Gisteravond, terugkomend van een lange middag roeibootjes kijken op de bosbaan, had ik een overstap op station Hengelo. Aldaar moest ik dus enkele minuten wachten, en blijkbaar moest ik niet alleen wachten, maar ook een nogal verwarde man.
vanuit het niets hoor ik opeens wat lawaai m'n rechteroor penetreren. Toen ik keek, kwam een wat oudere man, met een zwerver-achtig uiterlijk, recht op mij af gelopen. Wijd gebarend, geluid uitstotend met een rare tussenvorm van mompelen en schreeuwen tegelijk. Ik verstond er niets van.
Hij loopt tegen me op en toen gelijk door, wanneer ik daarna om keek, bleek hem dat dus niet aan te staan, met een ruk draaide hij zich om, kwam nogal dicht tegen mij aan staan, en begon nog verwoeder tegen mij aan te spreken met zijn eigenaardige mompelschreeuw.
En toen maakte ik de stomste beslissing die ik ooit had kunnen maken: Ik dacht bij mezelf "dat soort figuren kan je het best negeren" en ik keek de andere kant op, na enige minuten droop hij dan ook af.
Daarna kwam iemand van de 'service en veiligheid NS' nog even op z'n dooie gemakje langs om te vragen wat die kerel allemaal deed, en ik gaf hem een korte uitleg.
Enkele minuten later, toen ik de adrenaline begon te voelen stromen, besefte ik pas wat een stomme beslissing dat was.
Ik kan mijzelf nog steeds voor m'n kop slaan, dat ik hem niet even had weggeduwd, zodanig dat hij nog moeilijker ging doen, of dat ik hem een mep had gegeven, of naar de grond had gewerkt en in de houdgreep nam.
Nu heb ik een hele hoop lol gemist!
[ Bericht 0% gewijzigd door immortalsean op 21-06-2009 11:38:54 ]