Dat dacht ik dus ook, opzich aardige kerel hoor, maar gister had hij 0,0 verstand van dit soort dingen. Kijk ik heb ook wel eens lopen kloten met het krijgen van beeld op me tv. Maar even rommelen en beetje goed kijken en ik had gewoon altijd beeld. En ik verkoop nooit kapotte dingen, de PS3 deed het, de spellen deden het, ik heb zelfs 1 controller hier gelaten, omdat die kuren heeft. Hopelijk komt die kerel eruit, maar om nou mij voor elk wissewasje te bellen.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
Kwestie van goede kabels gebruiken van zijn kant, of de instellingen goed zetten. Maar dat is jouw probleem niet.
Geld terug krijgt ie sowieso niet, daar had ik laatst zelf een topic over gemaakt:
Iets verkocht, product later stuk; verplicht terugnemen?
Maar in dit geval is de PS3 niet eens stuk maar snapt hij het gewoon niet, dus jammer voor hem. Laat hem maar iemand zoeken die er verstand van heeft of als je hem echt wilt helpen ga je even bij hem langs om het aan te sluiten.
Ja en neequote:Op zondag 21 juni 2009 16:02 schreef wolferl het volgende:
Mag hij, als hij dat van plan is, zomaar zijn geld opeisen? en moet ik daar gehoor aan geven.
Hoe was het bij jou afgelopen dan, niets meer van je gehoort daarquote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
Kwestie van goede kabels gebruiken van zijn kant, of de instellingen goed zetten. Maar dat is jouw probleem niet.
Geld terug krijgt ie sowieso niet, daar had ik laatst zelf een topic over gemaakt:
Maar in dit geval is de PS3 niet eens stuk maar snapt hij het gewoon niet, dus jammer voor hem. Laat hem maar iemand zoeken die er verstand van heeft of als je hem echt wilt helpen ga je even bij hem langs om het aan te sluiten.
@ gevalletje raar gedrag na 1.5 uur gamen.. misschien had jij hem op een beter geventileerde plaats staan of heeft de koper er nog andere devices boven of onder staan?quote:Op zondag 21 juni 2009 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
Dat dus. Er geldt zelfs een "onderzoeksplicht" vanuit de koper. Dus in dit geval, dikke pech voor de koper laat hem inderdaad zelf maar iets regelen, jij hebt je aan jouw deel van de afspraak gehoudenquote:Op zondag 21 juni 2009 16:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja lijkt me ook zijn probleem verder. garantie tot de deur. Bij verkoop van particulieren aan particulieren geldt geen garantie, of koop op afstand wet. Ik zou hem een paar tips geven, als hij dan weer terugbelt zou ik hem adviseren iemand erbij te halen die er verstand can heeft.
Als het product niet werkt hoeft dat ook niet. Het is immers gewoon particuliere handel, en het product is meegenomen dus goedgekeurd. Voor zover jij kunt raden heeft hij dat ding met volle vaart achterin de auto gesmeten en is hij daardoor kapot gegaan. Over de drempel van de deur is het zijn probleem.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:16 schreef Consurechter het volgende:
Aangezien het product gewoon werkt hoef je geen geld terug te geven
Misschien nog wel even zo netjes om hem terug te bellen en te zeggen dat dit te verhelpen is door de PS3 eerst uit te zetten. Daarna de aanknop 7 seconden ingedrukt te houden. Dan start de PS3 op met geresette settings en dan zou het bij hem ook gewoon moeten werken.quote:Op zondag 21 juni 2009 17:51 schreef wolferl het volgende:
Hij belde met net op, en melde dat hij de PS3 bij zijn buurjongen had aangesloten dmv HDMI kabel.
Dat ging perfect, overigens had ik hem ook op HDMI kabel aangesloten.
Voordat ie ophing zei die beetje beteuterd dat hij dan maar een HD-tv moest kopen.
Ik reageerde maar niet, wenste hem wel succes met het kopen van een nieuwe tv.
Heb ik allemaal gedaan.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:02 schreef Silverstone het volgende:
[..]
Misschien nog wel even zo netjes om hem terug te bellen en te zeggen dat dit te verhelpen is door de PS3 eerst uit te zetten. Daarna de aanknop 7 seconden ingedrukt te houden. Dan start de PS3 op met geresette settings en dan zou het bij hem ook gewoon moeten werken.
Voor zover ik weet is er bij een koop tussen 2 particulieren onderling echt een garantie tot de drempel. Dat onderzoeksplicht is 1, maar je kunt gewoon geen koffiedik kijken en niets zeggen over de levensduur van iets. Daarnaast kan het ook de koper zijn schuld zijn (onjuist gebruik etc.) dat het artikel stuk gegaan is. Volgens mij hangen daar dus echt geen verplichtingen meer aan vast.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:35 schreef crad23 het volgende:
[..]
Dat is niet juist, maar in dit geval heeft de verkoper het product werkend kunnen zien en kunnen testen en had hij zelf dus onderzoeksplicht. Maar dan alsnog in het geval van particuliere verkoop blijven de conformiteitseisen van kracht.
Onderzoeksplicht, diegene had dat makkelijk kunnen testenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Rozekikker het volgende:
Nu heb ik vrijdag een telefoon verkocht op marktplaats. Met touchscreen, niks mee aan de hand werkt gewoon. OMdat ik zelf wegmoest heb ik de telefoon bij mijn vriendin achtergelaten en hier is de telefoon afgehaald. Deze persoon mailt een dag later dat de touchscreen het niet doet en ze het toestel niet accepteerd. JAMMER DAN, garantie tot de deur, kben geen electronicazaak. Heen en weer gemail waar je helemaal moe van wordt, maar ze wil dus het toestel terugbrengen en haar geld terug. WAarop ik denk, nee want ik heb een goed werkende telefoon verkocht en krijg er nu zeker een defecte voor terug??? Nu begint ze zelfs te dreigen!!! Ik wil nu graag weten of ik in mijn recht sta, want als er gedreigd gaat worden dan gaan we dit gewoon melden bij de politie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |