quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:23 schreef zovty het volgende:
Stom kutbedrijf zoekt sufkutten voor dom simpel administratief werk.
Ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:26 schreef cerror het volgende:
of is dat zinnetje gewoon een soort van aanduiding dat je kan rekenen op een shitload aan overtime?
Geen 9 tot 5 mentaliteit betekent altijd vroeger dan 9 beginnen en later dan 5 eindigen. Heel vreemd vind geen enkele baas het goed als je van 10 tot 4 gaat werken (voor hetzelfde loon).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:26 schreef cerror het volgende:
"Geen 9 tot 5 mentaliteit"
Neen, ik ben een kwart voor 1 tot 12 over 7 persoon nou goed?
Wat maakt het mij nou uit, als ik er vroeger of later uit moet dan ga ik wel vroeger of later naar bed, of is dat zinnetje gewoon een soort van aanduiding dat je kan rekenen op een shitload aan overtime?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:28 schreef stbabylon het volgende:
Ook zo leuk: Op zoek naar out of the box denker, etc. etc.
En dan de eerste dag meteen 600 pagina's met regels door moeten nemen.
Betekend: we gaan failiiet als de vraag inzakt omdat we geen reserves hebben.quote:
Blijft lastig he?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:42 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Betekend: we gaan failiiet als de vraag inzakt omdat we geen reserves hebben.
QFT GMTA NTBquote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:42 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Betekend: we gaan failiiet als de vraag inzakt omdat we geen reserves hebben.
Alleen jammer dat jij als sollicitant met hetzelfde probleem zit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:24 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Het is inderdaad moeilijk om als bedrijf goed te formuleren wat ze zijn en wat ze zoeken zonder weer ordinair bezig te zijn met standaard zinnen enzulks.![]()
Emimich schrijft die shit als bijbaantje.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:09 schreef de_boswachter het volgende:
Moet je maar eens voor de grap die vacatures lezen.!
Die onzin en dure woorden
Terwijl ze meestal geen reet voorstellen.
6 euro per uur?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:19 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Alleen jammer dat jij als sollicitant met hetzelfde probleem zit.![]()
Ik ben twee jaar geleden een dergelijk bedrijf tegen gekomen op de carrierebeurs oid. Daar zagen ze er nog best tof uit, en ze vonden m'n cv leuk, dus de week erop mocht ik langs komen.
Ter plekker zaten we met 7 mensen in een ruimte die deed denken aan een klaslokaal. Daar moesten we allemaal een paar testjes maken, en terwijl we met de 2e bezig waren werd de 1e nagekeken. En na elke ronde werd degene met de beroerdste score weggestuurd.
Uiteindelijk waren ik en een ander vergebleven en we mochten toen op gesprek met een HR figuur. Toen zij erover begon dat ik kon beginnen voor rond de 6 euro per uur, en de eerste 2 cursussen voor 50% voor mijn rekening kwamen ben ik in lachen uitgebarsten, opgestaan en weggelopen. En op de weg naar de deur heb ik de mensen die mijn collega's zouden worden op het hart gedrukt snel iets anders te zoeken.
Echt, wat een baggerbedrijf was datOverigens ben ik dan ook zeer blij dat er nog steeds een tekort is aan hoger opgeleide informatici
Yep. Ze keek ook echt raar op bij mijn vraag of ze een grapje maakte.quote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:33 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Yep. Ze keek ook echt raar op bij mijn vraag of ze een grapje maakte.
OMFGquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:49 schreef H.Moody het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wij+zijn+een+jong+en+dynamisch+bedrijf&btnG=Zoeken&meta=
Dan zat je toch onder het WML (of je was nog geen 23 natuurlijk)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:33 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Yep. Ze keek ook echt raar op bij mijn vraag of ze een grapje maakte.
Ik was op dat moment 20, en daar wilden zij handig gebruik van makenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:23 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Dan zat je toch onder het WML (of je was nog geen 23 natuurlijk)
WML voor 21 in net iets boven de 1000 euro per maand
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:49 schreef H.Moody het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wij+zijn+een+jong+en+dynamisch+bedrijf&btnG=Zoeken&meta=
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:26 schreef cerror het volgende:
"Geen 9 tot 5 mentaliteit"
Neen, ik ben een kwart voor 1 tot 12 over 7 persoon nou goed?
Wat maakt het mij nou uit, als ik er vroeger of later uit moet dan ga ik wel vroeger of later naar bed, of is dat zinnetje gewoon een soort van aanduiding dat je kan rekenen op een shitload aan overtime?
daar bedoelen ze mee. dat als jij om 5 uur met iets bezig bent je dat eerst ff afmaakt voor je naar huis gaat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Geen 9 tot 5 mentaliteit betekent altijd vroeger dan 9 beginnen en later dan 5 eindigen. Heel vreemd vind geen enkele baas het goed als je van 10 tot 4 gaat werken (voor hetzelfde loon).
Het eerste resultaat toont een Turks bedrijf dat het fout heeft geschrevenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:49 schreef H.Moody het volgende:
Daar kan ik me als klimmer inderdaad mateloos aan ergeren. Op de foto leggen ze namelijk altijd de knopen verkeerd of maakt het model een of andere onbegrijpelijke move, maar wel zo ingewikkeld dat iedere monsterboardbezoeker denkt "Nounou, dat ziet er professioneel uit!"quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wil jij excelleren? heb jij die winnaarsmentaliteit? Wil jij jezelf iedere keer weer opnieuw uitvinden?![]()
Wil jij hoger streven? Het beste uit jezelf halen en elke dag weer grenzen verleggen?![]()
En dan een plaatje van Tiger Woods of een bergbeklimmer erbij![]()
En dan gaat het een bedrijf als om De Jong En Zonen Kopieerapparaten te Almere.
Web site's?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:54 schreef MervinMinky het volgende:
Kijk deze dan, staat op stagemotor, is van mijn stage maar klopt van geen meterx1000
Wat bieden we?
Een leuke uitdagende stage plek waar eigen inzicht en verantwoordelijkheid erg belangrijk zijn.
We ontwikkelen en promoten ruim 4000 web site's met behulp van diverse eigen ontwikkelde software.
http://www.stagemotor.nl/studenten/vacdetails/15678/8014quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:54 schreef MervinMinky het volgende:
Kijk deze dan, staat op stagemotor, is van mijn stage maar klopt van geen meterx1000
"Wat bieden we?
Een leuke uitdagende stage plek waar eigen inzicht en verantwoordelijkheid erg belangrijk zijn.
We ontwikkelen en promoten ruim 4000 web site's met behulp van diverse eigen ontwikkelde software.
We hebben 4 opdrachten voor 1 alround persoon, of verschillende personen.
Dit is geheel afhankelijk van de kennis die je hebt op gebied van onze diverse opdrachten ( zie opdrachten )
Train en ontwikkel daarom hier je vaardigheden op gebied van: Nederlands en Engels, commercieel en grafisch inzicht, administratieve vaardigheden, expertise op gebied van multimedia. "
Helemaal niet uitdagend, we werken gewoon voor niks, geen begeleiding, baas geeft loze opdrachten die niet eens aansluiten op onze kennis en we hebben niet eens meer 4000 websites maar 2000 en ze zijn allemaal K-U-T, zitten vol virussen en ze bieden geen meerwaarde aan het Intarwebz.Gelukkig ben ik volgende week weg!
Niet alleen dat, mijn baas is 50 en typt en schrijft nog in gebrekkig Nederlandsquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:58 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Web site's?
TINGTINGTING. We have a winner! Het stagebedrijf van MervinMinky is erin geslaagd het woord 'websites' gruwelijk te verkrachten.
Hoe wist jij dat het Stershop was?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:00 schreef wise het volgende:
[..]
http://www.stagemotor.nl/studenten/vacdetails/15678/8014
http://www.stershop.com/
zoeken met de omschrijving die je gafquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:02 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Hoe wist jij dat het Stershop was?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:58 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Web site's?
TINGTINGTING. We have a winner! Het stagebedrijf van MervinMinky is erin geslaagd het woord 'websites' gruwelijk te verkrachten.
Serieus, mijn baas neemt echt van die afgewezen mensen aan die nergens anders aan de bak kunnen (lees: dik in de 50, nerdjes, sociaalgestoord en soms dik) en krijgt ie daarvoor ook subsidie van overheid voor en wij zitten opgescheept met zulke mensen ipv met geile chickasquote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:19 schreef Sjibble het volgende:
Over een jaar heb ik mijn diploma en kan ik mooi aan de bak.
Daardoor vallen mij meer topics op over andere bedrijven en banen.
En wat me opvalt is, dat elke baan uitdagend en dynamisch is, en naar dingen streeft dat elk ander bedrijf ook streeft, maar zich toch bijzonder proberen te voelen.
Klacht: Uitdagende banen bij dynamische bedrijven
Heb je nog aanvullingen over klachten van werkgevers en hun advertenties? Zoals de welbekende "dynamisch bedrijf" of "uitdagende baan" (terwijl de functie badmeester is, noem maar wat onzinnigs). Laat het weten.
quote:Gezocht: Kettingrokende, atheistische, niet al te autistische Linux freak
Bedrijfsnaam:
Rockingstone
Locatie/Standplaats:
Wageningen
Salaris:
Afhankelijk van opleiding en ervaring
Bedrijfsprofiel:
Rockingstone is een klein, onafhankelijk bedrijf, niet beursgenoteerd, geen hijgende aandeelhouders die alleen maar geld willen zien, geen egotrippende
managers die in een klap de hele sfeer kunnen verpesten, geen bezuinigingen op het personeel waardoor iedereen zich de pestpokke moet werken. Absolute zekerheid kunnen we niet bieden, maar we bestaan onderhand al wel tien jaar.
Bedrijfscultuur:
Wij zoeken met spoed voor het beheer van onze webservers een kettingrokende, atheistische, links denkende, niet al te autistische Linux freak.
Geen snotapen die denken dat ze alles weten. Geen oudere lullo's, die alleen maar met hun pensioen bezig zijn. Geen stressbestendige duizendpoten, die geen 9-5
mentaliteit hebben en die aan een nieuwe uitdaging toe zijn.
Geen mensen die denken dat het al voldoende is als ze maar hun best doen. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar mannen zonder snorren!
Liefst linksdenkend (dus geen PvdA'rs). Liefst atheistisch, maar moet in ieder geval
zelfstandig kunnen denken. Geen figuren die het liefst een adviserende rol willen spelen.
Geen mensen die een jaar overspannen thuis hebben gezeten en die het wel weer eens willen proberen. Geen idioten die op vrijdagmiddag om half vijf nog even een grote verandering op een server uitproberen en maandag wel weer verder zien om de problemen op te lossen.
We zoeken gewoon iemand die zijn werk heel goed doet, begaan is, zich verantwoordelijk voelt, een beetje sociaal met zijn collega's omgaat, een beetje normaal met de klanten omgaat, niet al te autistisch is en vooral een gedegen kennis van Linux webservers heeft en plezier heeft in het werken
daarmee.
Geen gezeur over pensioenregelingen, dat regel je zelf maar, je mag dus zelf bepalen door welke verzekeringsmaatschapij of bank je belazerd wordt en je betaald er zelf ook voor.
We betalen wel een prima salaris aan de juiste persoon. Een lease auto zit er niet in, over een lease fiets valt te praten en reiskosten vergoeden we wel. Spaarloonregelingen daar zullen we het niet over hebben, dat zoek je zelf maar uit, want dat is net zo iets als pensioenregelingen.
Als we je uitnodigen voor een sollicitatie-gesprek, dan hoef je je echt niet in een pak te hijsen, daar gaat het niet om.
Rockingstone is een onconventioneel en bijzonder bedrijf en wij zoeken een bijzonder goede Linux systeembeheerder, die best onconventioneel mag zijn,
zolang hij maar heel goed is in zijn werk. Buiten de routinematige werkzaamheden is er veel ruimte om nieuwe technieken te onderzoeken en toe te passen.
Functie omschrijving:
Het beheren als een goed huisvader van webservers die we in een eigen rack bij XS4all geplaatst hebben. Dat zijn nu zeven Linux (Debian) servers. Het komende
jaar zal dit uitgebreid worden.
Je zal zelf verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van deze servers. Je zal werkzaam zijn in een klein team, waar een prettige informele sfeer heerst.
Functie eisen:
Vereiste kennis:
Linux, Perl, shell scripting, Apache, Postfix, Mailman, PHP, MySQL, RAID 5.
Dienstverband:
Vast
Solliciteren:
Geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag uw sollicitatie met uw uitgebreide CV! U kunt uw sollicitatie digitaal versturen, door op onderstaande button "Solliciteer online" te klikken. Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met onze contactpersoon.
Contactgegevens:
Rockingstone
De heer Dhr. J Samshuijzen
Generaal Foulkesweg 30 A
6703BS Wageningen
Telefoon: 0317425550
Email: jelle@rockingstone.com
Whehequote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:17 schreef kikoooooo het volgende:
Deze is dan wel weer leuk. Oud, maar grappig
[..]
Zo hoort het, recht door zee! En niet zoals bij mij pauperbedrijfquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Professionele website ookquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:00 schreef wise het volgende:
[..]
http://www.stagemotor.nl/studenten/vacdetails/15678/8014
http://www.stershop.com/
Wat dacht je van deze dan http://www.stershop.net/quote:
pr0n van zijn dochters?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:27 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Zo hoort het, recht door zee! En niet zoals bij mij pauperbedrijf!!1
!!!
Heb er gewoon geen woorden voor wat voor k*t bedrijf het is, baas heeft gewoon pr0n op zijn pc staan en beide dochters van hem lopen stage bij hem maar dan andere locatie like WTF
quote:Gezocht: Kettingrokende, atheistische, niet al te autistische Linux freak
Bedrijfsnaam:
Rockingstone
Locatie/Standplaats:
Wageningen
Salaris:
Afhankelijk van opleiding en ervaring
Bedrijfsprofiel:
Rockingstone is een klein, onafhankelijk bedrijf, niet beursgenoteerd, geen hijgende aandeelhouders die alleen maar geld willen zien, geen egotrippende
managers die in een klap de hele sfeer kunnen verpesten, geen bezuinigingen op het personeel waardoor iedereen zich de pestpokke moet werken. Absolute zekerheid kunnen we niet bieden, maar we bestaan onderhand al wel tien jaar.
Bedrijfscultuur:
Wij zoeken met spoed voor het beheer van onze webservers een kettingrokende, atheistische, links denkende, niet al te autistische Linux freak.
Geen snotapen die denken dat ze alles weten. Geen oudere lullo's, die alleen maar met hun pensioen bezig zijn. Geen stressbestendige duizendpoten, die geen 9-5
mentaliteit hebben en die aan een nieuwe uitdaging toe zijn.
Geen mensen die denken dat het al voldoende is als ze maar hun best doen. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar mannen zonder snorren!
Liefst linksdenkend (dus geen PvdA'rs). Liefst atheistisch, maar moet in ieder geval
zelfstandig kunnen denken. Geen figuren die het liefst een adviserende rol willen spelen.
Geen mensen die een jaar overspannen thuis hebben gezeten en die het wel weer eens willen proberen. Geen idioten die op vrijdagmiddag om half vijf nog even een grote verandering op een server uitproberen en maandag wel weer verder zien om de problemen op te lossen.
We zoeken gewoon iemand die zijn werk heel goed doet, begaan is, zich verantwoordelijk voelt, een beetje sociaal met zijn collega's omgaat, een beetje normaal met de klanten omgaat, niet al te autistisch is en vooral een gedegen kennis van Linux webservers heeft en plezier heeft in het werken
daarmee.
Geen gezeur over pensioenregelingen, dat regel je zelf maar, je mag dus zelf bepalen door welke verzekeringsmaatschapij of bank je belazerd wordt en je betaald er zelf ook voor.
We betalen wel een prima salaris aan de juiste persoon. Een lease auto zit er niet in, over een lease fiets valt te praten en reiskosten vergoeden we wel. Spaarloonregelingen daar zullen we het niet over hebben, dat zoek je zelf maar uit, want dat is net zo iets als pensioenregelingen.
Als we je uitnodigen voor een sollicitatie-gesprek, dan hoef je je echt niet in een pak te hijsen, daar gaat het niet om.
Rockingstone is een onconventioneel en bijzonder bedrijf en wij zoeken een bijzonder goede Linux systeembeheerder, die best onconventioneel mag zijn,
zolang hij maar heel goed is in zijn werk. Buiten de routinematige werkzaamheden is er veel ruimte om nieuwe technieken te onderzoeken en toe te passen.
Functie omschrijving:
Het beheren als een goed huisvader van webservers die we in een eigen rack bij XS4all geplaatst hebben. Dat zijn nu zeven Linux (Debian) servers. Het komende
jaar zal dit uitgebreid worden.
Je zal zelf verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van deze servers. Je zal werkzaam zijn in een klein team, waar een prettige informele sfeer heerst.
Functie eisen:
Vereiste kennis:
Linux, Perl, shell scripting, Apache, Postfix, Mailman, PHP, MySQL, RAID 5.
Dienstverband:
Vast
Solliciteren:
Geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag uw sollicitatie met uw uitgebreide CV! U kunt uw sollicitatie digitaal versturen, door op onderstaande button "Solliciteer online" te klikken. Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met onze contactpersoon.
Contactgegevens:
Rockingstone
De heer Dhr. J Samshuijzen
Generaal Foulkesweg 30 A
6703BS Wageningen
Telefoon: 0317425550
Email: jelle@rockingstone.com
fail!!!quote:en je betaald er zelf ook voor
Waar slaan die half afgemaakte websites eigenlijk opquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:34 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze dan http://www.stershop.net/
Hij heeft gewoon 10 verschillende sites ofzo waar zijn naam opstaat, 3x raden waarin wij werken, een oud drogisterij van zijn ouderszonder verwarming oid, als de ARBO hierin zou binnenvallen zou hij dik moeten sluiten!
Je bent net te laat, en helemaal geen fail: Zo hoort een vacature eruit te zien.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:38 schreef Fortitudo het volgende:
....
even aanmelden dus:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:34 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze dan http://www.stershop.net/
Hij heeft gewoon 10 verschillende sites ofzo waar zijn naam opstaat, 3x raden waarin wij werken, een oud drogisterij van zijn ouderszonder verwarming oid, als de ARBO hierin zou binnenvallen zou hij dik moeten sluiten!
Het gaat om de grammaticale fout in de advertentiequote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:39 schreef CasB het volgende:
[..]
Je bent net te laat, en helemaal geen fail: Zo hoort een vacature eruit te zien.
nsb has arrivedquote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:42 schreef wise het volgende:
[..]
even aanmelden dus:
Nieuw meldpunt Arbeidsinspectie - 24-04-2009
De Arbeidsinspectie heeft vanaf deze maand één centraal adres voor meldingen, tips en klachten. Voorheen moesten werkgevers en werknemers hiervoor bij de regiokantoren zijn. Het is daardoor voor werkgevers, werknemers en burgers makkelijker om contact te leggen met de Arbeidsinspectie.
De nieuwe gegevens van de Arbeidsinspectie zijn:
Postadres: Arbeidsinspectie, Postbus 820, 3500 AV Utrecht
E-mail: arbeidsinspectie@minszw.nl
Telefoon: 0800 - 270 00 00
Fax: 070 - 333 61 61
Internet: www.arbeidsinspectie.nl (voor meldingen etc. doorklikken naar ‘digitale formulieren’)
Bron: Ministerie SZW 22-04-09
Ja die had ik ook gezien. Big deal, bij grotere bedrijven worden af en toe veel ergere fouten gemaakt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:42 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Het gaat om de grammaticale fout in de advertentie.
Ik kon ze ook niet uitzoeken, dus vroeg maar aan een docent een stageplaats. Was eigenlijk mijn opleidingsmanager, en die pauper stuurt me door naar een bedrijf dat niks voorstelt. Ik mag er dan wel doen wat ik wil, oke. Met wat klusjes tussendoor. Gamen zit er dik in.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:05 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Serieus, mijn baas neemt echt van die afgewezen mensen aan die nergens anders aan de bak kunnen (lees: dik in de 50, nerdjes, sociaalgestoord en soms dik) en krijgt ie daarvoor ook subsidie van overheid voor en wij zitten opgescheept met zulke mensen ipv met geile chickasTja dat krijg je als je pauper bent en je stageplaatsen niet kunt uitzoeken.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:44 schreef Houzer het volgende:
Ben je ondernemend?
Nee lul dan was ik wel voor mn zelf begonnen.
Tot wanneer moet je eigenlijk stage lopen? Bij mij gaan er ook 3 a 4 man weg na 2 weken al want ze leren hier echt niks en ze vinden dat ze alleen maar werken om de baas zijn zakken te vullen. Ze hebben gevraagd om een stagevergoeding en baas zegt doodleuk dat hij daar niet aan doetquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:03 schreef Sjibble het volgende:
En over mijn plek nog.
Ik kreeg microsoft certificaten beloofd
Gedetacheerd worden en door heel nederland, of zelfs buitenland voor grote projecten
Eigen projecten krijgen.
Certificaten mag ik niet behalen, want ik loop geen fulltime (ik heb gezegd dat ik 2 dagen p w loop, en toch zeiden ze dat het kon). Ik heb een project, maar dat ligt al 4 maanden stil. En over gedetacheerd worden? Nooit van gehoord
1x om de hoek moeten komen
En langs als die klanten gaan die niks van pc's begrijpeneentje was zelfs te labiel om zijn internet in orde te krijgen. Dus wij kregen werk dat voor de ISP was bestemd
.
Hier ga ik dus echt mooi weg. Gaan toch veel andere stagaires weg, dus ja. Nothin to lose
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[quote]Op vrijdag 19 juni 2009 15:24 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Tot wanneer moet je eigenlijk stage lopen? Bij mij gaan er ook 3 a 4 man weg na 2 weken al want ze leren hier echt niks en ze vinden dat ze alleen maar werken om de baas zijn zakken te vullen. Ze hebben gevraagd om een stagevergoeding en baas zegt doodleuk dat hij daar niet aan doetTerwijl er hie
Maar die meiden verrichten waarschijnlijk wat extra 'diensten'.
Als iemand dat tegen mij zegt, zeg ik altijd hetvolgende: Personeel heeft hart voor de zaak, de zaak is hard voor het personeelquote:
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH !!!!11 !!!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:07 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Als iemand dat tegen mij zegt, zeg ik altijd hetvolgende: Personeel heeft hart voor de zaak, de zaak is hard voor het personeel
Optyfen boswachter, populair zijn is niet wat ik wilquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH !!!!11 !!!
Jij zal wel populair zijn he ?! !111 !!11
i lol'dquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Understanding Job Adverts
For those that are looking for work or soon to be, here's a handy guide to understanding those job adverts
What they say: Competitive Salary
What they mean: We remain competitive by paying less than our competitors.
What they say: Join our fast-paced team
What they mean: We have no time to train you.
What they say: VP entry level
What they mean: Even the Post Boy is a VP, it looks better on business cards.
What they say: 3 years experience essential
What they mean: Let someone else train you.
What they say: Must be Self-Motivated.
What they mean: Management doesn’t show up till 11.00 AM, if at all.
What they say: Casual work atmosphere
What they mean: We don't pay enough to expect that you'll dress up; well, a couple of the real daring guys wear earrings.
What they say: Must be deadline oriented
What they mean: You'll be six months behind schedule on your first day.
What they say: Some overtime required
What they mean: Some overtime required every night and some overtime required every weekend.
What they say: Duties will vary
What they mean: Anyone in the office can boss you around.
What they say: Career-minded
What they mean: Female applicants must be childless (and remain that way).
What they say: No phone calls please.
What they mean: We've filled the job internally; our call for CV's is just a legal formality.
What they say: Seeking candidates with a wide variety of experience
What they mean: You'll need it to replace three people who just left.
What they say: Requires team leadership skills
What they mean: You'll have all the responsibilities of a manager, without the pay or respect.
What they say: Must have good communication skills
What they mean: Management communicates, you listen, figure out what they want and do it
What they say: Only successful applicants will be contacted.
What they mean: There never was a job; we just wanted to see who was out there and if they were better than our current mouth-breathers
What they say: Closing Date 31st XXXXX
What they mean: The job has already gone to a friend, nephew, niece, cousin or a bloke from the pub but HR says we have to advertise
What they say: Good presentation skills required.
What they mean: Total public humiliation will be a regular feature as will be made to stand at front of room with no warning and made to talk on subject you know nothing about for 10 minutes.
What they say: Ability to multitask
What they mean: Must be able to juggle photocopying, making tea and licking boss’s boots. Oh and smile whilst you are doing it!
Buiten vakanties om, 2 dagen per week, tot ergens eind januari-begin februari.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:24 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Tot wanneer moet je eigenlijk stage lopen? Bij mij gaan er ook 3 a 4 man weg na 2 weken al want ze leren hier echt niks en ze vinden dat ze alleen maar werken om de baas zijn zakken te vullen. Ze hebben gevraagd om een stagevergoeding en baas zegt doodleuk dat hij daar niet aan doetTerwijl er hier 2 meiden werken van HBO marketing oid en die krijgen wel vergoeding
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:40 schreef trabant het volgende:
Het mooist zijn nog de advertenties waarin iemand onder de 25 wordt gevraagd, maar die moet dan wel een post-doc opleiding hebben die je voor je dertigste niet voltooid kunt hebben èn nog eens vijf jaar ervaring in het vakgebied. Plus zes obscure talen vloeiend spreken.
Ja dat zie ik ook veel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:40 schreef trabant het volgende:
Het mooist zijn nog de advertenties waarin iemand onder de 25 wordt gevraagd, maar die moet dan wel een post-doc opleiding hebben die je voor je dertigste niet voltooid kunt hebben èn nog eens vijf jaar ervaring in het vakgebied. Plus zes obscure talen vloeiend spreken.
Meer kans op gezondheids problemen, dus lijkt mij nietquote:
Retorische vraag lijkt mequote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:59 schreef deepart het volgende:
Laatst een ernstige gezien.. Heb er een foto van gemaakt, posten of niet?
okquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:30 schreef Sjibble het volgende:
Momenteel verdien ik met mn bijbaan 7 euro per uur.
Voor minder doe ik het niet. Tot die tijd blijf ik lekker rondrijden op die kankerbrommer
Doe esquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:59 schreef deepart het volgende:
Laatst een ernstige gezien.. Heb er een foto van gemaakt, posten of niet?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hart voor de zaak is gelul. Als ze je niet meer moeten flikkeren ze er zo uit. Loyaliteit...bestaat...niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
daar bedoelen ze mee. dat als jij om 5 uur met iets bezig bent je dat eerst ff afmaakt voor je naar huis gaat.
en niet alles mar laat liggen omdat je 8 uur erop zitten. en dat je niet elke dag precies op tijd binnen kiomt kakken. hart voor de zaak
thats all
Tsja ik betwijfel of je geile chickas de zin in werk zouden verbeteren. Ik werk er ook, kennlijkelijk ben ik in de categorie nerdjes,sociaalgestoord en dik. Wel fijn om te weten hoe je mede collegas over je denken. Sorry dat ik zo'n last voor je bent.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:05 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Serieus, mijn baas neemt echt van die afgewezen mensen aan die nergens anders aan de bak kunnen (lees: dik in de 50, nerdjes, sociaalgestoord en soms dik) en krijgt ie daarvoor ook subsidie van overheid voor en wij zitten opgescheept met zulke mensen ipv met geile chickasTja dat krijg je als je pauper bent en je stageplaatsen niet kunt uitzoeken.
Volgens mij heeft iemand een collega ontdekt op fokquote:Op maandag 3 augustus 2009 03:19 schreef StarBright het volgende:
[..]
Tsja ik betwijfel of je geile chickas de zin in werk zouden verbeteren. Ik werk er ook, kennlijkelijk ben ik in de categorie nerdjes,sociaalgestoord en dik. Wel fijn om te weten hoe je mede collegas over je denken. Sorry dat ik zo'n last voor je bent.
Persoonlijk ben ik het met de rest helemaal met je eens over mijn baas en het klotebedrijf wat het is. Maar daar kun je 10 modellen neerzetten en dan blijft het nog een rotbedrijf.
ik denk als je dit als advertentie plaats...dat je veel solicitanten krijgt...echt wel....quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:23 schreef zovty het volgende:
Stom kutbedrijf zoekt sufkutten voor dom simpel administratief werk.
Dat zou geniaal zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand een collega ontdekt op fok
goeiemorgen deze morgen johnnyquote:
Schitterendquote:Op maandag 3 augustus 2009 06:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jamaar, jamaar, de achtergrond is een mooie, blonde, lief lachende vrouw. Als ik deze baan neem werk ik in een hip, dynamisch bedrijf als enige man tussen honderden mooie vrouwen. *Solliciteren gaat*quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:28 schreef Real_Gangster. het volgende:
[ afbeelding ]. Maar het is imo wel een terechte klacht.
.
dit dus, met die instelling moet je gaan werken, alles wat je er van je eigen tijd in gooit is vaak weggegooid en als ik onbetaald werk wil gaan doen dan wordt ik wel vrijwilliger bij de Zonnebloemquote:Op zaterdag 20 juni 2009 03:03 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Hart voor de zaak is gelul. Als ze je niet meer moeten flikkeren ze er zo uit. Loyaliteit...bestaat...niet.
Bedrijven die zichzelf een 'speler" noemenquote:Boels is al decennia lang dé verhuurspecialist. Begonnen in Nederland, is Boels Verhuur inmiddels uitgegroeid tot een Europese speler met ruim 200 gespecialiseerde vestigingen in 6 landen
Voor de rest: Boels.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:22 schreef Samcali het volgende:
[..]
Bedrijven die zichzelf een 'speler" noemen
quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:19 schreef Sjibble het volgende:
Over een jaar heb ik mijn diploma en kan ik mooi aan de bak.
Precies. Mijn loyaliteit naar de baas gaat net zo ver als zijn loyaliteit naar mij. En zolang het principe "als het goed gaat, gaat het de baas goed, als het slecht gaat, gaat het het personeel slecht" geldt, kan je wel op je vingers uittellen dat ik in de eerste plaats voor mijzelf kiesquote:Op maandag 3 augustus 2009 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus, met die instelling moet je gaan werken, alles wat je er van je eigen tijd in gooit is vaak weggegooid en als ik onbetaald werk wil gaan doen dan wordt ik wel vrijwilliger bij de Zonnebloem
Mij is jaren geleden zo ongeveer hetzelfde overkomen. Ik wist niet wat ik meemaakte.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:19 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Alleen jammer dat jij als sollicitant met hetzelfde probleem zit.![]()
Ik ben twee jaar geleden een dergelijk bedrijf tegen gekomen op de carrierebeurs oid. Daar zagen ze er nog best tof uit, en ze vonden m'n cv leuk, dus de week erop mocht ik langs komen.
Ter plekker zaten we met 7 mensen in een ruimte die deed denken aan een klaslokaal. Daar moesten we allemaal een paar testjes maken, en terwijl we met de 2e bezig waren werd de 1e nagekeken. En na elke ronde werd degene met de beroerdste score weggestuurd.
Uiteindelijk waren ik en een ander vergebleven en we mochten toen op gesprek met een HR figuur. Toen zij erover begon dat ik kon beginnen voor rond de 6 euro per uur, en de eerste 2 cursussen voor 50% voor mijn rekening kwamen ben ik in lachen uitgebarsten, opgestaan en weggelopen. En op de weg naar de deur heb ik de mensen die mijn collega's zouden worden op het hart gedrukt snel iets anders te zoeken.
Echt, wat een baggerbedrijf was datOverigens ben ik dan ook zeer blij dat er nog steeds een tekort is aan hoger opgeleide informatici
Gevraagd: VEEL VOOR WEINIG!quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:37 schreef xman het volgende:
"We zijn op zoek naar een (starter) ICT-er" lees ik tegenwoordig als "ja we zetten dat 'starter' gedeelte maar erbij, maar eigenlijk zoeken we iemand met 5 jaar ervaring. Ons vacature staat daarom al een jaar open."
Falling down, epische filmquote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:19 schreef LangeJan het volgende:
I'm over educated and under skilled... or the other way around...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |