Ik heb afgelopen zomer een Peugeot 206 RC 2.0 met 180 pk uit Belgie geimporteerd.
Het is wat papieren rompslomp maar heb er uiteindelijk ongeveer 4100 euro mee bespaard.
Enige nadeel is natuurlijk het nieuwe kenteken; 2 cijfers/3letters/1cijfer, waardoor je direct aan het model kan zien dat je auto is ingevoerd aangezien de 207 natuurlijk allang uit is. De auto heb ik gekocht voor 7500 en hier in NL inmiddels weer verkocht voor 13.500 dus aanzienlijke winstmarge
Auto's uit Duitsland hebben over het algemeen minder kilometers en zijn beter onderhouden. De "APK" in Duitsland (TUV) is namelijk een stuk strenger in Duitsland tov Nederland. Bovendien zijn winterbanden in Duitsland verplicht dus meestal koop je een auto met 4 extra velgen/winterbanden.
Mijn ervaringen zijn goed! Kijk eens op de site van de RDW over de papieren rompslomp en gebruik de bpm-calculator van
www.autovisie.nl om te berekenen hoeveel je extra kwijt bent. het scheelt echt bakken met geld om te importeren, ik verzeker je dat!
Heb je vragen over een of ander, stuur me een PM, mijn vader importeert maandelijks auto's voor de verkoop via marktplaats.nl dus ik kan hem altijd met vragen benaderen aangezien hij alle tips en trucks kent.
Welk type auto ben je naar op zoek?