schreef Youssef het volgende:

[..]

wat heeft het land waar je in bent er nou mee te maken. Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?

Ah, het waren dus toch hooligans, deze vreedzame medelanders ?
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:43:55 #158
272 R@b
No-nonsens
pi_3855297
quote:

[..]
Als Feyenoorder ga je toch ook niet tussen Ajacieden staan?

Op de ere-tribune zou dat mogelijk moeten zijn.

Niet op F-side, Vak S or whatever. Maar de vredesdemonstranten behoren kennelijk tot de X-sides

dinsdag 16 april 2002 @ 18:45:37 #159
15717 Festen
or is just me?
pi_3855312
quote:

[..]

Lekker stammenoorlogje spelen, maar nu in de binnenstad van Amsterdam. Misschien kan men de volgende een groot bord "Fuer Juden verboten" ophangen, zodat iedereen zijn plaats weer kent.
pi_3855336
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, het waren dus toch hooligans, deze vreedzame medelanders ?

Er waren hooligans bij
  dinsdag 16 april 2002 @ 18:50:47 #161
272 R@b
No-nonsens
pi_3855365
Er komt nog zo'n (in ons land nutteloze) demonstratie aan:

Demonstratie joden tegen zelfmoordacties

AMSTERDAM (ANP) - In navolging van de demonstratie van afgelopen zaterdag voor de Palestijnse zaak, laat de joodse gemeenschap zondag haar stem horen over het geweld tussen Israël en de Palestijnen.

Drie joodse jongeren van wie het initiatief uitgaat roepen op tot een demonstratie tegen de Palestijnse zelfmoordacties en vóór duurzame vrede in het Midden-Oosten.

Aanvankelijk was het plan om een tocht door de stad te houden, te beginnen op het Museumplein met als eindpunt het Jonas Daniël Meijerplein. Maar volgens de organisatie wordt op last van de gemeente Amsterdam de demonstratie alleen vanaf 18.00 uur op het Jonas Daniël Meijerplein gehouden.

Woordvoerder Itai Gross zegt dat dit te maken zou hebben met de vrees dat de mobiele eenheid anders niet op tijd terug kan zijn van een voetbalwedstrijd van Ajax.

Over tegenacties door Palestijnse organisaties is bij de initiatiefnemers van de demonstratie nog niets bekend. ,,Zij hebben zaterdag hun stem laten horen, nu is het onze beurt,'' aldus de woordvoerder.

pi_3855369
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:48 schreef Youssef het volgende:

[..]

Er waren hooligans bij

En anti-semieten, een fors deel blijkbaar. Blijkbaar discrimineren onze moslim medemensen nog meer dan die verfoeide westerlingen. Ken jij het verschil tussen joden en de bevolking van Israël ? Ik ken namelijk wel het verschil tussen een vliegtuigkaper en een moslim die in Nederland woont.
pi_3855401
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:51 schreef gelly het volgende:

[..]

En anti-semieten, een fors deel blijkbaar. Blijkbaar discrimineren onze moslim medemensen nog meer dan die verfoeide westerlingen. Ken jij het verschil tussen joden en de bevolking van Israël ? Ik ken namelijk wel het verschil tussen een vliegtuigkaper en een moslim die in Nederland woont.

Ik kan wel degelijk het verschil maken. Waarschijnlijk kunnen velen als jij dat niet.
pi_3855428
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan wel degelijk het verschil maken. Waarschijnlijk kunnen velen als jij dat niet.

Ah, en net wilde je nog graag een anti-semiet zijn. Waarom zijn marokkanen eigenlijk zo anti-israël ? Omdat ze hun "moslimbroeders" steunen ?
pi_3855475
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, en net wilde je nog graag een anti-semiet zijn. Waarom zijn marokkanen eigenlijk zo anti-israël ? Omdat ze hun "moslimbroeders" steunen ?

Aha, je loog dus tegen me.
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ken namelijk wel het verschil tussen een vliegtuigkaper en een moslim die in Nederland woont.

Er zijn veel joodse marokkanen.
pi_3855593
Maarum, geef nou eerlijk toe: Jullie willen gewoon dat er iemand zoals ik op zo een manier reageerd. Anders zou het maar een saai gebeurtenis op Fok!Forum zijn en hebben jullie niemand meer om maar een beetje te kunnen kwetsen. (wat overigens helemaal niet lukt, maar jah.. )

Ow, hier is een voorbeeld: "Christenhond"

(vanaf mijn reply offcourse)

dinsdag 16 april 2002 @ 19:18:54 #167
25887 Hassan
moeloemba de eeuwige
pi_3855626
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:15 schreef Youssef het volgende:
Maarum, geef nou eerlijk toe: Jullie willen gewoon dat er iemand zoals ik op zo een manier reageerd. Anders zou het maar een saai gebeurtenis op Fok!Forum zijn en hebben jullie niemand meer om maar een beetje te kunnen kwetsen. (wat overigens helemaal niet lukt, maar jah.. )

Ow, hier is een voorbeeld: "Christenhond"

(vanaf mijn reply offcourse)

jij begrijpt het broeder
(surah al djomoah) 62.6 Zeg "O Gij joden als gij denkt dat gij met uitsluiting van andere mensen de vrienden van allah zijt, wenst dan de dood als gij de waarheid spreekt.
pi_3855651
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, het is haar schuld.

Jezus, wat een ongekend sterk argument! Inderdaad, 1 steen gooien naar een Militair die zich uit pure zelfverdediging vervolgens het kind van 10 overhoop schiet.
Als je het zo bekijkt is het inderdaad niet inhumaan!

silly me..

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 19:34:45 #169
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855761
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Jezus, wat een ongekend sterk argument! Inderdaad, 1 steen gooien naar een Militair die zich uit pure zelfverdediging vervolgens het kind van 10 overhoop schiet.
Als je het zo bekijkt is het inderdaad niet inhumaan!
Laatst in een documentaire gezien dat de Palestijnen er zelf ook niet vies van zijn om 10 jarige palestijnse jongetjes voor propaganda-doeleinden dood te schieten.

Erg inhumaan ja.

pi_3855767
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Laatst in een documentaire gezien dat de Palestijnen er zelf ook niet vies van zijn om 10 jarige palestijnse jongetjes voor propaganda-doeleinden dood te schieten.

Erg inhumaan ja.

Het ook ook een colloberateur kunnen zijn Het had zoveel kunnen zijn
pi_3855800
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:36 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het ook ook een colloberateur kunnen zijn Het had zoveel kunnen zijn

Je kent die foto vast nog wel, dat jongetje van 10 met zijn papa, en dat jongetje wordt doodgeschoten.

Naar nu blijkt door palestijnen.

pi_3855839
If you tolerate this then your children will be next.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_3855850
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Erg inhumaan ja.

ja en die afslachten van honderen jongere palestijnen is wel humaan. Nee jij hebt ze goed zitten hierboven.

Niet zo kortzichtig lullen svp, voor elk "palestijns" aggressiedaad kunnen er met gemak 10 Israelische agressiedaden tegenover gestelt worden. Zoiets noemen wel ook wel een 'conflictsituatie' en soms zelfs in dit geval een 'oorlog', zoek maar op zou ik zeggen.

GLG

pi_3855854
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kent die foto vast nog wel, dat jongetje van 10 met zijn papa, en dat jongetje wordt doodgeschoten.

afschuwelijk, zonder twijfel. Bron?

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 19:47:28 #175
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855872
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Niet zo kortzichtig lullen svp, voor elk "palestijns" aggressiedaad kunnen er met gemak 10 Israelische agressiedaden tegenover gestelt worden.
Je ziet het verkeerd kid. Voor elke Israelische agressiedaad kunnen 10 palestijnse aanslagen worden gezet.
pi_3855873
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ken het wel en ik ken het verhaal van de palestijnen ook. Alleen kan ik dan nog niet bevestigen dat het ook echt palestijnen waren die het achterlijke idee hadden om het jongetje neer te schieten met de gedachte dat het dan een martelaar oid had kunnen zijn.
  dinsdag 16 april 2002 @ 19:48:19 #177
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855878
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
afschuwelijk, zonder twijfel. Bron?
ARD, documentaire was afgelopen zondag nog te zien op Canvas.
pi_3855909
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:48 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

ARD, documentaire was afgelopen zondag nog te zien op Canvas.

Ik wil bewijs.

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 19:53:01 #179
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3855920
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:51 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik wil bewijs.
Had je maar moeten kijken.
Wandelende oogklep die je bent.
  dinsdag 16 april 2002 @ 19:54:00 #180
272 R@b
No-nonsens
pi_3855930
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

pi_3855935
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bewijs, het enige dat ik krijg is een ordinair antwoord. Wederom krachtige onderbouwing strollie echt!

GLG

pi_3855945
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:54 schreef R@b het volgende:

[..]

ja er valt weinig 'te zien' als men met 'niets' aan komt zetten he?

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 19:56:27 #183
272 R@b
No-nonsens
pi_3855955
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:55 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

ja er valt weinig 'te zien' als men met 'niets' aan komt zetten he?

GLG

Tja, tijdens de demonstratie in A'dam liep je ook al met oogkleppen op.

GLG, de wandelende oogklep.

pi_3855963
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bewijs, het enige dat ik krijg is een ordinair antwoord. Wederom krachtige onderbouwing strollie echt!

GLG

Hij zegt gewoon dat jij die documentaire had moeten kijken, is 2x op TV geweest de laatste tijd dus als je persé bewijs wilde zien had je het kunnen zien!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3855980
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:56 schreef R@b het volgende:

[..]

Tja, tijdens de demonstratie in A'dam liep je ook al met oogklepen op.

Was je erbij dan?
Precies, en nu weer on topic.

GLG

pi_3855989
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij zegt gewoon dat jij die documentaire had moeten kijken, is 2x op TV geweest de laatste tijd dus als je persé bewijs wilde zien had je het kunnen zien!

zoiets zal wel online staan. Ik ga zelf wel op onderzoek uit.

GLG

pi_3856036
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:56 schreef R@b het volgende:

[..]

Tja, tijdens de demonstratie in A'dam liep je ook al met oogkleppen op.

De demonstratie was heel rustig verlopen... als je achteraan liep merkte je helemaal niets van de ow zo erge brandbom en ingegooide ruitjes. Ik denk eigenlijk wel dat jullie het jammer vonden dat de demonstratie zelf zo rustig was verlopen.
  dinsdag 16 april 2002 @ 20:04:43 #188
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3856049
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 19:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
zoiets zal wel online staan. Ik ga zelf wel op onderzoek uit.
"zoiets" heeft al meerdere keren in de Israel/Palestina topics gestaan. Maar ja, met oogkleppen op wil je nog wel eens ergens overheen lezen.

Ga maar alle 12 de delen nalezen.

Maar korte samenvatting:
* Palestijnse autoriteiten hebben geen sectie laten verrichten.
* Kogels kwamen uit een AK47
* Israelische soldaten konden vanaf de observatiepost onmogelijk dat jongetje raken.
* Veel bewijzen zijn door Palestijnen in de doofpot gestopt.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 16-04-2002 20:06]

pi_3856051
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

De demonstratie was heel rustig verlopen... als je achteraan liep merkte je helemaal niets van de ow zo erge brandbom en ingegooide ruitjes. Ik denk eigenlijk wel dat jullie het jammer vonden dat de demonstratie zelf zo rustig was verlopen.

Ingegooide ruitjes, brandbom. Jij vind dat een goede manier van demonstreren?
pi_3856065
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ingegooide ruitjes, brandbom. Jij vind dat een goede manier van demonstreren?

De intentie van de grootste groep was een vredesdemonstratie...lul dus niet
  dinsdag 16 april 2002 @ 20:10:09 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3856116
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef Youssef het volgende:

De intentie van de grootste groep was een vredesdemonstratie...

En als die intentie door een paar rotjochies de das wordt omgedraaid mag dat niet bekritiseerd worden van je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3856139
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

De intentie van de grootste groep was een vredesdemonstratie...lul dus niet

Van die intentie is dus weer weinig terecht gekomen, want een deel van de groep was alleen uit op rellen!
LUL DUS NIET
pi_3856140
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Precies! Geheel mee eens!

GLG

pi_3856174
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

"zoiets" heeft al meerdere keren in de Israel/Palestina topics gestaan. Maar ja, met oogkleppen op wil je nog wel eens ergens overheen lezen.

Ga maar alle 12 de delen nalezen.

Maar korte samenvatting:
* Palestijnse autoriteiten hebben geen sectie laten verrichten.
* Kogels kwamen uit een AK47
* Israelische soldaten konden vanaf de observatiepost onmogelijk dat jongetje raken.
* Veel bewijzen zijn door Palestijnen in de doofpot gestopt.

Wat ik dus al dacht, bewijst nog helemaal niks. Heeft niets met oogkleppen te maken. Bewijs is onweerlegbaar, dit zijn enkel veronderstellingen, en dat is heel wat anders dan bewijs. Te luchtig, te eenvoudig, slechts veronderstellingen.

GLG

pi_3856190
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Van die intentie is dus weer weinig terecht gekomen, want een deel van de groep was alleen uit op rellen!
LUL DUS NIET

jongens jongens...

chill

GLG

pi_3856208
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

GLG

Volgens mij als ze iedereen hadden afgeschoten in Amsterdam en de hele stad hadden gesloopt had jij nog lopen beweren dat het allemaal rustig was verlopen en dat de "kleine ongemakjes" waren veroorzaakt door Amsterdamse rotjochies die doodgewoon puberaal gedrag vertonen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_3856236
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:15 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Wat ik dus al dacht, bewijst nog helemaal niks. Heeft niets met oogkleppen te maken. Bewijs is onweerlegbaar, dit zijn enkel veronderstellingen, en dat is heel wat anders dan bewijs. Te luchtig, te eenvoudig, slechts veronderstellingen.

Er is bewezen, vanuit de hoek waar de kogel kwam, dat het absoluut geen Israelis konden zijn geweest.

Waarom wil je koste wat kost geloven dat Israeli's hem hebben doodgeschoten?

pi_3856258
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

LUL DUS NIET

Nou nou, wat een rellen waren er tijdens de demonstratie hè? Bovendien werden de rellen NA de demonstratie ook geprobeerd in te tomen door mensen die in de demonstratie meeliepen.

(reactie ook op:

quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom hebben de demonstranten zelf niks gedaan tegen dergelijke borden/spandoeken, en moest de ordedienst onder dwang die borden in beslag nemen, zelfs met behulp van politie ? Of waren ze het er toch stiekum mee eens ?

)
pi_3856260
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:10 schreef golfer het volgende:

[..]

En als die intentie door een paar rotjochies de das wordt omgedraaid mag dat niet bekritiseerd worden van je?

jawel, maar hij hekelt het princiepe generalisatie. M.a.w. die paar jochies staan model voor de gehele demonstratie men laat hier geluiden horen dat het 'dus maar slecht gesteld is met de integratie' terwijl we het hier over enkele 'jochies' praten.

Dat is het communicatieverschil. Ik kan me ergenis ook wel voorstellen. Ik kom terug na een totaal rustig verlopen demonstratie, eindig op de dam. Vervolgens stroomt zeker 90% richting CS en naar huis en een klein groepje blijft achter om in de ME te provoceren. Wat lees ik, 'honderden' mensen die mot hebben met de ME, terwijl ik erbij was en letterlijk zag dat het ging om hooguit honderd man, de rest was gewoon publiek die op afstand keek. Hetzelfde verschijnsel zie je als er een auto-ongeluk plaatsvind, direct 10tal mensen eromheen die toekijken maar niets met de situatie te maken hebben. Vervolgens lees je in de krant 10-tal mensen overijden 1 man. Onzin natuurlijk maar dat is wel gebeurd is in de media. Zulke overdrijvingen zorgen voor meer verkoop, begrijpelijk maar het is dus niet geheel op waarheid gebasseerd.

En dan doel ik vooral op de aantallen.

Want die hakenkruisen heb ik ook wel gezien ja.
En keur ik ook af.

GLG

dinsdag 16 april 2002 @ 20:23:56 #200
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3856272
Vanuit het centrale Israel/Palestina topic even hier naartoe, waar het thuis hoort:
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Een klap op je bek tijdens een vredesdemonstratie ? Dat verwacht je toch niet ?

Maar goed, weer on topic dus.

Nee, dat klopt, maar als je van die hufters ziet rondlopen met dergelijke teksten dan krabt de gemiddelde persoon zich achter zijn oor, denkt "foei" en zegt er vervolgens niets van.
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_3856275
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Er is bewezen, vanuit de hoek waar de kogel kwam, dat het absoluut geen Israelis konden zijn geweest.

Waarom wil je koste wat kost geloven dat Israeli's hem hebben doodgeschoten?

Ik geloof vooralsnog geen enkel verhaal hierover
Daarbij al zou het door palestijnen zijn gedaan, de Israelische soldaten hebben net zulke gruwelijke aanslagen op hun geweten. Dus met dat wellus/nietus gezeik schieten we zoiezo niets op.

GLG

pi_3856282
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:22 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

jawel, maar hij hekelt het princiepe generalisatie. M.a.w. die paar jochies staan model voor de gehele demonstratie men laat hier geluiden horen dat het 'dus maar slecht gesteld is met de integratie' terwijl we het hier over enkele 'jochies' praten.

Dat is het communicatieverschil. Ik kan me ergenis ook wel voorstellen. Ik kom terug na een totaal rustig verlopen demonstratie, eindig op de dam. Vervolgens stroomt zeker 90% richting CS en naar huis en een klein groepje blijft achter om in de ME te provoceren. Wat lees ik, 'honderden' mensen die mot hebben met de ME, terwijl ik erbij was en letterlijk zag dat het ging om hooguit honderd man, de rest was gewoon publiek die op afstand keek. Hetzelfde verschijnsel zie je als er een auto-ongeluk plaatsvind, direct 10tal mensen eromheen die toekijken maar niets met de situatie te maken hebben. Vervolgens lees je in de krant 10-tal mensen overijden 1 man. Onzin natuurlijk maar dat is wel gebeurd is in de media. Zulke overdrijvingen zorgen voor meer verkoop, begrijpelijk maar het is dus niet geheel op waarheid gebasseerd.

En dan doel ik vooral op de aantallen.

Want die hakenkruisen heb ik ook wel gezien ja.
En keur ik ook af.

GLG

Honderd mensen mot met de ME, weinig voetbalwedstrijden waar dat gebeurd!
pi_3856297
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

heeft dit iets met de topic te maken? Nee dus, ga liever in op de inhoud dan het geheel weer verbuigen.

GLG

pi_3856302
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Naar mijn idee waren het er ook niet honderd... mierenneuker. Je vergeet waar het om gaat. Dat er gewoon enkele relschoppertjes na de demonstratie waren die kans zagen een beetje gek te doen. Zoals GL al zei, veel mensen van de demonstratie waren er allang niet meer bij toen de 'rellen' begonnen.
pi_3856321
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:26 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

heeft dit iets met de topic te maken? Nee dus, ga liever in op de inhoud dan het geheel weer verbuigen.

GLG

Geheel te verbuigen dat is jouw voornaamste bezigheid! Wat ik wil zeggen is dat heel Nederland in rep en roep is vanwege voetbalrellen. Af en toe vijftig supporters die slaags met elkaar raken, terwijl er weer zo luchtig wordt gereageerd op een stelletje Marrokanen dat elke gelegenheid aangrijpt om te rellen en te plunderen.
pi_3856336
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Naar mijn idee waren het er ook niet honderd... mierenneuker. Je vergeet waar het om gaat. Dat er gewoon enkele relschoppertjes na de demonstratie waren die kans zagen een beetje gek te doen. Zoals GL al zei, veel mensen van de demonstratie waren er allang niet meer bij toen de 'rellen' begonnen.

Jouw idee, heb je ze geteld ofzo? Het zijn er al gauw meer dan je denkt, maar goed waar het op neer komt is dat ze zich toch weer niet kunnen beheersen en toch weer moeten plunderen, slopen, vechten, etc...
En die hakenkruizen, die keur je zeker ook goed?
pi_3856350
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Geheel te verbuigen dat is jouw voornaamste bezigheid! Wat ik wil zeggen is dat heel Nederland in rep en roep is vanwege voetbalrellen. Af en toe vijftig supporters die slaags met elkaar raken, terwijl er weer zo luchtig wordt gereageerd op een stelletje Marrokanen dat elke gelegenheid aangrijpt om te rellen en te plunderen.

je volgt de discussie niet goed.

Nogmaals ik keur die jochies en hun vernielingen AF net als die vlaggen met hakenkruizen derop etc etc etc!!
Het ENIGE dat ik duidelijk wens te maken is dat er geensinds sprake is geweest van een 'slachveld' zoals dat in het superlatieve hier klakkeloos betoogt wordt door mensen die niet eens aanwezig waren!

That's all.

GLG

pi_3856372
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

Daarbij al zou het door palestijnen zijn gedaan, de Israelische soldaten hebben net zulke gruwelijke aanslagen op hun geweten.

Haha, en dus is het niet erg? Waar maak je je dan druk om met de Palestijnen. Als je ziet wat Bin Laden allemaal wel niet heeft gedaan.
pi_3856386
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Het ENIGE dat ik duidelijk wens te maken is dat er geensinds sprake is geweest van een 'slachveld' zoals dat in het superlatieve hier klakkeloos betoogt wordt door mensen die niet eens aanwezig waren!

That's all.

GLG

Dus je vind het heel normaal dat bij elke demonstratie in Nederland er zo'n 10% procent gaat slopen. Het is dan nog net geen slagveld dus dat moet wel kunnen, toch?
pi_3856401
edit-iemand quoten zonder er verder iets bij te zeggen is een inhoudsloze post-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 16-04-2002 20:42]

dinsdag 16 april 2002 @ 20:39:32 #211
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3856425
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:32 schreef Tikorev het volgende:
Haha, en dus is het niet erg? Waar maak je je dan druk om met de Palestijnen. Als je ziet wat Bin Laden allemaal wel niet heeft gedaan.
Bin Laden is geen Palestijn...

En je hebt gelijk: er is geen verschil tussen de wreedheden van de een en de wreedheden van de ander. Dus zowel de Israeli's als de Palestijnen zijn in dat opzicht kut.

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_3856429
quote:
Zij vernielden winkelruiten, vertrapten fietsen en gooiden met stenen en stokken naar de politie. Op de Dam, waar de tocht eindigde, voerde de Mobiele Eenheid enkele charges uit.
Bron: ANP
Winkelruiten vernield dus dan is er 99,9% zeker ook geplunderd!
Ook zullen het er wel meer geweest zijn dan honderd! Er zijn 20 mensen aangehouden en je maakt mij niet wijs dat de politie in staat is 1 op de 5 relschoppers aan te houden, dat lukt ze echt nooit!
  dinsdag 16 april 2002 @ 20:40:53 #213
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3856436
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dus je vind het heel normaal dat bij elke demonstratie in Nederland er zo'n 10% procent gaat slopen. Het is dan nog net geen slagveld dus dat moet wel kunnen, toch?
10%? Dat is wel erg veel!
pi_3856442
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:39 schreef Scipio het volgende:

En je hebt gelijk: er is geen verschil tussen de wreedheden van de een en de wreedheden van de ander. Dus zowel de Israeli's als de Palestijnen zijn in dat opzicht kut.

Jammer dat GLG niet in staat is om zo te denken.
pi_3856472
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:40 schreef Scipio het volgende:

[..]

10%? Dat is wel erg veel!

GLG had het over 90% van de stoet die vreedzaam richting het CS ging, die overige 10% ging onrust stoken.
Vandaar dus die 10%, GLG's eigen woorden!
  dinsdag 16 april 2002 @ 21:03:48 #216
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_3856719
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
GLG had het over 90% van de stoet die vreedzaam richting het CS ging, die overige 10% ging onrust stoken.
Vandaar dus die 10%, GLG's eigen woorden!
hihi, onhandig!

Maar ik ben het wel met hem eens dat het gros geen kwade intenties had. Ik heb die enorme massa's voorbij zien stromen en ondanks de soms wel erg felle toonzetting zag ik daar niets kwaads in, ieder zijn mening. Wel zie ik het kwaad in hakenkruizen en dergelijken, maar die zijn me bespaard gebleven.
Het waren denk ik weer eens, om met Rob Outkerk te spreken die "kut-Marokkanen". Het is toch ondertussen wel gevoeglijk bekend dat er een groep is die het grondig aan het verstieren is voor vele anderen.

pi_3856748
edit-compleet offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 16-04-2002 21:11]

pi_3856796
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:36 schreef Youssef het volgende:
edit-iemand quoten zonder er verder iets bij te zeggen is een inhoudsloze post-edit
Golfer knurft, ik zette het postikoontje toch erboven.. omdat ijn dinges nergens op slaat.
  dinsdag 16 april 2002 @ 21:15:17 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3856824
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 21:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Golfer knurft, ik zette het postikoontje toch erboven.. omdat ijn dinges nergens op slaat.

En dat vind jij een inhoudelijke reaktie?
Dat is FP-niveau dat ik hier liever vermijd.

Als je het oneens ergens mee bent, kan je het gewoon in je eigen woorden beargumenteren waarom je het ergens oneens mee bent, toch?

Overigens stelde de poster jou een vraag waarop je nog steeds geen antwoord hebt gegeven, behalve die vraag antwoordloos te quoten.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3856942
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 21:15 schreef golfer het volgende:

En dat vind jij een inhoudelijke reaktie?
Dat is FP-niveau dat ik hier liever vermijd.

Als je het oneens ergens mee bent, kan je het gewoon in je eigen woorden beargumenteren waarom je het ergens oneens mee bent, toch?

Overigens stelde de poster jou een vraag waarop je nog steeds geen antwoord hebt gegeven, behalve die vraag antwoordloos te quoten.

Moet je nou echt elk topic gaan verzieken met je nietszeggende vaderlijke edits?

Volgens mij ben jij de enige die dat namelijk leuk vind. Nuttig is het in ieder geval niet.

dinsdag 16 april 2002 @ 21:28:34 #221
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_3857014
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

GLG

Met andere woorden: wij zijn smerige schoften die het liefst geen verbroedering tussen Joden en Moslims zijn.

Wij financieren in het geheim allerhande onbeschofte Berbers om dergelijke vreedzame betogingen in het honderd te laten lopen.

pi_3857106
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 21:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Alsof er iemand op dat posticoontje let...
  dinsdag 16 april 2002 @ 21:37:14 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3857146
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 21:23 schreef Tikorev het volgende:

Moet je nou echt elk topic gaan verzieken met je nietszeggende vaderlijke edits?

Op het moment dat ik jou nog eens betrap op een niet offtopic zijnde, maar inhoudelijke reaktie is het iig niet meer nodig.
Poef.....gone! ©golfer
pi_3857211
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 21:37 schreef golfer het volgende:

Op het moment dat ik jou nog eens betrap op een niet offtopic zijnde, maar inhoudelijke reaktie is het iig niet meer nodig.

Poging tot een flame? Dat je je daar nog door laat verleiden...
pi_3857902
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:16 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, maar daar worden Ajax supporters mee bedoeld, en niet de joden als bevolking.

Toch een groot verschil.

Er zullen wel degelijk joden tussen zitten die zich wel aangesproken voelen. Ook zullen er genoeg joden zijn die daardoor niet meer naar het voetbal gaan (zover is het al).

En ook als het geen joden zijn blijven het antisemmitische leuzen. Er zullen toen ook niet veel joden op de dam zijn bij zo'n demonstratie of ze zijn bewust gegaan, maar dat maak thet niet minder erg. Openbare uiting is het bij allebei.

pi_3857934
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:18 schreef Strolie75 het volgende:
Het laatste beetje sympathie wat ik voor de Palestijnen had is na deze demonstratie in elk geval verdwenen.
Dus als hooligans een cafe slopen bij een dance event, hoef jij ook geen dance events meer? (het waren namelijk Marokkanen en geen Palestijnen die de boel verziekten).
pi_3857971
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:23 schreef Festen het volgende:

[..]

Er zijn al doden gevallen hoor. Picornie remember? En ook zij slopen van alles en nog wat.
pi_3857978
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 18:24 schreef Strolie75 het volgende:
Triest dat men zich verschuilt achter het feit dat voetbalhooligans het ook doen. Diep triest.
Of je leert eens om te lezen.
  dinsdag 16 april 2002 @ 22:34:38 #229
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3858027
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 20:31 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
je volgt de discussie niet goed.
Flikker toch eens een keer op! Imbeciel!

Iedere keer als iemand iets zegt dat niet in jouw straattje past volgt hij de discussie niet goed, is hij niet inhoudelijk bezig of verbuigt hij zaken.

pi_3858336
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 22:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Flikker toch eens een keer op! Imbeciel!

Iedere keer als iemand iets zegt dat niet in jouw straattje past volgt hij de discussie niet goed, is hij niet inhoudelijk bezig of verbuigt hij zaken.

Hahahahahaa hoort dat!
pi_3858353
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 22:30 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Er zijn al doden gevallen hoor. Picornie remember? En ook zij slopen van alles en nog wat.

1 dode welgeteld. Allochtonen hebben al heel wat meer gesloopt dan voetbalsupporters hoor.
pi_3858932
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 23:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

1 dode welgeteld. Allochtonen hebben al heel wat meer gesloopt dan voetbalsupporters hoor.

Het word oftopic , maar En hoe kom je daarbij?
pi_3858960
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 23:47 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Het word oftopic , maar En hoe kom je daarbij?

Kranten lezen, journaals kijken, etc...
pi_3859056
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 23:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kranten lezen, journaals kijken, etc...

Dan zie jij toch heel ander nieuws dan mij.

Het is, ook bij ons. elke keer wel wat met die kutsupporters, van allochtonen is het eens in de zoveel keer dar er rellen zijn. En dan zijn er nog een stuk meer allochtonen dan supporters.

pi_3859076
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 23:59 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Dan zie jij toch heel ander nieuws dan mij.

Het is, ook bij ons. elke keer wel wat met die kutsupporters, van allochtonen is het eens in de zoveel keer dar er rellen zijn. En dan zijn er nog een stuk meer allochtonen dan supporters.

En straatroven, treinberovingen, etc....
Elke keer wel wat valt mee tegenwoordig, de media dikt het nogal aan. Zo veel rellen zijn er niet meer tegenwoordig.
  woensdag 17 april 2002 @ 00:03:25 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3859105
ontopic maar weer nu?
Poef.....gone! ©golfer
pi_3859237
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En straatroven, treinberovingen, etc....
Elke keer wel wat valt mee tegenwoordig, de media dikt het nogal aan. Zo veel rellen zijn er niet meer tegenwoordig.

Dat zijn geen rellen bij grote feesten/evenementen/demonstraties waar het hier over ging. Over betrokkenhaied van van supporters bij "normale" criminaliteit bestaan weinig cijfers, maar strafbladvrij zijn de meeste echt niet.
pi_3859290
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:15 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Dat zijn geen rellen bij grote feesten/evenementen/demonstraties waar het hier over ging. Over betrokkenhaied van van supporters bij "normale" criminaliteit bestaan weinig cijfers, maar strafbladvrij zijn de meeste echt niet.

Rellen bij grote feesten keur je dus goed? Maar zo gauw als er een voetbalwedstrijdje omheen hangt vind je het weer niet goed. Zet je linkse bril eens af!
  woensdag 17 april 2002 @ 00:24:04 #239
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3859330
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 22:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hahahahahaa hoort dat!

Sorry hoor Chadi, maar GLG is met ruime voorsprong de meest domme, ongeletterde, slecht voorgelichte, bekrompen en meest flame uitlokkende poster van heel ANM, en dat kan ook jij niet ontkennen.

Strolie heeft dus wel gelijk met deze opmerking.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 17 april 2002 @ 00:26:35 #240
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3859357
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:24 schreef X-Ray het volgende:
Sorry hoor Chadi, maar GLG is met ruime voorsprong de meest domme, ongeletterde, slecht voorgelichte, bekrompen en meest flame uitlokkende poster van heel ANM, en dat kan ook jij niet ontkennen.
Ja, Refragmental post hier niet meer zoveel .
pi_3859438
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Strolie heeft dus wel gelijk met deze opmerking.

Iemand die al weken het hoogste woord heeft in een discussie over Israel/palestijnen maar niet weet wat Jihad is, iemand die zichzelf op de borst ramt als Amsterdammer maar niet weet wat Ajaxjoden zijn, tja, die moet je inderdaad maar negeren.

en dat maakt mij voor het eerst in mijn leven zo'n beetje ontzettend eensgezind met X-ray, dat ik dat nog mag meemaken!

Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
  woensdag 17 april 2002 @ 00:37:27 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3859464
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:34 schreef absolutelyarrogant het volgende:

en dat maakt mij voor het eerst in mijn leven zo'n beetje ontzettend eensgezind met X-ray, dat ik dat nog mag meemaken!

sssst, ik ook, maar we zijn zwaar offtopic en op de persoon gericht bezig..

Dus nu weer ontopic!

Poef.....gone! ©golfer
pi_3859492
pi_3859588
There`s nothing, you can be proud of....
pi_3859605
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:37 schreef golfer het volgende:

[..]

sssst, ik ook, maar we zijn zwaar offtopic en op de persoon gericht bezig..

Dus nu weer ontopic!

Je was zogenaamd neutraal, he? Ik had echt beters van je verwacht. Maar je liet dit topic (waarvan te verwachten was dat het een flame-fest zou worden) gewoon openstaan, terwijl je doorgaans alle andere topics mbt Israel/Palestina sluit en doorverwijst naar het centrale topic.

Zelfs mijn oproep om dat alsnog te doen heb je volkomen genegeerd, of is je niet eens opgevallen.

Dit neem ik je kwalijk, golfer.

Ars longa, vita brevis
pi_3859666
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:55 schreef motown het volgende:

[..]

Je was zogenaamd neutraal, he? Ik had echt beters van je verwacht. Maar je liet dit topic (waarvan te verwachten was dat het een flame-fest zou worden) gewoon openstaan, terwijl je doorgaans alle andere topics mbt Israel/Palestina sluit en doorverwijst naar het centrale topic.

Zelfs mijn oproep om dat alsnog te doen heb je volkomen genegeerd, of is je niet eens opgevallen.

Dit neem ik je kwalijk, golfer.

Hallo! Doe jij eens even normaal. Dit topic gaat over of we in Nederland kunnen en mogen toestaan dat notabene op ons monument voor de Dodenherdenking vlaggen verbrand worden of hakenkruizen gezwaaid worden of wat voor zieke shit dan ook gedaan wordt.
En heel eerlijk, ik vind de mensen die strijden voor de Palestijsne zaak op dit forum be-hoor-lijk hypocriet. Waren het neonazi's geweest, of rechtse jongeren die gingen demonstreren voor Pim Fortuyn, en hadden er daartussen ook maar 1 of twee extreem rechtse types tussen gezeten, dan hadden we moord en brand geschreeuwd. De gehele allochtone gemeenschap ( waartoe ik zelf ook behoor) had op zijn achterste poten gestaan.
Maar omdat het nu allochtonen zijn die tegen een andere minderheid tekeer gaan, moet het allemaal maar kunnen? Al was er maar 1 vlag verbrand, al was er maar 1 keer een antisemitische leus gescandeerd: het mag niet, het kan niet, het is onacceptabel en ik zou me doodschamen dat ik daarin mee heb gelopen als ik jou was. Begrijp jezelf niet dat jullie je eigen zaak alleen maar om zeep hebben geholpen door dit soort praktijeken toe te staan? We zijn niet in Israel, we zijn in Nederland. En in Nederland wordt anti-semitisme niet getolereerd. Punt. Van niemand. Punt.
  woensdag 17 april 2002 @ 01:19:34 #247
272 R@b
No-nonsens
pi_3859720
quote:
Op woensdag 17 april 2002 01:07 schreef absolutelyarrogant het volgende:

[..]

Hallo! Doe jij eens even normaal. Dit topic gaat over of we in Nederland kunnen en mogen toestaan dat notabene op ons monument voor de Dodenherdenking vlaggen verbrand worden of hakenkruizen gezwaaid worden of wat voor zieke shit dan ook gedaan wordt.
En heel eerlijk, ik vind de mensen die strijden voor de Palestijsne zaak op dit forum be-hoor-lijk hypocriet. Waren het neonazi's geweest, of rechtse jongeren die gingen demonstreren voor Pim Fortuyn, en hadden er daartussen ook maar 1 of twee extreem rechtse types tussen gezeten, dan hadden we moord en brand geschreeuwd. De gehele allochtone gemeenschap ( waartoe ik zelf ook behoor) had op zijn achterste poten gestaan.
Maar omdat het nu allochtonen zijn die tegen een andere minderheid tekeer gaan, moet het allemaal maar kunnen? Al was er maar 1 vlag verbrand, al was er maar 1 keer een antisemitische leus gescandeerd: het mag niet, het kan niet, het is onacceptabel en ik zou me doodschamen dat ik daarin mee heb gelopen als ik jou was. Begrijp jezelf niet dat jullie je eigen zaak alleen maar om zeep hebben geholpen door dit soort praktijeken toe te staan? We zijn niet in Israel, we zijn in Nederland. En in Nederland wordt anti-semitisme niet getolereerd. Punt. Van niemand. Punt.

Hulde
pi_3859829
quote:
Op woensdag 17 april 2002 00:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, Refragmental post hier niet meer zoveel .

Alles goed pipo?
Hoor jij niet in bed te liggen?
pi_3860036
Verdorie, ik ga nu eindelijk een column submitten, en hoop dat het wordt aangenomen. Daar kan ik in een keer kwijt wat me over dit onderwerp de hele tijd al op mijn lippen brandt.

Ik wil echter wel een ding van jullie weten: wie van de zeikerds hier is ook werkelijk bij de demonstratie geweest?

Niemand? ZEUR DAN NIET!

Ars longa, vita brevis
  woensdag 17 april 2002 @ 02:37:24 #250
272 R@b
No-nonsens
pi_3860051
quote:
Op woensdag 17 april 2002 02:32 schreef motown het volgende:

Ik wil echter wel een ding van jullie weten: wie van de zeikerds hier is ook werkelijk bij de demonstratie geweest?

Niemand? ZEUR DAN NIET!

De TV en de kranten liegen
pi_3860087
quote:
Op woensdag 17 april 2002 02:37 schreef R@b het volgende:

[..]

Media blaast feiten vaak buiten proporties. Als je goed luisterde gaven ze wel accuraat verslag: "de demonstratie zelf verliep overigens vreedzaam, mede dankzij het uitstekende werk van de organisatoren, die zelfs door burgemeester Cohen daarvoor werden gecomplimenteerd." Dat heb ik op meerdere plekken gehoord, maar het wordt slechts terloops genoemd. De beelden van die paar ettertjes maken nou eenmaal meer indruk. En daarom krijg je het meeste dus gewoon niet te zien.

En over die vergelijking tussen Sharon en Hitler? Of ik nou mensen boos maak of niet: ik vind dat dat moet kunnen. Dat is recht van meningsuiting! Ze zijn ten eerste beiden racisten. Sharon heeft duizenden doden op zijn geweten, Hitler miljoenen. Het enige verschil zit hem dus wat mij betreft in de aantallen.

Ars longa, vita brevis
pi_3860180
Wel grappig altijd hoe onze rechts extremisten hier altijd na een tijdje niets meer weten te zeggen en de aanhoudende, slimme linkse partij hier op het forum voor dom en gek uit gaat maken. Dat bewijst alweer hoe gegrond de reacties van onze rechtse medemens zijn... Pim Fortuyn aanhangers lijken het ook te hebben, maar rechts en pim fortuyn aanhangers verschillen ook maar weinig in denkbeelden.
  woensdag 17 april 2002 @ 07:12:12 #253
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3860220
quote:
Op woensdag 17 april 2002 02:32 schreef motown het volgende:

Niemand? ZEUR DAN NIET!

Ben jij bij de huidige aanvallen van het Israelische leger geweest?

Nee? ZEUR DAN NIET!

Zie je hoe krom dat is?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 17 april 2002 @ 07:12:56 #254
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3860222
quote:
Op woensdag 17 april 2002 06:28 schreef Youssef het volgende:
Wel grappig altijd hoe onze rechts extremisten hier altijd na een tijdje niets meer weten te zeggen en de aanhoudende, slimme linkse partij hier op het forum voor dom en gek uit gaat maken. Dat bewijst alweer hoe gegrond de reacties van onze rechtse medemens zijn... Pim Fortuyn aanhangers lijken het ook te hebben, maar rechts en pim fortuyn aanhangers verschillen ook maar weinig in denkbeelden.
4+5
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3860248
quote:
Op woensdag 17 april 2002 07:12 schreef X-Ray het volgende:

[..]

4+5

Voor Lithion is eht dan trouwens ook nog +4
  woensdag 17 april 2002 @ 08:10:52 #256
7966 eRR_
Ik kan me herinneren dat in de dagen na 11 september een jongen in het Nederlandse leger werd ontslagen nadat hij zei dat "hij begrip had voor de aanslagen", haalde alle voorpagina's.

Men werd niet geacht zich met carnaval als bin Laden uit te dossen.

Waarom mag dit 6 maanden later in de multivoudig-extreme variant, onder het mom van "demonstratie = vrijheid van meningsuiting" wel gewoon gezegd worden ?

the internet makes you stupid
  woensdag 17 april 2002 @ 08:17:38 #257
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3860317
quote:
Op woensdag 17 april 2002 02:37 schreef R@b het volgende:
Ja, alleen Al Jazeera is objectief en laat de waarheid zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')