None takenquote:Op woensdag 8 juli 2009 00:46 schreef Laertes het volgende:
[..]
Hij is toch één van de vele die eer betuigt aan Michael Jackson, dus het is naar mijn mening wel gepast.
Ik vind het wel gaaf, alleen heel raar dat het opeens zoveel sneller gaat als die synth erin komt...
Het lijkt een beetje "Nee, dit is het ritme dat in het origineel gebruikt wordt!". Het is toch een cover?
Heel raar...
Verder zijn z'n gitaarchops zwaar onderschat.
Eerlijk gezegd vind ik een instrument bespelen op zo'n manier knapper dan kunnen 'entertainen'. No offence verder!
Ja da's waar, het is niet heel bovengemiddeld voor zijn doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 00:50 schreef robbolo het volgende:
[..]
None takenMaar ik doelde niet op het entertainen, maar ik heb m wel eens beter een gitaar horen bespelen. Het leek me een beetje "makkelijk" voor zijn doen. Maar goed, dit was waarschijnlijk ook wel wat gepaster. En dat met die synths was inderdaad raar
Dan ben ik gek, als ik meetik met m'n voet klopt het niet na 1:04quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:32 schreef GoodGawd het volgende:
Jullie zijn duidelijk gehersenspoeld door dat ritmisch gestoorde publiek. Het eerste deel is gewoon net zo snel als het tweede deel met band.
Hmm, ik tikte net ook even mee met m'n voet, en je hebt wel gelijk denk ik. Maar doordat het geklap van het publiek wat gedelayed is, klinkt het al wat anders.quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:32 schreef GoodGawd het volgende:
Jullie zijn duidelijk gehersenspoeld door dat ritmisch gestoorde publiek. Het eerste deel is gewoon net zo snel als het tweede deel met band.
Dan ben ik gek, of ritmisch dyslectisch ofzoquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:08 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Hmm, ik tikte net ook even mee met m'n voet, en je hebt wel gelijk denk ik. Maar doordat het geklap van het publiek wat gedelayed is, klinkt het al wat anders.
Vertel!quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:46 schreef emokid het volgende:
18 topics over de meest overschatte en middelmatige bluesgitarist ooit. Er zijn zulke bluesbazen daar buiten die te weinig erkenning krijgen.
Joe Bonamassa is op dit moment mijn favoriete blues gitarist. Maar een vergelijking trekken met John Mayer gaat natuurlijk nergens over. Ten eerste is JM niet alleen gefocused op blues. Daarnaast brengt JM de Blues mooi terug in deze moderne tijd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:38 schreef emokid het volgende:
Pop inderdaad, de topictitel deed me alleen even vermoeden dat mensen hier daadwerkelijk dachten met een "bluesgitarist" te maken hebben. Wat hij inderdaad ook is, maar kom op.
Luister maar eens naar Joe Bonamassa of Julian Sas.
Hoppaaaaa, en daar ging m'n ochtendhumeur.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:36 schreef GoodGawd het volgende:
Zulke dingen bijvoorbeeld vind ik echt te gek:
http://i401.photobucket.c(...)r/johnmayerconan.flv
![]()
Dat zijn toch echt bekende gitaristen imo? Als je t nou over een Seasick Steve zou hebben...quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:38 schreef emokid het volgende:
Pop inderdaad, de topictitel deed me alleen even vermoeden dat mensen hier daadwerkelijk dachten met een "bluesgitarist" te maken hebben. Wat hij inderdaad ook is, maar kom op.
Luister maar eens naar Joe Bonamassa of Julian Sas.
Toch raar dat Mayer dan zo vaak wordt gevraagd door de groten der aarde (Clapton etc.) om mee te spelenquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:46 schreef emokid het volgende:
18 topics over de meest overschatte en middelmatige bluesgitarist ooit. Er zijn zulke bluesbazen daar buiten die te weinig erkenning krijgen.
Ik vind SRV échte blues en John Mayer niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:53 schreef Numbie het volgende:
[..]
Dat zijn toch echt bekende gitaristen imo? Als je t nou over een Seasick Steve zou hebben...
John gebruikt blues als frame om z'n popsongs mee in te lijsten, net zoals Clapton en SRV dat doen/deden.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Toch raar dat Mayer dan zo vaak wordt gevraagd door de groten der aarde (Clapton etc.) om mee te spelen
Aan Joe Bonamassa vind ik niet zoveel, voor wat ik gehoord heb niet echt origineel ofzoquote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:36 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Joe Bonamassa is op dit moment mijn favoriete blues gitarist. Maar een vergelijking trekken met John Mayer gaat natuurlijk nergens over. Ten eerste is JM niet alleen gefocused op blues. Daarnaast brengt JM de Blues mooi terug in deze moderne tijd.
Weinig artiesten die het flikken stadions vol te krijgen met zo'n uitlopend genre en style. Daarnaast vind ik als gitarist de dingen die hij op gitaar doet soms best interessant.
Daarnaast vind ik zijn muziek gewoon goed, geen standaard nummers met 3 akkoorden, maar altijd wel muzikaal boeiende dingen. Wat ik mooi vind is dat hij een mix van jazz, blues, pop en rock in zijn nummers en solos gebruikt. Juist dat maakt het frisser dan ik van blues gewend ben, ook is het commercieel gezien een goeie zet. JM maakt blues (weer) populair.
Helemaal niks overschat of middelmatig dus....
Zulke dingen bijvoorbeeld vind ik echt te gek:
http://i401.photobucket.c(...)r/johnmayerconan.flv
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |