abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70159321
Zijn er hier mensen die weleens zelf een auto hebben geïmporteerd uit Duitsland of een ander EU land? Ik ben benieuwd naar de ervaringen en wat het nou werkelijk heeft gescheeld in de kosten.

Greetz
pi_70159462
Nee
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 juni 2009 @ 10:58:45 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70159508
Wel andersom, van NL naar Duitsland. Zowel een gebruikte als een nieuwe.

Ik denk niet dat je veel bespaart. Je moet namelijk alsnog de BPM betalen als je de auto invoert. Daar kom je niet onderuit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70159813
het ligt eraan wat voor auto je importeerd.
en je moet uiteraard de rest bpm nog betalen..
nieuwere autos heb ik weinig ervaring mee maar oudere is de bpm goed te doen..
de preciese regels weet ik niet maar volgens mij is een auto vanaf 10 jaar met de meeste korting te importeren..
maar in duitsland zijn de auto's gewoon een heel eind goedkoper. en zelfs na het afdragen van de bpm ben je vaak nog goedkoper uit.
daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat duistland veeel groter is en veel meer autominded dus de keus is er ook gewoon veel groter...

als je een auto uit duitsland haalt is het volgens mij wel van belang dat je een duitser neemt en niet een jappaner oid. want die zijn daar niet veel goedkoper..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 juni 2009 @ 11:13:55 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70159945
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:09 schreef superdexx het volgende:

maar in duitsland zijn de auto's gewoon een heel eind goedkoper.
Dat valt dus nogal tegen. Toen wij naar DLD verhuisden hebben we bekeken wat we het beste konden doen: daar kopen of in NL.

In NL kopen en importeren was goedkoper dan in DLD kopen. Een auto is in NL zonder BPM namelijk goedkoper dan eentje in DLD. De BTW is nagenoeg gelijk. Per saldo spaarden we duizenden euro's uit doordat we geen BPM hoefden te betalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_70159987
Ik heb afgelopen zomer een Peugeot 206 RC 2.0 met 180 pk uit Belgie geimporteerd.
Het is wat papieren rompslomp maar heb er uiteindelijk ongeveer 4100 euro mee bespaard.
Enige nadeel is natuurlijk het nieuwe kenteken; 2 cijfers/3letters/1cijfer, waardoor je direct aan het model kan zien dat je auto is ingevoerd aangezien de 207 natuurlijk allang uit is. De auto heb ik gekocht voor 7500 en hier in NL inmiddels weer verkocht voor 13.500 dus aanzienlijke winstmarge

Auto's uit Duitsland hebben over het algemeen minder kilometers en zijn beter onderhouden. De "APK" in Duitsland (TUV) is namelijk een stuk strenger in Duitsland tov Nederland. Bovendien zijn winterbanden in Duitsland verplicht dus meestal koop je een auto met 4 extra velgen/winterbanden.

Mijn ervaringen zijn goed! Kijk eens op de site van de RDW over de papieren rompslomp en gebruik de bpm-calculator van www.autovisie.nl om te berekenen hoeveel je extra kwijt bent. het scheelt echt bakken met geld om te importeren, ik verzeker je dat!

Heb je vragen over een of ander, stuur me een PM, mijn vader importeert maandelijks auto's voor de verkoop via marktplaats.nl dus ik kan hem altijd met vragen benaderen aangezien hij alle tips en trucks kent.

Welk type auto ben je naar op zoek?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 juni 2009 @ 12:02:09 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_70161470
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:15 schreef Sulletjes het volgende:
Auto's uit Duitsland hebben over het algemeen minder kilometers en zijn beter onderhouden. De "APK" in Duitsland (TUV) is namelijk een stuk strenger in Duitsland tov Nederland. Bovendien zijn winterbanden in Duitsland verplicht dus meestal koop je een auto met 4 extra velgen/winterbanden.
Toevallig heeft mijn partner gisteren d'r auto laten keuren. Was in een half uurtje bekeken en stond als ik het goed begreep uit een druk op de claxon, remmen- en lichtentest en de auto uitlezen. Dus erg veel meer voorstellen dan een NL-APK zal het niet doen.

En ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, ik hoor het namelijk wel vaker, maar winterbanden zijn hier in Duitsland NIET verplicht.
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]
In NL kopen en importeren was goedkoper dan in DLD kopen. Een auto is in NL zonder BPM namelijk goedkoper dan eentje in DLD. De BTW is nagenoeg gelijk. Per saldo spaarden we duizenden euro's uit doordat we geen BPM hoefden te betalen.
Jij had echter een vrij nieuwe auto en ik een helemaal nieuwe. Met een "oud barrel" (sorry.. ) scheelt het kennelijk wel geld om 'm van Duitsland naar Nederland te importeren.

Zoals wij gemerkt hebben scheelt het je juist weer veel geld als je een nieuwe auto in Nederland koopt en die dan direct in Duitsland importeert.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:08:46 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70161669
Paar keer gedaan. Afgelopen december voor het laatst een Duitser
Winst in ¤ onbekend. Auto bijna niet te vinden in NL.
Stelt verder niet zoveel voor. Met Duits exportkenteken tot de grens tuffen. NL ééndagskenteken erop bij Emmerich/Zevenaar. Keuring en BPM aftikken bij RDW/Douane in Arnhem en daarna doorrijden richting westen en bakkie in de garage gezet tot er een paar dagen een nieuw NL kenteken in de bus lag.
Paar platen laten maken en karren maar.

http://www.bpmberekenen.com staat eigenlijk alles wat je moet weten over papieren, keuring, BPM enz.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:39:11 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70162682
tvp
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70241131
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:39 schreef error_404 het volgende:
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')