abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:37:24 #76
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70285840
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:38 schreef Barachem het volgende:

Lezen en begrijpen, is DAT ZO MOEILIJK?!
Jij staat nu dus ook op de lijst van atheistische extremisten, Buschetta.
Waarom?
Omdat je laat blijken dat je enkel en alleen op gelovigen en geloof wilt afgeven i.p.v. minder bevooroordeeld en meer gebalanceerder en genuanceerder te reageren en extremisme zelf op de schop te nemen.
Maar waar reageer je dan eigenlijk op dat je geloof gaat bashen en bespotten?
Zie je mij dan atheisme aanvallen in die post, of de islam, of het christendom, of het boeddisme, of de wicca, of het ietsisme of welke levensbeschouwing dan ook?
Dat doe ik namelijk niet in die post en als wel, laat dan maar zien!

Verder getuigt het van tunnelvisie hoe jij je blindstaardt op dat iemand een geloof heeft i.p.v. het over extremisme op zich te hebben.
Zulk een tunnelvisie is kenmerkend voor extremisme.
Erken dat je jezelf het extremistische dogma hebt opgelegd dat welk gelof dan ook achterlijk is en dat jij als atheist zijnde het zoveel beter weet.
Inderdaad, dat superioriteitsgevoel, welk ook een indicatie van extremisme en ook cultisme is.
Wordt wakker joh, je bent een extremist in je opvattingen en je valt anderen aan omdat ze geloven.
Je bent wat dat betreft net zo erg als die lui van Westboro en PETAleden.

@ iblis: Je hebt te maken met antitheistische extremist.
Net als andere extremisten hanteren die een andere vorm van logica.
Ben het filosofisch gezien wel met je eens.
Sorry als ik je tere zieltje heb gekrenkt. Ikzelf heb er geen dus die valt ook niet te krenken met de BS die uit jouw hersenpan komt.

Ik ben geen atheist. Je weet begrijpelijk niet wat een atheist is. Aangezien ik in ditzelfde topic een stelling heb geplaatst die God als feit neerzet Een atheist zou zo'n stelling niet kunnen plaatsen.

Wat jij niet begrijpt is dat iemand die zo'n haatboek en ziekelijke regeltjes gelooft of volgt ik krankzinnig vind. Aangezien een substantieel deel van de mensheid dezelfde gedachten deelt betekent het nog niet dat ik een extremist ben. Aangezien ik per definitie elk geloof waanzinnig vind is de term extremist misplaatst.

Is iemand die niet van Jazz houdt een extremist? Of iemand die niet van BDSM houdt een extremist?
Is iemand die BDSM afkeurt of ziek vind extreem. Nee want BDSM is voor de meeste mensen al extreem.
Dus menselijke waarden maken iets tot een extreem.

Voorbeeld:
Als ik vertel dat een persoon een heel volk over de kling jaagt dan vinden wij dat in de huidige tijd extreem.
Als die persoon god word genoemd in een boekje dan is het rechtvaardig....

Dus mensen die normaliter bepaald gedrag extreem vinden denken daar heel anders over als het een God is die zulk gedrag vertoond. Beetje dubbel niet ?

Dus aangezien ik elke vorm van geloof extreem vind is jouw stelling belachelijk. Zij zijn extreem naar menselijke waarden. Sorry volgende keer beter misschien.

[ Bericht 100% gewijzigd door Buschetta op 23-06-2009 16:24:29 ]
pi_70288219
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:15 schreef Laton het volgende:
[ afbeelding ]

gelovigen
Wat een psuedo-intellectuele pauperstrip. Degene die dat gemaakt heeft denkt vast ook een briljant denker te zijn ofzo.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_70288241
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hallo
Waarom hebben jullie, toen ik gisteravond naar huis ging, dat andere topic dichtgepost? Ik wou nog meedoen, vond het net zo'n interessante discussie met jou en Barachem en anderen die ook echte argumenten hadden ipv kansloze drogredenen
Ik had hetzelfde. Ik ging eten en toen ik terug kwam was ie vol.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:05:43 #79
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_70288617
ach, er zijn meer dan 250 verschillende georganiseerde geloven. en allemaal schrijven ze tegenstrijdige regels voor op straffe van een eeuwig verblijf in de hel. Puur technisch zal een devoot aanhanger van een geloof na zijn dood dus in 249 verschillende hellen terechtkomen. dan bespaar ik me liever al die religieuze ellende hier op aarde en pak ik die ene extra hel er ook nog wel bij
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_70297063
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat een psuedo-intellectuele pauperstrip. Degene die dat gemaakt heeft denkt vast ook een briljant denker te zijn ofzo.
mensen als jij dus
underground forever baby
pi_70354578
Ik heb al heel lang geleden opgegeven om met religieuze mensen te discussiėren. Vooral wegens het onderstaand:
quote:
"Rational arguments don't usually work on religious people - otherwise there would be no religious people!"
Dr House
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:11:45 #82
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_70358742
TS gaat naar de hel, yaaaay
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_70360953
TS bedoelt waarschijnlijk dat hij een Bright of naturalist is (niet te verwarren met een naturist)
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:22:45 #84
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_70361194
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:37 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Sorry als ik je tere zieltje heb gekrenkt. Ikzelf heb er geen dus die valt ook niet te krenken met de BS die uit jouw hersenpan komt.
Tuurlijk niet, jij bent niet krenkbaar, daarom ook deze diss...
quote:
Ik ben geen atheist. Je weet begrijpelijk niet wat een atheist is. Aangezien ik in ditzelfde topic een stelling heb geplaatst die God als feit neerzet Een atheist zou zo'n stelling niet kunnen plaatsen.
Ok, ok, fout van mij dat ik niet goed genoeg las, doe ik eigenlijk iets te vaak.
quote:
Wat jij niet begrijpt is dat iemand die zo'n haatboek en ziekelijke regeltjes gelooft of volgt ik krankzinnig vind. Aangezien een substantieel deel van de mensheid dezelfde gedachten deelt betekent het nog niet dat ik een extremist ben.
Dat jij het een haatboek met ziekelijke regeltjes vind betekent niet dat dat zo is, ook al zijn er genoeg anderen die het met je eens zijn.
Daarnaast kan een grote groep zekers extremistisch zijn.
Juist grote groepen mensen die eenzelfde idee hebben en daardoor andere mensen gaan verachten hebben heel snel de neiging extremistisch te worden.
quote:
Aangezien ik per definitie elk geloof waanzinnig vind is de term extremist misplaatst.
Dus jij definieert gewoon elk geloof als waanzinnig?
Lekker is dat, dat zet je op tot confrontaties.
quote:
Is iemand die niet van Jazz houdt een extremist? Of iemand die niet van BDSM houdt een extremist?
Is iemand die BDSM afkeurt of ziek vind extreem. Nee want BDSM is voor de meeste mensen al extreem.
Dus menselijke waarden maken iets tot een extreem.
Wat is een extremist?
Voor zover ik het weet zijn juist die mensen extremisten die zich radicaal op een onderwerp, voorwerp of persoon richten.
Niet van Jazz houden is niet extreem, da's gewoon een gebrek aan interesse.
Als iemand er niet van houdt maar extreme middelen gebruikt om het nooit te horen of Jazz te stoppen, dan is ie wel een extremist.

Is BDSM extreem?
Voor velen wel.
Is iemand die eraan doet een extremist?
Niet voor zover ik het weet, het woord extremist heeft toch behoorlijk andere connotaties vandaag de dag.
Is iemand die er niet van houdt een extremist?
Alleen als ie op extreme manier zich ertegen verzet.
quote:
Voorbeeld:
Als ik vertel dat een persoon een heel volk over de kling jaagt dan vinden wij dat in de huidige tijd extreem.
Mensen die andere mensen over de kling jagen of daartoe oproepen zijn inderdaad extreem en gevaarlijk bezig.
quote:
Als die persoon god word genoemd in een boekje dan is het rechtvaardig....

Dus mensen die normaliter bepaald gedrag extreem vinden denken daar heel anders over als het een God is die zulk gedrag vertoond. Beetje dubbel niet ?
Helemaal niet.
Er van uit gaande dat ik in God geloof als schepper van alles, is Hij eigenaar van alles en kan ie alles met Zijn bezit doen wat ie wil.
Daarnaast kunnen mensen stoer beweren dat ze God oordelen en Hem over de kling gaan jagen, etc. en zich verheven boven Hem voelen, maar wat doet de mensen tegen een alwetend en almachtig wezen dat de mens met een gedachte weg kan denken?
Ik denk dat jij niet goed doorhebt wie jij uit je beperkte menselijk denken beoordeeld en veroordeeld.
Maar ga gerust je gang, ga God maar (ver)oordelen, Hij wordt er niet minder door.
Wel op eigen risico.
quote:
Dus aangezien ik elke vorm van geloof extreem vind is jouw stelling belachelijk. Zij zijn extreem naar menselijke waarden. Sorry volgende keer beter misschien.
Dus ik moet ineens jouw stellingen als voor mij geldend aannemen?
Mij ernaar richten omdat jij redelijkheid claimt, maar mij als krankzinnig afschilderd?
Het moet niet gekker worden.

Daarnaast zijn genoeg mensen het bv. ook met mij eens dat iemand die zo absolutistisch, dogmatisch en star als jij denkt over geloof wel zelf erg extreem bezig is in haar afwijzing van geloof.
Net als gelovigen die op soortgelijke wijze ander geloof en nietgeloof afwijzen.
Ik zeg niet dat ze datgene geloven wat ik geloof, verre van dat, alhoewel het goed en gaaf zou zijn.
Jij laat blijken dat je enorm intolerant en extremistisch bent, juist omdat je gelovigen en geloof op zich als extreem, gevaarlijk en krankzinnig beschouwt.
Dus daarom ben je een antitheistische extremist.

Mensen zoals jij maken me moe, omdat ze in hun eigen irrationaliteit gehele groepen als krankzinnig, waanzinnig en extreem bestempelen.
Let wel, dat ik het nog steeds niet heb over atheisten, agnosten, christenen, moslims, boeddhisten, etc.
Wel over hier iemand die zichzelf agnost noemt, zogenaamd God verdedigt, maar daarnaast wel lekker iedere gelovige als krankzinnig afdoen.

Met mensen zoals jou, EXTREME antitheisten, is niet redelijk te converseren, omdat ze halstarrig aan hun eigen gelijk vasthouden om gehele groepen mensen te verketteren om hun theisme en gelijkgestemden aanhalen om hun eigen extremisme weg te doezelen en hun hypocriete en holle gedrag goed te praten.
Let wel, dat zou op zich ook van mij gezegd kunnen worden omdat ik ook andere mensen erbij haal.
Het verschil is dat ik het extremisme aan zich en in individuen aanpak, niet hele groepen mensen tegelijk vanwegen hun levensbeschouwing.

Maar inderdaad, blijf maar stug vasthouden dat gelovigen per definitie waanzinnige extremisten zijn, het zal je geloofwaardig erg veel goed doen.
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:17 schreef RvLaak het volgende:
Ik heb al heel lang geleden opgegeven om met religieuze mensen te discussiėren. Vooral wegens het onderstaand:
[..]

"Rational arguments don't usually work on religious people - otherwise there would be no religious people!"
Dr House

Zou ik toch anders zeggen: "Rational arguments don't usually work on extremists - otherwise there would be no extremists!"
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:05 schreef punchdrunk het volgende:
ach, er zijn meer dan 250 verschillende georganiseerde geloven. en allemaal schrijven ze tegenstrijdige regels voor op straffe van een eeuwig verblijf in de hel. Puur technisch zal een devoot aanhanger van een geloof na zijn dood dus in 249 verschillende hellen terechtkomen. dan bespaar ik me liever al die religieuze ellende hier op aarde en pak ik die ene extra hel er ook nog wel bij
Ik snap je redenering prima.
Een ding wat niet klopt, technisch gezien kom je of in een van de meer dan 250 hellen terecht of in geen een of wellicht gebeurt er wat anders zelfs.
Hangt er puur van af welke realiteitsbeschouwing waar blijkt te zijn.
Geldt dus ook voor mij.
Ik geloof dan wel in eentje die ik met de werkelijkheid het meest overeen vindt komen.

Eigenlijk wel weer een leuk statement en dicussiefest.
Dat gaat toch zo lekker door of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Barachem op 25-06-2009 15:36:27 ]
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:43:24 #85
257687 mathematicus
Dus niet fysicus
pi_70372922
ok ongelovigen: Wollah yullie gaan kk hard branden
FOK!king meesterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')