abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70273934
Hey!

Ik ben van plan om eind juli samen met m'n vriendin een lang weekend (donderdag of vrijdag t/m maandag) er tussenuit te gaan. Zelf vind ik Lissabon een leuke stad, maar ik hoor ook veel goede dingen over Porto. Iemand ervaring met beide steden?

Andere suggesties mogen natuurlijk ook (reis en verblijf tussen de ¤300 en ¤400 p.p, lekker weer en een gezellige stad aan de kust zijn de belangrijkste criteria)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 22 juni 2009 @ 23:12:28 #2
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_70273962
Met vriendin?
Italiaanse kust
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_70274020
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:12 schreef Bakkerbier het volgende:
Met vriendin?
Italiaanse kust
Met vriendin idd

Welke steden zijn leuk om naartoe te gaan (ben niet zo thuis in Italie)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  maandag 22 juni 2009 @ 23:16:01 #4
259788 Bakkerbier
pi_70274131
Dus je bedoelt steden buiten italie nu?
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_70274307
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:16 schreef Bakkerbier het volgende:
Dus je bedoelt steden buiten italie nu?
Nee, in Italie

Buiten Italie mag natuurlijk ook
  maandag 22 juni 2009 @ 23:25:55 #6
259788 Bakkerbier
pi_70274557
Is niet allemaal aan de kust maar je moet tog minstens gezien hebben: Toscane, Rome, Venetië, Florence
pi_70274610
ik zou voor lissabon gaan
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70275045
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:25 schreef Bakkerbier het volgende:
Is niet allemaal aan de kust maar je moet tog minstens gezien hebben: Toscane, Rome, Venetië, Florence
Rome en Florance zijn idd leuke steden, maar aan de kust is toch wel erug belangrijk.

Weet je toevallig hoe Livorno is?
pi_70275082
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:27 schreef Deetch het volgende:
ik zou voor lissabon gaan
Is van mijn eerste twee opties idd wel lichtelijk favoriet bij me
pi_70276083
Ik vond Porto veel leuker dan Lissabon. Lissabon is zwaar overrated.
pi_70278861
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 00:07 schreef k_man het volgende:
Ik vond Porto veel leuker dan Lissabon. Lissabon is zwaar overrated.
Vind je? Vertel eens, wat maakt Porto zoveel leuker?
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 11:25:54 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_70283668
Van de twee vond ik Porto net iets leuker, maar beiden staan toch niet bovenaan in m'n weekendtripjeslijst. Valencia, Granada en Palma waren wat dat betreft stukken leuker.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:01:45 #13
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_70286580
Porto !!!!

Ben vorig jaar in beide steden geweest, en vond Porto leuker. Echt een relaxte stad, je hebt bijna nooit het idee dat je in een "wereldstad" loopt. Veel te zien, lekker eten, Portkelders bezoeken aan de overkant, en vergeet het uitzicht niet.

Bovendien is het weer in het algemeen aangenamer in Porto dan in Lissabon. Lissabon is snikheet, Porto ligt noordelijker en is koeler
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_70296986
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Van de twee vond ik Porto net iets leuker, maar beiden staan toch niet bovenaan in m'n weekendtripjeslijst. Valencia, Granada en Palma waren wat dat betreft stukken leuker.
Valencia is inderdaad een topstad, maar zijn we allebei al een paar keer geweest... Granada en die regio zijn we van plan om een keer in het najaar te gaan ivm het weer en bedoel je met Palma Palma de Mallorca? Is dat echt een leuke stad (of heb ik gewoon een verkeerd beeld van Mallorca )

Toch bedankt voor de tips!
pi_70296997
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:01 schreef Labtech het volgende:
Porto !!!!

Ben vorig jaar in beide steden geweest, en vond Porto leuker. Echt een relaxte stad, je hebt bijna nooit het idee dat je in een "wereldstad" loopt. Veel te zien, lekker eten, Portkelders bezoeken aan de overkant, en vergeet het uitzicht niet.

Bovendien is het weer in het algemeen aangenamer in Porto dan in Lissabon. Lissabon is snikheet, Porto ligt noordelijker en is koeler
Waar heb je overnacht in Porto?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:47:02 #16
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_70297657
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:20 schreef henkSX het volgende:

[..]

Waar heb je overnacht in Porto?
Dat is nou juist het enige wat minder was. Het bezoek aan Porto (en lissabon) maakte onderdeel uit van een "Fly-and-Drive" . We kwamen dus in een door de organisatie uitgekozen hotel terecht, wat van die hele reis het minste was. Sanitair was uit de jaren 30 leek het wel, kozijnen rot, en brandveilig was het ook niet echt.

Maar het was wel midden in het centrum. De naam kan ik zo 1-2-3 niet op komen, zal straks thuis wel even kijken voor je.

ff gekeken: Pensao Aviz was de naam

[ Bericht 2% gewijzigd door Labtech op 23-06-2009 21:07:37 ]
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_70364227
Ik ben in beide geweest en vond in Lissabon meer te zien dan in Porto. Bovendien kun je Lissabon combineren met het nabijgelegen Sintra, wat echt heel erg mooi is. Nog mooier dan beide steden wat mij betreft...
pi_70435048
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 21:39 schreef OA het volgende:
Lissabon was leuk voor een keer, maar ik hoef er niet nogmaals naar toe. Ik zal het niet afraden, maar ook niet direct aanraden. Ik weet niet wat het is, maar van alle hoofdsteden die ik tot nu toe heb bezocht, vond ik dit de minst boeiende.
Ik zou dus gaan voor Porto

Buiten Portugal denk ik al snel aan Barcelona.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_70525314
Voor een weekend zou ik naar Porto gaan. Ben ook in beide steden geweest en Lissabon vond ik maar groot en chaotisch.
Nog veen voordeel van Porto is dat het prijsniveau daar veel lager is dan in Lissabon. Hotelletje heb je daar in het centrum voor een paar tientjes, eten kost allemaal niets. Voor langer dan 2 of 3 dagen is Porto wel kort, maar voor een weekend prima te doen.
pi_70526028
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 21:48 schreef OA het volgende:

[..]

Ik zou dus gaan voor Porto

Buiten Portugal denk ik al snel aan Barcelona.
Barcelona???? Nah, die stad vind ik helemaal niks hebben (je hebt Madrid mensen en Barcelona mensen zeggen ze toch )

De keuze is trouwens al gemaakt (door m'n vriendin ) maar toch bedankt!
pi_70526101
welke keuze?
pi_70579102
Baskenland, spanje. Hebben we vrienden wonen waar we langs gaan en dan nog een paar daagjes rondrijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')