quote:Johan Valentijn (Joop) Munsterman (Enschede, 28 maart 1951) is een Nederlands sportbestuurder en topfunctionaris. Sinds 2004 is hij voorzitter van FC Twente. Munsterman maakte carrière in de krantenwereld en is sinds juli 2008 voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Koninklijke Wegener NV
quote:Sinds 2004 is Munsterman voorzitter van voetbalclub FC Twente. In deze functie volgde hij Herman Wessels op. In de jaren daarvoor maakte hij al deel uit van het bestuur van de club. In deze periode maakte hij het bijna-faillissement van FC Twente mee. Als voorzitter is Munsterman verantwoordelijk voor "FC Twente in de steigers", een opbouwplan dat de club uit de financiële en sportieve problemen moest halen. Hij zorgde er onder andere voor dat achtereenvolgens de trainers Fred Rutten (in 2006) en Steve McClaren (in 2008) werden aangesteld.
Naast voorzitter van FC Twente is Munsterman tevens voorzitter van de amateurclub ATC '65 uit Hengelo.
quote:Ajax verhoogt bod op FC Twente-aanvaller Eljero Elia
Datum: 22-jun-2009 15:45
Door Sander van Hal
Ajax verhoogt het bod op Eljero Elia (foto) deze week naar 9 miljoen euro. Eerder deze maand legde de Amsterdamse club bij FC Twente al een bod van 8 miljoen op de 22-jarige aanvaller neer. FC Twente houdt vooralsnog vast aan een vraagprijs van 14 miljoen. “Voor 9 miljoen wordt er niet gepraat,” zegt voorzitter Joop Munsterman in de nieuwe Sportweek.
Ajax’ commercieel directeur Henri van der Aat beweerde afgelopen week dat de Twente-preses de laatste weken ‘volstrekt onbereikbaar’ is voor de Amsterdammers. Munsterman noemt die uitspraak ‘onbehoorlijk’. “Ze kunnen ons beter even bellen, in plaats van alleen een faxje met een bod te sturen. Ik heb de laatste weken geen enkel telefoontje van Ajax gehad. En andere mensen bij FC Twente óók niet. Dus waar heeft die man het over?”
Afgelopen winter bood Ajax al eens 6,2 miljoen euro voor Elia, die toen een persoonlijk akkoord met de Amsterdammers bereikte over een 4,5 jarig contract. Later besloot de aanvaller echter tóch bij FC Twente te blijven. Hij tekende een nieuw contract tot 2013, waarin werd vastgelegd dat de tukkers deze zomer alsnog moeten meewerken aan een transfer. Weigert Twente tóch een bod op hem boven een vastgelegd minimum, dan treedt ‘regel 2’ in werking. Die voorziet erin dat Elia de best verdienende speler van de club uit Enschede wordt. Ajax overtrof het minimumbod reeds.
Maar Elia wíl helemaal niet de best verdienende Twente-speler worden. Hij wil dolgraag alsnog naar Ajax, omdat hij met trainer Martin Jol wil werken. Daarom verkiest hij de Amsterdamse club boven Jols vorige club Hamburger SV, dat hem óók nog steeds wil. Nadat de Amsterdammers 8 miljoen euro boden, legde HSV een hoger bod op Elia neer. Munsterman houdt echter voet bij stuk. “Het liefst houden we Eljero gewoon bij Twente. Volgens mij heeft hij hier nog gewoon een contract en dat hebben beide partijen met het volle verstand getekend.”
Die gaat je alleen salaris kosten en weinig op brengenquote:Op maandag 22 juni 2009 18:31 schreef Irritatie100 het volgende:
En nou ook nog eens Leonardo gratis halen
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:38 schreef lovin30 het volgende:
ajax moet eens met een serieus bod komen ipv met fooi..
ajax=competitie vervalsing
Twente dan ook.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:38 schreef lovin30 het volgende:
Voor de korte termijn misschien. Die rare fratsen van hem zullen op de lange termijn ook best nadelig kunnen gaan werken.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:27 schreef Fortitudo het volgende:
heerlike regeltjes daar in twente
munsterman heeft zn zaakjes gooed voor elkaar
zelfs voor de tereinknecht weet hij nog een miljoen te vangen
Ja, want als je een andere opvolger voor Elia haalt hoef je die geen salaris te betalenquote:Op maandag 22 juni 2009 18:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die gaat je alleen salaris kosten en weinig op brengen
Ik weet niet of je gekeken hebt naar Leonardo maar daar kan je in de meeste gevallen beter niemand neerzetten dan hem. Zo nu en dan wil een actie lukken maar dat is meer geluk dan wijsheid.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, want als je een andere opvolger voor Elia haalt hoef je die geen salaris te betalen[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:38 schreef lovin30 het volgende:
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:52 schreef Zwoerd het volgende:
Joop![]()
Geweldig om die man bij je club te hebben
Volgens mij vinden veel ajax-supporters het best jammer dat hij weggaat en hij is sowieso beter dan Cisse denk ik. Bovendien vind ik Elia ook een gehypte speler, zelfde type als Leonardo.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je gekeken hebt naar Leonardo maar daar kan je in de meeste gevallen beter niemand neerzetten dan hem. Zo nu en dan wil een actie lukken maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Nou ik ken weinig jongens die Leo graag zouden zien blijven hoor.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Volgens mij vinden veel ajax-supporters het best jammer dat hij weggaat en hij is sowieso beter dan Cisse denk ik. Bovendien vind ik Elia ook een gehypte speler, zelfde type als Leonardo.
Nou ja, het was ook op voetbalzone, maar tochquote:Op maandag 22 juni 2009 19:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou ik ken weinig jongens die Leo graag zouden zien blijven hoor.
Elia is ook wel van een ander kaliber dan Cisse hoor.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:48 schreef sjimz het volgende:
grappig ook dat joop ajax beschuldigt van een fooi terwijl twente zelf maar de helft wil betalen van de vraagprijs van cisse.
Maar Roda JC is een volwaardige handelspartner hoorquote:Op maandag 22 juni 2009 19:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Elia is ook wel van een ander kaliber dan Cisse hoor.
de bedragen zijn dan ook lager dan die van elia maar het principe is hetzelfde.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nol Hendriks denkt van nietquote:Op maandag 22 juni 2009 19:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Roda heeft financiele problemen, Twente niet. Dat is al 1 groot verschil tussen beide soaps.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
de bedragen zijn dan ook lager dan die van elia maar het principe is hetzelfde.
Het lijkt er verdacht veel op dat jij bij de contractbesprekingen met Elia hebt gezeten. Je weet alles toch zo goed.. Alles wat in de pers en dan vooral de Telegraaf en het AD is verschenen over dingen die zogenaamd afgesproken zouden zijn, is te omschrijven als grote onzin. Bijvoorbeeld een vermeend transferbedrag van 9.6 miljoen. Waarom biedt jou cluppie dan maar 8 miljoen? de vraagprijs is toch zogenaamd bekend? Munsterman kan vragen wat hij wil. Hierover is niets afgesproken. In het AD van vandaag staat dat Ajax het bod niet meer wil verhogen. Worden ze eindelijk verstandig in Amsterdam, want zoals ik al verschillende malen heb gemeld, zolang Munsterman voorzitter van FC Twente is, zal hij Elia nooit voor een jodenfooi naar Ajax laten gaan. Voor 12 miljoen of meer, valt er met hem te praten.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]. 9 miljoen is meer dan prima.
Munsterman moet eens duidelijkheid bieden en niet dingen ontkennen die er zijn afgesproken.
quote:
Van Geelquote:Op dinsdag 23 juni 2009 04:05 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Het lijkt er verdacht veel op dat jij bij de contractbesprekingen met Elia hebt gezeten. Je weet alles toch zo goed.. Alles wat in de pers en dan vooral de Telegraaf en het AD is verschenen over dingen die zogenaamd afgesproken zouden zijn, is te omschrijven als grote onzin. Bijvoorbeeld een vermeend transferbedrag van 9.6 miljoen. Waarom biedt jou cluppie dan maar 8 miljoen? de vraagprijs is toch zogenaamd bekend? Munsterman kan vragen wat hij wil. Hierover is niets afgesproken. In het AD van vandaag staat dat Ajax het bod niet meer wil verhogen. Worden ze eindelijk verstandig in Amsterdam, want zoals ik al verschillende malen heb gemeld, zolang Munsterman voorzitter van FC Twente is, zal hij Elia nooit voor een jodenfooi naar Ajax laten gaan. Voor 12 miljoen of meer, valt er met hem te praten.
En dan hier het bericht uit het AD, of is dit soms weer één van de smerige spelletjes van Ajax?
Ajax weigert bod op Elia te verhogen
AMSTERDAM - Eljero Elia zal een transfer naar Ajax zelf moeten bevechten. De Amsterdamse clubleiding is niet van plan het eerder gedane bod van acht miljoen euro nog verder te verhogen.
Geen cent méér, luidt het credo bij Ajax, dat vorig jaar al buitensporig veel geld uittrok voor de aanvallende aankopen Cvitanich en Sulejmani. De laatste werd bij Heerenveen gekocht voor 16,25 miljoen euro.
Elia claimt dat Twente-voorzitter Joop Munsterman hem heeft beloofd mee te werken aan een transfer deze zomer. Munsterman wil dat echter alleen doen als het om een buitenlandse club gaat. Hij schermt met een bod van Hamburger SV dat de bieding van Ajax zou overtreffen.
Eind vorige week botsten Elia en zijn management met Munsterman. Gisteren stond een gesprek tussen de partijen gepland om te kijken of de ontstane impasse te doorbreken is.
Klopt. Eigenlijk ben ik zijn zaakwaarnemer.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 04:05 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Het lijkt er verdacht veel op dat jij bij de contractbesprekingen met Elia hebt gezeten. Je weet alles toch zo goed..
Je kan toch onderhandelenquote:Alles wat in de pers en dan vooral de Telegraaf en het AD is verschenen over dingen die zogenaamd afgesproken zouden zijn, is te omschrijven als grote onzin. Bijvoorbeeld een vermeend transferbedrag van 9.6 miljoen. Waarom biedt jou cluppie dan maar 8 miljoen? de vraagprijs is toch zogenaamd bekend?
Het is allemaal speculeren, maar de kranten zullen echt niet alles compleet uit de duim zuigen. Bij het verlengen van het contract is er toen al duidelijk gezegd door beide partijen dat er duidelijke (blijkbaar nietquote:Munsterman kan vragen wat hij wil. Hierover is niets afgesproken. In het AD van vandaag staat dat Ajax het bod niet meer wil verhogen. Worden ze eindelijk verstandig in Amsterdam, want zoals ik al verschillende malen heb gemeld, zolang Munsterman voorzitter van FC Twente is, zal hij Elia nooit voor een jodenfooi naar Ajax laten gaan. Voor 12 miljoen of meer, valt er met hem te praten.
En dan hier het bericht uit het AD, of is dit soms weer één van de smerige spelletjes van Ajax?
Lezen !!!quote:
quote:In Enschede zien ze een overgang naar PSV niet als een positieverbetering. In Eindhoven heeft men met verbazing kennis genomen van de actie van Twente om Ten Hag niet vrij te geven. "Hier houdt niemand een positief gevoel aan over'', aldus Fred Rutten. "Ik ga er van uit dat we snel een oplossing vinden. Dat lijkt me het beste."
vanavond sportjournaal kijkenquote:22.30-23.00 uur,Ned.3: SPORTJOURNAAL
00.40-06.25 uur,Ned.3: herhaling
tennis samenvatting van de 2de
speeldag en een reportage
over het toernooi op
Wimbledon
voetbal - presentatie Orlando
Engelaar bij PSV
- interview met FC Twente-
voorzitter Joop Munsterman
- voorbereiding NEC met
nieuwe trainer Dwight
Lodeweges op nieuwe seizoen
Dat is erg dom inderdaad. Beter neem je dan je verlies, zeker voor iemand zonder contract, en ga je als vrienden uit elkaar om hem over 2 of 3 jaar als hoofdtrainer te presenteren. (zoals bijvoorbeeld Verbeek - Heracles - Heerenveen). Dat is nu onder Joop uitgesloten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:28 schreef twi het volgende:
Het ergste van Munsterman is natuurlijk dat hij enige toekomstige functie voor Ten Hag bij Twente met dit gedrag natuurlijk finaal de grond in boort. En dat terwijl ze hem daar als toekomstig hoofdcoach zagen...
Of Twente daar op langere term bij heeft betwijfel ik.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:36 schreef Suijk het volgende:
Hij maakt het in ieder geval wel vermakelijk allemaal.
quote:Ten Hag mag aan de slag bij PSV
ENSCHEDE - Erik ten Hag kan per direct aan de slag bij PSV. Zijn voormalige werkgever FC Twente heeft hem dinsdag alsnog de vrijgave gegeven.
Ten Hag mocht op de eerste werkdag van PSV niet aan het werk, omdat Twente een van mening was dat zijn nieuwe contract in Eindhoven pas op 1 juli zou ingaan. Eerder betwistte Twente al dat in het geval van PSV sprake was van positieverbetering. Ten Hag wordt bij PSV assistant-trainer van Fred Rutten.
quote:Twente in de war van 94 miljoen euro
Joop Munsterman, de voorzitter van FC Twente, vindt acht miljoen euro voor Marko Arnautovic veel te weinig. Hij denkt aan een bedrag van rond de tien miljoen euro. Is-ie gek geworden?
We hebben het hier over een talentvolle aanvaller uit de eigen jeugd die 44 duels in de eredivisie heeft gespeeld. Daarin maakte hij 12 goals. Ik zou zeggen: Strik eromheen en weg ermee.
Datzelfde geldt voor Eljero Elia, ook al zo’n talent. Voor bijna niets gekomen en Ajax wil hem voor acht miljoen kopen. Hij speelde 123 duels in de eredivisie waarin hij 17 keer scoorde.
Ook in het geval van Elia ligt Munsterman dwars. Beide spelers zijn het inmiddels zat en willen een transfer. De voorzitter pokert liever. Hij gokt er op dat Inter en Ajax met een beter bod zullen komen, en anders eventueel een andere club. Als dat gebeurt, chapeau voor Munsterman. Maar is hij niet te veel in de war geraakt door de 94 miljoen euro die Real Madrid heeft betaald aan Manchester United voor Cristiano Ronaldo?
Dan lijkt acht miljoen voor deze would-be Ronaldo’s een schijntje. Of overspeelt Munsterman zijn hand hier en krijgt hij straks te maken met twee gefrustreerde spelers die sowieso wegwillen en moet Twente uiteindelijk genoegen nemen met een lager bod?
Nog zo’n kwestie. Gisteren stond Erik ten Hag, de nieuwe assistent-trainer van PSV, werkeloos toe te kijken bij de eerste training van zijn club. Zijn oude werkgever, Twente, ligt dwars en staat niet toe dat hij voor 1 juli, als zijn contract is beëindigd, op het veld staat. De discussie gaat over de afkoopsom van Ten Hag, die tot voor kort werd gezien als de toekomstige hoofdtrainer van Twente. Ook in deze kwestie stelt Munsterman zich halsstarig op. Je zou dus van een karaktertrek kunnen spreken.
En daar zit ’m ook het probleem. Wie groots wil zijn, moet ook een groots gebaar kunnen maken.
Chris van Nijnatten is met vakantie.
Christiaan Ruesink vervangt hem voor die periode.
Wat een debiel zeg. Die laat zichzelf wel héél erg kennenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |