Het is maar net wat je 'juist' noemt. Dat jij in een bepaalde regio een bepaald segment ziet aantrekken zegt helemaal niets over het landelijke beeld. Daarnaast ken je de persoonlijke situatie van de verkoper en de uiteindelijke transactieprijs niet. Elk huis is te verkopen, als de prijs maar realistisch is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:57 schreef Sjabba het volgende:
Grapjassen... Mijn constatering was wel degelijk juist;
http://www.rtl.nl/(/finan(...)e_op_huizenmarkt.xml
Ik heb altijd wat moeite om 'aantrekkende' verkopen als iets positiefs te zien. Is het positief als er meer wordt verkocht terwijl de prijzen dalen? Je kunt zeggen: mensen willen kopen want de prijzen zijn gunstig. Je kunt ook zeggen dat er paniekverkopen plaatsvinden, dat verkopers nu de handdoek in de ring gooien en nu wel op veel lagere prijzen bereid zijn om te verkopen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tis maar net wat je aantrekken noemt. +26% tov een kwartaal eerder, -33% tov vorig jaar:
[..]
De verkopen trekken aan, ik zeg nergens dat het positief is, daar gaan we weer....quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tis maar net wat je aantrekken noemt. +26% tov een kwartaal eerder, -33% tov vorig jaar:
[..]
Je kan lekker een eind weg lullen maar ik constateerde iets en dat bleek wel degelijk te kloppen..quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:41 schreef MacDennis het volgende:
[..]
Het is maar net wat je 'juist' noemt. Dat jij in een bepaalde regio een bepaald segment ziet aantrekken zegt helemaal niets over het landelijke beeld. Daarnaast ken je de persoonlijke situatie van de verkoper en de uiteindelijke transactieprijs niet. Elk huis is te verkopen, als de prijs maar realistisch is.
Ik zie in het persbericht van de NVM ook geen enkele onderbouwing dat het segment van rond de 300.000 Euro aan het aantrekken is.
Er worden altijd al meer huizen verkocht in het 2e kwartaal dan in het 1e kwartaal om vervolgens in het 3e kwartaal weer in te zakken en daar wordt door de NVM handig gebruik van gemaakt. Bekijk de NVM cijfers maar eens goed van de afgelopen jaren.
De NVM:
"Zoals altijd verschilt de prijsstijging in de verschillende regio’s. Er zijn significante verschillen tussen de 76 NVM-regio’s. Hukker: “Wat opvalt in de markt is dat juist woningen met een scherpe vraagprijs, in een perfecte staat van onderhoud verkerend en op een goede locatie liggend vandaag de dag het snelst verkocht worden"
De NVM wil je graag doen geloven dat alles weer koek en ei is. Net zoals vele experts de afgelopen maanden met hun 'green shoots' verklaarden dat we het ergste van de recessie achter de rug hebben, niets is minder waar. Een zwaluw maakt nog geen zomer.
mijn collegaatje wil nu verkopen voor een prijs waar ze 6 maanden geleden niet over wilde denkenquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:12 schreef Fastmatti het volgende:
Het feit dat er een enorm gat zit tussen de vraagprijzen en de verkoopprijzen is natuurlijk veelzeggend.
Ja ze is nu te laat.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:17 schreef henkway het volgende:
[..]
mijn collegaatje wil nu verkopen voor een prijs waar ze 6 maanden geleden niet over wilde denken
maar ik ben bang dat ook dat niet zal gaan
Totale desintegratie van de huizenmarktquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja ze is nu te laat.
Nu moet ze opnieuw 25% lager gaan zitten.
Zo gaat dat in een bearmarket.
Hoe verschillende generaties de kredietcrisis ervarenquote:Op donderdag 9 juli 2009 06:25 schreef RvLaak het volgende:
Hoewel je natuurlijk gelijk hebt over de instelling van de post-BB'ers, is het wel degelijk de schuld van de BB'ers. Ik weet natuurlijk niet hoe jij bent opgevoed, maar de meeste mensen in mijn omgeving (ikzelf ook tot op zekere hoogte) zijn opgevoed met de houding/gedachte dat wij recht hebben op geluk en de spullen.
Als wij waren opgevoed met dezelfde instelling als onze ouders, hadden we veel meer een houding gehad van werken en sparen, ipv geluk en spullen.
Exactemundo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 06:25 schreef RvLaak het volgende:
Natuurlijk zijn de BB'ers niet verantwoordelijk voor het feit dat wij deze instelling zo ver hebben doorgedraafd dat de huizenmarkt nu ff niets doet.
Dat dus, luxe went.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:29 schreef Doc het volgende:
[..]
Hoe verschillende generaties de kredietcrisis ervaren
De norm die ik overigens meegekregen heb is dat spullen niet maken wie je bent. Grote keuken of een dure auto? Merk kleding? Boeie.
[..]
Exactemundo.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik zou mijn leasebakkie toch wel missen denk ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dus, luxe went.
Leuk voorbeeld. Voorheen reed ik altijd oude auto's sindskort heb ik een nieuwe leasebak. Lekker comfortabel, leuk om mee aan te komen rijden maar ben ik er gelukkiger door geworden. Nee!
In het begin is het leuk maar na een tijdje is die nieuwe bak van 35k even normaal en vanzelfsprekend als het oude barrel van 3k waar je voorheen reed.
Ik denk dat vaker koper en verkoper tot elkaar komen op een lager niveauquote:Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Bladeren: 197.685 koopwoningen
en tevens topic kick
stagneert het aantal te koop staande huizen soms?
Is het seizoensinvloed? Worden huizen soms uit de verkoop gehaald in afwachting van betere tijden? Of wordt er redelijk verkocht?
maar de verkoopprijzen zijn nog nauwelijks gezakt. Que pasa?quote:Op zondag 12 juli 2009 18:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat vaker koper en verkoper tot elkaar komen op een lager niveau
hetgeen niet wil zeggen dat de prijzen van 2007 nog terug komen
Of hebben de makelaars opdracht gekregen hun bestanden op te schonen om maar niet boven de 200.000 uit te komen.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Bladeren: 197.685 koopwoningen
en tevens topic kick
stagneert het aantal te koop staande huizen soms?
Is het seizoensinvloed? Worden huizen soms uit de verkoop gehaald in afwachting van betere tijden? Of wordt er redelijk verkocht?
da geleuf ik niequote:Op zondag 12 juli 2009 18:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar de verkoopprijzen zijn nog nauwelijks gezakt. Que pasa?
de vraagprijs is inmiddels aardig gezaktquote:Op zondag 12 juli 2009 20:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begrijp dat zowel het kadaster, de NMV, Funda als het CPB liegen
Trouwens, henkway, vorige week wilde ze nog graag 20% zakken. Is de vraagprijs inmiddels gedaald dat het nu nog maar 10% is?
Rot voor d'er.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:26 schreef henkway het volgende:
[..]
de vraagprijs is inmiddels aardig gezakt
er wordt gewoon niet geboden, men durft niet
Wordt er wel gekeken??quote:Op zondag 12 juli 2009 20:26 schreef henkway het volgende:
[..]
de vraagprijs is inmiddels aardig gezakt
er wordt gewoon niet geboden, men durft niet
Ik kan het in ieder geval vanaf de huurmarkt beamen. Gewoon nu je huisbaas bellen, 25% korting op de huur vragen en anders weg gaan. Duurde nog geen 10 minuten voordat hij akkoord was, mensen weten hier inmiddels wel hoe het ervoor staat. Moet in Nederland nog komen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:18 schreef SeLang het volgende:
Het is ook gewoon een kopersmarkt. Hier in Engeland gaat dat momenteel hetzelfde: je doet een fors lager bod en als ze daarmee niet accoord gaan dan kom je een paar maanden later nog eens terug. De prijzen zijn dan toch weer lager.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |