abonnement Unibet Coolblue
pi_70164324
Enige tijd geleden heb ik een time-lapse film gemaakt van het bouwen van een carnavalswagen. Het was allemaal puur experimenteel en is uiteindelijk heel goed bevallen.

Probleem is alleen dat ik geen ervaring heb in de hele fotografie wereld en het maar gedaan heb met een webcam en wat simpel software die een zielige resolutie van 640x480 haalt.

(resultaat:

Nu wil ik voor volgend jaar een nieuwe film maken maar dan hoger kwaliteit. Kan iemand mij een camera of software aanraden die op hoog kwaliteit alles voor me kan opnemen? Ik meen dat er modules zijn voor Canon camera's om de time-lapse functie in te schakelen.

Bedankt!
pi_70164965
Er zit time-lapse op mijn Canon compact camera (IXUS 90 IS). Kwaliteit is vrij goed, maar niet top.
pi_70165217


Mooi geworden hoor
pi_70165638
We zouden een jaar rustig aan doen maar evengoed een leuke wagen geworden. Het dansen vond ik zelf helemaal niets maarjah, we zijn er wel eerste mee geworden.

Weer even ontopic, op welke interval kan je die canon IXUS 90 allemaal instellen? Kan deze ook met een computer verbonden worden zodat ik tussentijds afbeeldingen kan aftappen?
pi_70165791
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:03 schreef SpaceCow het volgende:
Weer even ontopic, op welke interval kan je die canon IXUS 90 allemaal instellen?
1" en 2"
quote:
Kan deze ook met een computer verbonden worden zodat ik tussentijds afbeeldingen kan aftappen?
Geen idee
pi_70169290
ja dat met die Canon is volgens mij bridge. Ik ga wel even voor je googlen.
Metal upp your ass!
pi_70191927
Ik heb een timelapse gemaakt met mijn 40D, TC-80N3a remote en Quicktime Pro. Ik heb een x aantal foto's genomen, en de foto's afzonderlijk bewerkt in Lightoom. Vervolgens ingeladen als image sequence in Quicktime Pro en toen geëxporteerd naar een mpg formaat filmpje.

Hier een voorbeeld van mijn 720p timelapse probeersel -> http://vimeo.com/2899904

En hier een tutorial over hoe Quicktime Pro te gebruiken voor het maken van een timelapse -> http://www.flickr.com/photos/gothcandy/2504041553/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')