abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2010 @ 15:33:33 #201
3542 Gia
User under construction
pi_88740113
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in. ;)
Alleen dat inzoomen op borsten en broekjes.. pfft.. Ja in een bepaalde context kan ik me er iets bij voorstellen in combinatie met een lijfelijke aanranding ofzo, maar stel iemand maakt stiekem een foto van je en wordt daar opgewonden van.. Je weet niet eens dat het gebeurde. Is een misdrijf nog steeds een misdrijf als niemand er hinder van ondervindt?
Ik zou zo'n persoon gewoon keihard uitlachen als ik er later achter zou komen. Er bestaat ook nog zoiets als persoonlijke weerbaarheid en relativeringsvermogen.
Als je niet weet dat het gebeurde, kun je er ook geen aangifte van doen, hè?
Het gaat erom dat je wel weet dat het gebeurde, bijvoorbeeld doordat jouw foto op bepaalde sites opduiken of dat dit door politie-onderzoek ontdekt is en jij ermee geconfronteerd wordt. Zoals ook hier het geval was.

Als ik bij een tandarts kom voor behandeling van mijn gebit, dan is het toch echt een misdrijf als hij mij dan, stiekem, onder mijn rok zou filmen of fotograferen. Zolang ik dat niet weet, kan ik daar ook geen aanklacht tegen indienen. Maar mochten die foto's of filmpjes opduiken op internet of tijdens een politie-onderzoek, dan zou ik inderdaad aangifte doen.

Het is gewoon een misdrijf, hoe je het ook wendt of keert. En als er kinderen bij betrokken zijn, vind ik persoonlijk het een nog veel kwalijkere zaak.
pi_88755909
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je niet weet dat het gebeurde, kun je er ook geen aangifte van doen, hè?
Het gaat erom dat je wel weet dat het gebeurde, bijvoorbeeld doordat jouw foto op bepaalde sites opduiken of dat dit door politie-onderzoek ontdekt is en jij ermee geconfronteerd wordt. Zoals ook hier het geval was.

Als ik bij een tandarts kom voor behandeling van mijn gebit, dan is het toch echt een misdrijf als hij mij dan, stiekem, onder mijn rok zou filmen of fotograferen. Zolang ik dat niet weet, kan ik daar ook geen aanklacht tegen indienen. Maar mochten die foto's of filmpjes opduiken op internet of tijdens een politie-onderzoek, dan zou ik inderdaad aangifte doen.

Het is gewoon een misdrijf, hoe je het ook wendt of keert. En als er kinderen bij betrokken zijn, vind ik persoonlijk het een nog veel kwalijkere zaak.
Er staat ook 'als ik er later achter zou komen'. Als het opduikt tijdens een onderzoek, dan was er dus al aangifte gedaan.
Maar ok, dit is een beetje hypothetisch geneuzel. Mijn punt was dat het tegenwoordig wel heel modieus is om overal voor naar de politie te rennen. Felle ruzies zijn achteraf vaak oh zo vaak mishandilng, valse aangiftes wegens ontucht, vooral na een scheiding, zijn aan de orde van de dag en wat Keesjeislief al zei, iedereen wordt hysterisch bij het woord 'ontucht' maar veel andere zeer ernstige misdrijven halen het nieuws niet eens.
Voordat we daar misverstanden over krijgen: Dat vind ik bij Benno L. beslist niet. Maar ook daar moet natuurlijk nuchter naar gekeken worden en het liefst zonder dat hij door een hysterische menigte, die niet eens op de hoogte is met alle feiten en omstandigheden, al veroordeeld is en in gedachten minstens 10x gelyncht.
  vrijdag 19 november 2010 @ 08:25:20 #203
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88890947
Ik vind het een geruststellend idee dat we ons zo blindstaren op "monsters" als Benno L, hoeven we ten minste niet over de echte problemen na te denken (bron):

quote:
Een op de zes Nederlanders heeft in zijn jeugd te maken gehad met fysieke mishandeling door ouders of andere volwassenen. Dat zeggen onderzoekers van TNO vrijdag tijdens een conferentie over kindermishandeling, schrijft de Volkskrant. Bijna een op de vijf zegt daarnaast emotioneel te zijn mishandeld door zijn ouders.

Volgens de Leidse hoogleraar gezinspedagogiek Rien van IJzendoorn gaat het om de 'gewoonste en omvangrijkste verzameling strafbare feiten die we kennen'. Geweld op straat zou daarbij in het niet vallen. Wel zouden de cijfers, hoe hoog ook, niet erg afwijken van die in andere landen.

Voor het onderzoek werden 2200 volwassenen van 18 tot 74 jaar ondervraagd over hun jeugd. Het is voor het eerst dat volwassenen in Nederland op deze schaal rapporteren over mishandeling in hun kindertijd.

Onder fysieke mishandeling verstaan de onderzoekers situaties waarbij kinderen in hun gezin vaak werden geduwd, geslagen of dingen naar zich gegooid kregen. Bijna tien procent zegt wel eens blauwe plekken te hebben opgelopen of gewond te zijn geraakt. Emotionele mishandeling gaat om vernedering of uitschelden. Negen procent zegt daardoor angstig te zijn geweest.

Daarnaast gaf twintig procent van de ondervraagden aan zich emotioneel verwaarloosd te hebben gevoeld. Zij hadden het gevoel dat er niet van hen werd gehouden, of ervaarden een gebrek aan steun.
:z.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_88891236
Waarom probeer jij de hele tijd de aandacht van een pedofiel af te leiden?
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:02:56 #205
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88891521
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:46 schreef Disorder het volgende:
Waarom probeer jij de hele tijd de aandacht van een pedofiel af te leiden?
Waarom reageer jij niet gewoon inhoudelijk?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:51:12 #206
3542 Gia
User under construction
pi_88892541
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:25 schreef keesjeislief het volgende:
Ik vind het een geruststellend idee dat we ons zo blindstaren op "monsters" als Benno L, hoeven we ten minste niet over de echte problemen na te denken (bron):

Ik zou zeggen: Open er een topic over. Hier is dit offtopic.
pi_88894802
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:25 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dit is idd. een beetje offtopic. Maar ok: Ik had het bericht al gehoord en ik vind het een beetje onzin. Het ligt er maar net aan wat je mishandeling noemt.
Een schop onder je kont kun je ook al mishandeling noemen. De minste denigrerende opmerking kun je al als vernedering uitleggen. En het gevoel hebben dat er niet van ze werd gehouden.. Tja, niet iedereen komt idd. uit een warm nest. Niet fijn, natuurlijk, maar om dat nou gelijk mishandeling te noemen.. En herinnert iedereen zich wel alles correct? Hoe komen ze eigenlijk aan die cijfers?
Daar komt nog bij dat er ook ouderen zijn ondervraagd. Vroeger werd er harder opgevoed. Zijn die mensen dan allemaal getraumatiseerd, trouwens?
Dit valt voor mij ook onder de noemer 'massahysterie' en 'waan van de dag' en vooralsnog niet bepaald onder 'werkelijke problemen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 19-11-2010 11:21:23 ]
pi_88894908
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 09:02 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Waarom reageer jij niet gewoon inhoudelijk?
Dat doe ik. Jij blaat ineens over een ander onderwerp en schrijft monster tussen "" om aan te geven dat het zo'n monster kennelijk helemaal niet is. Krijg er een naar gevoel bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')