abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:07:19 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_70276093
hoe leg je op nijntje-niveau uit waar wij vandaan komen

komende week krijgen we logeetjes ( 6 en 4 jaar oud) die zich afvragen waar de wereld vandaan komt en waar de eerste mens vandaan komt....... en mama heeft gezegd dat ze dat maar aan ome teamlead moeten vragen

Hoe leg je kids van die leeftijd de ontstaansgeschiedenis van ons heelal (en dus onszelf) uit Zelfs een simpele verwijzing naar de bijbel gaat 'm niet worden.. die kids zijn te slim

dusch.. hoe leg ik dit uit ??
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:08:49 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_70276144
Wil je de waarheid vertellen of een leuk verhaal vertellen?
In het geval van de waarheid ben ik bang dat ik slecht nieuws voor je heb.
pi_70276166
Gewoon het verhaal vertellen van Adam en Eva en dat het hele gezeik is begonnen omdat dat wijf gewoon niet wilde luisteren en t;och van de appel moest vreten.

Dan steken ze er meteen ook nog iets van op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_70276209
Hoe is het universum ontstaan dan?
Din jävla kuk!
pi_70276211
Lekkere zus heb jij, ja vraag maar aan je oom

De taak van een oom is om alleen leuke dingen te doen.

schijtluiers vervangen, dit soort kutvragen beantwoorden, zakgeld geven zijn taken voor ouders
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:11:23 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_70276219
liefst de waarheid natuurlijk maar dan wel zo dat een kind het nog een beetje kan volgen (dus niet įlle details en toestanden )

@vosss....interessant idee.. als een soort educatieve maatregel een schuldgevoel aanpraten.... me like
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:12:40 #7
136730 PiRANiA
pi_70276251
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:11 schreef teamlead het volgende:
liefst de waarheid natuurlijk maar dan wel zo dat een kind het nog een beetje kan volgen (dus niet įlle details en toestanden )

@vosss....interessant idee.. als een soort educatieve maatregel een schuldgevoel aanpraten.... me like
De bijbel er bij halen lijkt mij het allerslechtste idee
pi_70276273
quote:
Laat ff weten wat je zus er van vond
vosss is de naam,
pi_70276290
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:12 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

De bijbel er bij halen lijkt mij het allerslechtste idee
Jallo! Die bijbel is secundair! Je leert ze iets aan de hand van een verhaal. Namelijk dat vrouwen gewoon niet luisteren!
Dat kunnen ze niet jong genoeg leren dunkt me
vosss is de naam,
pi_70276516
Ik zou even op bol. com checken voor kinderboeken die dat soort ongein uitleggen

"drinken vissen water?" is een van de titels die in me opkomt, mijn neefje vond het een erg cool boek.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:21:34 #11
136730 PiRANiA
pi_70276519
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Jallo! Die bijbel is secundair! Je leert ze iets aan de hand van een verhaal. Namelijk dat vrouwen gewoon niet luisteren!
Dat kunnen ze niet jong genoeg leren dunkt me
Ah, okee.
Vertel ze meteen dat de wereld stilstaat en plat is, dat staat ook in de bijbel
  dinsdag 23 juni 2009 @ 00:25:13 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_70276608
Hier hebben ze Pokemon nou voor uitgevonden, daarin wordt de hele scheppingsgeschiedenis al uit de doeken gedaan. Arceus (God) schiep Palkia (ruimte) en Dialga (tijd), etc. Als [betreffend] kind Diamond of Pearl of Platinum al gespeeld heeft is het waarschijnlijk allang op de hoogte en hoef je niet eens meer moeite te doen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_70276639
Die kinderen hebben nog geen volgroeide neocortex, (deel hersenen dat van belang is voor oa redeneren en abstractie) en kunnen daardoor niet goed waarom vragen doorgronden. Al zijn ze vast al heel goed in het vragen

Hou het dus simpel, maar wel gebaseerd op de werkelijkheid.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_70276681
Ik zou beginnen met de relativiteitstheorie
pi_70276759
het is allemaal 1 pot nat
  Donald Duck held dinsdag 23 juni 2009 @ 00:33:00 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70276800
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:27 schreef svefn het volgende:
Ik zou beginnen met de relativiteitstheorie
Bij het absolute begin van alles krijg je dan juist problemen daarmee. De relativiteitstheorie en quantummechina komen dan op elkaars terrein terecht en die zijn vooralsnog onverenigbaar. De theorie van alles, die het allemaal wel kan verklaren, is een van de heilige gralen van de moderne wetenschap.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70277157
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:07 schreef teamlead het volgende:
hoe leg je op nijntje-niveau uit waar wij vandaan komen

komende week krijgen we logeetjes ( 6 en 4 jaar oud) die zich afvragen waar de wereld vandaan komt en waar de eerste mens vandaan komt....... en mama heeft gezegd dat ze dat maar aan ome teamlead moeten vragen

Hoe leg je kids van die leeftijd de ontstaansgeschiedenis van ons heelal (en dus onszelf) uit Zelfs een simpele verwijzing naar de bijbel gaat 'm niet worden.. die kids zijn te slim

dusch.. hoe leg ik dit uit ??
Luister naar het kind, en deze kan je uiitleggen hoe het zit, mits je goed luistert, zonder dat het kind het zelf in de gaten heeft.

Waar de kinderen vandaan komen, dat is de plaats waar volwassen heen gaan. .
pi_70277813
Gewoon zeggen heeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden zat alles wat er bestaat in 1 klein puntje, en toen plofte dat puntje uit mekaar, en na 'n heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd kwam de aarde etc met de mensen etc. en toen kwam hij uit z'n moeder kut rollen. Zoiets.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 02:10:09 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_70277969
Ik zou beginnen met de speciale relativiteit, dan de algemene, en als dat duidelijk is kun je aan de kwantummechanika gaan denken.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_70278003
6 en 4?

Ik zou ze een leuk verhaal vertellen waar ze lekker over kunnen dromen voor het slapen.
pi_70278159
er waren aliens (met warpdrive), en die strooide "leven" op planeten door het heelal.

wat is er voorbij het heelal? ja niets, hoe is het heelal ontstaan en waarom. zo'n vraag maakt einstein zelfs depressief.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 02:47:27 #22
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_70278210
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 02:39 schreef Synthesist het volgende:
er waren aliens (met warpdrive), en die strooide "leven" op planeten door het heelal.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_70278309
Om te beginnen, hoe leg je het uit aan volwassenen? Ook al geen triviale opgave.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_70278317
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:52 schreef chevere het volgende:
Waar de kinderen vandaan komen, dat is de plaats waar volwassen heen gaan. .
Die is mooi Rude
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 03:10:10 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_70278327
Goed moment om te laten weten dat de grote mensen ook niet alles weten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')