abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70208051
N.a.v. mijn bezwaarschrift tegen de opgekregen hoogte van de WOZ-waarde heb ik nu bericht ontvangen dat mijn bezwaar is toegewezen.
Voor de inkomstenbelasting over 2008 heb ik uiteraard de te hoge WOZ-waarde moeten hanteren.
Ik vraag mij nu af welke stappen ik nu kan ondernemen om de hierdoor teveel betaalde belasting terug te krijgen. Of gaat dat automatisch (zal wel niet...)?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:40:01 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70208316
Nee, je zult een aanvullende aangifte moeten doen waarin je vraagt om een teruggave.
Dit is niet moeilijk en zal zonder veel problemen worden afgewikkeld.

* ManAtWork spreekt uit ervaring.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70208554
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:40 schreef ManAtWork het volgende:
Nee, je zult een aanvullende aangifte moeten doen waarin je vraagt om een teruggave.
Dit is niet moeilijk en zal zonder veel problemen worden afgewikkeld.

* ManAtWork spreekt uit ervaring.
Bedankt voor je reactie.
Kan zo'n aanvullende aangifte gewoon d.m.v. een brief waarin ik refereer aan mijn aangifte over 2008 en het toegewezen bezwaar WOZ en dan verzoek om terugaaf van teveel betaalde belasting?
Welke gegevens moeten persé worden vermeld?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:06:12 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70208994
Het kan inderdaad gewoon met een brief.
Ik zou daarin aangeven wat de belastbaar inkomen (in box 1) verminderd moet worden met bedrag x (zijnde het verschil van de eigenwoningforfait) en dat het belastbaar inkomen dan uitkomt op bedrag y.
Uiteraard verzoek je dan, rekening houdend met bovenstaande vermindering, om een teruggave.
Je kunt dit bedrag ook nog redelijk snel uitrekenen door in het aangifteprogramma de gewijzigde gegevens in te vullen en te kijken hoe groot het verschil is.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70209314
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:06 schreef ManAtWork het volgende:
Het kan inderdaad gewoon met een brief.
Ik zou daarin aangeven wat de belastbaar inkomen (in box 1) verminderd moet worden met bedrag x (zijnde het verschil van de eigenwoningforfait) en dat het belastbaar inkomen dan uitkomt op bedrag y.
Uiteraard verzoek je dan, rekening houdend met bovenstaande vermindering, om een teruggave.
Je kunt dit bedrag ook nog redelijk snel uitrekenen door in het aangifteprogramma de gewijzigde gegevens in te vullen en te kijken hoe groot het verschil is.
Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')