Lieve medefokkers,
Al enige tijd vertoef ik naar volle tevredenheid op fok.nl en ik kan het niet anders dan prijzen; ik blijf er op de hoogte van het laatste nieuws, volg en voer er discussies, deel er waardering voor bijvoorbeeld series en help er soms zelfs anderen. Voor mij is fok een zeer leuk en divers online platform dat me in staat stelt in in contact te komen met talloze anderen veelal zo verschillend van hoe ikzelf ben dat ik hen in alle waarschijnlijkheid anders nooit gesproken zou hebben. Daarnaast is 't natuurlijk geen onaardig tijdverdrijf in geval van verveling.
Dit gezegd hebbend moet ik jullie opbiechten dat ik zojuist erg geschrokken ben van een van de reacties van een crewlid. Specifieker iemand die betrokken is bij de redactie/moderatie van de frontpage. Jullie kennen het wel; het deel van de site waar racistische reacties direct verwijderd en mogelijk zelfs bestraft worden met een ban. Wat verbaasde mij nou zo vragen jullie je af, dat zal ik hieronder laten zien.
Onderstaande screenshots komen uit een topic waarin een fok!ker die de Nederlandse taal (nog?) niet zo goed beheerst om raad vraagt mbt een hospitatie.
![]()
Na dit gezien te hebben plaatste ik natuurlijk een reactie:
![]()
..die helaas even nadat de oorspronkelijke post van Bob-B al verwijderd was dan toch ook spoorloos verdween..
![]()
Nu vraag ik mij af wat hier nou aan de hand was;
waarom schrijft Bob-B op deze manier over een jongen die er misschien wat moeite mee heeft zich in het Nederlands uit te drukken? Opvallend is hierbij dat hij zelf nota bene in de bewuste post ook een lidwoord vergeet/weglaat waar het hard nodig is en dat er ook inhoudelijk maar weinig goeds te zeggen valt over zijn bericht.