abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:17:11 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70179489
Welkom in het Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 26 Lekkere lenteluchtjes!

Handige links:

http://www.basenotes.net/ Engelstalig discussieforum over geurtjes
http://www.fragrancex.com/index.html Goedkope webwinkel, gebruik coupon code "FREE" voor gratis verzending

Voor meer informatie en webwinkels zie:
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 14

Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:18:07 #2
55709 Stereotomy
pi_70179513
Tom Ford White Patchouli

Lekker!! Als ik een vrouwtje was, dan zou ik deze geur zeker in m'n collectie hebben. Hij ruikt niet zo speciaal, maar had wel een 'mmmhm '-effect op me toen ik het rook. Een zoete frisse floriental met een lichte patchouli base, I like. Op vrouwen vind ik florientals altijd erg lekker. Het geeft net dat beetje meer 'umph' aan je persoonlijkheid, dan een fruity-floral voor meisjes.
pi_70182106
Heh. Op mij had het dit effect:
Net als Black Orchid, by the by. Mierend zoet en niet bepaald sophisticated. TF's vrouwengeurtjes worden 'm niet voor mij denk ik.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:05:12 #4
55709 Stereotomy
pi_70182839
Black Orchid vond ik ook niet goed. Het had de base van Tom Ford Extreme for Men, erg bitter en medicinaal.
pi_70185450
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:18 schreef Stereotomy het volgende:
Tom Ford White Patchouli

[ afbeelding ]
Erykah Badu
pi_70187039
Nieuwe aanwinst:

Ik vind hem goed
pi_70190860
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Erykah Badu
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. *Girl crush*
  zaterdag 20 juni 2009 @ 14:50:57 #8
55709 Stereotomy
pi_70195111
Hermès Vetiver Tonka

Begint als een donkere gourmand. De tonka bean geeft het een diep, zoet karakter. Het grappige is dat de drydown juist veel lichter wordt. Voor mij was het ongeveer een kopie van Infusion d'Homme van Prada. Ik keek even of ik overeenkomstige notes kon vinden in de pyramides: ik had iris verwacht, maar ik denk dat vetiver met een vleug neroli datgene is wat de twee geuren op elkaar laat lijken in de drydown.

Wel aardig, maar Ambre Narguilé is natuurlijk beter. Ben wel benieuwd naar Osmanthe Yunnan eigenlijk.
pi_70200455
tvp
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70210151
Ohja Stereo, misschien interesse om je sample (?) van White Patchouli te ruilen tegen iets? Ben wel benieuwd namelijk.
  zondag 21 juni 2009 @ 00:29:35 #11
55709 Stereotomy
pi_70210789
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:55 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ohja Stereo, misschien interesse om je sample (?) van White Patchouli te ruilen tegen iets? Ben wel benieuwd namelijk.
Sure! Is een behoorlijk grote sample, tegen de 2 ml aan denk ik. Kan ik ook gelijk je atomizer waar Noir Epices in zat terugsturen.

http://www.basenotes.net/wardrobe/11077

Kijk maar even in mijn wardrobe, misschien zit er iets bij wat je lekker vindt. Kunnen we wat uitgebreider ruilen. Die enorme Cuba decant van mij bijvoorbeeld *hint hint* Of nog een mililiter of iets minder van Vetiver Tonka.

Oh ja, of een flesje Polo Modern Reserve? _!
pi_70214408
pi_70214710
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sure! Is een behoorlijk grote sample, tegen de 2 ml aan denk ik. Kan ik ook gelijk je atomizer waar Noir Epices in zat terugsturen.

http://www.basenotes.net/wardrobe/11077

Kijk maar even in mijn wardrobe, misschien zit er iets bij wat je lekker vindt. Kunnen we wat uitgebreider ruilen. Die enorme Cuba decant van mij bijvoorbeeld *hint hint* Of nog een mililiter of iets minder van Vetiver Tonka.

Oh ja, of een flesje Polo Modern Reserve? _!
Aight,

Serge Lutens - Iris Silver Mist (1.5ml)
L'Artisan Thé pour un été (1.5ml)
Diptique L'Eau d'Hesperides

Moet ik allemaal nog eens proberen en Vetiver Tonka klinkt ook best goed.

Dit heb ik in flesjes, ik zal als ik in Zwolle ben ff een lijstje van de sampletjes die ik nog heb liggen maken.
pi_70214734
quote:
Haha, wel irritant trouwens die parfum ads in tijdschriften, vaak ruikt het niet eens echt als de geadverteerde geur en je hele blad meurt wel.
pi_70217750
Tuurlijk, net als dat de SL wax samples niet echt naar de geuren ruiken... Meer naar de drydown ervan.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 16:21:22 #16
55709 Stereotomy
pi_70400224

Mooie zomermiddag, een mooie lange blondine op hakken in een rood stipjesjurkje komt voorbij wandelen, zonnebril op, mooie hoed op, stralende lach en met Hermès Jardin sur le Nil.

En toch draag ik zelf dit geurtje verrassend goed. Mooie fruity-floral aquatic.
pi_70400988
Die Jardin serie kan ik wel waarderen. Beetje zoals die L'Artisan concepten als Somptueuse Liberté en Les Jardins Imaginaires die me ook wel aanspreken.

Ik vond alleen Jardin Après La Mousson wat tegenvallen door die meloen-note.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 16:53:25 #18
55709 Stereotomy
pi_70401139
Ah, die controversiele 1-star review van Burr, terwijl Turin een 4 gaf.

'floral pepper'

Ik vind dat Jardin sur le Nil-verhaal ook erg sterk opgeschreven door Burr:
quote:
And the rejected AG3? Ellena smiled. "AG3 has magnolia," he said.
Gautier's brow furrowed. "That doesn't surprise me," she said. Gautier kept picking up AG3 and saying, "No!," then throwing it down once more. Ellena said of AG3, "I put in a lot of incense."

He added with a grin, "And there's something in all of them you'll never guess." The women narrowed their eyes. "Something we talked about in Aswan," Ellena hinted.
"Papyrus?" Dubrule asked.
"Non," Ellena said, dismissively.
After some silence, Dubrule said, "La carotte?"
"Oui!"

http://www.women24.com/Wo(...)ture/0,,7826,00.html
  zaterdag 27 juni 2009 @ 04:54:03 #19
55709 Stereotomy
pi_70417274
Viktor & Rolf Eau Mega ~ new perfume
Posted by Robin on 25 June 2009

Viktor & Rolf will launch Eau Mega, their third fragrance and the second for women, in October. The name is a play on the greek letter Omega, the tag line is Megafy Yourself.

Eau Mega is a green floral with an “extravagant freshness”. It was developed by perfumers Oliver Polge and Carlos Benaim, both of whom also worked on the first Viktor & Rolf fragrance, Flowerbomb. The notes include pear, citron, violet leaf, basil, peony, jasmine and musk.

Viktor & Rolf Eau Mega will be available in 30, 50 and 75 ml, concentration unknown. (quote and image via cosmeticnews, additional information via pourelles.orange.fr, elle.nl)

zaterdag 27 juni 2009 @ 14:55:07 #20
55709 Stereotomy
pi_70424188
Zojuist was ik in de uitgebreide douglas in de stad met de Etro's enzo, en zag dat ze behalve Hermes Equipage ook Rocabar hadden, vrij zeldzaam dus.

Ik vraag dus enthousiast aan de verkoopster of ze ook Bel Ami hadden.

- Oh, dat moet ik even aan een collega vragen!
-- Ok
- Geïnformeerde collega: 'Bel Ami? Ken ik niet'

Nu heb ik equipage op de linkerhand en rocabar op de rechter. Linker arm is SL Arabie en rechter arm is 5 O'Clock

-edit mini reviews-:

Serge Lutens Arabie: Lutens serieus, denk je nou echt dat wanneer je het volume op 10 zet, alles supersiroperig maakt en er maar genoeg Oosterse kruiden ingooit, dat je dan een goed parfum(lijn) hebt? Neem een pot stroop naar de Aziatische toko, laat het op de grond vallen, en je hebt Arabie.

Serge Lutens 5 O'Clock Gingembre: okee, samen met Santal Blanc vind ik deze wel draagbaar. Zoete gourmand, licht oriental. Gemberkoekjes dus. Voor m'n gebakfix heb ik liever Ambre Narguilé.

Hermes Equipage: zie Guerlain Héritage. Zaten waarschijnlijk samen in hetzelfde sinterklaasgedicht. Formele woody/smoky geur, doet ietwat retro aan, ik vermoed vanwege het floral effect van de anjer die erin zit.

Hermès Rocabar: voor mijn huid het beste van het stel. Een vanille chypre, met blijkbaar wat coniferen erin. Doet me echter niet denken aan Polo Green, maar heeeeeeel misschien een beetje in de verte als een zeer up-to-date moderne Italian Cypress van Tom Ford zonder de '70s vibe.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 27-06-2009 18:16:16 ]
pi_70429720
Douglas in Gr heeft ze wel alle drie
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:16:41 #22
55709 Stereotomy
pi_70429788
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:14 schreef W1ZZ het volgende:
Douglas in Gr heeft ze wel alle drie
Bastards

En godver gloeiende, door typfout net een eBay auction gewonnen voor:

[ Bericht 26% gewijzigd door Stereotomy op 27-06-2009 18:34:45 ]
pi_70430471
Okee, die moet je serieus even uitleggen.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:43:43 #24
55709 Stereotomy
pi_70430515
Nouja, had een komma verkeerd geplaatst, dus grote jongen die daar nog overheen kon bieden.

Maargoed, wilde deze geur altijd al een keer uitproberen. Lijkt me uitstekend moment om dat nu alsnog te doen wanneer ik hem binnenkrijg. Het is Toscano trouwens.
pi_70430877
Whaha! Die tactiek heb ik weleens expres toegepast toen ik per sé iets wilde hebben... Wat nou als iemand anders dat ook had gedaan en je $500 had moeten betalen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')