abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70749949
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik kan me enigszins vinden in je redenering.
Ik denk nog steeds dat het stallen van de boodschappen min of meer een vrijblijvend aanbod is.
Mij is ook geleerd dat de overeenkomst tot stand komt op het moment dat jij gaat afrekenen bij de kassa.

Ik denk overigens dat het naar beneden bijstellen van de prijs over het algemeen gunstig is voor de klant, en dat het niet in combinatie met dit soort acties gezien moet worden. Waarschijnlijk staat in de algemene voorwaarden van de actie wel iets m.b.t. prijsverlagingen e.d.

Het is een beetje een schemergebied. Misschien moet je het in de rechten SC posten, wellicht dat er daar nog wat andere verhelderende gedachtes bovenkomen .
Onze prof. mw. Sieburg (en die schreef hierover in de Asser) vindt Hofland Hennis een van de meest verkeerd begrepen arresten. Zij stelt ook dat een uitnodiging tot aanbod alleen een bestaand leerstuk is zover het gaat om een zaak die ook overeen komt met een zaak zoals in HH. Een van die eisen zou zijn dat je een persoonlijke relatie tot de zaak hebt. In alle andere gevallen moet je maar gewoon aangeven dat het gaat om een herroepelijk aanbod, zo vindt zij.
als ik tijd heb zal k dit ook eens daadwerkelijk opzoeken in Asser.
pi_70754319
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:49 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Onze prof. mw. Sieburg (en die schreef hierover in de Asser) vindt Hofland Hennis een van de meest verkeerd begrepen arresten. Zij stelt ook dat een uitnodiging tot aanbod alleen een bestaand leerstuk is zover het gaat om een zaak die ook overeen komt met een zaak zoals in HH. Een van die eisen zou zijn dat je een persoonlijke relatie tot de zaak hebt. In alle andere gevallen moet je maar gewoon aangeven dat het gaat om een herroepelijk aanbod, zo vindt zij.
als ik tijd heb zal k dit ook eens daadwerkelijk opzoeken in Asser.
PM maar als je 't hebt gevonden.

Ik ben overigens benieuwd wat je bedoelt met een persoonlijke relatie tot een zaak. Mis ik iets of heb je altijd een persoonlijke relatie tot een zaak die je verkoopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')