TS kan er niet mee omgaanquote:Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ts was zijn horizon wat aan het verbreden (zou je niet denken he). Afijn, ik stuitte op het artikel ''de aarde gaat eraan'' waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe de aarde ten onder zal gaan. Anyway komt erop neer dat we binnen 5 miljard jaar het loodje zullen leggen. En vluchten is ook geen mogelijkheid want onze zon wordt steeds groter waardoor alle planeten verzwolgen zullen worden
(kut zon).
Kan gewoon niet tegen die doemdenker theorieën van quest ook altijd. Ze mochten ook wel een keer een verhaaltje typen dat we 100duizend jaar oud zullen worden en heel rijk, of iets in die trant.
Klacht doemdenker verhalen.
Anti klacht Ts lees verheffende dingen.
Sub klacht 5 euro voor zo'n blaadje. Overigens wel een puik blaadje.
Nee Quest kan niet omgaan met optimisme.quote:
Hoeveel theorieën zijn er zo al niet geweest?quote:Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef MervinMinky het volgende:
Achja, sommigen zeggen dat we zelfs in 2012 deaud gaan, ergens in December ofzo net voor Kerst
Jij je zinquote:Op maandag 22 juni 2009 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee Quest kan niet omgaan met optimisme.
Dat miste het topic nogquote:
Scheelt me weer pensioenpremie en belastingen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef MervinMinky het volgende:
Achja, sommigen zeggen dat we zelfs in 2012 deaud gaan, ergens in December ofzo net voor Kerst
Dat dan weer welquote:Op maandag 22 juni 2009 13:04 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Scheelt me weer pensioenpremie en belastingen.
Talpaquote:
Ja dan zijn we wel mooi de sjaak.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:09 schreef Leerf het volgende:
Topic gepost in het jaar 2009.
Verwachte ondergang in het jaar 5000000000.
Quest is dan ook voor MBO-ers die interessant willen doen op feestjes.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
Hmmz, niemand op fok die Quest leest. En ik nog wel denken dat iedereen die op fok zat HBO of UNI deed. Niet dus
Je weet dat de Donald Duck onder hoogopgeleiden het meest gelezen blad is?quote:Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
Hmmz, niemand op fok die Quest leest. En ik nog wel denken dat iedereen die op fok zat HBO of UNI deed. Niet dus
Ik neem linea rekte abonnement eropquote:Op maandag 22 juni 2009 13:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
Je weet dat de Donald Duck onder hoogopgeleiden het meest gelezen blad is?
Ja, ik krijg er ook al angstaanvallen van... stel dat ik 5 miljard jaar oud wordt...quote:Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ts was zijn horizon wat aan het verbreden (zou je niet denken he). Afijn, ik stuitte op het artikel ''de aarde gaat eraan'' waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe de aarde ten onder zal gaan. Anyway komt erop neer dat we binnen 5 miljard jaar het loodje zullen leggen. En vluchten is ook geen mogelijkheid want onze zon wordt steeds groter waardoor alle planeten verzwolgen zullen worden
(kut zon).
Kan gewoon niet tegen die doemdenker theorieën van quest ook altijd. Ze mochten ook wel een keer een verhaaltje typen dat we 100duizend jaar oud zullen worden en heel rijk, of iets in die trant.
Klacht doemdenker verhalen.
Anti klacht Ts lees verheffende dingen.
Sub klacht 5 euro voor zo'n blaadje. Overigens wel een puik blaadje.
Doorgaans zijn dat niet de meeste interessante blaadjes voor pubers. Je kan ze zo'n ding wel in de hand drukken, maar zie ze maar is aan het lezen te krijgen. Is hele andere kwestie.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:11 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ja, ik krijg er ook al angstaanvallen van... stel dat ik 5 miljard jaar oud wordt...![]()
Maar genoeg optimistische berichten in Quest hoor.
Als het aan mij lag, zou iedereen in het voortgezet onderwijs ( van vmbo tot vwo ) dit ook verplicht moeten lezen voor school. Het zou de algemene ontwikkeling enorm ten goede komen. Al was het alleen maar omdat men dan leert dat de wereld nog niet zo eenvoudig in elkaar zit als het 'zwart/ wit' denken van hen gewend is.
Daar is fok wel de bakermat vanquote:Op maandag 22 juni 2009 13:13 schreef Salvad0R het volgende:
Er zijn mensen die hun eigen inferioriteit dusdanig projecteren op de rest van de mensheid, dat zij de mensheid het liefst zien uitsterven.
Dat soort mensen moeten gewoon eerst.
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:16 schreef Ritmo het volgende:
5 miljard jaar... Dat is langer dan de aarde bestaat volgens mij.
Inderdaad, 4.54 miljard jaar.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:16 schreef Ritmo het volgende:
5 miljard jaar... Dat is langer dan de aarde bestaat volgens mij.
quote:Man considered with himself, for in a way, Man, mentally, was one. He consisted of a trillion, trillion, trillion ageless bodies, each in its place, each resting quiet and incorruptible, each cared for by perfect automatons, equally incorruptible, while the minds of all the bodies freely melted one into the other, indistinguishable.
Man said, "The Universe is dying."
Man looked about at the dimming Galaxies. The giant stars, spendthrifts, were gone long ago, back in the dimmest of the dim far past. Almost all stars were white dwarfs, fading to the end.
New stars had been built of the dust between the stars, some by natural processes, some by Man himself, and those were going, too. White dwarfs might yet be crashed together and of the mighty forces so released, new stars built, but only one star for every thousand white dwarfs destroyed, and those would come to an end, too.
Man said, "Carefully husbanded, as directed by the Cosmic AC, the energy that is even yet left in all the Universe will last for billions of years."
"But even so," said Man, "eventually it will all come to an end. However it may be husbanded, however stretched out, the energy once expended is gone and cannot be restored. Entropy must increase to the maximum."
impossible! Er stond: De zon zal zo groot worden dat het alle planeten zal doen verzwelgen. Incl aarde.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:20 schreef Iblis het volgende:
We zijn in 2000 jaar natuurlijk ook van plaggenhutten naar Fok! gekomen in Nederland, dus als we dat even uittrekken naar 5 miljard jaar, is er nog wel wat hoop dat we dit sterrenstelsel ontvlucht hebben voor die tijd. Echter, uiteindelijk, uiteindelijk, tweede hoofdwet van de thermodynamica en zo, koelt het hele heelal af.
Asimov heeft dat mooi weergegeven in The Last Question.
[..]
Vind je dat leuk?quote:Op maandag 22 juni 2009 13:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat leuke eind-van-de-wereld scenario's
http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
Er zullen dan ook schriftelijke overhoringen over moeten komen, waarvoor ze een cijfer krijgen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doorgaans zijn dat niet de meeste interessante blaadjes voor pubers. Je kan ze zo'n ding wel in de hand drukken, maar zie ze maar is aan het lezen te krijgen. Is hele andere kwestie.
... in dit sterrenstelsel.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
impossible! Er stond: De zon zal zo groot worden dat het alle planeten zal doen verzwelgen.
Klopt, maar daarmee bedoelen ze alle planeten in ons zonnestelsel. Eigenlijk vooral ook nog de binnenste. Jupiter b.v. niet zo snel.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
impossible! Er stond: De zon zal zo groot worden dat het alle planeten zal doen verzwelgen. Incl aarde.
*heeft boekje nog es goed doorgelezen*quote:
Sterrenstelsels genoeg natuurlijk! En we hebben nog vijf miljard jaar om een nieuw mooi plekje uit te zoeken.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
*heeft boekje nog es goed doorgelezen*
Hebben we in ons bevattingsvermogen meer sterrenstelsels dan?
Ja. Heeeeeeeeeel veel.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
*heeft boekje nog es goed doorgelezen*
Hebben we in ons bevattingsvermogen meer sterrenstelsels dan?
Ja dus alle planeten in dit zonnestelsel zullen dan verwoest worden. Er staat duidelijk dat leven niet meer mogelijk is.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar daarmee bedoelen ze alle planeten in ons zonnestelsel. Eigenlijk vooral ook nog de binnenste. Jupiter b.v. niet zo snel.
quote:
Heb ik nu zo bekrompen wereldbeeld? Maar er is toch maar 1 sterrenstelsel, waar we nu in leven dus.quote:Sterrenstelsels genoeg natuurlijk! En we hebben nog vijf miljard jaar om een nieuw mooi plekje uit te zoeken.
Gastquote:Op maandag 22 juni 2009 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Heb ik nu zo bekrompen wereldbeeld? Maar er is toch maar 1 sterrenstelsel, waar we nu in leven dus.
Of?
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Heb ik nu zo bekrompen wereldbeeld? Maar er is toch maar 1 sterrenstelsel, waar we nu in leven dus.
Of?
Jij biedt nu je excuses aan!!quote:Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
(kut zon).
Er zijn er gigantisch veel. Miljarden en miljarden. Dit sterrstelsel is zo bijzonder omdat het perfecte levensomstandigheden heeft. Vergelijkbare andere sterrenstelsels zijn we nog niet tegengekomen.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Of?
Als het je gerust stelt: de steeds hetere zomers die we in de eeuwen voorafgaande aan dat moment zullen krijgen, ga jij niet meemakenquote:Op maandag 22 juni 2009 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
(kut zon).
Wellicht andersom welquote:Op maandag 22 juni 2009 13:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn er gigantisch veel. Miljarden en miljarden. Dit sterrstelsel is zo bijzonder omdat het perfecte levensomstandigheden heeft. Vergelijkbare andere sterrenstelsels zijn we nog niet tegengekomen.
quote:Op maandag 22 juni 2009 13:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Of?
Ja elke ster is er 1 ja, als je zo redeneert. Maar ik bedoel dat als de zon ontploft dat alle planeten eraan gaan dus de aarde jupiter mars..quote:Op maandag 22 juni 2009 13:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn er gigantisch veel. Miljarden en miljarden. Dit sterrstelsel is zo bijzonder omdat het perfecte levensomstandigheden heeft. Vergelijkbare andere sterrenstelsels zijn we nog niet tegengekomen.
Nou, tja, de zon zal opzwellen (rode reus worden) en daarmee heel groot worden en in ieder geval Mercurius, Venus en Aarde verbranden. Tegelijkertijd verliest de zon zo echter massa, waardoor de banen van Mars en Jupiter en de andere planeten vermoedelijk groter worden, hoeveel precies is echter niet uit te rekenen. Het zou kunnen dat het voldoende is dat Mars niet geheel smelt. Het wordt er wel stikheet.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ja dus alle planeten in dit zonnestelsel zullen dan verwoest worden. Er staat duidelijk dat leven niet meer mogelijk is.
quote:Er was eens, in een afgelegen hoek van het met talloze zonnestelsels flonkerend volgegoten heelal, een hemellichaam waarop slimme dieren het kennen uitvonden. Dat was de hoogmoedigste en leugenachtigste minuut van de “wereldgeschiedenis”: maar toch was het maar een minuut. Na enkele ademtochten van de natuur verstarde het hemellichaam, en de slimme dieren moesten sterven. — Zo’n fabel zou iemand kunnen bedenken en nog zou hij niet afdoende hebben geïllustreerd, hoe jammerlijk, hoe schaduwachtig en vluchtig, hoe doelloos en willekeurig het menselijk intellect eruit ziet in de natuur; er waren eeuwigheden waarin het er niet was; wanneer het ermee voorbij is zal er niets gebeurd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |