Dat gebeurd al jaaaren, denk bijvoorbeeld aan luxaflexquote:Op zondag 21 juni 2009 01:10 schreef Jordy-B het volgende:
Zelfde verhaal met iPods en MP3-spelers. Sommige merken zijn zó ongeburgert dat de merknaam de normale aanduiding overstijgt in populariteit.
En het is irritant, idd.
En walkman. En Discman.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:10 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat gebeurd al jaaaren, denk bijvoorbeeld aan luxaflex
Vertel.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:11 schreef DrDentz het volgende:
of Odorex
quote:Op zondag 21 juni 2009 01:11 schreef DrDentz het volgende:
of Odorex
Yep!..quote:Op zondag 21 juni 2009 01:10 schreef Jordy-B het volgende:
Zelfde verhaal met iPods en MP3-spelers. Sommige merken zijn zó ingeburgerd dat de merknaam de normale aanduiding overstijgt in populariteit.
En het is irritant, idd.
Lazer op met je gefrituurde aardappelreepjes.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:14 schreef Tism het volgende:
[..]
Yep!..Heel veel mensen zeggen "dat is patat" maar eigenlijk is het gewoon friet!..
En zoekt 'ie dan deo van een willekeurig merk of odorex?quote:Op zondag 21 juni 2009 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Als mijn vader de deodorant niet kan vinden schreeuwt hij door de winkel waar de odorex ligt
ja maar het is gewoon in en in triest, hetzelfde als mensen die een ipod voor hun kind willen kopen en dan een marquant mp3 speler van 14.99 meenemenquote:Op zondag 21 juni 2009 01:15 schreef JJH het volgende:
Merknamen die soortnamen worden. Wen er maar aan.
Patat is patat. Puntquote:Op zondag 21 juni 2009 01:14 schreef Tism het volgende:
[..]
Yep!..Heel veel mensen zeggen "dat is patat" maar eigenlijk is het gewoon friet!..
Google is google. Punt.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:15 schreef LaStrange het volgende:
Mensen die zeggen 'Ik Google het even' EN DAN NAAR YAHOO GAAN
Wat het goedkoopst is denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En zoekt 'ie dan deo van een willekeurig merk of odorex?
quote:Op zondag 21 juni 2009 01:16 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Lazer op met je gefrituurde aardappelreepjes.
Nee..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
quote:Op zondag 21 juni 2009 01:21 schreef PatatFriet het volgende:
Mijn moeder vroeg laatst waar de waxientjes waren, ik zo vandie dingen heten theelichten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Frisbeequote:Op zondag 21 juni 2009 01:24 schreef Jordy-B het volgende:
Het gebeurt trouwens best vaak...
Zie deze lijst van merknamen eens: List of Generic and Genericized Trademarks.
Zaken als Aspirine, Linoleum, Frisbee, Thermosfles, Skai...
Zo mogelijk nog idioter is dat ook mensen die een duurder navigatiesysteem hebben dat doen. Zitten ze met hun ¤2000-af-fabriek-navigatiesysteem, "even de TomTom aanzetten".quote:Op zondag 21 juni 2009 01:07 schreef stevenmac26 het volgende:
Hier heb ik een zo'n pleuris hekel aan. Bekende hebben een schrale packard bell nagivatie systeem en dan stap je bij ze in de auto en dan zeggen ze: FF de tom tom aanzetten, gast kom op, het is een cheap ass navigatie systeem. Werkte tot kort geleden in een electronica zaak en dan had je goedkope navigatie systemen in de aanbieding van 59 euro en dan zeiden de mensen: Ik kom voor de tomtom uit de folder en dan denk gast what the fuck het is heel geen tomtom!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |