Vrij duidelijke titel.
Ik heb morgen op school reflectiegesprek met 2leraren over het eindproject,
Nu stonden er een aantal opdrachten in die ik gedaan heb zoals het op het papier stond, en goed waren gedaan, maar wat ze niet goed vonden want ze hadden het anders bedoeld dan wat op papier stond.
en nog een paar van dat soort dingen.
Nu had ik het thuis met mijn vader over gehad, en die vertelde ook dat het klopte zoals ik het gedaan had, en dat het ook zo op het papier stond.
Nu heb ik al langer het gevoel dat ze mij (en nog paar leerlingen) niet willen ondersteunen met onze opleiding, en het ons zo moeilijk mogelijk maken. (of dit werkelijk zo is, weet ik niet. maar dat gevoel heb ik wel)
Ik wil ze morgen tijdens het "reflectiegesprek" erop wijzen dat die punten ze me geen minpunten mogen geven, want ik heb het zo gedaan als op het papier stond, en ik wil hun reactie er op horen.
Nu kan ik met mijn telefoon een spraakopname doen, en dat wil ik morgen dus tijdens dat reflectiegesprek doen, zodat ik later (met mijn pa eventueel) het terug kan luisteren, en als het moet er stappen tegen kan zetten (verwacht en hoop niet dat het zo ver gaat) maar als ik ze vertel dat ik het gesprek wil opnemen, dan gaan ze daar niet mee akkoord, en als ze er wel mee akkoord gaan, gaan ze anders doen dan normaal.
Mijn vraag is, mag ik ongevraagd een spraakopname doen, en als het nodig zou zijn om het tegen hun te gebruiken, of het dan wettelijk legaal is om het tegen ze te gebruiken. of mag ik het alleen opnemen voor "thuisgebruik" en het aan mijn vader te laten horen?