ach ja,quote:Op maandag 22 juni 2009 19:06 schreef GauloisesB. het volgende:
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat jij niet FOK!'s meest intelligente user bent
intelligentequote:Op maandag 22 juni 2009 19:06 schreef GauloisesB. het volgende:
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat jij niet FOK!'s meest intelligente user bent
Wat is daar mis mee?quote:
Rekening op de mat krijgen uit 1994quote:Op maandag 22 juni 2009 19:06 schreef GauloisesB. het volgende:
quote:Op maandag 22 juni 2009 19:16 schreef Pumatje het volgende:
omfg als ie in de veronderstelling was dat "intelligent" met CH geschreven moest worden wil ik hem graag aanvoordragen voor n00b van het jaar!
goed gesprokenquote:Op maandag 22 juni 2009 19:17 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Rekening op de mat krijgen uit 1994
zeg jij wat
quote:radioactive
1898, from Fr. radio-actif, coined by Pierre and Marie Curie from radio-, comb. form of L. radius (see radiation) + actif (fem. active) "active."
http://www.etymonline.com/quote:radiation
1555, from L. radiationem (nom. radiatio) "a shining, radiation," noun of action from radiare "to beam, shine," from radius "beam of light" (see radius).
Zeker. Ik ben gewoon van de internetgeneratie. Ik ken allen catalogi van Bart Smit, Intertoys en Toys 'r' Us, waar ieder kind in aankruiste wat hij voor Sinterklaas wilde hebben.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:17 schreef Et-Cetera het volgende:
[..]
Rekening op de mat krijgen uit 1994
zeg jij wat
GauloisesB. kijkt nog in Intertoys blaadjesquote:Op maandag 22 juni 2009 20:01 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Zeker. Ik ben gewoon van de internetgeneratie. Ik ken allen catalogi van Bart Smit, Intertoys en Toys 'r' Us, waar ieder kind in aankruiste wat hij voor Sinterklaas wilde hebben.
Daarnaast vind ik het nogal een verschil of je niet weet dat Neckermann vroeger een papieren catalogus had, of dat je denkt dat radioactieve straling uit je radio komt.
SpecialK geeft het antwoord al, maar radio betekent uiteindelijk straling. Radio is uiteindelijk een afkorting van radiotelefoon (of radiotelegrafie). Waarbij het voorvoegsel aangeeft dat de telefonie d.m.v. straling plaats heeft (en niet door een lijntje dus).quote:Op maandag 22 juni 2009 19:03 schreef zoekjewat het volgende:
Ik had een vraag. Waarom noemen mensen radioactieve stoffen: radio-actief?
Heeft dit te maken met de radiogolven die de stoffen uitzenden?
Elk atoom bestaat uit een positieve atoomkern en negatieve elektronen die daaromheen zwerven. Wanneer de elektronen samen net zo negatief zijn als de atoomkern positief is, is het atoom neutraal. Als er echter één of meerdere elektronen worden weggenomen, is het atoom niet meer neutraal. Het is dan een geladen deeltje, ook wel een ion genoemd. Straling die in staat is een elektron van een atoom weg te schieten en het atoom daarmee achter te laten als ion, wordt daarom "ioniserende straling" genoemd. De straling die bij radioactiviteit wordt uitgezonden is ioniserende straling. Ze wordt soms "radioactieve straling" genoemd. Dit is onjuist omdat de stof radioactief is, niet de straling. Er zijn verschillende soorten ioniserende straling: alfa (α)-, bèta (β)- en gammastraling (γ) zijn veel voorkomende vormen.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:15 schreef Tanjaa het volgende:
Radio-actief is een verkeerde naam. Het is eigenlijk ioniserende straling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |