abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:02:41 #51
260174 Nuna5
Nuon Solar Team
pi_71034896
Even een berichtje vanuit de DNW windtunnel in Marknesse! We zijn hier nu de luchtweerstand van Nuna5 aan het bepalen, het ziet er naar uit dat Nuna5 de meest aerodynamische Nuna ooit zal zijn. De testen gaan dus erg goed, het is gelukt om het zonnepaneel dusdanig goed af te werken dat er op veel plekken laminaire (dus extreem rustige) luchtstroming is.



Op dit moment doen we nog testen om te kijken wat het effect van zijwind is op de uitslag van de dempers, ben benieuwd wat het resultaat is.

Vanochtend waren we om 7 uur in de windtunnel, gelukkig hebben we vlakbij op een camping ons kamp opgeslagen. Ik neem aan dat we vanavond wel Australia-style gezellig biertjes drinken rond de barbeque.

Check ook het filmpje op de FOK videopagina!

[ Bericht 6% gewijzigd door Nuna5 op 17-07-2009 14:36:06 (edit +filmpje) ]
pi_71221967
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:02 schreef Nuna5 het volgende:
You have mail
Calm down, please!
pi_71347601
Ik wens jullie heel veel geluk, en tot Zandvoort!
  woensdag 23 september 2009 @ 03:52:51 #54
260174 Nuna5
Nuon Solar Team
pi_73028156
Na een tijdje afwezigheid (basisschool internet hier met veel geblokkeerde sites...) even een update vanuit Australie!

Inmiddels zijn we bijna een maand onderweg en zitten we inmiddels in Darwin in het noorden van Australie. Nuna5 is veilig aangekomen, die hebben we eind augustus zelf in een Jumbo geschoven en die werd veilig hier bij onze werkplaats afgeleverd. Ze heeft de reis goed doorstaan, behalve wat waterschade vanwege een tropische plensbui kwam ze heel uit de flightcase.

We zijn nu druk aan het werk hier om Nuna5 klaar te maken voor de race. De race is over een maandje, dus de tijd begint behoorlijk te dringen. We hebben twee testdagen in Australie gehad tot nu toe en het testen hier is nogal anders dan in Nederland. In Nederland testen we op afgesloten circuits, hier gewoon op de openbare weg tussen al het Australische verkeer. Iedereen heeft hier dikke auto's, dus het is even oppassen...

We zijn nu druk bezig met metingen aan het zonnepaneel om de definitieve efficientie te bepalen. De zon is hier behoorlijk krachtig, dus we moeten om de haverklap onze accu ontladen om de stroom kwijt te kunnen. Rondjes rijden met 100 kilometer per uur rond deze basisschool waar we nu zitten is niet zo'n goed idee, dus we plakken maar gewoon een paar bouwlampen aan de accu.

Begin volgende week gaan we voor de derde keer de weg op!
pi_73032182
quote:
Op woensdag 23 september 2009 03:52 schreef Nuna5 het volgende:
Na een tijdje afwezigheid (basisschool internet hier met veel geblokkeerde sites...) even een update vanuit Australie!

Inmiddels zijn we bijna een maand onderweg en zitten we inmiddels in Darwin in het noorden van Australie. Nuna5 is veilig aangekomen, die hebben we eind augustus zelf in een Jumbo geschoven en die werd veilig hier bij onze werkplaats afgeleverd. Ze heeft de reis goed doorstaan, behalve wat waterschade vanwege een tropische plensbui kwam ze heel uit de flightcase.

We zijn nu druk aan het werk hier om Nuna5 klaar te maken voor de race. De race is over een maandje, dus de tijd begint behoorlijk te dringen. We hebben twee testdagen in Australie gehad tot nu toe en het testen hier is nogal anders dan in Nederland. In Nederland testen we op afgesloten circuits, hier gewoon op de openbare weg tussen al het Australische verkeer. Iedereen heeft hier dikke auto's, dus het is even oppassen...

We zijn nu druk bezig met metingen aan het zonnepaneel om de definitieve efficientie te bepalen. De zon is hier behoorlijk krachtig, dus we moeten om de haverklap onze accu ontladen om de stroom kwijt te kunnen. Rondjes rijden met 100 kilometer per uur rond deze basisschool waar we nu zitten is niet zo'n goed idee, dus we plakken maar gewoon een paar bouwlampen aan de accu.

Begin volgende week gaan we voor de derde keer de weg op!
Dank je voor de update!

Hey, ik zie eigenlijk alleen maar foto's van de buitenkant, is het misschien mogelijk om het van binnen te zien?, accupakket ed. of moet dat geheim blijven?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_73033876
quote:
Op woensdag 23 september 2009 03:52 schreef Nuna5 het volgende:
Na een tijdje afwezigheid (basisschool internet hier met veel geblokkeerde sites...) even een update vanuit Australie!

Inmiddels zijn we bijna een maand onderweg en zitten we inmiddels in Darwin in het noorden van Australie. Nuna5 is veilig aangekomen, die hebben we eind augustus zelf in een Jumbo geschoven en die werd veilig hier bij onze werkplaats afgeleverd. Ze heeft de reis goed doorstaan, behalve wat waterschade vanwege een tropische plensbui kwam ze heel uit de flightcase.

We zijn nu druk aan het werk hier om Nuna5 klaar te maken voor de race. De race is over een maandje, dus de tijd begint behoorlijk te dringen. We hebben twee testdagen in Australie gehad tot nu toe en het testen hier is nogal anders dan in Nederland. In Nederland testen we op afgesloten circuits, hier gewoon op de openbare weg tussen al het Australische verkeer. Iedereen heeft hier dikke auto's, dus het is even oppassen...

We zijn nu druk bezig met metingen aan het zonnepaneel om de definitieve efficientie te bepalen. De zon is hier behoorlijk krachtig, dus we moeten om de haverklap onze accu ontladen om de stroom kwijt te kunnen. Rondjes rijden met 100 kilometer per uur rond deze basisschool waar we nu zitten is niet zo'n goed idee, dus we plakken maar gewoon een paar bouwlampen aan de accu.

Begin volgende week gaan we voor de derde keer de weg op!
Je kan toch gewoon een laadcircuit ertussenzetten wat ermee stopt als de accu vol is Of ben ik nou gek.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_73034211
wordt nog leuk met die zandstorm in Australië
  vrijdag 25 september 2009 @ 05:37:25 #58
260174 Nuna5
Nuon Solar Team
pi_73090631
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een laadcircuit ertussenzetten wat ermee stopt als de accu vol is Of ben ik nou gek.
Dat klopt, dat doen we inderdaad ook. Het enige probleem is alleen dat we dan het zonnepaneel moeten kortsluiten. In Nederland is dat prima, maar in Australie wordt het paneel dan rond de 80 graden wat erg slecht is voor de cellen...
pi_73090634
Gebruik de extra stroom voor een airco
Calm down, please!
  vrijdag 25 september 2009 @ 05:46:59 #60
19840 Libris
Live from Singapore
pi_73090651
Veel succes!

Ik zat een aantal weken met het Belgische team in het vliegtuig van Singapore naar Darwin. Dat was een flink groot team (20+ mensen denk ik). Hoe groot is het team van Delft?
  maandag 28 september 2009 @ 10:56:24 #61
260174 Nuna5
Nuon Solar Team
pi_73174685
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 05:46 schreef Libris het volgende:
Veel succes!

Ik zat een aantal weken met het Belgische team in het vliegtuig van Singapore naar Darwin. Dat was een flink groot team (20+ mensen denk ik). Hoe groot is het team van Delft?
Wij zijn hier met 14 man, maar vlak voor de race komt er nog een flinke lading oud teamleden aan die ons helpen bij het verzamelen van data, opzetten van het kamp tijdens de race en de laatste voorbereidingen voor de race. Het wordt flink oranje hier dus!
pi_73175457
tvp.
Succes met de race
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_73384396
Nuna een ongeluk gehad. Vraag aan Nuna5, gaat het op tijd goedkomen?
pi_73401980
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:54 schreef McDucky het volgende:
Nuna een ongeluk gehad. Vraag aan Nuna5, gaat het op tijd goedkomen?
Volgens hun website lijkt het daar wel op, al is de schade aanzienlijk. Wat ik er van kan maken is dit aanzienlijk meer schade dan Twente een paar maanden terug.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 07:13:56 #65
260174 Nuna5
Nuon Solar Team
pi_73446521
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:54 schreef McDucky het volgende:
Nuna een ongeluk gehad. Vraag aan Nuna5, gaat het op tijd goedkomen?
Sorry voor de late reactie, was even een tijdje uit de running vanwege de serieuze crash!

Zoals jullie wellicht al gehoord hebben, hebben we afgelopen zaterdag een behoorlijke crash gehad met Nuna5. Bij het testen op 110 kilometer per uur ging er iets gruwelijk mis bij de achterband waardoor die waarschijnlijk geklapt is. De auto werd daardoor onbestuurbaar en ging haaks de berm in. De monocoque deed zijn werk prima, coureur Jelle kon zonder kleerscheuren zelf uitstappen. De auto zelf was er helaas iets minder goed aan toe, check bijvoorbeeld dit (lange) filmpje: http://www.autojunk.nl/2009/10/nuna5-crash-scene-investigation

Het zag er dus even nogal naar uit, maar de volgende dag (het ongeluk gebeurde aan het begin van de avond) zijn we meteen de schade gaan opnemen en zijn we begonnen met de reparaties. Vooral het bodywork van koolstof aan de rechterzijde van de auto was goed beschadigd, maar dankzij een tijdelijke houten mal hebben we dit grotendeels kunnen reconstrueren. Er moeten nog flink wat onderdelen uit Europa naar Australie komen, maar het ziet er naar uit dat alles uiteindelijk toch goed gaat komen!



Het gaat nog keihard werken worden om alles op tijd af te krijgen, maar we hebben er het volste vertrouwen in dat we een superauto aan de start van de World Solar Challenge zullen krijgen op 25 oktober!
  Redactie Frontpage zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:58:20 #66
4530 crew  Crazy Harry
pi_74012332
Even een kick
tweede
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_74039599
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:58 schreef Crazy Harry het volgende:
Even een kick
tweede
Maar wel ongeveer 10 seconden toegeven op een rondje van nog geen 3km. Nu is snelheid niet alles, al vond ik het een aardig verschil. Aangezien de rest van de top 5 telkens op een seconde van elkar staat.
pi_74081345
Huidige stand: 1. Tokai University (ligt 89 km voor, ongeveer 1 uur en 15 minuten verschil)
2. Michigan University (ligt ongeveer 15 minuten voor, inhalen voor het einde van de racedag is net niet gelukt)
3. Nuna 5
4. Twente
pi_74088550
Hopelijk worden de problemen met de accustatus-meetapperatuur opgelost. Is het toegestaan om tijdens de stops aan de wagen te sleutelen? Denk het wel, maar ken de exacte spelregels niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')