FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Zelf auto importeren uit EU land
Mitchel_De_Managervrijdag 19 juni 2009 @ 10:52
Zijn er hier mensen die weleens zelf een auto hebben geïmporteerd uit Duitsland of een ander EU land? Ik ben benieuwd naar de ervaringen en wat het nou werkelijk heeft gescheeld in de kosten.

Greetz
vamperoticavrijdag 19 juni 2009 @ 10:57
Nee
Rewimovrijdag 19 juni 2009 @ 10:58
Wel andersom, van NL naar Duitsland. Zowel een gebruikte als een nieuwe.

Ik denk niet dat je veel bespaart. Je moet namelijk alsnog de BPM betalen als je de auto invoert. Daar kom je niet onderuit
superdexxvrijdag 19 juni 2009 @ 11:09
het ligt eraan wat voor auto je importeerd.
en je moet uiteraard de rest bpm nog betalen..
nieuwere autos heb ik weinig ervaring mee maar oudere is de bpm goed te doen..
de preciese regels weet ik niet maar volgens mij is een auto vanaf 10 jaar met de meeste korting te importeren..
maar in duitsland zijn de auto's gewoon een heel eind goedkoper. en zelfs na het afdragen van de bpm ben je vaak nog goedkoper uit.
daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat duistland veeel groter is en veel meer autominded dus de keus is er ook gewoon veel groter...

als je een auto uit duitsland haalt is het volgens mij wel van belang dat je een duitser neemt en niet een jappaner oid. want die zijn daar niet veel goedkoper..
Rewimovrijdag 19 juni 2009 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:09 schreef superdexx het volgende:

maar in duitsland zijn de auto's gewoon een heel eind goedkoper.
Dat valt dus nogal tegen. Toen wij naar DLD verhuisden hebben we bekeken wat we het beste konden doen: daar kopen of in NL.

In NL kopen en importeren was goedkoper dan in DLD kopen. Een auto is in NL zonder BPM namelijk goedkoper dan eentje in DLD. De BTW is nagenoeg gelijk. Per saldo spaarden we duizenden euro's uit doordat we geen BPM hoefden te betalen.
Sulletjesvrijdag 19 juni 2009 @ 11:15
Ik heb afgelopen zomer een Peugeot 206 RC 2.0 met 180 pk uit Belgie geimporteerd.
Het is wat papieren rompslomp maar heb er uiteindelijk ongeveer 4100 euro mee bespaard.
Enige nadeel is natuurlijk het nieuwe kenteken; 2 cijfers/3letters/1cijfer, waardoor je direct aan het model kan zien dat je auto is ingevoerd aangezien de 207 natuurlijk allang uit is. De auto heb ik gekocht voor 7500 en hier in NL inmiddels weer verkocht voor 13.500 dus aanzienlijke winstmarge

Auto's uit Duitsland hebben over het algemeen minder kilometers en zijn beter onderhouden. De "APK" in Duitsland (TUV) is namelijk een stuk strenger in Duitsland tov Nederland. Bovendien zijn winterbanden in Duitsland verplicht dus meestal koop je een auto met 4 extra velgen/winterbanden.

Mijn ervaringen zijn goed! Kijk eens op de site van de RDW over de papieren rompslomp en gebruik de bpm-calculator van www.autovisie.nl om te berekenen hoeveel je extra kwijt bent. het scheelt echt bakken met geld om te importeren, ik verzeker je dat!

Heb je vragen over een of ander, stuur me een PM, mijn vader importeert maandelijks auto's voor de verkoop via marktplaats.nl dus ik kan hem altijd met vragen benaderen aangezien hij alle tips en trucks kent.

Welk type auto ben je naar op zoek?
qltelvrijdag 19 juni 2009 @ 12:02
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:15 schreef Sulletjes het volgende:
Auto's uit Duitsland hebben over het algemeen minder kilometers en zijn beter onderhouden. De "APK" in Duitsland (TUV) is namelijk een stuk strenger in Duitsland tov Nederland. Bovendien zijn winterbanden in Duitsland verplicht dus meestal koop je een auto met 4 extra velgen/winterbanden.
Toevallig heeft mijn partner gisteren d'r auto laten keuren. Was in een half uurtje bekeken en stond als ik het goed begreep uit een druk op de claxon, remmen- en lichtentest en de auto uitlezen. Dus erg veel meer voorstellen dan een NL-APK zal het niet doen.

En ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, ik hoor het namelijk wel vaker, maar winterbanden zijn hier in Duitsland NIET verplicht.
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]
In NL kopen en importeren was goedkoper dan in DLD kopen. Een auto is in NL zonder BPM namelijk goedkoper dan eentje in DLD. De BTW is nagenoeg gelijk. Per saldo spaarden we duizenden euro's uit doordat we geen BPM hoefden te betalen.
Jij had echter een vrij nieuwe auto en ik een helemaal nieuwe. Met een "oud barrel" (sorry.. ) scheelt het kennelijk wel geld om 'm van Duitsland naar Nederland te importeren.

Zoals wij gemerkt hebben scheelt het je juist weer veel geld als je een nieuwe auto in Nederland koopt en die dan direct in Duitsland importeert.
Hyperdudevrijdag 19 juni 2009 @ 12:08
Paar keer gedaan. Afgelopen december voor het laatst een Duitser
Winst in ¤ onbekend. Auto bijna niet te vinden in NL.
Stelt verder niet zoveel voor. Met Duits exportkenteken tot de grens tuffen. NL ééndagskenteken erop bij Emmerich/Zevenaar. Keuring en BPM aftikken bij RDW/Douane in Arnhem en daarna doorrijden richting westen en bakkie in de garage gezet tot er een paar dagen een nieuw NL kenteken in de bus lag.
Paar platen laten maken en karren maar.

http://www.bpmberekenen.com staat eigenlijk alles wat je moet weten over papieren, keuring, BPM enz.
error_404vrijdag 19 juni 2009 @ 12:39
tvp
Turquaz52maandag 22 juni 2009 @ 00:48
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:39 schreef error_404 het volgende:
tvp