abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70811384
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:57 schreef Sjabba het volgende:

Grapjassen... Mijn constatering was wel degelijk juist;

http://www.rtl.nl/(/finan(...)e_op_huizenmarkt.xml
Het is maar net wat je 'juist' noemt. Dat jij in een bepaalde regio een bepaald segment ziet aantrekken zegt helemaal niets over het landelijke beeld. Daarnaast ken je de persoonlijke situatie van de verkoper en de uiteindelijke transactieprijs niet. Elk huis is te verkopen, als de prijs maar realistisch is.

Ik zie in het persbericht van de NVM ook geen enkele onderbouwing dat het segment van rond de 300.000 Euro aan het aantrekken is.

Er worden altijd al meer huizen verkocht in het 2e kwartaal dan in het 1e kwartaal om vervolgens in het 3e kwartaal weer in te zakken en daar wordt door de NVM handig gebruik van gemaakt. Bekijk de NVM cijfers maar eens goed van de afgelopen jaren.

De NVM:

"Zoals altijd verschilt de prijsstijging in de verschillende regio’s. Er zijn significante verschillen tussen de 76 NVM-regio’s. Hukker: “Wat opvalt in de markt is dat juist woningen met een scherpe vraagprijs, in een perfecte staat van onderhoud verkerend en op een goede locatie liggend vandaag de dag het snelst verkocht worden"

De NVM wil je graag doen geloven dat alles weer koek en ei is. Net zoals vele experts de afgelopen maanden met hun 'green shoots' verklaarden dat we het ergste van de recessie achter de rug hebben, niets is minder waar. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:43:20 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70811443
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tis maar net wat je aantrekken noemt. +26% tov een kwartaal eerder, -33% tov vorig jaar:
[..]
Ik heb altijd wat moeite om 'aantrekkende' verkopen als iets positiefs te zien. Is het positief als er meer wordt verkocht terwijl de prijzen dalen? Je kunt zeggen: mensen willen kopen want de prijzen zijn gunstig. Je kunt ook zeggen dat er paniekverkopen plaatsvinden, dat verkopers nu de handdoek in de ring gooien en nu wel op veel lagere prijzen bereid zijn om te verkopen.

In de VS stegen de verkopen van bestaande woningen ook, en het cheerleaderteam van Obama riep dat gelijk uit als als 'green shoots'. Maar als je wat dieper in de cijfers dook dan zag je dat die verkopen plaatsvonden op steeds lagere prijzen en dat meer dan 50%(!) van de verkopers banken waren. Het moratorium op foreclosures was geexpireerd en logischerwijs nemen dan de verkopen toe. Green shoots

Een headline cijfers betekent soms heel iets anders dan het op het eerste gezicht lijkt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70819130
Het feit dat er een enorm gat zit tussen de vraagprijzen en de verkoopprijzen is natuurlijk veelzeggend.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:59:58 #154
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70820883
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tis maar net wat je aantrekken noemt. +26% tov een kwartaal eerder, -33% tov vorig jaar:
[..]

De verkopen trekken aan, ik zeg nergens dat het positief is, daar gaan we weer....

Ik roep dat er verkocht wordt en dan krijg ik iedereen over me heen. Nu wordt het bevestigd en toch weet iedereen mij weer zaken in de mond te leggen.

Ik sprak tov een paar maanden eerder, dat het niet te vergelijken is met vorig jaar heb ik nergens beweert...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:16:26 #155
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70821420
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:41 schreef MacDennis het volgende:

[..]

Het is maar net wat je 'juist' noemt. Dat jij in een bepaalde regio een bepaald segment ziet aantrekken zegt helemaal niets over het landelijke beeld. Daarnaast ken je de persoonlijke situatie van de verkoper en de uiteindelijke transactieprijs niet. Elk huis is te verkopen, als de prijs maar realistisch is.

Ik zie in het persbericht van de NVM ook geen enkele onderbouwing dat het segment van rond de 300.000 Euro aan het aantrekken is.

Er worden altijd al meer huizen verkocht in het 2e kwartaal dan in het 1e kwartaal om vervolgens in het 3e kwartaal weer in te zakken en daar wordt door de NVM handig gebruik van gemaakt. Bekijk de NVM cijfers maar eens goed van de afgelopen jaren.

De NVM:

"Zoals altijd verschilt de prijsstijging in de verschillende regio’s. Er zijn significante verschillen tussen de 76 NVM-regio’s. Hukker: “Wat opvalt in de markt is dat juist woningen met een scherpe vraagprijs, in een perfecte staat van onderhoud verkerend en op een goede locatie liggend vandaag de dag het snelst verkocht worden"

De NVM wil je graag doen geloven dat alles weer koek en ei is. Net zoals vele experts de afgelopen maanden met hun 'green shoots' verklaarden dat we het ergste van de recessie achter de rug hebben, niets is minder waar. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
Je kan lekker een eind weg lullen maar ik constateerde iets en dat bleek wel degelijk te kloppen..
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_70823333
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:12 schreef Fastmatti het volgende:
Het feit dat er een enorm gat zit tussen de vraagprijzen en de verkoopprijzen is natuurlijk veelzeggend.
mijn collegaatje wil nu verkopen voor een prijs waar ze 6 maanden geleden niet over wilde denken
maar ik ben bang dat ook dat niet zal gaan
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:36:11 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70823944
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:17 schreef henkway het volgende:

[..]

mijn collegaatje wil nu verkopen voor een prijs waar ze 6 maanden geleden niet over wilde denken
maar ik ben bang dat ook dat niet zal gaan
Ja ze is nu te laat.
Nu moet ze opnieuw 25% lager gaan zitten.
Zo gaat dat in een bearmarket.
Mijn reisverslagen
pi_70824388
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja ze is nu te laat.
Nu moet ze opnieuw 25% lager gaan zitten.
Zo gaat dat in een bearmarket.
Totale desintegratie van de huizenmarkt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 juli 2009 @ 23:29:06 #159
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70833007
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 06:25 schreef RvLaak het volgende:

Hoewel je natuurlijk gelijk hebt over de instelling van de post-BB'ers, is het wel degelijk de schuld van de BB'ers. Ik weet natuurlijk niet hoe jij bent opgevoed, maar de meeste mensen in mijn omgeving (ikzelf ook tot op zekere hoogte) zijn opgevoed met de houding/gedachte dat wij recht hebben op geluk en de spullen.

Als wij waren opgevoed met dezelfde instelling als onze ouders, hadden we veel meer een houding gehad van werken en sparen, ipv geluk en spullen.
Hoe verschillende generaties de kredietcrisis ervaren

De norm die ik overigens meegekregen heb is dat spullen niet maken wie je bent.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 06:25 schreef RvLaak het volgende:
Natuurlijk zijn de BB'ers niet verantwoordelijk voor het feit dat wij deze instelling zo ver hebben doorgedraafd dat de huizenmarkt nu ff niets doet.
Exactemundo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Doc op 09-07-2009 23:35:25 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:36:25 #160
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70833286
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe verschillende generaties de kredietcrisis ervaren

De norm die ik overigens meegekregen heb is dat spullen niet maken wie je bent. Grote keuken of een dure auto? Merk kleding? Boeie.

[..]

Exactemundo.
Dat dus, luxe went.
Leuk voorbeeld. Voorheen reed ik altijd oude auto's sindskort heb ik een nieuwe leasebak. Lekker comfortabel, leuk om mee aan te komen rijden maar ben ik er gelukkiger door geworden. Nee!

In het begin is het leuk maar na een tijdje is die nieuwe bak van 35k even normaal en vanzelfsprekend als het oude barrel van 3k waar je voorheen reed.
pi_70833800
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat dus, luxe went.
Leuk voorbeeld. Voorheen reed ik altijd oude auto's sindskort heb ik een nieuwe leasebak. Lekker comfortabel, leuk om mee aan te komen rijden maar ben ik er gelukkiger door geworden. Nee!

In het begin is het leuk maar na een tijdje is die nieuwe bak van 35k even normaal en vanzelfsprekend als het oude barrel van 3k waar je voorheen reed.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik zou mijn leasebakkie toch wel missen denk ik.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_70900484
Bladeren: 197.685 koopwoningen

en tevens topic kick

stagneert het aantal te koop staande huizen soms?

Is het seizoensinvloed? Worden huizen soms uit de verkoop gehaald in afwachting van betere tijden? Of wordt er redelijk verkocht?

[ Bericht 24% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 12-07-2009 14:47:14 ]
pi_70908199
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

en tevens topic kick

Is het seizoensinvloed? Worden huizen soms uit de verkoop gehaald in afwachting van betere tijden? Of wordt er redelijk verkocht?
Ik denk dat vaker koper en verkoper tot elkaar komen op een lager niveau
hetgeen niet wil zeggen dat de prijzen van 2007 nog terug komen
pi_70908302
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat vaker koper en verkoper tot elkaar komen op een lager niveau
hetgeen niet wil zeggen dat de prijzen van 2007 nog terug komen
maar de verkoopprijzen zijn nog nauwelijks gezakt. Que pasa?
  zondag 12 juli 2009 @ 20:00:50 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70911281
Dit kwartaal is als sinds mensenheugnis het beste. Daar verandert de crisis niets wezenlijks aan.
The End Times are wild
pi_70911437
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

en tevens topic kick

Of hebben de makelaars opdracht gekregen hun bestanden op te schonen om maar niet boven de 200.000 uit te komen.
pi_70911463
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

maar de verkoopprijzen zijn nog nauwelijks gezakt. Que pasa?
da geleuf ik nie
ik neem mijn collegaatje als referentie
Die zit met een zeer royale tussenwoning in een populair dorpje net onder de gemiddelde vraagprijs en is bereid nog eens 10% verder te zakken

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 12-07-2009 20:11:57 ]
pi_70911767
Ik begrijp dat zowel het kadaster, de NMV, Funda als het CPB liegen.

Tis wat, wie is er nog te vertrouwen? Het is één groot complot, jammer dat Kafka niet meer leeft.

Trouwens, henkway, vorige week wilde ze nog graag 20% zakken. Is de vraagprijs inmiddels gedaald dat het nu nog maar 10% is?

Ik hou het erop dat veel mensen hun huis best willen verkopen als het kan, maar het niet hoeft, en dus na zes maanden de opdracht intrekken, en rustig de kat uit de boom gaan zitten kijken.
pi_70912053
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begrijp dat zowel het kadaster, de NMV, Funda als het CPB liegen
Trouwens, henkway, vorige week wilde ze nog graag 20% zakken. Is de vraagprijs inmiddels gedaald dat het nu nog maar 10% is?
de vraagprijs is inmiddels aardig gezakt
er wordt gewoon niet geboden, men durft niet
pi_70912317
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Rot voor d'er.
pi_70924400
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Wordt er wel gekeken??
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_70925687
quote:
Op maandag 13 juli 2009 08:12 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Wordt er wel gekeken??
ja soms, eens per twee weken ofzo
  maandag 13 juli 2009 @ 10:18:41 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70926355
Het is ook gewoon een kopersmarkt. Hier in Engeland gaat dat momenteel hetzelfde: je doet een fors lager bod en als ze daarmee niet accoord gaan dan kom je een paar maanden later nog eens terug. De prijzen zijn dan toch weer lager.
Mijn reisverslagen
pi_70958601
Bladeren: 196.297 koopwoningen

just so you know.
pi_70958629
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:18 schreef SeLang het volgende:
Het is ook gewoon een kopersmarkt. Hier in Engeland gaat dat momenteel hetzelfde: je doet een fors lager bod en als ze daarmee niet accoord gaan dan kom je een paar maanden later nog eens terug. De prijzen zijn dan toch weer lager.
Ik kan het in ieder geval vanaf de huurmarkt beamen. Gewoon nu je huisbaas bellen, 25% korting op de huur vragen en anders weg gaan. Duurde nog geen 10 minuten voordat hij akkoord was, mensen weten hier inmiddels wel hoe het ervoor staat. Moet in Nederland nog komen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')