abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2009 @ 16:02:19 #1
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_70223844
Ik heb gister mijn PS3 verkocht via Marktplaats.

De koper heeft in het bijzijn van een vriend de Playstation opgehaald.
Hij heeft zelfs even gespeeld om te kijken of alles werkte.
Alles werkte ook gewoon prima, geld betaald en hun tevreden weg.

Maar nu een dag later belt hij op, hij krijgt de Playstation niet aangesloten op zijn tv's.
Nu is dat niet echt mijn probleem. Ik kan trouwens niet meekijken, dus waarom hij mij belde is me een raadsel. Maar ben beetje huiverig dat hij zijn geld terug wil. Terwijl hij toch zeker 15 minuten bij mij thuis heeft gespeeld, en toen erg tevreden was. Mag hij, als hij dat van plan is, zomaar zijn geld opeisen? en moet ik daar gehoor aan geven.
pi_70223919
Kwestie van goede kabels gebruiken van zijn kant, of de instellingen goed zetten. Maar dat is jouw probleem niet.

Geld terug krijgt ie sowieso niet, daar had ik laatst zelf een topic over gemaakt:
Iets verkocht, product later stuk; verplicht terugnemen?

Maar in dit geval is de PS3 niet eens stuk maar snapt hij het gewoon niet, dus jammer voor hem. Laat hem maar iemand zoeken die er verstand van heeft of als je hem echt wilt helpen ga je even bij hem langs om het aan te sluiten.
pi_70224059
Of die koper naait je en wilt jou een (andere) defecte ps3 terug geven.
Ik zou er niets van aantrekken, zijn probleem tenslotte
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 21 juni 2009 @ 16:11:32 #4
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_70224121
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
Kwestie van goede kabels gebruiken van zijn kant, of de instellingen goed zetten. Maar dat is jouw probleem niet.

Geld terug krijgt ie sowieso niet, daar had ik laatst zelf een topic over gemaakt:

Maar in dit geval is de PS3 niet eens stuk maar snapt hij het gewoon niet, dus jammer voor hem. Laat hem maar iemand zoeken die er verstand van heeft of als je hem echt wilt helpen ga je even bij hem langs om het aan te sluiten.
Dat dacht ik dus ook, opzich aardige kerel hoor, maar gister had hij 0,0 verstand van dit soort dingen. Kijk ik heb ook wel eens lopen kloten met het krijgen van beeld op me tv. Maar even rommelen en beetje goed kijken en ik had gewoon altijd beeld. En ik verkoop nooit kapotte dingen, de PS3 deed het, de spellen deden het, ik heb zelfs 1 controller hier gelaten, omdat die kuren heeft. Hopelijk komt die kerel eruit, maar om nou mij voor elk wissewasje te bellen.
pi_70224168
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef wolferl het volgende:
Mag hij, als hij dat van plan is, zomaar zijn geld opeisen? en moet ik daar gehoor aan geven.
Ja en nee
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_70224176
Waarschijnlijk zit het hem in dat jij hem waarschijnlijk op een modus heb laten draaien thuis, die bij hem thuis niet mogelijk is. Mijn broertje heeft hem hier ook een keel van een fullhad tv afgehaald, en via scart aangesloten. Dit was ook een no-go:). Denk dat die man dat ding gewoon moet reseten dmv even aansluiten op een geschikte tv en de modus aanpassen.
pi_70224194
Ik gok dat hij even 10 seconden zijn aan/uit knop ingedrukt moet houden.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:16:49 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70224248
ik zie vaak dat mensen een tv hebben, waar geen scart aansluiting op zit. die proberen de tulpstekkers in de antenne (coax) aansluiting te stoppen. Veel tv's hebben alleen maar een antenne aansluiting! Hij moet kijken of hij nog een composite>antenne convertor kan kopen. Of een nieuwe tv kopen, waar scart, of hdmi aansluitingen op zitten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_70224357
Zijn probleem.
Live out of your imagination, not your history.
  zondag 21 juni 2009 @ 16:24:21 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_70224417
ja lijkt me ook zijn probleem verder. garantie tot de deur. Bij verkoop van particulieren aan particulieren geldt geen garantie, of koop op afstand wet. Ik zou hem een paar tips geven, als hij dan weer terugbelt zou ik hem adviseren iemand erbij te halen die er verstand can heeft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_70224664
quote:

Hoe was het bij jou afgelopen dan, niets meer van je gehoort daar
pi_70224934
quote:

@ gevalletje raar gedrag na 1.5 uur gamen.. misschien had jij hem op een beter geventileerde plaats staan of heeft de koper er nog andere devices boven of onder staan?
  zondag 21 juni 2009 @ 16:49:41 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70225015
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja lijkt me ook zijn probleem verder. garantie tot de deur. Bij verkoop van particulieren aan particulieren geldt geen garantie, of koop op afstand wet. Ik zou hem een paar tips geven, als hij dan weer terugbelt zou ik hem adviseren iemand erbij te halen die er verstand can heeft.
Dat dus. Er geldt zelfs een "onderzoeksplicht" vanuit de koper. Dus in dit geval, dikke pech voor de koper laat hem inderdaad zelf maar iets regelen, jij hebt je aan jouw deel van de afspraak gehouden
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70225408
Laat hem de PS3 aansluiten en de 'aanknop' even ingedrukt houden voor een seconde of 5. De PS3 reset dan zijn instellingen en daarna kun je hem opnieuw instellen en werkt hij wel. ik neem mijn PS3 geregeld mee en hij werkt vrijwel nooit als ik hem ergens aansluit omdat hij op mijn thuisinstellingen staat standaard. Even een harde reset doet de truuk overal.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 21 juni 2009 @ 17:51:07 #15
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_70226717
Hij belde met net op, en melde dat hij de PS3 bij zijn buurjongen had aangesloten dmv HDMI kabel.
Dat ging perfect, overigens had ik hem ook op HDMI kabel aangesloten.

Voordat ie ophing zei die beetje beteuterd dat hij dan maar een HD-tv moest kopen.

Ik reageerde maar niet, wenste hem wel succes met het kopen van een nieuwe tv.
pi_70228714
Aangezien het product gewoon werkt hoef je geen geld terug te geven
  zondag 21 juni 2009 @ 22:54:37 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_70237450
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:16 schreef Consurechter het volgende:
Aangezien het product gewoon werkt hoef je geen geld terug te geven
Als het product niet werkt hoeft dat ook niet. Het is immers gewoon particuliere handel, en het product is meegenomen dus goedgekeurd. Voor zover jij kunt raden heeft hij dat ding met volle vaart achterin de auto gesmeten en is hij daardoor kapot gegaan. Over de drempel van de deur is het zijn probleem.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 22 juni 2009 @ 13:02:08 #18
250638 Silverstone
Stunishing..
pi_70249675
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:51 schreef wolferl het volgende:
Hij belde met net op, en melde dat hij de PS3 bij zijn buurjongen had aangesloten dmv HDMI kabel.
Dat ging perfect, overigens had ik hem ook op HDMI kabel aangesloten.

Voordat ie ophing zei die beetje beteuterd dat hij dan maar een HD-tv moest kopen.

Ik reageerde maar niet, wenste hem wel succes met het kopen van een nieuwe tv.
Misschien nog wel even zo netjes om hem terug te bellen en te zeggen dat dit te verhelpen is door de PS3 eerst uit te zetten. Daarna de aanknop 7 seconden ingedrukt te houden. Dan start de PS3 op met geresette settings en dan zou het bij hem ook gewoon moeten werken.
  maandag 22 juni 2009 @ 23:05:10 #19
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_70273663
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef Silverstone het volgende:

[..]

Misschien nog wel even zo netjes om hem terug te bellen en te zeggen dat dit te verhelpen is door de PS3 eerst uit te zetten. Daarna de aanknop 7 seconden ingedrukt te houden. Dan start de PS3 op met geresette settings en dan zou het bij hem ook gewoon moeten werken.
Heb ik allemaal gedaan.

Dat was bij onze eerste telefoongesprek na de koop al aan de orde.
pi_70282266
*

[ Bericht 100% gewijzigd door crad23 op 23-06-2009 10:41:24 ]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:42:35 #21
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70282471
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:35 schreef crad23 het volgende:

[..]

Dat is niet juist, maar in dit geval heeft de verkoper het product werkend kunnen zien en kunnen testen en had hij zelf dus onderzoeksplicht. Maar dan alsnog in het geval van particuliere verkoop blijven de conformiteitseisen van kracht.
Voor zover ik weet is er bij een koop tussen 2 particulieren onderling echt een garantie tot de drempel. Dat onderzoeksplicht is 1, maar je kunt gewoon geen koffiedik kijken en niets zeggen over de levensduur van iets. Daarnaast kan het ook de koper zijn schuld zijn (onjuist gebruik etc.) dat het artikel stuk gegaan is. Volgens mij hangen daar dus echt geen verplichtingen meer aan vast.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71388143
Nu heb ik vrijdag een telefoon verkocht op marktplaats. Met touchscreen, niks mee aan de hand werkt gewoon. OMdat ik zelf wegmoest heb ik de telefoon bij mijn vriendin achtergelaten en hier is de telefoon afgehaald. Deze persoon mailt een dag later dat de touchscreen het niet doet en ze het toestel niet accepteerd. JAMMER DAN, garantie tot de deur, kben geen electronicazaak. Heen en weer gemail waar je helemaal moe van wordt, maar ze wil dus het toestel terugbrengen en haar geld terug. WAarop ik denk, nee want ik heb een goed werkende telefoon verkocht en krijg er nu zeker een defecte voor terug??? Nu begint ze zelfs te dreigen!!! Ik wil nu graag weten of ik in mijn recht sta, want als er gedreigd gaat worden dan gaan we dit gewoon melden bij de politie!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:50:14 #23
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71388324
Tuurlijk sta je in je recht als particulier zijnde, je neemt gewoon een risico bij de koop van tweedehands spullen (ook bij nieuw en afname bij particulier) en als jij als koper zijnde dat ding meeneemt en betaald hebt is het gewoon pech wat erna gebeurt.
Mocht ik een PS3 kopen van iemand en een dag later begeeft ie het is het nogal zuur, kun je denken dat diegene al wist dat er iets mis mee was, maar heb je toch echt gewoon pech en kun je fluiten naar je geld.

Overigens ben ik eens bijna opgelicht, ook gebeld dat het apparaat in kwestie het niet meer deed enz, ik dacht nog behulpzaam te zijn en ben er naar gaan kijken, tot mijn verbazing kwamen de serienummers op het ding niet overeen en werd ik dus ter plekke gewoon opgelicht.
En nog ontkennen ook hé terwijl ik een foto had van zowel het apparaat met serienummer vóor de verkoop en het nummer op het boekje en de bon.
Uiteindelijk de politie erbij moeten halen omdat ie begon te dreigen.

Hoe dan ook, je staat gewoon in je recht en hoeft niets terug te betalen aan diegene en het product ook niet terug te nemen.
pi_71388390
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Rozekikker het volgende:
Nu heb ik vrijdag een telefoon verkocht op marktplaats. Met touchscreen, niks mee aan de hand werkt gewoon. OMdat ik zelf wegmoest heb ik de telefoon bij mijn vriendin achtergelaten en hier is de telefoon afgehaald. Deze persoon mailt een dag later dat de touchscreen het niet doet en ze het toestel niet accepteerd. JAMMER DAN, garantie tot de deur, kben geen electronicazaak. Heen en weer gemail waar je helemaal moe van wordt, maar ze wil dus het toestel terugbrengen en haar geld terug. WAarop ik denk, nee want ik heb een goed werkende telefoon verkocht en krijg er nu zeker een defecte voor terug??? Nu begint ze zelfs te dreigen!!! Ik wil nu graag weten of ik in mijn recht sta, want als er gedreigd gaat worden dan gaan we dit gewoon melden bij de politie!
Onderzoeksplicht, diegene had dat makkelijk kunnen testen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:46:32 #25
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_71390111
Maak je geen zorgen.

Want ze kocht hem omdat ie het deed.
Simpel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: