abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70239193
Vrij duidelijke titel.

Ik heb morgen op school reflectiegesprek met 2leraren over het eindproject,

Nu stonden er een aantal opdrachten in die ik gedaan heb zoals het op het papier stond, en goed waren gedaan, maar wat ze niet goed vonden want ze hadden het anders bedoeld dan wat op papier stond.
en nog een paar van dat soort dingen.

Nu had ik het thuis met mijn vader over gehad, en die vertelde ook dat het klopte zoals ik het gedaan had, en dat het ook zo op het papier stond.

Nu heb ik al langer het gevoel dat ze mij (en nog paar leerlingen) niet willen ondersteunen met onze opleiding, en het ons zo moeilijk mogelijk maken. (of dit werkelijk zo is, weet ik niet. maar dat gevoel heb ik wel)

Ik wil ze morgen tijdens het "reflectiegesprek" erop wijzen dat die punten ze me geen minpunten mogen geven, want ik heb het zo gedaan als op het papier stond, en ik wil hun reactie er op horen.

Nu kan ik met mijn telefoon een spraakopname doen, en dat wil ik morgen dus tijdens dat reflectiegesprek doen, zodat ik later (met mijn pa eventueel) het terug kan luisteren, en als het moet er stappen tegen kan zetten (verwacht en hoop niet dat het zo ver gaat) maar als ik ze vertel dat ik het gesprek wil opnemen, dan gaan ze daar niet mee akkoord, en als ze er wel mee akkoord gaan, gaan ze anders doen dan normaal.

Mijn vraag is, mag ik ongevraagd een spraakopname doen, en als het nodig zou zijn om het tegen hun te gebruiken, of het dan wettelijk legaal is om het tegen ze te gebruiken. of mag ik het alleen opnemen voor "thuisgebruik" en het aan mijn vader te laten horen?
pi_70239249
Als je de andere partij daarvan op de hoogte stelt, en zij ermee akkoord gaan. Anders werkt het alleen maar tegen jezelf.
  zondag 21 juni 2009 @ 23:39:17 #3
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_70239342
Voor je pa gebruiken kan. maar Juridisch gezien heb je er niks aan.
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_70239353
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:36 schreef tho_Omas het volgende:
Als je de andere partij daarvan op de hoogte stelt, en zij ermee akkoord gaan. Anders werkt het alleen maar tegen jezelf.

Een dergelijk gesprek mag je gewoon opnemen, hoor.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70239519
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een dergelijk gesprek mag je gewoon opnemen, hoor.
Ja? Treedt TS dan niet in de persoonlijke levenssfeer van zijn gesprekspartner? Lijkt me sterk dat je dit kan gebruiken bij een rechter. Dan kun je er ook met een camera gaan zitten.

Edit: Ik kan mij herinneren dat de meeste scholen wel een regeling daarover in de leerlingstatuten hebben staan. Vaak een verbod op het opnemen geluid/beeld tijdens de les.
  zondag 21 juni 2009 @ 23:46:48 #6
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_70239593
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:44 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja? Treedt TS dan niet in de persoonlijke levenssfeer van zijn gesprekspartner? Lijkt me sterk dat je dit kan gebruiken bij een rechter. Dan kun je er ook met een camera gaan zitten.
Je mag een gesprek zomaar opnemen als een van de gesprekspartners het weet.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_70239660
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:44 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Edit: Ik kan mij herinneren dat de meeste scholen wel een regeling daarover in de leerlingstatuten hebben staan. Vaak een verbod op het opnemen geluid/beeld tijdens de les.
Mwoa....deze uitspraak is volgens mij wel vergelijkbaar met wat TS ermee zou willen bereiken, eerlijk gezegd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70239913
Mag je gewoon opnemen. Peter R de Vries vraagt toch ook geen toestemming als hij verdachten confronteert onder het oog van een verborgen camera. Desnoods stem vervormen heb je zeker geen probleem.
pi_70240541
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:57 schreef F04 het volgende:
Mag je gewoon opnemen. Peter R de Vries vraagt toch ook geen toestemming als hij verdachten confronteert onder het oog van een verborgen camera. Desnoods stem vervormen heb je zeker geen probleem.
Peter R. gebruikt die beelden toch ook niet bij een rechter oid? Bovendien heb je te maken met reglementen van school.
  maandag 22 juni 2009 @ 07:13:10 #10
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_70242712
als je het oordeel van de docenten niet eerlijk vind gaan dan heb je het recht om hier tegen in beroep te gaan bij de examencommicie. Deze commicie kan dan eventueel een 3de persoon aanwijzen.
Wat je beter kan doen is met argumenten komen waarom jij vind dat jij daar wel punten voor krijgt. Daarbij moet je ten altijd rekening houden dat een beoordelingsformulier geen afvinklijstje is. Dus als het erin zit dat het niet per definitie de maximale punten zijn.
Where's my fear???
pi_70243209
nou, bij ons examen was het wel een afvinklijstje en kwam er daarna nog stukje tekst achteraan. en ik ga straks ook argumenten opnoemen waarom ik zou vinden als iets goed zou zijn!

maar, misschien valt het wel mee, en laten ze me op dat gedeelte zowiezo doorgaan en valt alles mee.. (hopelijk)
  maandag 22 juni 2009 @ 09:06:31 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70243670
Maar ga je het opnemen? (Tevens TVP)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 22 juni 2009 @ 09:31:26 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70244128
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:46 schreef freiss het volgende:

[..]

Je mag een gesprek zomaar opnemen als een van de gesprekspartners het weet.
En TS is zelf 1 van de gesprekspartners en die zal vanzelfsprekend toestemming geven.

Wat niet mag is een gesprek heimelijk opnemen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:29:21 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_70250559
je mag elk gesprek opnemen. Enige voorwaarde is dat je zelf deelnemer bent van dat gesprek.
En neen, daar hoef je dan de andere deelnemers NIET van op de hoogte te brengen.

Of het netjes is is een ander geval, maar juridisch is er niets dat je ervan kan weerhouden. Sterker nog, mocht je het daarna in de rechtzaal willen gebruiken, dan mag dat.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_70254231
Duidelijk!

kleine update, werd me al meteen medegedeeld dat alles opzich goed was, en dat ik na de zomervakantie gewoon rustig op stage kon.

dus ik heb het opnemen achterwege gelaten!

Iedereen, hartelijk bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')