abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 juni 2009 @ 03:14:13 #1
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70187706
Ex-boef pakt homo's aan

Door KARLIJN VAN HOUWELINGEN

WERKENDAM - Hij overviel banken, fraudeerde en ontsnapte maar liefst zes keer uit de gevangenis. Ondanks negatieve reacties op dat verleden bouwde Piet Versluis uit Werkendam het succesvolle scheepvaartbedrijf VeKa op.

Nu gaat hij opnieuw de strijd aan: met een boek protesteert Versluis tegen het goedkeuren van homoseksualiteit.

Een jaar of vijf geleden hoorde hij dat scholen het blad Expreszo verspreidden, een magazine voor homoseksuele jongeren. ,,Dat hoort daar niet thuis,’’ vond de Werkendammer. Hij schreef brieven naar landelijke kranten, maar die werden nooit geplaatst. Te kwetsend, luidde het oordeel.

Als Versluis over homoseksualiteit praat, heeft hij het over een ‘ziekelijke’ of ‘Sodom en Gomorra-cultuur’. Hij noemt het ‘vuiligheid’, ‘vulgair’, ‘tegen de natuur’ en ‘een tweede toren van Babel’.

,,De remmen zijn los,’’ verkondigt hij. ,,Neem het homohuwelijk. Daar hoef ik geen religie bij te halen, al komt mijn mening deels voort uit geloof en opvoeding. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk. Het gaat steeds verder. Homoseksualiteit is een trend geworden.’’

Versluis wil een tegengeluid laten horen en presenteert daarom vrijdag 3 juli zijn boek ‘Hol(anders)land’. Daarin zijn de brieven alsnog opgenomen en geeft hij zijn uitgesproken mening over Nederland. ,,Als ik daarom ellende over me heen krijg, trek ik me daar niks van aan. Mensen mogen best zeggen dat ik zelf ook van alles uitgespookt heb.’’

De Werkendammer werd in 1983 gearresteerd voor oplichting en zes bankovervallen. Hij kreeg vier jaar cel en moest daarvan tweederde daadwerkelijk uitzitten. ,,Daar heb ik elf jaar over gedaan,’’ zegt hij lachend. Maar liefst zes keer ontsnapte Versluis uit de gevangenis. Destijds leverde dat smeuïge berichtgeving op van misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Vanwege zijn hulpmiddel kreeg de crimineel de bijnaam ‘Piet Paperclip’. ,,Toen ik vast zat, heb ik anderhalf jaar lang een homo in bescherming genomen,’’ benadrukt ‘de Paperclip’. ,,Hem werd het leven zuur gemaakt. Ik heb voor hem gevochten en werd er zelfs voor overgeplaatst. Ik heb dus helemaal niets tegen de ménsen die homo zijn. Ik heb vier kappers: allemaal homoseksueel.’’

Toch wil hij dat ze hun geaardheid voor zichzelf houden. Dat ze daar wellicht ongelukkig van worden, is voor hem geen argument. ,,Een gehandicapte wil ook wel wat anders. En een crimineel die in een vicieuze cirkel zit, is ook ongelukkig.’’

Voor Versluis is zijn criminele verleden wel een goede herinnering. ,,Natuurlijk beleef je in de gevangenis nare tijden, maar de mooie momenten zijn me bijgebleven. De spanning van mijn ontsnappingen bijvoorbeeld of de felicitaties als ik weer terug was.’’

Zijn ogen glimmen, als hij vertelt hoe hij uitbrak. ,,Als ik kwam, keek ik altijd hoe ik er weer weg kon. Ik gaf mijn ogen de kost. Zo liet een magazijnmedewerker altijd zijn sleutels slingeren. Die heb ik laten namaken. Met klei en paperclips had ik er een afdruk van gemaakt.’’

,,Ik ben ook eens ontsnapt uit een politiebureau. Toen een rechercheur met me op de gang liep, glipte ik een verhoorkamer in en door het raam gevlucht. Ik heb zelfs eens ingebroken in een gevangenis omdat ik te laat terug was van verlof. Ik kon er steeds uitkomen, dus erin moest ook wel lukken.’’

,,De voorbereiding was nog leuker dan de daad zelf,’’ zegt Versluis lachend. ,,Mijn plannen slaagden, want waar een wil is, is een weg. Ik ben van nature een vechter.’’

Nog tijdens zijn verblijf in de gevangenis lukte het om zijn bedrijf VeKa op te richten. ,,Ik kreeg toestemming om overdag buiten te zijn. Alleen ’s nachts moest ik er slapen.’’ Inmiddels staan zijn zoons Jan en Peter aan het hoofd van het bedrijf. Vader handelt nu in oldtimers en boten.

VeKa raakte in 2000 in opspraak, toen justitie en de belastingdienst een inval deden. ,,We hebben die zaak gewonnen,’’ verzekert Versluis. ,,Na mijn arrestatie dacht ik aan mijn opgroeiende kinderen. Dit moet stoppen, vond ik.’’

,,Om te komen waar ik nu ben, heb ik vaker dat soort dingen moeten incasseren. Mensen wilden niets te maken hebben met een ex-crimineel. Heel eerlijk.’’ Een ander probleem bij de start van VekA: de bank wilde hem vanwege zijn verleden geen geld lenen. ,,Toen heb ik bij een crimineel vriendje wat geleend. Nu heb ik weinig contact meer met mensen uit dat milieu. Velen zitten nog steeds in de criminaliteit. Ze rijden hier in de buurt rond om te kijken wat er te halen valt.’’

Rond het huis en kantoor van Versluis staan twee Rolls Royces en een Chrysler uit 1959. Bang dat zijn voormalige kompanen zijn handelswaar meenemen, is de autoliefhebber en -verzamelaar niet. ,,Dat zouden ze hier nooit doen. Misschien komt dan de oude aard wel weer boven,’’ waarschuwt hij lachend.

Serieuzer: ,,Ik schaam me niet voor mijn verleden. Het was een avontuur en ik heb er royaal van geleefd. Maar nu heb ik iets opgebouwd, en werk ik ergens voor. Toch zou ik het in grote lijnen hetzelfde doen, als ik mijn leven over mocht doen. Niet die bankovervallen hoor!’’

http://www.ad.nl/rivierenland/3303338/Exboef_pakt_homos_aan.html

Is hij een baas of niet?
What lies in the shadow of the statue?
pi_70187741
Snap d'r geen donder van...

Homo zijn mag wel, maar er voor uitkomen niet. Gehandicapten zijn immers ook ongelukkig
pi_70187767
Wat een slap gelul ook.
pi_70187773
Hij pakt homo's ja ?
Baby darling doll face honey
  zaterdag 20 juni 2009 @ 03:32:35 #5
259980 Kuubisme
It's my religion.
pi_70187778
Wat een boefje.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 03:45:55 #6
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_70187817
En dat zegt iemand die zowat een tweede toren van Babel heeft gebouwd...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 04:23:03 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_70187870
Welke uitgever was er zo stom om dit te publiceren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 20 juni 2009 @ 04:31:32 #8
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_70187875
quote:
,,Hem werd het leven zuur gemaakt. Ik heb voor hem gevochten en werd er zelfs voor overgeplaatst. Ik heb dus helemaal niets tegen de ménsen die homo zijn. Ik heb vier kappers: allemaal homoseksueel.’’
Typisch gevalletje 'onzeker zijn over je eigen seksuele voorkeur'.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 06:33:44 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70187938
Nee, van zulke verlichte geesten moeten we het hebben in NL. Een groot denker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 07:19:35 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_70187972
quote:
,,Hem werd het leven zuur gemaakt. Ik heb voor hem gevochten en werd er zelfs voor overgeplaatst. Ik heb dus helemaal niets tegen de ménsen die homo zijn. Ik heb vier kappers: allemaal homoseksueel.’’
Een zelfde soort redenering als "Ik heb niets buitenlanders, want ik ga ook weleens naar de Chinees."
pi_70188300
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 04:31 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Zal wel een nare ervaring in de cel hebben gehad waarna hij een dagje niet kon zitten .
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 20 juni 2009 @ 08:58:29 #12
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_70188332
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 08:55 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Zal wel een nare ervaring in de cel hebben gehad waarna hij een dagje niet kon zitten .
de zeepjes schijnen inderdaad daar weleens van een mindere kwaliteit te zijn he? - erg glad en zo...
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zaterdag 20 juni 2009 @ 09:15:58 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70188474
Als-ie nu ook zoveel waarde aan z'n geloof en opvoeding had gehecht toen hij nog crimineel was, zou hij misschien wat minder tijd in de gevangenis hebben doorgebracht. Maar goed, het is wat oneerlijk om op basis van zijn verleden, alhoewel hij er blijkens het stuk graag mee koketteert, zijn huidige standpunten af te schieten, die natuurlijk op zichzelf beschouwd juist zouden kunnen zijn.
quote:
Als Versluis over homoseksualiteit praat, heeft hij het over een ‘ziekelijke’ of ‘Sodom en Gomorra-cultuur’. Hij noemt het ‘vuiligheid’, ‘vulgair’, ‘tegen de natuur’ en ‘een tweede toren van Babel’.

,,De remmen zijn los,’’ verkondigt hij. ,,Neem het homohuwelijk. Daar hoef ik geen religie bij te halen, al komt mijn mening deels voort uit geloof en opvoeding. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk. Het gaat steeds verder. Homoseksualiteit is een trend geworden.’’
Helaas valt op dat hij alleen diskwalificerende termen gebruikt zonder er een argument bij te geven. Dat het ‘tegen de natuur’ is, is objectief te weerleggen. Zelfs indien je mensen buiten de natuur plaatst, anders gaat het hele argument natuurlijk niet op, dan zie je natuurlijk bij beesten ook homoseksualiteit. Verder, de natuur heeft ook ebola, vulkaanuitbarstingen, tsoenami's en varkensgriep voortgebracht, dus ook wat dat punt betreft zou je toch kunnen verwachten dat het niet altijd mee hoeft te zitten wat de natuur doet.

Vuiligheid, vulgair en ziekelijk is met name subjectief en het is me niet duidelijk waarom dit vaker op homo's dan op hetero's van toepassing zou zijn. De vergelijking met de Toren van Babel, alhoewel misschien een enkele homo dat als koosnaam voor zijn lid heeft, zie ik ook nog niet helemaal, Sodom en Gomorra is natuurlijk duidelijker, alhoewel de Bijbel vooral verhaalt dat de inwoners het recht opeisten seks te hebben met bezoekers in de stad. En dat de stad verdorven was. De traditie wil dat die verdorvenheid homoseksualiteit was.

Dat homoseksualiteit een trend is, tja, het wordt steeds gemakkelijker om uit de kast te komen, maar het aantal daadwerkelijk homoseksuelen lijkt niet toe te nemen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70188586
Wat een flapdrol.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 09:33:59 #15
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_70188633
Zelf een latente homo
opgezegd@fok.nl
pi_70188691
Zo lees je nog eens wat.

Ik ben er zelf eens een keer voor mijn werk geweest, hij heeft namelijk een gehandicapte zoon.

En toen ik er was stond er ook een KTM X-BOW

Aardige man die heel veel voor zijn zoon over heeft, en hem niet wegstopt. Integendeel: het halve huis is aangepast.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_70188710
quote:
Hij overviel banken, fraudeerde en ontsnapte maar liefst zes keer uit de gevangenis.
Maar het is pas echt schandalig wanneer twee mensen van het hetzelfde geslacht van elkaar houden................ Dumbass!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 20 juni 2009 @ 09:51:30 #18
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_70188828
waar blijven nu zijn echte argumenten ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_70189208
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 04:31 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Dit.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 10:26:06 #20
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70189287
We vinden hem wel allemaal dom, maar hij was toch een redelijk succesvol crimineel, redelijk zeg ik. En nu gaan de zaken ook nog eens goed.
Verder rammelt zijn beargumentatie aan alle kanten
:-)
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:02:15 #21
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70189814
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 04:23 schreef wonderer het volgende:
Welke uitgever was er zo stom om dit te publiceren?
Tsja vrijheid ven meningsuiting.

Z'n argumenten rammelen van alle kanten, dat wel. En ook dat "ik heb niks tegen homo's, maar..." dat lijkt idd erg op "ik heb niks tegen buitenlanders maar deze mensen zijn niet van hier".
Hallon!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:12:23 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_70189999
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 09:29 schreef Provinciaal het volgende:
Wat een flapdrol.
nuff' said
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_70190048
dat is echt zó 30 jaar geleden
kneus.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:16:14 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70190083
dus van crimineel is het een homohater geworden. fijne progressie. heet ie tegenwoordig mohamed versluis ofzo?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 21 juni 2009 @ 15:24:17 #25
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70222703
Hij heeft vier homoseksuele kappers?

Wie heeft uberhaupt 4 kappers nodig?
What lies in the shadow of the statue?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties