abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 14:52:37 #103
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_70447420
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:10 schreef wobbel het volgende:
Ik kwam er net achter dat ik gister 20 regels had getikt omdat ik moe was, maar daar ook gewoon een simpele functie voor bestond
altijd leuk , welke functie?
pi_70447483
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:10 schreef wobbel het volgende:
Ik kwam er net achter dat ik gister 20 regels had getikt omdat ik moe was, maar daar ook gewoon een simpele functie voor bestond
En ik kwam er pas achter dat ik de hele json klasse uit m'n framework gewoon kon vervangen door calls naar json_encode en json_decode Hoewel die wel iets minder flexibel zijn..
  zondag 28 juni 2009 @ 15:41:31 #105
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_70448494
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:52 schreef Likkende_Lassie het volgende:

[..]

altijd leuk , welke functie?
round met . en , voor decimalen en duizenden
  maandag 29 juni 2009 @ 10:44:05 #106
85919 Likkende_Lassie
pi_70471164
Hoop dat iemand nog kan kijken naar mijn vraag een paar posts hierboven

Ondertussen nog een andere vraag, ik heb een project dat ik in meerdere talen wil hebben.
Nu is het zo dat ik voorheen altijd een functie had (lang()), welke ik als volgt aanriep:

echo lang('Welcome');

Vervolgens werd er een query uitgevoerd om welcome op te halen en welcome in het nederlands te weergeven.

Toch denk ik dat dit beter kan, door bijvoorbeeld bij het laden van de pagina dit allemaal in 1 query op te halen, hoe is jullie idee hierover?
pi_70471299
Ik zet vertalingen nooit in de database, maar in een aparte file.
pi_70471783
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef Likkende_Lassie het volgende:

[..]

het is idd een feit dat het direct uitvoeren van een query makkerlijker is, maar hoe zit het met de performance? en dus straks de totale load op de server.

het is toch een flinke update/insert/select query, select omdat het systeem de stats eventueel nog moet aanmaken.
Hoezo moet je de status nog aanmaken? Zijn die voor ieder record verschillend dan?
Als je zorgt dat je alle info al hebt opgehaald in je eerste select voorkom je in ieder geval dat je nog een select moet draaien (als dat kan iig).

En grote insert lijkt me niet zo'n probleem? En als je het eerst memcached, moet je het later alsnog inserten, dat maakt qua load niet uit lijkt me, je doet het alleen op een ander moment (als het misschien juist wel drukker is op je server )
pi_70471981
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik zet vertalingen nooit in de database, maar in een aparte file.
Hoe onderhoud je die dan? In een CMS ofzo dus, textfile steeds opnieuw schrijven?

Ik gebruik altijd een centrale teksten tabel. Per record staat daarin om wat voor soort tekst het gaat (pagina, nieuwsbericht, etc. - tabelnaam dus), de ID van het betreffende pagina/nieuws-record, de taal en de tekst.

Door middel van een join kan je die vrij eenvoudig ophalen, ook meerdere tekstrecords per pagina (voor de titel, inhoud, etc.) Voordeel is dat je *alle* tekst in 1 tabel hebt staan, en dat dus erg makkelijk te doorzoeken is enzo Een nieuwe taal toevoegen is een kwestie van alle tekstrecords van 1 taal dupliceren naar je nieuwe taal.
pi_70472074
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:11 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Hoe onderhoud je die dan? In een CMS ofzo dus, textfile steeds opnieuw schrijven?
Bij een CMS kan je onderscheid maken he. Je hebt dynamische content die de gebruiker zelf verzorgt (die zet je dan natuurlijk in de database), je hebt systeem meldingen (komen uit een resource file), en generieke meldingen (ook uit de resource file).

Als een gebruiker dan meertaligheid wil, dan moet hij alleen zijn dynamische content (laten) vertalen en die opslaan onder een andere taal.
quote:
Ik gebruik altijd een centrale teksten tabel. Per record staat daarin om wat voor soort tekst het gaat (pagina, nieuwsbericht, etc. - tabelnaam dus), de ID van het betreffende pagina/nieuws-record, de taal en de tekst.
Ja dat is dus specifiek voor de dynamische content, daar maak ik mij niet zo druk om.
quote:
Door middel van een join kan je die vrij eenvoudig ophalen, ook meerdere tekstrecords per pagina (voor de titel, inhoud, etc.) Voordeel is dat je *alle* tekst in 1 tabel hebt staan, en dat dus erg makkelijk te doorzoeken is enzo Een nieuwe taal toevoegen is een kwestie van alle tekstrecords van 1 taal dupliceren naar je nieuwe taal.
Klopt. Maar ik bouw meestal een CMS waarbij ik de labels van de velden e.d vastleg in een file, en niet in de database. Dacht dat je dat bedoelde.
pi_70472428
--

[ Bericht 100% gewijzigd door Flaccid op 29-06-2009 11:49:06 ]
pi_70472539
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:11 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Wat ik persoonlijk doe is de vertalingen in een XML-file opslaan Met SimpleXML en DOM en whatever kun je vanuit je CMS makkelijk muteren in dat soort bestanden, en de performance is over het algemeen een stuk beter als losse databasequeries. (aangezien ik de XML 1 keer parse en vervolgens het object bewaar. Dan wel zo min mogelijk gebruik maken van xpath queries, dat is redelijk zwaar).
Mijn XML-bestand heeft een indeling als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<language>
    <config>
       Hier wat configuratieinstellingen voor de taal, zoals een foutmelding als er een vertaling niet gevonden is
    </config>

<page name="home">
       <group name="headers">
           <constant name="kop">Welkom!</constant>
       </group>
       <group name="...">[...]</group>
       <constant name="blaat">Een vertaling mag ook buiten een groep staan, maar niet buiten een pagina</constant>
    </page>
    <page name="...">[...]</page>
</language>

Mijn languageklasse kun je vervolgens aanroepen met Language::t('home/headers/kop')

[ Bericht 32% gewijzigd door Intrepidity op 29-06-2009 11:42:21 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 12:06:56 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70473789
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:30 schreef Intrepidity het volgende:
Wat ik persoonlijk doe is de vertalingen in een XML-file opslaan Met SimpleXML en DOM en whatever kun je vanuit je CMS makkelijk muteren in dat soort bestanden, en de performance is over het algemeen een stuk beter als losse databasequeries. (aangezien ik de XML 1 keer parse en vervolgens het object bewaar. Dan wel zo min mogelijk gebruik maken van xpath queries, dat is redelijk zwaar).
Als je het een keer inlaadt en dan in-memory bewaard is het performance verschil tussen DB of flat file natuurlijk niet erg boeiend, maar hou er rekening mee dat in normale gevallen (dus niet dat je info maar een maal nodig hebt) DB requests over het algemeen sneller zijn dan flat files lezen. Zelf vind ik het vanuit een ontwerpstandpunt erg slordig om dergelijke dynamische data op een andere plek op te slaan dan waar de rest van je spul zit. M.i. kies je ervoor 'alles' in een DB te stoppen, of 'alles' via XML files te doen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_70475343
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:14 schreef Scorpie het volgende:
Klopt. Maar ik bouw meestal een CMS waarbij ik de labels van de velden e.d vastleg in een file, en niet in de database. Dacht dat je dat bedoelde.
Ik had het voornamelijk over dynamische teksten inderdaad

Vaste teksten zet ik hard in de template, met een aparte template map per taal. Vind ik een stuk gemakkelijker werken dan met een los tekstbestand. Zo kan ik tenminste gewoon zien waar een tekst staan enzo. Bovendien kan je dan per taal nog wat wijzigen in de template, om een of andere reden willen mijn klanten dat altijd

Wijzigingen in de template moet je in het slechtste geval een aantal keer doorvoeren, maar als je het goed doet kan het meeste via de CSS
pi_70475417
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:30 schreef Intrepidity het volgende:
aangezien ik de XML 1 keer parse en vervolgens het object bewaar.
Dit begrijp ik niet helemaal. Je laadt de hele XML (met *alle* tekst) 1x per pageload in?
Of stop je het ding in een sessie ofzo?

In het eerste geval lijkt me dat niet zo efficient als je een grote site hebt namelijk
pi_70475473
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:01 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Ik had het voornamelijk over dynamische teksten inderdaad

Vaste teksten zet ik hard in de template, met een aparte template map per taal. Vind ik een stuk gemakkelijker werken dan met een los tekstbestand. Zo kan ik tenminste gewoon zien waar een tekst staan enzo. Bovendien kan je dan per taal nog wat wijzigen in de template, om een of andere reden willen mijn klanten dat altijd

Wijzigingen in de template moet je in het slechtste geval een aantal keer doorvoeren, maar als je het goed doet kan het meeste via de CSS
Nou ja, wat ik altijd vervelend vind is generieke teksten zoals Gebruiker / Login - Loguit enzo te moeten vervangen. Dat doe ik liever op 1 plek dan op meerdere. Maar ja das natuurlijk persoonsgebonden.
pi_70476271
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:03 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet helemaal. Je laadt de hele XML (met *alle* tekst) 1x per pageload in?
Of stop je het ding in een sessie ofzo?

In het eerste geval lijkt me dat niet zo efficient als je een grote site hebt namelijk
Zo werkt dat nou eenmaal met methoden als SimpleXML. Bij het laden hiervan wordt de hele XML file geparsed en omgezet naar een object. Ik zorg dat dat object statisch blijft in de hele applicatie en dus maar 1 maal geparsed wordt per paginaverzoek. Eventueel kun je dat object zelfs nog cachen als je graag op performance let.
pi_70476317
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als je het een keer inlaadt en dan in-memory bewaard is het performance verschil tussen DB of flat file natuurlijk niet erg boeiend, maar hou er rekening mee dat in normale gevallen (dus niet dat je info maar een maal nodig hebt) DB requests over het algemeen sneller zijn dan flat files lezen. Zelf vind ik het vanuit een ontwerpstandpunt erg slordig om dergelijke dynamische data op een andere plek op te slaan dan waar de rest van je spul zit. M.i. kies je ervoor 'alles' in een DB te stoppen, of 'alles' via XML files te doen.
Ik noem vertalingen van teksten niet dynamisch hoor.. Het gaat hier om teksten die eenmaal ingevoerd worden en hooguit een jaartje later wat geupdate worden. Dynamische data als nieuwsberichten zet ik gewoon in hun eigen tabel, dus titel_nl, titel_en kolommen, etc.
  maandag 29 juni 2009 @ 14:18:36 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70478107
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:26 schreef Intrepidity het volgende:
Zo werkt dat nou eenmaal met methoden als SimpleXML. Bij het laden hiervan wordt de hele XML file geparsed en omgezet naar een object. Ik zorg dat dat object statisch blijft in de hele applicatie en dus maar 1 maal geparsed wordt per paginaverzoek. Eventueel kun je dat object zelfs nog cachen als je graag op performance let.
Euh, als het 'statisch' over heel de applicatie is, dan wordt het toch sowieso niet eens per pagina ingelezen? Ik snap dat het in PHP wat ingewikkelder is dan in .Net bijvoorbeeld maar dat kan je toch via shared geheugen oplossen?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_70478179
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik altijd vervelend vind is generieke teksten zoals Gebruiker / Login - Loguit enzo te moeten vervangen. Dat doe ik liever op 1 plek dan op meerdere. Maar ja das natuurlijk persoonsgebonden.
Ja, ik heb ook een tijd met een tekstbestand per taal gewerkt, maar dat vond ik toch maar onhandig... vooral omdat je geen goed overzicht hebt waar je nou iets aan het wijzigen bent... En als je 1 tekst als Login wilt vervangen, maar alle andere niet is de kans dat het fout gaat wel aanzienlijk

Maar ja, ieder z'n voorkeur

Verder: die hele XML iedere pageload inladen lijkt me knap inefficient?
pi_70481254
Ik doe gewoon in php bestand met een array per pagina.
pi_70485105
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:18 schreef Catbert het volgende:

[..]

Euh, als het 'statisch' over heel de applicatie is, dan wordt het toch sowieso niet eens per pagina ingelezen? Ik snap dat het in PHP wat ingewikkelder is dan in .Net bijvoorbeeld maar dat kan je toch via shared geheugen oplossen?
Zoals het nu ingericht is (en dat zijn kleine klanten met weinig traffic) wordt die XML eens per request omgezet naar een SimpleXML object in PHP. Misschien bewaart .net dat soort objecten wel netjes voor je door middel van een viewstate of iets dergelijks (weinig verstand van .net), maar in PHP gebeurt dat zeker niet volautomatisch, en aangezien HTTP inherent stateless is is dat volgensmij ook niet eenvoudig toe te passen tenzij je caching technieken als memcache gaat inzetten.. Maar ik geef toe dat dat bij ons bedrijf door het gebrek aan heftige traffic nog geen issue is ook om dat soort optimalisaties toe te passen.. Die 0.001sec extra per request maakt met andere woorden geen drol uit.
pi_70485496
Toch lijkt een simpele database select me een HEEL stuk sneller dan een filesystem lookup + xml parse...
Gaat echt heel erg tegen m'n gevoel in om het zo op te lossen iig
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:12:57 #124
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70515561
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:30:42 #125
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70516129
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:12 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.php.net/releases/5_3_0.php

Nu met goto
xkcd ftw: http://nl2.php.net/goto
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:33:00 #126
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70516202
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:30 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

xkcd ftw: http://nl2.php.net/goto
http://xkcd.com/292/
pi_70516216
ik heb het gevoel dat goto iets heel ouderwets is?
Ik zie het nut er ook niet zo van eerlijk gezegd...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:37:46 #128
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_70520089
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:33 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

http://xkcd.com/292/
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_70521724
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:33 schreef Xcalibur het volgende:
ik heb het gevoel dat goto iets heel ouderwets is?
Ik zie het nut er ook niet zo van eerlijk gezegd...
Heel ouderwets is nog een understatement. Ik zie er echt het nut niet van. Het wordt wel makkelijker om spaghetticode te schrijven, maar of je daar nou zo blij mee moet zijn...
pi_70528335
is het weer 1 april ofzo?
Of is dit nu echt een feature?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:33:17 #131
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70529371
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:09 schreef Xcalibur het volgende:
is het weer 1 april ofzo?
Of is dit nu echt een feature?
PHP heeft wat weg van C. Om de leercurve voor QBasicgebruikers minder stijl te maken, is deze feature toegevoegd.
pi_70529925
Serieus, GOTO, wtf.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juni 2009 @ 22:49:29 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70530002
goto. Handig in gebruik ook zonder regelnummers.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:02:30 #134
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_70530527
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:50 schreef ssmm987 het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Bedankt, maar heb het toch met een mooie functie gedaan die een array uitpoept welke ik kan gebruiken
Moet alleen nog ff zorgen dat ik extra parameters voor de URI kan meegeven.

http://www.dumpzooi.nl/dedi/TEST.php

Btw, over het GO TO gedoe....GO TO heb je toch alleen nodig als je iets hebt geprogrammeerd wat niet goed in elkaar steekt qua volgorde ofzo toch? Of ben ik nu heel dom aan het denken

[ Bericht 18% gewijzigd door wobbel op 30-06-2009 23:07:48 ]
pi_70530555
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:33 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

PHP heeft wat weg van C. Om de leercurve voor QBasicgebruikers minder stijl te maken, is deze feature toegevoegd.
Is dat echt de reden?
Wtf... echt...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:16:04 #136
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_70531025
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:03 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Is dat echt de reden?
Wtf... echt...
Ik denk het niet

Maar goto wil je niet tegenkomen in een script dat je moet debuggen. De ene keer kun je het vervangen door een for-loop, de andere keer kom je een combinatie van 10 goto's tegen en mag jij uitzoeken waarom er soms een infinite loop is.
pi_70531079
Ik kan me eigenlijk ook geen praktisch nut voorstellen....
De toevoeging ontgaat me daarom ook volledig

Maar dat was inmiddels wel duidelijk denk ik
pi_70536712
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:17 schreef Xcalibur het volgende:
Ik kan me eigenlijk ook geen praktisch nut voorstellen....
De toevoeging ontgaat me daarom ook volledig

Maar dat was inmiddels wel duidelijk denk ik
Het praktische nut staat uitgelegd op de pagina van PHP zelf: eenvoudig uit een loopje ontsnappen bijvoorbeeld. Maargoed, dat kan ook op een andere manier, dat wel.
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:46:03 #139
85919 Likkende_Lassie
pi_70536966
Om nog even terug te komen op de vertalingen:
Ik ga het houden op de database idd, maar dan de volgende vraag, ik heb zo nu en dan kleine woordjes door de php heen staan, hoe kan ik deze dan het beste vervangen, str_replace, of zoals ik nu doe, deze vervangen met een lang('welcome'); functie? Of, een lang(151); om gewoon het ID van het record in de db op te vragen?
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:46:48 #140
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_70536975
Gevalletje taart hier voor de gene die goto durft te gebruiken.
pi_70537496
goto lijkt me ook weer vaag... het is een soort van dirty workaround in m'n ogen. oude dos commandos gebruikten goto.
Redacted
pi_70537545
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:21 schreef cablegunmaster het volgende:
goto lijkt me ook weer vaag... het is een soort van dirty workaround in m'n ogen. oude dos commandos gebruikten goto.
Mjah, deze goto is alleen wel heel erg beperkt ten opzichte van de oude goto. Je kunt er dan ook weer niet alles mee .
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:59:39 #143
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70540132
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:24 schreef HuHu het volgende:
Mjah, deze goto is alleen wel heel erg beperkt ten opzichte van de oude goto. Je kunt er dan ook weer niet alles mee .
Inderdaad. Je kunt, thank god, niet uit een methode of van buiten een methode inspringen. Maar dan nog zie ik het gebeuren dat kansloze prutsers hun hele script een grote method maken van 5 pagina's met overal goto's.

Ik heb tijdens m'n studie bij een webdesignbedrijfje gewerkt en daar hun CMS zitten restructuren. Geschreven door iemand die het heel goed bedoelde maar het eigenlijk niet zo goed begreep (search doen via een "select id where blabla" en dan elke row apart ophalen met een "select * where id = x). Als 'ie de mogelijkheid had gehad goto's te gebruiken was ik waarschijnlijk gillend weggelopen.
pi_70540369
Je kunt natuurlijk wel de hele OO structuur van je applicatie weggooien en vervolgens alles met GOTO's gaan oplossen in één grote blob. Dus geen functies of methoden meer gebruiken, maar goto-en naar een label en de return waarde globaal zetten en dan weer terug goto-en enzo .
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:11:34 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70540491
Maw, Fok gaat volledig over op goto statements
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_70542168
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef HuHu het volgende:
Je kunt natuurlijk wel de hele OO structuur van je applicatie weggooien en vervolgens alles met GOTO's gaan oplossen in één grote blob. Dus geen functies of methoden meer gebruiken, maar goto-en naar een label en de return waarde globaal zetten en dan weer terug goto-en enzo .
The horror!
pi_70542997
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef HuHu het volgende:
En dan door een variabele laten bepalen waar je naar terug gaat goto-en?
pi_70543190
tvp (beetje laat)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_70543310
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:28 schreef Light het volgende:

[..]

En dan door een variabele laten bepalen waar je naar terug gaat goto-en?
Uiteraard. Met zo'n mooie if-elseif-else constructie:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
doeIetsLeuks
:

// lala
$c $a $b// allemaal globaal

// We zijn klaar, waar gaan we nu naar terug?
if ($gaTerugNaar == 'start')

goto start;
elseif (
$gaTerugNaar == 'gevangenis')

goto gevangenis;
elseif (
$gaTerugNaar == 'school')

goto school;
else

goto einde;
?>

Ik weet nog wat leuks! Een goto-stack :9~. Dan kun je meerdere goto's stacken, waarbij elke goto wordt uitgevoerd totdat je een ander label tegenkomt en dan vind er een automagische goto plaats:

1
2
3
<?php
goto a
bc;
?>
  woensdag 1 juli 2009 @ 12:44:37 #150
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_70543475
Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plek staat. maar mocht iemand het weten geef me een antwoord pls.

Heb sinds kort een server in de meterkast gestampt. En die werkt naar behoren (op een paar kleinigheidjes na dan.) Maar hij is gewoon bereikbaar via mijn publieke ipadres enzo. apache en sql draaien gewoon. Alleen ik kan opeens niet meer bij mn phpmyadmin komen. Terwijl dit eerst wel werkte. Iemand enig idee waar ik daar iets voor moet instellen?

Het is btw een linux ubuntu install. (en ik snap geen ruk van linux. )

-edit-

is er trouwens gewoon een UI van apache/sql/php etc? zoals bij WAMP en MAMP (mac)?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_70545193
"opeens"?

Wat heb je veranderd, en wat krijg je voor foutmelding?
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:52:11 #152
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_70545695
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 13:34 schreef Xcalibur het volgende:
"opeens"?

Wat heb je veranderd, en wat krijg je voor foutmelding?
had m geinstalleerd. en lokaal (127.0.0.1/phpMyAdmin) werkte het wel.
Toen in m in de meterkast direct aan mn modem hing en de poorten had opengezet werkte het niet meer.

dus. een beetje vreemd is t wel.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_70545941
Eerst keek je dus op de machine zelf (op localhost), en nu kijk je vanaf een andere pc?

Dan kan hij waarschijnlijk 127.0.0.1 niet vinden, en moet je gewoon het IP-adres van die machine gebruiken
Dus 192.168.168.4 bijvoorbeeld, afhankelijk van je DHCP settings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')