dat vraagt ie dus, de bankgegevens.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:13 schreef Cmonv het volgende:
Hoe moet hij geld overmaken zonder je rekeningnummer te weten??
quote:Op maandag 22 juni 2009 17:14 schreef F04 het volgende:
Joh, Nigeria. Wat denk je zelf?
Dat zie je verkeerd. Deze lui willen ook nog wel 'ns een betalingsmethode gebruiken die rammelt. Dan wordt het geld op je rekening bijgeschreven, jij stuurt het apparaat op en 'n paar weken later wordt het geld ineens weer afgeschreven (door de bank) omdat bijv. de cheque niet gedekt was.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:15 schreef Cmonv het volgende:
Zoiets als hier heb ik ook wel eens gezien op kassa of opgelicht of een dergelijk programma, dus niet mee ingaan. Maar zolang je niets verstuurd als je geen geld hebt, kan er toch niets fout gaan of zie ik dat verkeerd?
sterker nog, het internet staat er vól mee.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:14 schreef Ludootje het volgende:
Scam, zijn meerdere posts over geweest. Gaat altijd om een kado voor zoon/dochter in het buitenland. Wellicht kijken of je ze terug kan scammen via een paypalrekening of zoiets.
ik dacht dat de grote klapper was dat ze een teveel overmaken, en je vragen het teveel terug te boeken.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Deze lui willen ook nog wel 'ns een betalingsmethode gebruiken die rammelt. Dan wordt het geld op je rekening bijgeschreven, jij stuurt het apparaat op en 'n paar weken later wordt het geld ineens weer afgeschreven (door de bank) omdat bijv. de cheque niet gedekt was.
Zelfde trucje, verschillend land. En zitten de Aussies erachter, of Nigerianen die in Australië wonen?quote:Hier in Nieuw Zeeland is een "Australische truc". In de krant staat onder "werk aangeboden" een advertentie van een meneer die iemand zoekt die zijn boekhouding doet en mails sorteert. Werken via de PC vanuit je eigen huis. Die meneer belooft een symbolisch bedragje als voorschot op je onkosten/salaris en stort -oeps- 500 euro teveel. Wil je die even terug overmaken? De storting blijkt dan later ook geannuleerd door de bank wegens vals.
mijn excuses, ben gewoon een marktplaats leek, naast het feit dat familie in Kameroen heeft gewoond en we daar ook wel eens wat naar toe hebben opgestuurd. Het eerste mailtje leek heel gewoon maar goed, zelfs in 2009 kunnen hier over vragen zijn blijkbaar.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:34 schreef tinoburg het volgende:
en dat op 22 juni 2009,
ik was even bang dat er een topic uit 1999 was ge UP-ed.
zover reikt mijn kennis van het onderwerp niet. De persoon doet zich in ieder geval als australier voor en gebruikt een nepbank (of nagemaakte cheque) van een zogenaamd australische bank. Ik denk niet dat ie al gepakt is, want ik las het artikel een paar weken geleden in de krant.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:47 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Zelfde trucje, verschillend land. En zitten de Aussies erachter, of Nigerianen die in Australië wonen?
En nog trappen mensen er dagelijks in.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
sterker nog, het internet staat er vól mee.
quote:Op maandag 22 juni 2009 18:21 schreef bleiblei het volgende:
Naja, 1 tip, als je een mailtje krijgt van de Postbank met de vraag of je even wat TAN-codes ter controle in wil voeren op hun website, een mailtje van Paypal dat ze je login gegevens willen verifieren of een mailtje van je CC-maatschappij of je je creditcard nummer in wil voeren...
Vooral doen!!
Mensen? Je bedoelt 'vrouwen'quote:Op maandag 22 juni 2009 18:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
En nog trappen mensen er dagelijks in.
Bij de gratie daarvan bestaat de scam nog steeds...quote:Op maandag 22 juni 2009 18:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
En nog trappen mensen er dagelijks in.
En ook alles wat door een vertaalmachine vertaald lijkt.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:34 schreef tinoburg het volgende:
en dat op 22 juni 2009,
ik was even bang dat er een topic uit 1999 was ge UP-ed.
ontopic;
alles in het engels via marktplaats/speurders o.i.d. is SCAM!
en dat ze dan ook nog op business trip zijn, een familie uitje hebben abroad, of een studie volgen in het buitenland, spreekt voor zich
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
www.marktplaats.niquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:35 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS bekijk het zo: Hoe groot is de kans dat jij op de Nigeriaanse Marktplaats een digitale camera gaat kopen?
Precies
Lijkt mij het probleem van de BANK als ze een ongedekte check aannemen toch ? Een bank kan en mag echt niet zomaar even een bedrag terughalen van een ander , TENZIJ het een bedrag van de bank ZELF is lijkt mij ......quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Deze lui willen ook nog wel 'ns een betalingsmethode gebruiken die rammelt. Dan wordt het geld op je rekening bijgeschreven, jij stuurt het apparaat op en 'n paar weken later wordt het geld ineens weer afgeschreven (door de bank) omdat bijv. de cheque niet gedekt was.
Waarom ZOU je zomaar even geld TERUGSTORTEN .......quote:Op maandag 22 juni 2009 17:44 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
ik dacht dat de grote klapper was dat ze een teveel overmaken, en je vragen het teveel terug te boeken.
Jij stuurt 2000 euro terug en vervolgens komt de bank bij jou melden dat de originele "storting" vals is. Je bent dan dus 2000 euro kwijt
(willekeurig getal).
Hier in Nieuw Zeeland is een "Australische truc". In de krant staat onder "werk aangeboden" een advertentie van een meneer die iemand zoekt die zijn boekhouding doet en mails sorteert. Werken via de PC vanuit je eigen huis. Die meneer belooft een symbolisch bedragje als voorschot op je onkosten/salaris en stort -oeps- 500 euro teveel. Wil je die even terug overmaken? De storting blijkt dan later ook geannuleerd door de bank wegens vals.
Hun betaling gaat via een cheque die later niet gedekt blijkt te zijn waardoor jouw bank het geld dat je hebt 'verzilverd' terugboekt. Inmiddels ben je wel het geld dat je ter compensatie van het 'teveel' naar de Nigerianen hebt overgemaakt kwijt aangezien jouw betaling wel legitiem was.quote:Op maandag 6 juli 2009 07:54 schreef luciano het volgende:
[..]
Waarom ZOU je zomaar even geld TERUGSTORTEN .......
1) wat gestort is is gestort , en mag alleen via juridische wegen worden teruggevorderd.....
2) Stoere Nigeriaan hoor die vanuit Nigeria helemaal een rechtzaak tegen je gaat aanspannen omdat je zijn zuurverdiende centjes hebt " gestolen "......
Leuke discussies dit , brandt maar los.
Sowieso via marktplaats niet internationaal of met Engels sprekende mensen handelen, dan vermijd je al 95% van alle oplichterijen. Maar ik moet inderdaad toe geven dat ik dacht dit gegeven redelijk bekend was bij het merendeel van de Nederlandse bevolking.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:26 schreef becky27 het volgende:
En ik maar hopen dat dit topic dood zou bloeden![]()
Het was zeker genante vertoning dit topic te openen, maar ik kreeg wel een duidelijk antwoord en we hebben de camera aan een hele vriendelijke man uit het midden van het land verkocht.
Je bent er dus ingetrapt?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 02:30 schreef challeke het volgende:
Ik heb m aan de haak, en was niet van plan los te laten!
wie kan mij helpen,ik wil m pakken maar weet niet helemaal hoe....
HELP!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |