Zojuist was ik in de uitgebreide douglas in de stad met de Etro's enzo, en zag dat ze behalve Hermes Equipage ook Rocabar hadden, vrij zeldzaam dus.

![]()
Ik vraag dus enthousiast aan de verkoopster of ze ook Bel Ami hadden.
- Oh, dat moet ik even aan een collega vragen!
-- Ok

- Geïnformeerde collega: 'Bel Ami? Ken ik niet'

Nu heb ik equipage op de linkerhand en rocabar op de rechter. Linker arm is SL Arabie en rechter arm is 5 O'Clock

-edit mini reviews-:
Serge Lutens Arabie: Lutens

serieus, denk je nou echt dat wanneer je het volume op 10 zet, alles supersiroperig maakt en er maar genoeg Oosterse kruiden ingooit, dat je dan een goed parfum(lijn) hebt?

Neem een pot stroop naar de Aziatische toko, laat het op de grond vallen, en je hebt Arabie.
Serge Lutens 5 O'Clock Gingembre: okee, samen met Santal Blanc vind ik deze wel draagbaar. Zoete gourmand, licht oriental. Gemberkoekjes dus. Voor m'n gebakfix heb ik liever Ambre Narguilé.
Hermes Equipage: zie Guerlain Héritage. Zaten waarschijnlijk samen in hetzelfde sinterklaasgedicht. Formele woody/smoky geur, doet ietwat retro aan, ik vermoed vanwege het floral effect van de anjer die erin zit.
Hermès Rocabar: voor mijn huid het beste van het stel. Een vanille chypre, met blijkbaar wat coniferen erin. Doet me echter niet denken aan Polo Green, maar heeeeeeel misschien een beetje in de verte als een zeer up-to-date moderne Italian Cypress van Tom Ford zonder de '70s vibe.
[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 27-06-2009 18:16:16 ]