Na het lezen van de topics over de AH en gratis boodschappen heb ik hier het volgende idee bij.
De AH doet omwille van de solidariteit met hun klanten die actie.
Zodat mensen vertrouwen hebben dat de producten die bij de AH in de reclame zijn ook echt de goedkoopste zijn.
Mocht men er achter komen dat dit niet zo is krijgt men de producten gratis (let op gratis en niet het verschil terug of iets dergelijks).
Nu zijn er natuurlijk een hoop mensen die misbruik gaan maken van deze actie.
En daar zal de AH (tot ze de actie aanpassen) helaas mee moeten leven.
Hoe met deze actie anders kan doen kan ik me zo niet verzinnen.
Misschien de klant de helft van de producten gratis laten meenemen, of het verschil x2 +appeltaart of iets dergelijks?
Ik denk in ieder geval dat het idee van AH bij deze actie niet was dat er mensen zijn die daar de spullen gratis zouden komen halen maar meer als service van de zaak voor de klanten die daar hun boodschappen doen.
En ik vind het jammer er veel mensen (en misschien concurrenten) zijn die hier misbruik van maken.
Persoonlijk ben ik al jaren tevreden AH klant en maak ik bewust geen gebruik van deze actie.
Met de voornaamste reden dat ik de merken uit de reclame toch nooit koop.
Verder kom ik ook nooit in een andere supermarkt dan de AH en vind ik de AH (althans die bij ons) een prettige,grootte, kwalitatief erg goede zaak en ben ik maar bang dat misbruik van dit soort acties gaat lijden tot de algehele achteruitgang van 'mijn' AH

.