abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70252257
Hallo medestudenten,

De Zweedse Piratenpartij heeft onlangs één zetel verkregen in het Europees Parlement en streeft naar de opheffing van het verbod op onbetaald downloaden en uploaden van muziek, video's en software in de gehele Europese Unie. Het downloaden (overdracht van materiaal naar je computer) en uploaden (overdracht van materiaal van je computer) zijn de dagelijkse activiteiten geworden van mensen over de hele wereld. Niet iedereen is hier even blij mee. De entertainmentindustrie en organisaties zoals BREIN doen er alles aan om het onbetaald downloaden en uploaden te stoppen.

In het kader van mijn afstudeerscriptie wordt het betaald en onbetaald downloaden uploaden in Nederland en de betreffende wetgeving in kaart gebracht. In deze enquête wordt er gekeken naar de mening van studenten, het gedrag van studenten en de kennis over de wetgeving met betrekking tot downloaden en uploaden. De enquête zal ongeveer 15 minuten duren.

Alvast bedankt voor je deelname.

Marvin Jong
Erasmus Universiteit Rotterdam

Klik hier voor de enquête

(Toestemming verkegen van moderator GlowMouse)
  maandag 22 juni 2009 @ 14:21:23 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70252370
Alleen studenten mogen mee doen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_70252713
Discriminerende Enquête, ik mag niet eens meedoen
  maandag 22 juni 2009 @ 14:30:57 #4
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70252730
Ik heb hem ingevuld.
Wat ik even wilde meegeven, je weet dat je ook legaal software mag downloaden? Dat is oa de kracht van Linux/Open Source Software. Ik heb dan ook meerdere malen software gedownload de afgelopen maanden, echter volkomen legaal. Daarnaast ben ik benieuwd wat de uitkomsten zijn van je onderzoek, en vooral ook het doel van je onderzoek. Aangezien die persoonlijkheidsvragen mij los lijken te staan van de wetgeving. Wil je kijken of mensen die downloaden bepaalde karaktereigenschappen hebben? Daarover lijkt het mij moeilijk om een valide uitspraak doen, aangezien je hier een heel selectief publiek aan studenten treft.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70254010
Ze hebben gewoon een zetel.
  maandag 22 juni 2009 @ 15:08:06 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70254042
Het is fascistisch om burgers via wetgeving te dwingen te betalen voor vrij verkrijgbare producten als lucht en geluid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_70254308
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb hem ingevuld.
Wat ik even wilde meegeven, je weet dat je ook legaal software mag downloaden? Dat is oa de kracht van Linux/Open Source Software.
Eens, onterecht suggereren dat alle software downloads illegaal zijn is fout.

Waarom altijd het Linux/Open source gebeuren erbij gehaald moet worden is mij een raadsel. Alsof zij de enige zijn die legale software gratis beschikbaar stellen.

Er is, naast open source, genoeg legale closed source beschikbaar op het internet imo.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_70254323
Ik vind het wel een aardige enquête in tegenstelling wat ik weleens zie omtrent dit onderwerp.
Ingevuld!
  maandag 22 juni 2009 @ 15:18:08 #9
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70254421
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:15 schreef CasualMark het volgende:

[..]

Eens, onterecht suggereren dat alle software downloads illegaal zijn is fout.

Waarom altijd het Linux/Open source gebeuren erbij gehaald moet worden is mij een raadsel. Alsof zij de enige zijn die legale software gratis beschikbaar stellen.

Er is, naast open source, genoeg legale closed source beschikbaar op het internet imo.
Omdat ikzelf over het algemeen Open Source Software gebruik is dat in mijn geval hetgeen wat ik download. Vandaar dat ik die benoemde Niets mis mee volgens mij
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70464650
Bedankt allemaal voor het invullen!
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:21 schreef Megumi het volgende:
Alleen studenten mogen mee doen?
Mijn doelgroep is eigenlijk studenten, maar je mag hem best invullen. misschien dat ik er wat aan heb, als ik te weinig student heb.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat ik even wilde meegeven, je weet dat je ook legaal software mag downloaden? Dat is oa de kracht van Linux/Open Source Software. Ik heb dan ook meerdere malen software gedownload de afgelopen maanden, echter volkomen legaal. Daarnaast ben ik benieuwd wat de uitkomsten zijn van je onderzoek, en vooral ook het doel van je onderzoek. Aangezien die persoonlijkheidsvragen mij los lijken te staan van de wetgeving. Wil je kijken of mensen die downloaden bepaalde karaktereigenschappen hebben? Daarover lijkt het mij moeilijk om een valide uitspraak doen, aangezien je hier een heel selectief publiek aan studenten treft.
ja ik weet dat er software is dat je legaal mag downloaden, het gaat mij voornamelijk om het software dat illegaal wordt gedownload.

de karaktereigenschappen is onderdeel van de zelfcontrole theorie, dat probeer ik te koppelen aan het downloaden.
  maandag 29 juni 2009 @ 00:53:57 #11
241594 iBolt
Lighting
pi_70465638
Ingevuld
pi_70468839
jeeeeeeeeeeeeeemig.. wat een lijst.. denk dat ik er bijna ben
Ja doei.
pi_70905680
Bedankt voor het invullen! Sorry dat ie zo lang is, maar ik ben afhankelijk van de gegevens van de enquete.

Ook als je niet student bent, kan je hem invullen.
pi_70916040
Naast af en toe wat onlogische zinsopbouw was het een matige enquête.
Er ging inderdaad een behoorlijk aantal vragen over downloaden en uploaden, maar wat hebben je persoonskenmerken met je down/upload gedrag te maken?

Reviseer de boel een beetje!.

Heb het overigens wel compleet ingevuld.

En probeer voortaan LimeSurvey....
Opensource en je hebt geen geklaag over het feit dat het een studentenenquête is.
  zondag 12 juli 2009 @ 22:30:07 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70916235
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:25 schreef ChevyVanDude het volgende:
maar wat hebben je persoonskenmerken met je down/upload gedrag te maken?
Er word vanuit gegaan dat downloaden slecht is. Dus de mensen die downloaden zullen slechte mensen zijn die vaak en makkelijk risico's nemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 12 juli 2009 @ 22:33:48 #16
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_70916377
Gedaan
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_70921111
Ingevuld
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:27:32 #18
232633 Erlandil
The Stormwalker
pi_70931895
De vragen in de categorie: overige vragen over onbetaald downloaden en uploaden hebben geen definitie erbij staan. Zonder een duidelijke definitie / categorisering zul je altijd tegen een situatie aanlopen dat de uitspraak verkeerd begrepen wordt.

Voorbeeld: Uploaden is volgens de nederlandse wet:
Toegestaan
In bepaalde gevallen toegestaan
Verboden
Weet niet.
Je kan antwoorden wat je wilt, maar de definitie van uploaden heeft niets te maken met wetgeving an sich. Uploaden is het versturen van data naar. Versturen van data is niet per definitie verboden of toegestaan. Maar uploaden mag ten alle tijde. WAT je upload daarentegen is onderhevig aan wetten. Maar de handeling 'uploaden' is altijd toegestaan.

Ook de vraag over ethisch, moreel, legaal is wat ... hoe zal ik het zeggen.. onvolledig. Ik mis de optie dat het soms illegaal maar ethisch en moreel toegestaan is. Niet alles wat ik download is (il)legaal en niet alles wat ik download vind ik moreel/ethisch acceptabel. De vraag stuurt je naar een heel specifiek kader terwijl in dit geval het hele spectrum juist belangrijk is.

Verder, redelijke enquete, ik hoop voor je dat je heel goed bewust ben van mogelijk sturende vragen in plaats van enkel informatieve vragen.
pi_70932265
ingevuld
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 13 juli 2009 @ 13:47:56 #20
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_70932510
quote:
Hoeveel liedjes en/of video’s heb je ongeveer in de afgelopen maand gedownload?
Waarom kan je daar maar 3 cijfers invullen?
pi_70934376
ingevuld wel leuke enquête, ben ook wel benieuwd naar resultaat!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70934692
Ingevuld
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:26:08 #23
171594 Hri
Askakó
pi_70964513
Ik was er mee bezig tot ik iets moest doen en nou is me sessie over !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')