abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70203828
Ik wil op mijn fiets-dynamo graag een klein buffertje plaatsen. Een kleine accu die constant bijgeladen wordt, zodat als ik bij het stoplicht sta of even wat minder hard fiets mijn verlichting niet uit gaat maar op de accu gaat werken.

Bestaat zoiets?
pi_70204736
Daar zijn gewoon standaard lampensetjes voor te kopen bij de fietsenmaker.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70204893
Lampjes op batterijen zijn stom, dan zit je weer met batterijen die je af en toe moet vervangen. Dit lijkt mij een mooi compromis.
pi_70206227
Het Duitse bedrijf Supernova maakt lampen die bij 7 a 8 kilometer per uur op volle sterkte schijnen, en een speciale condensator hebben voor bij stilstand.

Kost enkel wel 170 euro, heb ik er niet voor over.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:04:09 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_70207441
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:21 schreef Geqxon het volgende:
Het Duitse bedrijf Supernova maakt lampen die bij 7 a 8 kilometer per uur op volle sterkte schijnen, en een speciale condensator hebben voor bij stilstand.

Kost enkel wel 170 euro, heb ik er niet voor over.
Dan zoek je uit wat voor condensator daar inhangt, en die koop je dan bij de lokale elektroboer
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_70207789
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:04 schreef Bart het volgende:

[..]

Dan zoek je uit wat voor condensator daar inhangt, en die koop je dan bij de lokale elektroboer
Ja joh, vergeet het hele AC-DC gebeuren, het feit dat een regulier lampje voor een condensator veel te veel trekt, enz...
  zondag 21 juni 2009 @ 09:04:28 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_70214225
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:17 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ja joh, vergeet het hele AC-DC gebeuren, het feit dat een regulier lampje voor een condensator veel te veel trekt, enz...
Ja dat moet je dan toch ook gewoon even uitzoeken
Bestel zo'n ding via internet, dan heb je 8 dagen de tijd om hem open te meubelen, te kijken hoe het werkt en dan weer dicht te maken en terug te sturen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_70214374
Vroeger bestonden er idd wel van die kastjes, die je tussen dynamo en verlichting kon schakelen. De dynamo laadde het accutje op en die accu liet idd je licht even branden als je stopte.
Tegenwoordig kan ik ze nergens meer vinden, wilde laatst hetzelfde.
Ik heb toen gewoon voor 10 euro een achterlichtje gekocht met leds en dynamo-aansluiting. In dat achterlicht zit ook een accutje (condensator, powercap) die het licht nog 2 minuten laat branden als je stopt. Gewoon bij Praxis gehaald.
  maandag 22 juni 2009 @ 00:07:07 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70240222
je hebt nodig
wit ledje voor
rode achter
flinke elco (condesator)
2 diodes (die wat afkunne)
klaar
pi_70240799
pff.. wie heeft er nou een dynamo nodig..
Echte mannen hebben 12V onder hun kont
Met 3 Ledjes voor en 5 achter
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70240932
Ik had dat ooit op mijn fiets (niet gekocht maar was al zo toen ik hem kocht). Als je bij je bestemming was bleef mijn achterlamp nog zo'n 5 minuten branden. Iedereen dacht altijd dat ik vergeten was mijn lamp uit te zetten
  vrijdag 26 juni 2009 @ 15:35:44 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70398603
ts al iets gemaakt?
pi_70407019
@TS: als je handig bent met electronica (solderen vooral), dan heb ik wel een schema om zoiets te maken met 5 AA nicad accutjes(5x1,2=6volt). Had ik ooit op mijn fiets en werkte goed. Je kon ook de accu thuis opladen en dan helemaal zonder dynamo fietsen zelfs.
Kan wel een scan maken en mailen.
pi_70779490
Omdat het een uniek item op ebay was heb ik het niet in het topic vermeld, maar sinds vandaag ben ik in bezit van dit apparaat:

Gaan 3 AA batterijen in, die worden gebruikt als je stilstaat. Na 20 seconden gaat de verlichting weer uit.

Ik heb nu bijna exact wat ik zoek: Oneindig stroom van de dynamo en zichtbaar bij het stoplicht. Klein nadeel:
  • De batterijen worden niet opgeladen / werkt niet als condensator
  • 20 seconden is aan de korte kant, maar even heen en weer schudden is genoeg om het apparaat tot leven te brengen

Het schema van dit apparaat:

http://www.nscl.msu.edu/~daniel/creg.htm
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')