Maar dan blijft er altijd een tweede bezoek over als mogelijkheid. Nee 5 dagen is inc. reisdagen. Maar ik wil gewoon niet langer dan een week weg zijn bij de kinderen. De jongste is dan pas 3.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:54 schreef Duderella het volgende:
Ik zie het nu pas! Jullie gáán ET en Swets! Wat heerlijk.
Gaan jullie vijf dagen éxclusief reisdagen? In vijf dagen kun je best veel van Madeira zien, denk ik. Wat dan wel jammer is, is dat je misschien wat must sees wilt plannen, terwijl juist het toeren en 'hier-en-daar-maar-wat-rondhangen-want-morgen-is-er-weer-een-dag' zo lekker is op dat eiland.
Ja precies, dat is het plan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:11 schreef Greys het volgende:
Snap ik wel
En ik weet niet hoe de anderen het hier hadden, maar ik vertrok altijd héél vroeg, zodat je daar op dag 1 dus 's ochtends aankomt. Dan heb je nog wat aan die dag.
Terug vertrok ik dan ook wel weer 's ochtends, maar wat later in de ochtend. Eigenlijk is het alle keren zo geweest dat ik er heen ging. Dus reken niet op een dag 5, maar op vier volle dagen daar.
Je zou dan kunnen doen dat je elke dag met je huurautootje lekker rond gaat karren en/of ergens heen rijden en daarvandaan wandelen. Elke dag een andere kant kiezend van het eiland. En dan 's middags vanaf een uur of drie/vier lekker bij je hotel terug zijn en nog even lekker rusten en zwemmen en zonnen
Begin meiquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef Greys het volgende:
In welke maand willen jullie ook alweer gaan?
En mogen wij dan hysterisch gaan roepen wat jullie allemaal in elk geval in die dagen moeten proppen?![]()
Ok.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dan blijft er altijd een tweede bezoek over als mogelijkheid. Nee 5 dagen is inc. reisdagen. Maar ik wil gewoon niet langer dan een week weg zijn bij de kinderen. De jongste is dan pas 3.
De forellenkwekerij vond ik trouwens afschuwelijk, met dat beest zo in een verticale pijpela (die vis die daar al jaren 'hangt'). De wandeling nabij is wel mooi, maar die hele kwekerij... neh...quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:16 schreef Greys het volgende:
En de forellenkwekerij in Ribeiro Frio
Zo'n schattig plekjeEn daar start ook een beginnerswandeling naar een prachtig uitkijkpunt, Balcoes. Zelfs ongeoefende wandelaars kunnen die lopen, ik kon het ook
Uitzicht aldaar:
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel! 3 tot 4 hele dage prachtige natuur!quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ok.
Ik zou lekker drie dagen Londen doen dan.
Serieus bedoeld overigens. Lekker samen een paar dagen onderduiken in een stad, lijkt me bevredigender dan netto drie dagen rondrennen op Madeira. Ik ben zo bang dat jullie het dan eigenlijk niks vinden.
Die ene vis was wel zielig inderdaad. Ik hield mezelf destijds maar voor dat ze daar elke dag een andere in stoppenquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:30 schreef Duderella het volgende:
[..]
De forellenkwekerij vond ik trouwens afschuwelijk, met dat beest zo in een verticale pijpela (die vis die daar al jaren 'hangt'). De wandeling nabij is wel mooi, maar die hele kwekerij... neh...
quote:Op zondag 21 november 2010 00:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Die ene vis was wel zielig inderdaad. Ik hield mezelf destijds maar voor dat ze daar elke dag een andere in stoppen![]()
Ja toe, laat me in die waanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar kon je er nog om lachen
MadeiraIT'S GREYSIE IT'S PARTY
Tofquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:43 schreef Ml-etje het volgende:
geboekt http://www.csmadeiraatlanticresort.com/nl/welcome.html
Greysquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Tof
Hotel ken ik persoonlijk niet, maar ziet er geweldig uit.
Zoals al per PM besproken, die huurauto heb je idd echt nodig. Dan kan je soms 's avonds lekker in een van de kleinere dorpjes gaan eten (o.a. Santa Cruz, bij het kerkje![]()
).
Dat is ongeveer 15 minuten rijden vanaf Funchal, dus echt prima te doen. Maar tegen die tijd kan ik je nog wel meer dorpjes aanraden (maar je gaat het vanzelf allemaal vinden als je je van te voren een beetje inleest, dan kom je al goede tips tegen).
Heb je Porto Santo ook al geboekt? Persoonlijk lijkt me een week op PS vrij lang, maar als je echt dol bent op een mooi strand waar je lekker kunt gaan liggen bakken, dan is het perfect te combineren met Madeira natuurlijk, waar de goudgele stranden juist weer ontbreken.
De 10 euro voor 2 personen is wel héél erg aan de lage kant, maar het is inderdaad niet duur, het etenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:53 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Greys
Porto Santo wordt ws drie dagen
We gaan voor 7 dagen een auto huren, via de reisorganisatie was dat 149 euro dus ik shop nog even. Ga inderdaad even wat leesvoer halen en een vriendin blijkt er ook te zijn geweest (die zei 10 euro is een 2 p diner).
Oh enne de wandelschoenen gaan mee![]()
S'avonds een wandeling voor en na het eten vinden we beiden prima dus Funchal zullen we dan al snel overslaan qua eten. Het kostte ruim 50 euro per dag het eten in het hotel dus dat hebben we maar niet gedaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:57 schreef Greys het volgende:
[..]
De 10 euro voor 2 personen is wel héél erg aan de lage kant, maar het is inderdaad niet duur, het etenLigt er wel echt aan of je midden in Funchal dus gaat zitten eten of in een van de kleinere dorpjes, scheelt nogal. In Santa Cruz waren we meestal 17-20 euro kwijt voor 2 personen, inclusief toetjes en drankjes.
Wandelschoenen mee is een must inderdaad. Je parkeert je huurauto op een leuke plek (je kunt heel veel reisverslagen op internet vinden ook met tips, ik zoek straks wat linkjes voor je!) en van daaruit kan je dan simpele en/of moeilijker levada wandelingen maken.
Ik ben niet het 'wandeltype', maar daar vond ik het geweldig
quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:53 schreef Greys het volgende:
Wat een zalig vooruitzicht Ml!
Las ik nou dat je een extra stoel hebt geboekt om te kunnen slapen onderweg?
Maar het is toch helemaal niet ver vliegen?![]()
Ohhhh voor dat geld is het alleen maar heerlijk als er dan niemand naast je zit ja!quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Voor 15 euro extra kun je de stoel naast je krijgen ja.
En we vliegen heel vroeg in de morgendus dan kunnen we beide heerlijk slapen.
Mijn Mr is echt doodsbang in het vliegtuig dus als die kan slapen alleen maarquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhhh voor dat geld is het alleen maar heerlijk als er dan niemand naast je zit ja!
Dan had ik het ook wel gedaan denk ik, is toch relaxter zitten, ook al slaap je misschien niet.
Ik zou wachten tot ná het landenquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mijn Mr is echt doodsbang in het vliegtuig dus als die kan slapen alleen maar![]()
En idd het is geen geld! Heb hem overigens de landingsbaan niet laten ziendat vertel ik wel voor we gaan landen want anders wordt het een drama.
quote:
Nee want de piloten zijn daar zo op getraind op die landingsbaan dat ze het allemaal retegoed doen, als het goed is merkt hij amper verschil met een andere landing (alleen dat ze IETSJES harder remmenquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:57 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
zou hij me dan niet "de hemel inprijzen" (ja ik bedoel het tegenovergestelde)
Ik zou hem dan maar helemaal niets vertellen, anders wil ie met de boot terugquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mijn Mr is echt doodsbang in het vliegtuig dus als die kan slapen alleen maar![]()
En idd het is geen geld! Heb hem overigens de landingsbaan niet laten ziendat vertel ik wel voor we gaan landen want anders wordt het een drama.
Nou inderdaadquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:25 schreef Greys het volgende:
Nou modern of niet, ik zou het er prima volhouden geloof ik in dat hotel, Ml-etje![]()
Ziet er zalig uit!![]()
En voor de echte Madeiriaanse kneuterigheid ga je gewoon lekker de rest van het eiland verkennen!
Ga ik godsnaam wel naar Monte, die tuinen bovenaan die kabelbaan, als dat toch op loopafstand van je hotel is. Krijg je geen spijt van!
quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:35 schreef Greys het volgende:
Ga op één van je huurauto dagen naar Santa Cruz (vlak bij vliegveld, ongeveer 20 minuten rijden denk ik vanaf Funchal) en ga dan naar het witte kerkje vlak aan de kustDaar bij dat witte kerkje zitten twee eettentjes pal naast elkaar, als je vóór de terrassen staat neem de rechter. Het is een ieniemienie durp, dus dat witte kerkje heb je echt zo gevonden, trust me. Gele parasols op het rechter terras. Bestel daar een stone steak. Wedden dat je mister de hele landing daarna vergeten is?
Die is ook erg gaaf! Weet wel dat ik toen behoorlijk uitgeteld was, hoedjes/zonnebrand en veel water en eten!!quote:Op donderdag 8 september 2011 23:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Heel veel plezier ML... Lijkt fantastisch. Wandelen
Wij gaan volgende week de Samariakloof wandelen![]()
Warmte, zon, zee, warmte, eten, eten en had ik al warmte gezegd?
Gezelligquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:34 schreef Sonja27 het volgende:
6.20 met Arke Fly morgenochtend? 3 weken geleden had ik deze vlucht. Na pre-boarding kregen we een gate wijziging ivm defect toestel..... de vlucht was niet zo prettig. We hebben ongeveer een half uur zware turbulentie gehad. Zelfs de stewardessen moesten in de riemen. Ik zag groen en geel en toen we weer mochten lopen wist ik niet hoe snel ik bij het toilet moest zijn
zekerquote:Op zondag 11 september 2011 12:06 schreef Sonja27 het volgende:
Het mooiste punt vond ik Pico do Arieiro, wat een prachtig gebied daarboven!
quote:1e dag - Amsterdam-Funchal
Vlucht van Amsterdam naar Funchal. Op de luchthaven staat de auto voor u klaar. U brengt de eerste 2 nachten door in het 4-sterren Hotel Colmo in Santana.
2e dag - Santana
Santana is bekend om de typische Madeira huisjes', met de rieten daken. Dit plaatsje is in juli 2011 toegevoegd aan de lijst World Network of Biosphere Reserves van UNESCO. Dankzij diverse duurzame ontwikkelingen compenseert men het feit dat het plaatsje bezocht wordt door vele toeristen die de huisjes komen bewonderen. Dit ter bevordering van de balans in de omgang van mens en natuur. Zo leeft men er nog volgens de tradities. Men produceert en bereidt traditioneel voedsel en er worden op ambachtelijke wijze diverse hobby- en handwerkartikelen gemaakt, waaronder linnen, wol, steen en hout. Reden genoeg voor de UNESCO om Santana te verkiezen tot één van de nieuwe biosfeerreservaten! Het is ook een ideale bestemming om Porto da Cruz te bezoeken vanwaar u een prachtig uitzicht over de bergen heeft, of Camacha, een rustig dorpje bekend om zijn vlechtwerk.
Porto-Moniza
3e dag - Santana-Porto Moniz
Via een mooie route rijdt u vandaag naar het westen van Madeira. Onderweg heeft u de mogelijkheid om een stop te maken in het schilderachtige vissersdorpje Cãmara de Lobos of Ribeira Brava. Uw eindbestemming voor vandaag is Porto Moniz waar u de komende 3 nachten zult verblijven. Reisafstand Santana-Porto Moniz ca. 50 km.
4e en 5e dag - Porto Moniz
2 Heerlijke dagen om het aangename Porto Moniz bekend om zijn natuurlijke zwembaden (die bij vloed gevuld worden en waar in de zomermaanden veilig in gezwommen kan worden) en ruige lavarotsen langs de kustlijn te ontdekken. U kunt ook een bezoek brengen aan het dorpje São Vincente of de hoogvlakte van Paul da Serra. Een aanrader is een wandeling over de fraaie promenade, die de rotsbaden met het haventje verbindt. Maar ook de vele restaurantjes, barretjes en terrassen in Porto Moniz zijn een aanrader om te vertoeven. U zult zich de komende twee dagen zeker niet vervelen.
Botanische-Tuinen.Funchal.
6e en 7e dag - Porto Moniz-Funchal
Vandaag is uw eindbestemming de levendige hoofdstad Funchal. Hier brengt u de laatste twee nachten van uw reis door in hotel Orca Praia of hotel Ocean Garden. Tijd voor de levendige hoofdstad Funchal! In het gezellige centrum kunt u heerlijk slenteren door oude smalle straatjes en rondneuzen in talloze winkeltjes op de bloemenmarkt. Aan knusse eettentjes en restaurants geen gebrek. Voor de waterratten is er het Lido, een schitterend zwemparadijs, gelegen in zee. Hier kunt u uitgebreid relaxen temidden van zonneterrassen, restaurantjes en cafeetjes. Een tocht door de mooie omgeving is ook een optie. Een bezoek aan de tuinen van Quinta do Palheiro Ferreiro, is zeker de moeite waard. Neemt u verder eens een kijkje in het kleine dorpje Monte, dat vroeger als gezondheidsoord diende, en het rietvlechtcentrum was van Camacha. Reisafstand Porto Moniz-Funchal ca. 45 km.
8e dag - Funchal-Amsterdam
Na het inleveren van uw huurauto vliegt u van Funchal terug naar Amsterdam
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:28 schreef charon het volgende:
He, ho ho! Niet iedereen er heen sturen!
Straks gaan ze allemaal!
Ikquote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb trouwens enorm gelachen om mijn moeder, die zei 'Raar joh, wij waren er in het hoogseizoen en we hebben niet 1 keer in de file gestaan daar, ook niet rond half negen 's ochtends ofzo'![]()
Stoute kinderenhuisquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Driekinderen
die
oma
bij
het
laatste
stedentripje
het
leven
zuur
maakte
Dat ligt er aan, wil je voor de hele week een huurauto of af en toe een dagje?quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:25 schreef daymian het volgende:
Ik ga over ruim 3 weken naar Madeira, maar waar huren jullie de auto's?
Ik zie alleen meer auto's die vanaf 350 euro te huren zijn, en in het forum heb ik gelezen dat mensen een auto voor een week hebben gehuurd voor zo'n 150 euro. Ik reis overigens met D-reizen.
Ga vooral ook een of meer levada wandelingen maken, echt prachtigquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:07 schreef daymian het volgende:
Wij gaan voor 10 dagen, en willen het liefst voor een week een auto huren.
We zitten in een hotel in Funchal.
Ik heb de reis dus al geboekt, en als ik op de site van d-reizen bij het auto huren in Madeira kijk, zie ik prijzen vanaf 305 euro.
Of is het handiger om de auto in Funchal pas te regelen?
Wat voor auto kregen ze dan voor die 30 euro per dag?
Hopelijk gaat het Golfer dan beterquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:43 schreef Bluezz het volgende:
Bij ons zat ie ook al in de prijs inbegrepen.. ik zal eens kijken, onze reis is via kras geboekt.
Wij zijn ook aan het aftellen
Als je bij deze de Micra 3 deurs invoert en 7 dagen in augustus kiest kom je ongeveer op 225 eu incl alle verzekeringen voor een hele week. Ophalen en afleveringen in Funchal Office vulde ik dan in. Dat scheelt toch alweer met die 350 euquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:18 schreef daymian het volgende:
Dus het is waarschijnlijk handiger om pas als we in funchal zijn een auto te regelen dan dat vanuit nederland te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |